Zwiastun nowej gry by Kaz 2006-07-07 22:18:59

Niech sobie tam będa premiery Ataków Klonów, premiery Czarnych Pereł i innych pirackich historii, trailery, sequele i trele-morele. My, Atarowcy mamy własny świat, własne klony, nasze perły są monochromatyczne, a nie czarne, piraci już dawno niczego nie piracą, a trailery się znajdą, jeśli trzeba. Żeby nie być gołosłownym, dzisiaj przedstawiam smakowity kąsek. Pierwsza w tym roku i chyba pierwsza w ogóle na świecie zapowiedź nowej gry na Atari, właśnie w postaci zwiastuna filmowego (uwaga, ponad 8 MB). Tego jeszcze nie było! Publikacja gry na 8-bitowe Atari poprzedzona filmową kampanią reklamową :-)



Znany między innymi ze współpracy z atarionline.pl Arkadiusz "ArSoft" Lubaszka, wespół z Michałem "stRing" Radeckim, którego nazwisko również kilkukrotnie pojawiło się w tym serwisie, mają przyjemność zaprezentować zwiastun nowej gry na Atari XL/XE, pod nazwą Klony. Jak twierdzi programista i główny autor programu Arek: "gra jest w tej chwili w ostatniej fazie produkcji i powinna pojawić się pod koniec lipca lub w sierpniu tego roku", po czym uracza nas kilkoma dodatkowymi informacjami o samej filmowej zapowiedzi: "Film powstał ze zrzutów ekranowych gry "Klony" oraz programów wykorzystanych do jej tworzenia. Michał Radecki "stRing" skomponował muzykę i stworzył efekty dźwiękowe do tego filmiku. Michał oczywiście jest również autorem muzyki do gry". Film jest na serwerze w formacie 7z, ale po rozpakowaniu otrzymujemy plik wideo mpg z jakością VCD, tak by nawet bardzo słabe komputery PC mogły go odtworzyć.



Zbyt wielu szczegółów o samej grze Klony autor nie chciał ujawniać. Wiem tylko, że gra jest konwersją gry Ataxx z automatów, którą można zobaczyć tutaj. Także z podpatrzonych zrzutów ekranowych możemy się domyślać, że będzie to gra logiczna, wykonana w grafice monochromatycznej, a napisana w Turbo Basicu XL. Cieszymy się też na myśl, że przyjdzie nam po bardzo dłuuuuugiej przerwie na scenie Atari, słuchać nowych dokonań muzycznych Michała Radeckiego. Zwracam też uwagę, że Michał pojawia się nam odratowany z otchłani nieistnienia w świecie Atari z nową ksywą. Umarł Tehno, niech żyje stRing! Oby dostarczył nam takich pozytywnych przeżyć jak za dawnych czasów, czego mu życzę z całego serca. W międzyczasie ściągamy trailer i oglądamy zrzuty z ekranu emulatora.

Jurgi/Tristesse/Atari8.Info 2006-07-08 03:35:22

Jeszcze trailera nie widziałem, ale zapowiada się ładnie.
Czy z kursora mogę wnioskować, że gra będzie "myszowata"?

A w ogóle brawo, Panowie! Dzieje się, oj dzieje i bardzo dobrze! Na dobrą sprawę, jak tak będzie dalej, to za rok (bo w tym roku już za późno) można na letnie party ogłosić konkurs na gry, oprócz dem/intr.
Lecę ściągać/oglądać trailera. W "międzyczasie" pójdę sobie na spacer. :)

Kaz 2006-07-08 03:45:25

Brawo Jurgi za dostrzezenie miedzyczasu... :)

Urborg 2006-07-08 06:52:22

Trailer rewelacja!!!
Gratuluję Arku nowej gierki. Proponuję zrobić wersję Angielskojęzyczną Trailera i zapodać na www.Atariage.com. Tak z ciekawości, jakim programem ten mpg był robiony?

larek 2006-07-08 08:46:55

Jurgi: po ekranie poruszać się będziemy kursorem-strzałką sterowaną joyem lub oryginalną myszką od 8-bitowców ;) - oczywiście w emulatorze może to być PC-towa myszka - całkiem przyjemnie się taką mychą steruje.

