Tym, którzy zaczęli rozsiewać niesprawdzone pogłoski, że Kaz nie
żyje, albo co gorsza porzucił sprawy Atari, mam przyjemność
zakomunikować, że mam się dobrze, wręcz bardzo dobrze, a
parafrazując Marka Twaina mogę rzec, że pogłoski o moim
zaprzestaniu rozwijania strony są mocno przesadzone. Praca zawodowa
przycisnęła mnie do ziemi, ale obecnie podnoszę się z robotniczych
klęczek, otrzepuję kurz spraw zawodowych i powoli przystępuję do
pisania kolejnych nowinek. Można więc rzec, że kiepski miesiąc
listopad za nami, a przed nami dobrze się zapowiadający się miesiąc
grudzień.
Jakby na potwierdzenie tego dobrego otwarcia pojawia się dzisiejsza
nowinka - oczywiście kolejna światowa premiera gry na Atari! Kolega
Krzysztof "xxl" Dudek nie od dziś znany jest w naszym
środowisku jako miłośnik rozrywek umysłowych, w szczególności
programowania gier dla Atari oraz wszelkich odmian sudoku. Pierwsza
jego gra w 2006 roku to była właśnie implementacja zwykłego sudoku
dla Atari. Koniec roku 2006 postanowił on również zamknąć w podobym
stylu. I oto mamy!
Sudoku Sweep to najnowsze dzieło Krzyśka.
Gra okraszona jest rewelacyjną (który to już raz?) muzyką
Michała "stRing" Radeckiego oraz monochromatyczną grafiką
wykonaną przez niżej podpisanego.
Wersja sweep gry sudoku była zeszłego lata światowym hitem wśród
gier online. Można było zagrać w nią o duże pieniądze, choćby
tutaj.
Nie może być tak, że światowe hity nie pojawiają się na Atari.
Dlatego powstała też wersja na naszą platformę. Tylko, że tutaj
można grać za darmo i do woli.
Kilka słów należy się zasadom gry. Ponumerowane płytki spadają z
góry jak w tetrisie. Należy je ułożyć na dole w ten sposób, aby
numery od 1 do 9 nie powtórzyły się ani razu w danej kolumnie,
rzędzie, bądź wydzielonym obszarze 3 na 3. Pomylić można się tylko
trzy razy (CHANCES). Dzikie płytki, bez żadnego numeru, nie mają
żadnej wartości i mogą być ułożone gdziekolwiek, bez łamania zasad
gry Sudoku.
Otrzymujesz punkty (POINTS) za wypełnienie płytkami rzędów (ROWS),
kolumn (COLUMNS) lub obszarów 3 na 3 (BOXES). Premię można uzyskać
także za stworzenie poziomej bądź pionowej trójki (TRIPLES), która
używa trzech kolejnych obszarów 3 na 3. Ułożenie podobnej
kombinacji spowoduje, że każdy zestaw trzech identycznych numerów
zostanie zamieniony w dzike płytki. Przemiana ta znacznie ułatwia
późniejszą fazę rozgrywki.
Na rysunku powyżej zaznaczone są przykłady punktowanych układów.
Punktacja za poszczególne ułożenia wygląda następująco:
- 1 - wypełniony rząd – 330 punktów,
- 2 - wypełniona kolumna – 440 punktów,
- 3 - wypełniony kwadrat – 390 punktów,
- 4 oraz 5 – pozioma i pionowa trójka – 500 punktów.
Każdy żeton bonusowy (czarny) będzie punktowany dodatkowo 200
punktami, ale pod warunkiem, że znajdzie się w trójce. Każdy żeton
to 10 punktów. Przyspieszenie opadania żetonu również jest
punktowane, w ten sposób, że dodaje się punkt za każdy wyższy
poziom. Po zakończeniu rozgrywki na danym poziomie odejmowane są
punkty (100) za niepotrzebne klocki powyżej pola sudoku.
Gra ma sześć poziomów trudności różniących się częstotliwością
występowania żetonów bez liczb. Po zakończeniu każdego poziomu
dodawana jest jedna szansa na pomyłkę, ale tylko w przypadku jeśli
liczba tych szans jest mniejsza niż trzy. Na końcu rozgrywki
pojawia się podsumowanie, poczynając od informacji o ostatnim
poziomie, na którym przebiegała gra, przez liczbę ułożonych trójek,
rzędów, kolumn i pól 3 na 3, aż do ilości punktów.
Sterowanie w grze odbywa się za pomocą joysticka. Wspaniała muzyka
Michała losowana jest do każdego poziomu, a ile tych utwórów jest
pozostawiam do sprawdzenia graczom. I taki to macie prezent
mikołajkowy od serwisu atarionline.pl. Plik
tutaj. Miłego grania!