Nasi bracia Czesi uderzają w tym roku już po raz drugi. Gra Mind
Blast, która się właśnie pojawiła, towarzyszy jublieuszowemu,
50-temu numerowi magazynu "Flop". Gratulujemy autorom magazynu
wytrwałości i włożonej w jego powstawanie pracy!
Grę napisał Frantisek "Fandal" Houra, a muzyką i grafiką
okrasił Zdenek "Pseudografx" Eisenhammer. Mamy tu do
czynienia z układanką, grą logiczną, która ma ćwiczyć szare
komórki, podobnie jak kostka Rubika, ale w dwóch wymiarach.
Różnokolorowe kulki musimy ustawiać według wzoru podanego w lewym
dolnym rogu. Każdy etap rozgrywki poprzedzony jest kodem dostępu,
żeby przy następnym uruchomieniu gry można było przejść od razu do
właściwego poziomu. A jest ich niemało, bo aż 150! Z tego 15 jest
dwukolorowych, 30 trzykolorowych, 45 w czeterech kolorach i 60
pięciobarwnych. Mimo, że gra bazuje na pomyśle gry "Mind Bender" z
peceta, to wszystkie poziomy zostały zaprojektowane przez Frantiska
i Zdenka.
Program jest bardzo przyjemnie wykonany, dodatkowo smaczna grafika
oraz wpadające w ucho dźwięki powodują, że gra się szybko nie
powinna znudzić. W katalogu oczywiście pod literą
M. A kiedy pierwsza w tym roku polska gra?
sikor 2007-04-02 07:22:56
Trzeba przyznać, iż mimo iż jest to gra logiczna - gra się przednie. Wielki szacunek dla autorów, a Kaz ma już w tym roku 2 czeskie gry do kompo. Ale myślę, że nasi n9e powiedzieli jeszcze ostatniego słowa ;) stRing 2007-04-02 19:10:55
swietna - graficznie, muzycznie i "grywalnie" dopracowana. pierwszy raz widze tego rodzaju rozgrywke logiczna, ale sam pomysl wydaje sie ciekawy. moze ktos kiedys pokusilby sie o zrobienie Logical'a? miker 2007-04-02 19:53:37
Gierka rulez, mimo zmęczenia troszkę jednak przyciąłem w to. A Logical - no no - to było by to! :))) Bwele 2007-04-02 20:18:49
Naprawdę super, ma klimat i wciąga, bardzo podoba mi się oprawa dźwiękowa, chociaż trochę huczy w głowie po wyłączeniu gry. Tak jak stRing nie spotkałem się z tego typu grą wcześniej, a jako że nie mam wyobraźni przestrzennej, Mind Blast sprawia mi sporo kłopotu. Zawsze gdy wydaje mi się, że już złapałem zasadę, coś mi ucieka i układam metodą prób i błędów, jak kiedyś w "Skarbniku" (którego gra Fandala znacznie przewyższa miodnością) Właśnie, ciekawe kiedy pierwsza polska propozycja. I dlaczego większość najnowszych gier stanowią gry logiczne?. Choć często są naprawdę znakomite, wciąż czekam na jakąś porządną platformówkę, ew. przygodówkę (ale te są chyba trudniejsze do zaprogramowania?) tebe 2007-04-02 20:54:45
w tym roku polskich gier nie będzie bo koderzy wyjechali na wyspy za chlebem :P chleb 2007-04-02 20:56:54
A ja jestem dobry i w Polsce! ;D Polska 2007-04-02 23:20:42
Dobrze im powiedziałeś, kochanie Comandos 2007-04-03 09:45:45
No ladna gierka :) ale na ten sam pomysł wpadłem jakies 3-4 lata temu. Napisałem tego typu gre na telefon komórkowy w 2005r dla firmy Synergenix.
eee, Kaz, małe niedopatrzenie... Są już 3 czeskie gry - ściągnij magazyn flop #50, jest tam jeszcze gierka Rastera na multijoya: Speed Up, sygnowana na ten rok... ;) Kaz 2007-04-05 13:57:36
Wiem Sikorku, ale nowinki moge obecnie napisac tylko w weekendy, wiec ta informacja troche jeszcze polezy... :( larek 2007-04-08 11:39:27
Brawo. Bardzo przyjemna i dopracowana gra. Świetna grafika - te kulki są znakomite :). Muzyka jak dla mnie jest trochę za "mocna" ;), ale ogólnie gra jest doskonała. Jeszcze raz wielkie brawa!
Rywalizacja podczas Kaz Kompo 2007 zapowiada się ostra.
Kaz - mam nadzieję, że mojego maila w sprawie Kaz Kompo 2007 otrzymałeś!? Kaz 2007-04-08 19:59:06
larek - raczej nie. Zreszta poczta od Ciebie tez mi sie odbija. Urborg 2007-04-08 20:17:45
Świetna gra, choć niełatwa. Chyba pierwszy poważny konkurent do Kaz Kompo 2007. Świetna muzyka i nezła grafika. Ogólnie nie przepadam za grami logicznymi ale ta mi się spodobała.