W sobotę, 6 maja 2006 roku, odbyła się w Prostějovie, w Czechach,
Atariada 2006, o której informacje można zasięgać na stałej
stronie zlotu.
Przybyło na nią kilkanaście osób (niestety, nie znam jeszcze
szczegółów kto), choć obsada z Polski nie była imponująca. Na
szczęście nie obyło się bez premiery w postaci
Astro4 Road
(do
ściągnięcia
z mojego katalogu), nowej gry autorstwa dobrze wszystkim znanych
Franciszka "Fandala" Houra oraz
Radka "Rastera"
Štěrby.
Strona tytułowa nowej gry Fandala i
Rastera
Gra jest rozwinięciem starego pomysłu Fandala z 2004 roku pod nazwą
Astro Road (również do
ściągnięcia z
mojego katalogu). O ile w oryginale można było sterować wśród
meteorytów jednym statkiem kosmicznym, w obecnej wersji statków
może być jednocześnie aż cztery i stąd nowa nazwa gry. Da się nimi
kierować przede wszystkim z wykorzystaniem czeskiego wynalazku
Rastera o nazwie "MultiJoy8" (więcej informacji
tutaj),
który jak na razie nie przyjął się szerzej i wspierany jest
zaledwie przez kilka gier samego Rastera oraz Floriana Dinglera z
Niemiec. Gra
Astro4 Road też jest dedykowana do współpracy z
tym interfejsem. Można jednak w grze wyłączyć obsługę multijoya i
grać normalnymi joystickami. Wtedy jeden gracz kontroluje dwie
rakiety.
Gra pokazuje pazurki wtedy, gdy posiadamy
MultiJoya oraz trzech kolegów
Gra jest bardziej kolorowa niż poprzedniczka oraz wyposażona w
muzykę Rastera, co także nadaje jej klimatu. Gratuluję chłopakom
dobrej roboty i czekam na jeszcze!
---
Uzupełnienie z dnia 9 maja 2006 roku podesłane mi przez Fandala,
za które mu dziękuję: gra jest zaprojektowana do grania czterema
joystickami, niezależnie od tego, czy korzystamy z "MultiJoya" czy
nie. Bez tego ostatniego można grać w więcej niż dwie osoby na
starych Atari 400/800 (które mają cztery porty joysticków - Kaz),
albo na emulatorze po ustawieniu wersji B systemu operacyjnego
(OS-B). Wtedy przestajemy kontrolować dwa statki przy pomocy
jednego joysticka."