Urborg: zwiastun był montowany programem Movie Maker na Atari 65 XE z magnetofonem... ;))) - ale fajnie by było... Tak naprawdę to wykorzystałem tu program PowerDirector.
Z tą wersją angielską... fajna sprawa. Niestety - ja po angielsku to tylko znam instrukcje w Basicu ;). Jeżeli ktoś może przetłumaczyć te teksty, to mogę zmontować trailer jeszcze raz!

Jurgi/Tristesse/Atari8.Info 2006-07-08 10:10:18

Arek: oryginalną myszką? Znaczy się Zobian Rat? Ma to ktoś? :o Nie dałoby rady dodać rutinek dla myszy od ST/Amigi? Takie dużo osób ma, a nie ma to jak real hardware… :)

pin 2006-07-08 13:08:05

1. Mysz od ST/AMIGA - to raz. Rozwiązanie zdecydowanie lepsze - i mało bolesne. :) - druga sprawa - to koniecznie na DRUGIM porcie JOY'a - to taka serdeczna prośba
2. Następna prośba - gierka koniecznie w PLIKU, a nie jako "trackmo" - czyli po sektorkach całodysk. Czy na memlo w okolicy $1400 ruszy ??
3. Jesli możecie sprawdzić przed oficjalnym relase - czy gierca działa pod SDX w trybie BANKED - jak coś - służę pomocą przy testach.

blb 2006-07-08 13:47:16

Siwietnie, bardzo ladnie sie zapowiada, mam tylko pytanko, czy strona tytulowa bedzie wygladac tak jak teraz? Moze jakas przyjemna dla oka graficzka w G2F? No i czy w HI-Res (plansze) bedzie podkolorowana (cieniowana) na spriteach?

Kaz 2006-07-08 14:02:03

blb - to sie nazywa "oldskul" i mnie sie podoba. Lubie mono, a nie tylko te kolory i kolory :)

tebe 2006-07-08 15:54:58

grafiki z prawej i lewej strony ekranu w prosty sposob mozna podbarwic duchami uzywajac kolorow 0..15, nie bedzie widac ze to duchy podbarwiaja

larek 2006-07-08 16:36:24

Witam wszystkich.

Jurgi - wiedziałem, że jak tylko napiszę "z oryginalą myszką", to wspomnisz o Zobian Rat :-) Takiej myszy pewnie nikt nie ma, ale świetnie do tego celu nadaje się myszka z... eee... jak to napisać?... z C64! Sam taką mam i działa wyśmienicie.

blb / tebe - grafika będzie taka jaka jest w tej chwili. Nic tu nie zmienię. Próbowałem dodać kolory, ale wyglądało to nieciekawie. Grafika monochromatyczna ma swój urok i tak zostanie!

Pin - gra będzie całodyskowa. Nie upchnę grafiki w pamięci. Chciałem, żeby grę można było uruchomić na oryginalnym Atari z 64KB RAM-u. Sam mam taki sprzęt i to musi na tym działać! Tym samym odpada pamięć dodatkowa, gdzie możnaby umieścić grafikę, a w pamięci pod ROM-em przesiaduje Turbo Basic XL!

Jurgi / pin / pozostali posiadacze "dużych" myszy -
Mogę jedynie spróbować powalczyć z myszką ST/Amiga. Jeżeli ktoś posiada odpowiednie procki do obsługi takich myszek - bardzo proszę o kontakt. Nie obiecuję, że to się uda, ale spróbować mogę. Będę chyba musiał zakupić takie gryzonie, żeby mieć możliwość przetestowania programu...

xxl 2006-07-08 16:49:43

no niezle, jesli gra bedzie na 1 gracza to pewnie wykorzystujesz algorytm minimax, w turbo basicu? niezle.

