Pokaż dupę, pokaż by Kaz 2007-04-29 15:57:53

Wiele jest gier, które posiadają piękną grafikę. Szczególnie dotyczy to gier tekstowych, w których dynamika gry nie jest tak ważna jak estetyka, autorzy pozwalają sobie więc na wstawienie dużej ilości ładnych rysunków. Do szczytowych osiągnięć w tej dziedzinie zaliczyłbym amerykańskie gry z lat osiemdziesiątych, takie jak "The Dallas Quest", "The Institute" czy "Asylum". Ale i na naszym podwórku można znaleźć gry, które mają sporo ciekawej grafiki. Problem z nimi jest taki, że do obejrzenia wszystkiego, czym chcieli uraczyć nas autorzy, potrzeba wielu godzin gry. Nie każdy ma jednak czas, miejsce, umiejętności czy ochotę kończyć tak długą grę tekstową jak np. "Mindshadow", żeby obejrzeć wszystko co w tej grze można zobaczyć.



Podobne myśli przyszły mi do głowy, gdy pierwszy raz zobaczyłem grę Droga do Duplandu. Monochromatyczna grafika Kamila "Vidola" Walaszka bardzo mi się spodobała, ale język, użyty w grze, prosty, z wieloma błędami gramatycznymi, za to okraszony zupełnie zbędnymi wulgaryzmami, nie zachęcał mnie do przejścia całości. Poza tym, skupianie się na samej czynności grania uniemożliwia właściwą kontemplację grafiki :).



Przy okazji wywiadu z Kamilem, jednym z autorów grafiki w tej grze (obrazek tutyłowy Michała "Dracona" Garbaciaka), zasugerowałem, że może by warto zebrać wszystkie jego rysunki w jeden slide show. Kamil zmodyfikował ten pomysł, postanawiając połączyć w zgrabny pokazik wszystkie grafiki właśnie z "Drogi Do Duplandu".



W wywiadzie padła też zapowiedź premiery demka na naszym serwerze i oto obietnice Kamila się spełniły! Pokazik jest naprawdę fajny, nie tylko można sobie zobaczyć wszystkie monochromatyczne rysunki z gry, ale jest też kolorowa grafika hi-res i ładna czołówka. Całość zgrabnie zakodował niezmordowany Tomasz "TeBe" Biela, smakowitą oprawę muzyczną po raz kolejny zawdzięczamy Michałowi "stRing" Radeckiemu. Program wymaga minimum 64kB rozszerzonej pamięci. Enjoy!

Dodatkowo Kamilowi udało się przerobić na pliki samouruchamialne swoje pojedyncze rysunki, tak więc następuje aktualizacja pliku, które je wszystkie zawiera.
xxl 2007-04-29 18:13:00

o stRing dopracowal muze, niezle

larek 2007-04-29 23:36:52

Muza jest faktycznie niezła - jak to u stRinga :)

Urborg 2007-04-30 06:29:53

Niezłe demko. Muza bardzo mi się podoba, zwłaszcza ta w czołówce, no i fajnie że nie trzeba mieć dwóch pokeyów żeby posłuchać :-) Świetnie zrobione creditsy - ładne i ciekawe.

Co do "Drogi do..." to podobnie jak ciebie Kaz mnie też zniechęciło wulgarne słownictwo, ale jak patrzę na te rysunki to pojawia się chęć zagrania i przejścia całej gry.

MWK 2007-04-30 12:54:21

wow... pod wrażeniem.

stRing 2007-04-30 19:59:55

dobrze ze nam - autorom dup nie kazali pokazywac :)

tebe 2007-04-30 20:26:49

no to teraz Vidol może zająć się czymś nowym i kolorowym :)

BLB 2007-04-30 21:52:07

bardzo ladne :)

johny 2007-05-18 14:45:01

Kaz, jakkolwiek nie podchodzić do wulgaryzmów, to twierdzenie, że w grze jest wiele błędów gramatycznych, stawia pod znakiem zapytania poziom twojej wiedzy o języku, który uznajesz za ojczysty.

Kaz 2007-07-22 03:02:52

johny - pewnie masz racje.