Zapowiedź gry "Pang" by Kaz 2007-08-07 00:25:36

I mamy kolejną zapowiedź gry ma małe Atari i po raz kolejny będzie to konwersja. Nie jest to bynajmniej żaden zarzut, ponieważ wszyscy dobrze wiemy, że brakuje na nasz ośmiobitowiec wielu tytułów, które pokazały się na inne platformy, w szczególności na Commodore czy ZX Spectrum.



Gra, o której mowa występuje pod tytułem Pang i takąż też nazwę będzie nosić na Atari, co obiecują autorzy konwersji czyli słynna spółka autorska Tomasz "TeBe" Biela występujący jako programista oraz Kamil "Vidol" Walaszek jako grafik. Ci, którzy byli na zlocie w Głuchołazach, mieli okazję zobaczyć preview gry na żywo. I ja miałem przyjemność oglądać zapowiedź i przyznaję, że wyglądało to niesamowicie miodnie!



Gra sygnowana przez Ocean pojawiła się w 1990 roku na komputery i konsole: Amiga, Amstrad CPC, Atari ST, Commodore 64, DOS, Game Boy, ZX Spectrum, więc cieszy, że nadszedł w końcu czas na wersję dla 8-bitowego Atari.



Na niniejszych zrzutach, podesłanych mi przez Kamila, widać na razie niewiele, bo gra jest w początkowym etapie produkcji, ale od razu rzuca się w oczy wielokolorowość grafiki i ogromne rozmiary obiektów - to oczywiście zasługa silnika gry Tomka. Jak napisał Kamil grze brakuje jeszcze panelu, strony tytułowej i paru(nastu) teł. Za to gotowa jest strona muzyczna i dźwiękowa, którą stworzył Michał "String" Radecki.



W przeciwieństwie do wielu poprzednich zapowiedzi, ta konwersja najprawdopodobniej zakończy się pełnym sukcesem, ponieważ zabrali się za nią ludzie, którzy nie tylko prezentują odpowiedni zapał, ale też niezwykłe umiejętności i wiedzę o Atari, a przede wszystkim konsekwencję, dzięki której mogą się pochwalić już zakończonymi projektami - grami Mental Age, Droga do Duplandu, Dyna Blaster, Getris i ostatnio Nibbly. Mimo wszystko należy trzymać kciuki za ukończenie gry.
DartMan-Father 2007-08-07 00:44:24

Wow!
Wrocilem wlasnie z urlopu a tu taki suprajz :)))
Również trzymać kciukosy.
Pozdrawiam - Long Live Atari!

xxl 2007-08-07 08:12:21

sietny tytul. o wykonanie raczej nie trzeba sie martwic czyli zapowiada sie hit.

MDW 2007-08-07 11:04:31

Wspaniale! Z rozkoszą zagram w atarowską wersję. Trzymam kciuki.

Dan 2007-08-07 16:19:28

Pang to świetna gra....powinna ładnie wyglądać na Atari....ja grałem tylko na Amidze.......miodzio......pozdr

miker 2007-08-08 06:47:35

Super, chłopaki. Trzymam kciuki za skończenie gierki. Wprawdzie osobiście nie przepadałem za Pangiem, ale miło będzie zagrać sobie w nieco na własnej atarynce. :)))

tatqoo 2007-08-08 21:38:05

Powodzenia - trzymam kciuki :) A ja właśnie przepadałem za Pangiem. Po ile oryginał w folii z instrukcją ? :)

blb 2007-08-08 21:42:53

Super, powodzenia!

Jurgi 2007-08-08 21:46:20

A screeny z konkurencyjnych platform, dla porównania?

blb 2007-08-08 21:53:45

jurgi: http://www.lemon64.com/index.php?mainurl=http%3A//www.lemon64.com/reviews/view.php%3Fid%3D281

blb 2007-08-08 22:09:11

prosze o usuniecie tego i poprzedniego posta, zdublowal sie po odswiezeniu strony :/ sorki

CePe 2007-08-08 22:17:10

Nie ma sprawy, po prostu kup to: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260145333593 ;D

larek 2007-08-08 22:36:58

Graficzka świetna. Szkoda, że nie na całą wysokość ekranu. Znając umiejętności i talent stRinga :) to o muzykę też nie ma się co martwić! Trzymam kciuki za projekt!

Jurgi 2007-08-09 03:04:01

BLB: oj, wyguglać sobie umiem, chodziło mi o porównanie _w artykule_ i najlepiej analogicznych etapów gry...

Kaz 2007-08-09 03:58:48

Jurgi - oczywiscie masz racje, ze takie porownanie byloby fajne, ale na razie mam tylko te screeny, ktore podeslal Vidol i raczej nie da sie tego z niczym porownac... za wczesna faza produkcji.

mazi 2007-08-09 19:00:23

Widzialem to z bliska na party, mega wypasiona grafa. Szybkosc gry tez niczego sobie. Przydaloby sie wieksze (czyt. wyzsze) pole gry. Troche nisko kulki skacza.

tebe 2007-08-09 19:32:45

liczbę wierszy pola gry możnaby jeszcze o 2 wiersze zwiększyć, jeden wiersz pola gry to 1KB (1 zestaw znaków), wierszów jest aktualnie 16 (128 linie) w porównaniu do C64 pole gry jest niższe o 2 wiersze, aktualnie gra potrzebuje 3 dodatkowych banków pamięci i na pewno będzie potrzebowała ich jeszcze troche, ogólnie wszędzie tam gdzie jest to opłacalne kod jest rozpisywany, aktualnie przy małej ilości obiektów silnik wyrabia się w 1 ramce, jednak docelowo będą to 2 ramki, przez co gra nie będzie taka trudna

Urborg 2007-08-11 11:02:43

Ruszy to na 130XE? czy raczej trzeba będzie więcej pamięci?

tebe 2007-08-12 19:34:11

aktualnie jeszcze rusza na 130XE, jednak na 100% nie zagwarantuje że wersja finalna także ruszy, muzyka i dodatkowe ekrany spokojnie zajmą ostatni wolny bank pamięci, więc może się uda a może nie

Urborg 2007-08-14 18:23:02

Fajnie jakby ruszyło, bo nie mam póki co kompa z większą ilością pamięci :-(. Może dałoby się zrobić wersję pod 130XE z np. doczytywanymi tłami? Albo nieco okrojoną?

larek 2007-08-14 19:21:41

to ja poproszę o wersję kasetową - levele mogą się doczytywać, nie przeszkadza mi to ;D

Urborg - znając współczesnych programistów, to pewnie wszystko zostanie upchane w jednym pliku exe/xex z info, że gra wymaga XXX pamięci.
To już nie te czasy, gdy co chwilę stacja dysków sobie cichutko bzykała doczytując nowe etapy... szkoda, bo w tym coś było :)

Urborg 2007-08-14 21:29:53

Do tej pory to Pecety tak miały że każda nowa gierka wymagała upgrade'u komputera. Teraz to samo dopadło Atari. Pamięć trzeba rozszerzać, a niedługo trzeba bedzie Videoboarda montować;-)

larek 2007-08-14 22:52:18

Urborg, cóż - w takim razie nie pozostanie nam nic innego, jak pykanie sobie w Pac-Man'a, Pole Position, The Goonies i... Kolony 2106 ;)