Kaz 2006-07-08 17:44:15

Ja zadam lamerskie pytanie: a co to jest algorytm minimax?

xxl 2006-07-08 18:23:32

http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_min-max swietnie sie nadaje dla turowych gier planszowych

stRing (michomis) former Tehno 2006-07-08 18:34:25

jesli chodzi o tlumaczenie na angielski to moge sie tym zajac ;) to zaledwie pare zdan. gre tez moge przetlumaczyc.

miker 2006-07-08 23:30:05

Hej StRing - tylko ja PROSZĘ - nie używaj więcej standardowych instrumentów z CMCa. Chętnie podeślę parę moich kawałków żebyś mógł sobie coś ciachnąć, tylko pliz, nie rób na STD. Pozdrówka!

Kaz 2006-07-08 23:36:48

miker - a moze utworzyc taka baze instrumentow, z ktorej beda mogli korzystac wlasnie Ci muzycy, ktorzy na scene wracaja albo wlasnie zaczynaja z Atari? Zanim przeciez sie rozkreca, to mija czas, ktorego szkoda. Mozna by ich wspomoc.

miker 2006-07-09 09:26:38

No, w sumie można by, ale... Akurat CMC jako jedyny daje możliwość kopiowania instrumentów/patternów pomiędzy plikami. Czyli wystarczy wczytać jakś muzyczkę, "skasować" interesujący nas instrument, po czym wkleić go do "naszego" pliku. Fakt, że były wersje CMCa z przeróbką pozwalającą na wczytanie/zapis pojedynczych instrumentów, jednak nigdy nie trafiła do mnie wersja w pełni działająca (albo ja coś tegez :P). Także jakby ktoś miał taką, to prosiłbym o przysłanie mi jej na maila. Chętnie popracuję nad jakimś mniejszym-większym archiwum. :)

Jurgi/Tristesse/Atari8.Info 2006-07-09 09:57:30

Miker: CMC z poprawką z TA na 100% pozwalało zapisać/odczytać cały komplet instrumentów. Mnie działało. Mogę ci ten plik podesłać.
Arek: Mysz od C64 miałem i używałem, działała nieźle (lepiej niż na komodzie ;)), ale nie może się równać z prawdziwą myszą. Procki obsługi myszy ST/Amiga były kilka razy publikowane w różnych dyskowych magazynach, teraz nie pamiętam gdzie. Trza by przejrzeć. A zresztą na pewno ktoś się podzieli…
Mam nadzieję, że player CMC będzie Jaskiera? Ten standardowy psuje msx na kompach ze stereo…

Rastan 2006-07-09 11:28:30

Zapowiada się swietna gra !
Fajnie by było jeszcze podkolorować tę grafikę hi-res - teraz za pomocą takich programów jak Graph2Font jest to spokojnie możliwe !

Dracon/TQA 2006-07-09 11:52:18

Trailer palce lizac, a podkolorowanie duszkami tych stworasow po bokach jest jak najbardziej wskazane i mozliwe (G2F daje rade), tym bardziej ze jest tutaj korzystanie - ciemne tlo, jasna grafika. :)

larek 2006-07-09 12:42:13

xxl - przeciwnikiem będzie faktycznie komputer. O algorytmie wspomnę trochę więcej przy premierze.
stRing napisał do gry sporo znakomitej muzyki. Osobiście wolę mieć fajną muzę niż kolorki. Pisząc program w TB-XL i mając tyle pamięci ile mam - muszę wybierać...

stRing (michomis) former Tehno 2006-07-09 16:34:18

Miker - spoko, staram sie przerabiac niektore standardowe instrumenty, ale kilka oryginalnych zostanie. poza tym chetnie zobacze jakie instrumenty masz do udostepnienia - moj mail znasz. a powiedz mi czemu tak bardzo nie lubisz tych instrumentow z cmc? niektore sa niezle.

