Skorpiony kontraatakują by Kaz 2006-10-29 00:25:08

Pewnie każdy szanujący się Atarowiec pamięta, że z początkiem roku pojawiła się gra autorstwa Krzysztofa "xxl" Dudka, o czym pisałem drugiego marca tutaj. W owym czasie Krzysztof dopiero rozpoczynał swoją "karierę" programisty małego Atari i tytułowe skorpiony były jego drugim programem. Dawał o sobie znać brak kontaktów z osobami, które pociągnęły by program od strony graficznej i dźwiękowej. Nie od dziś bowiem wiadomo, że najlepsze gry powstają, gdy zbiera się zespół, w którym za udźwiękowienie bierze się muzyk, za oczoprzyciąganie grafik, a za kodowanie koder. Nie dziwota więc, że gra Scorpions!, choć bardzo ciekawa i przyzwoicie wykonana, wyglądała jakby nie była ukończona. Wspaniały obrazek Adama "Powrooz" Powroźnika był ozdobą gry, ale przecież najbardziej liczy się "środek". A ten pozostawiał niedosyt - tylko 8 poziomów gry, brak jakiejkolwiek muzyki, dźwięki rodem z edytora Basic-a.


Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Korzystając z okazji, że słynny Jakub Husak podzielił się swoją gotową, ale nigdy nie publikowaną muzyką do gry, Krzysztof postanowił dokonać reedycji Scorpions!. Mamy więc do czynienia ze znanym pomysłem, ale nową jakością. Zmiany są liczne i bardzo podnoszą poziom gry, nazwanej obecnie Scorpions v2.0:

Przypominam jeszcze o zasadach gry. W grze poruszamy się skorpionami, które trzeba doprowadzić do domu, symbolizowanymi przez pole oznaczone kółeczkiem. Nie jest to oczywiscie proste, bo ruch skorupiaków ograniczony jest pewnymi regułami i oczywiście "przeszkadzajkami". Gra jest naprawdę rewelacyjna i można śmiało powiedzieć, że koniec zwieńczył dzieło. Światowa premiera gry oczywiście ;) na atarionline.pl, plik do ściągnięcia tutaj. Gratulacje dla Krzyśka, Adama i Kuby!
sikor 2006-10-29 12:00:33

Wielka robota, miodność wzrasta o 200%. Tak trzymać. Przypominam, że czekamy na finalną wersję "Sudoku Sweep"!!!

Kaz 2006-10-29 12:11:39

Wlasnie. A do tego na obiecane: Death Chase, Luxor, Zume i pare innych rzeczy ;)

Kamules 2006-10-29 13:59:57

Czym jest Zume?

pin 2006-10-29 14:45:37

gierca bardzo miła w obsłudze, nie powiem;- in-game przydało by się moze troszke wiecej kolorków - ale i tak jest ok. XXL - czy program korzysta z obszaru $100-$140 ?? = bo Sc. kaszani mi sie na desktopie :( -

xxl 2006-10-29 15:10:23

sudoku sweep nadchodzi bardzo szybko. inne gry juz raczej nie w tym roku ;-). @pin nie wiem jakie obszary sa dla desktopu niebezpieczne ale na stosie nie przypominam sobie zebym grzebal

Jurgi/Tristesse/Atari8.Info 2006-10-29 15:57:15

Na stos wpycha swój nos Toms Turbo (i podobne), o ile pamiętam. A! Jeszcze D.J. Packer umieszcza tam (i na szóstej stronie) procedurę depakującą, w domyślnym ustawieniu.

Kamules 2006-10-29 17:10:51

błyskotliwych sukcesów

Ozzy 2006-10-29 17:18:49

poblaskujących i migotliwych multi -napisów,

Kaz 2006-10-29 18:16:26

Kamules - Zumę czyli Zuma.

Kamules 2006-10-29 21:47:23

...............::::-) :-0 Cicho jak makiem zasiał , a nuż się kto jescze odzezwie

miker 2006-10-29 21:58:31

cicho jest, bo -> http://radiouxa.atari8.info

xxl 2006-10-30 10:27:45

a:13, b:30, c:48, d:36... czy z ktoryms levelem macie wieksze problemy ? ;-)

xxl 2006-10-30 10:45:52

e:88, f:112, g:48, h:352(heh)

Kaz 2006-10-30 10:48:37

Ja przeszedlem tylko trzy poziomy, bo na wiecej czasu na razie nie mialem :(