Wspomóż projekt "Kolony 2106" by Kaz 2007-05-14 08:02:12

No i już jest! Praktycznie skończona gra, przy której ostatnie miesiące zajęło usuwanie błędów narobionych przy usuwaniu błędów, optymalizacje programu, żeby zmieściło się więcej, dopieszczanie algorytmów, aby grało się ciekawiej... Gra Kolony 2106, a właściwie jej program główny pomyślnie przeszedł testy wewnętrzne, znaczy się w naszym, autorskim gronie i wymaga obecnie spojrzenia kogoś z zewnątrz, kto zauważy to, czego my, po setkach godzin grania w grę, już nie zauważamy.



Poszukiwani są więc chętni, którzy przetestują ostatnią wersję beta Kolony 2106 w polskiej wersji językowej. Przypominam tu o warunkach, o których w swoim czasie pisałem w nowince zapowiadającej grę. Powinny to być osoby, które:


Wszystkie prace beta-testerów będzie nadzorował Główny Programista i szef projektu Adam "Urborg" Kaczmarek - z nim będzie prowadzona korespondencja i do niego trzeba będzie raportować zauważone błędy czy postulowane zmiany. Z góry już wiadomo, co będzie nas interesować najbardziej:


Na koniec jeszcze jedna uwaga od Adama. Prosimy o zgłoszenie się nie tylko tych, którzy zechcą testować program na emulatorze, ale przede wszystkim tych, którzy zrobią to na prawdziwym Atari (przypominam, że program działa na standardowym Atari bez żadnych przeróbek). Podobno działanie generatora liczb pseudolosowych w emulatorze różni się od tego z prawdziwego Atari. To może mieć wpływ na częstość występowania zdarzeń losowych, szczególnie tych które występują bardzo rzadko: epidemia, pożar, awaria w elektrowni no i katastrofa statku handlowego.



Wiadomo, że kilka osób zgłosiło się już poprzednim razem, będziemy z nimi w kontakcie, ale prosimy o potwierdzenie zainteresowania, bo od ostatniego razu wiele miesięcy upłynęło i może niektórym zapał już przeszedł. Czekamy również na dalsze zgłoszenia bezpośrednio do mnie (kaz_WYTNIJ_TOatI_TO_TEZ_online.pl) albo do Urborga (urborg_WYTNIJ_TOatI_TO_TEZ_poczta.onet.pl).

PS. Screeny pochodzą ze starszej wersji (alpha), więc proszę się nimi za bardzo nie sugerować, jak gra obecnie wygląda. Ale przecież nie będziemy wszystkiego zdradzać od razu :)
sikor 2007-05-14 12:46:57

czyli jest już pierwszy polski kandydat (w dodatku mocny) do II edycji corocznej nagrody KAZa... Kto następny...? ;)
A swoją drogą, nie mogę się doczekać ;)

Urborg 2007-05-14 15:32:58

Do wersji ostatecznej jeszcze trochę wody upłynie, ale program główny jest już gotowy. Można pograć. A w tym czasie będzie się robić intro, outro i inne fajerwerki :-)

charlie_cherry 2007-05-14 16:47:47

W sumie drugi, bo byla juz "Agonia".

Na nowe "Kolony" juz ostrze zeby

Dan 2007-05-14 21:08:10

A tak zapytam czy już ostateczną wersje można by dostać?...ale tak na kasecie do prawdziwego Małego ...bo nie mam zielonego pojęcia czy da sie z netu na kasetę jakoś przełożyć....wy to napewno wiecie jak...

larek 2007-05-15 10:17:59

Ja chciałem tylko dodać informację dla wszystkich testujących. Błędy mogą się pojawić przy wybieraniu ilości graczy oraz wpisywaniu ich imion – program w tym miejscu nie jest idiotoodporny. Nie bardzo się należy tym przejmować, bo w ostatecznej wersji wpisywanie imion graczy będzie przerzucone do intra i odbywać się będzie za pomocą joya. Program testowy – nie został w to wyposażony.

Dan - wersja kasetowa gry ładowałaby się chyba z pół dnia. Poza tym w Kolony 2106 zmieniono znacznie sposób zapisu i odczytu stanu gry i raczej nie będzie działać z magnetofonem. Również to, iż nowa gra przewidziana jest jako wielonarodowa - trochę komplikuje odczyt z taśmy. Wszystko inne: dyskietka, SIO2IDE, SIO2SD lub SIO2PC - tylko nie kaseta. Chyba, że zostanie opracowana specjalna (okrojona trochę) wersja gry...

tebe 2007-05-15 18:50:03

magnetofony aktualnie potrzebne są tylko po to aby uciąć im "ogonek" ;)

Urborg 2007-05-18 10:36:13

Do Dana:
Kasetę da się przełozyć. Jest taki format CAS. Wystarczy program CAS2WAV i mamy plik Wav z atarowskimi piskami. Potem wystarczy ten pisk nagrać na taśmę i można wgrywać. Ponadto z większości plików xex można zrobić cas-y przy użyciu programiku XEX2CAS.

Tyle że póki co nie planujemy wydania wersji Kolony 2106 na kasecie. Choć oczywiście dałoby się gdyby było duże zapotrzebowanie, tyle że gra byłaby wtedy sporo uboższa. Czyli bez intra, outra i wodotrysków, praktycznie sam program główny.

TENjo 2007-05-23 12:50:31

Bardzo chętnie przetestuję grę, miałem ją na ATARI 65/XE. Powinniście wypuści wersję beta 1, potem beta 2 , beta 3, itd. Bo w ten sposób z jedną wersją beta i kilkoma betatesterami to nigdy jej nie dopracujecie. Po premierze gry i tak błędy wyjdą w praniu. Nie widzę problemu abyście nawet codziennie wypuszczali nową wersję beta. W ten sposób będziecie wiedzieć czy zmiany idą w dobrym kierunku i co jeszcze macie usprawnić. ALE ! Pod warunkiem że savegamey z pierwszych wersji będą pasowały do kolejnych wersji. Uważam również że powinniście opublikować kod źródłowy poprzednich wersji, w ten sposób więcej osób będzie mogło wam pomóc przy poprawkach do nowych wersji. Chyba nie jest dla nikogo tajemnicą że kod źródłowy może sobie każdy przejżeć w Turbo Basicu z komercyjnej kasetowej wersji AVALONa po prostu pomijając blok startowy. Sam tak robiłem aby zwiększyć sobie liczbę kasy. Pamiętam że jak dałem za dużo zer to przeskoczyło mi na minus :) PS. Czy w waszej wersji będą jakieś kody na nieśmiertelność czy np. na 1000 żywności (żeby nie zdechnąć z głodu) ?

Pepax 2007-06-16 12:22:46

I'd like to test the Czech betaversion. ;-)

Kaz 2007-06-24 16:08:50

Pepax - no problem, we're working on Czech version. You can test it when will be ready.

Arkadiusz 2007-08-11 18:32:57

Chętnie wspomogę projekt Kolony 2016, dużo grywałem w tą grę i grywam do tej pory na Emulatorze Szukałem Drugiej części "Planet Magnat". A tu niespodzianka KOLONY 2106. :) zamiast Planet Magnet. EXTRA.

Wix 2007-11-18 10:43:26

Witam. I co z projektem Kolony 06? Kiedy możemy się spodziewać ukończonej finalnej wersji? Pozdrawiam!

larek 2008-04-27 20:29:25

Wix - praca wre!