miker 2006-07-09 16:41:07

Wiesz, może i niezłe, ale perkusja TRAGICZNA. Fajna była na początku (Lasermania, Cpt. Gather itd.), ale jednak Panowie Husak i inni zarządzili. :)))

tebe 2006-07-09 17:38:06

aby podkolorowac ta gre dwoma duchami nie potrzeba G2F, to zbyt prymitywnie proste aby wyciągać takie działo jak G2F

stRing (michomis) former Tehno 2006-07-09 17:38:49

hehe, zawsze uwazalem perkusje za najmniej wazny element moich utworow. szczegolnie w cmc, gdzie ilosc paternow wymuszala wcisniecie perkusji miedzy bas, lub linie melodyczna. niestety muzyka do KLONOW musi byc pisana w cmc. moze przy nastepnych zamowieniach na muzyke (o ile takie beda) uda mi sie napisac cos w RMT i wykorzystac pelne mozliwosci atarynki. tak czy inaczej, chetnie uslysze Twoje instrumenty perkusyjne i moze skorzystam z ktoregos z nich. pozdrowka :)

tebe 2006-07-09 17:50:04

sprawdziłem dokładniej, 1 duch i 1 pocisk na lewą stronę, 1 duch i 1 pocisk na prawą stronę, wystarczy zamienić miejscami kolory z cieni rejestrów 709 i 710, potem grafike poddać inwersji i możemy dowolnie podkolorowywać czarno-białymi duchami (nie dowolnymi kolorami)

blb 2006-07-09 20:11:17

no tak jak tebe sugeruje, zawsze fajniej by to wygladalo, jednak jezeli nie to, to przydalaby sie ladniejsza plansza tytulowa :)

sikor 2006-07-10 08:41:11

Ładnier się zapowiada. A może ktoś nap[isze coś komercyjnego dla mnie wreszcie..? ;)

Kaz 2006-07-10 11:23:08

Sikor, komercyjnie czyli dla zarobienia pieniedzy... mysle, ze trudno bedzie Ci kogos znalezc. Wyglada na to, ze na Atari, przynajmniej w Polsce, robi sie rzeczy dla slawy i satysfakcji, a nie dla pieniedzy. Jak duze zreszta moga byc te pieniadze? Zreszta, sam poswiecasz sie dla Atari niekomercyjnie i nie sadze, zebys cos na tym zarabial. Mam racje?

sikor 2006-07-10 14:25:17

Kaz, i tak, i nie. Nie liczę na zarobek tylko na zwrot kosztów, ale chciałby jeszcze coś "oficjalnie" wydać, z pudełkiem, może jakimiś gadżetami ;) Takie małe marzenie...
Kasa - oczywiście by się jakoś znalazła, ale jak napisałeś - nie byłyby to Wielkie Pieniądze, ale jak ktoś poświęciłby swój czas - na pewno by chciał, aby coś z tego mieć (oprócz satysfakcji, of coz).

larek 2006-07-10 15:45:21

Sikor - bywa, że marzenia się spełniają...

miker 2006-07-11 06:40:44

OK stRing - sprawdź poczta :)

Urborg 2006-07-11 21:29:14

Nie ma sprawy. Mogę przetłumaczyć te kilka linijka tekstu na angielski. Oto moje wolne tłumaczenie:
in the year of 2006
it returns
unexpecteadly after many yaers
in order to release new game for Atari XL.XE
60 levels of game to overcome
Created with best tools
Hi-res graphics
great music
huge amount of playablility
there haven't been game like this
Arkadiusz Lubaszka
and
Michał Radecki "stRing"
presents
probably the best game of the year
you must
have
Klony
coming soon

larek 2006-07-11 22:27:21

Thank You!

Grey 2006-07-12 08:32:40

a lot of typos here, Urborg :)

xc12 2006-07-12 19:44:36

lamerz even more! ;P

vulgar 2006-07-14 12:47:43

Gafika SUPER!

Kaz 2006-07-22 17:56:15

Odezwal sie monochromatyczny ST-kowiec ;)