Kaz Kompo 2007 (po polsku) by Kaz 2008-01-01 00:40:56

Pierwszy dzień 2008 roku oznaczać może tylko jedno: czas wyboru najlepszej gry na 8-bitowe Atari za ubiegły rok. Tak więc ruszamy z Kaz Kompo 2007. Przypomnę kulisy powstania tego konkursu w zeszłym roku. Otóż od jakiegoś czasu chodził mi po głowie pomysł wytoczenia konkurencji sławetnemu konkursowi ABBUC-a, w którym zasady kwalifikacji są na tyle nieprzejrzyste oraz dość anachroniczne, że według mnie nie powinien on być najważniejszym wydarzeniem roku dla twórców gier na całym świecie.



Po pierwsze niejasne są reguły przystąpienia do konkursu. Niby zgłoszone prace nie mogą być wcześniej rozpowszechnione, ale nie do końca, jak wskazują poprzednie lata. Niby prace mogą być dowolne w ramach reguł, ale jak wskazywali niektórzy koledzy, niektóre prace wysłane na konkurs nigdy nie ujrzały tam światła dziennego. Po drugie termin nadsyłania prac do 15 sierpnia nie odzwierciedla produkcji z danego roku. Po trzecie, komercyjne zasady rządzące konkursem i ABBUC-em, choć godne szacunku, nie każdemu odpowiadają. Wydaje mi się, że w dobie internetu i oprogramowania open source reguły ABBUC-a pozostawania organizacją dość zamkniętą, tylko dla członków, są przeżytkiem. Społeczność atarowska ma więcej pożytku (programów) z niezorganizowanych osób poza klubem ABBUC. No i ostatnia sprawa - gry, które wygrywają w konkursie ABBUC-a, nie zawsze są tymi najlepszymi na świecie. Byłoby niesprawiedliwością dziejową doceniać (także finansowo) dzieła przeciętne albo mierne, gdy ze względów formalnych w konkursie nie mogą wziąć udziału gry naprawdę dobre i świetne.

Z powyższych przesłanek wynikało tylko jedno - trzeba było zorganizować naprawdę ogólnoświatowy, a nawet wszechgalaktyczny konkurs na najlepsze programy na małe Atari za dany rok! A ponieważ każdą sprawę należy zacząć od wykonania pierwszego kroku, postanowiłem rozpocząć taki konkurs na stronie atarionline.pl pod nazwą Kaz Kompo 2006. Tegoroczna edycja ma oczywiście nazwę Kaz Kompo 2007 i praktycznie niezmienione reguły w stosunku do zeszłorocznego konkursu. Oficjalne logo compo przygotował Sebastian „5eba” Chabowski za co bardzo mu dziękuję. W organizacji konkursu w znaczący sposób pomógł również Adam "asal" Salamon, który wykonał tłumaczenie niniejszego tekstu na język angielski, oraz Andreas „Charlie Chaplin” Koch (dawniej Magenheimer), były szef działu software w klubie ABBUC, który przetłumaczy regulamin na język niemiecki oraz zasponsorował nagrody rzeczowe. Kwota nagród pieniężnych również uległa w tym roku zwiększeniu dzięki wspaniałomyślności następujących osób, które przekazały swoje wygrane z zeszłorocznej edycji na poczet tegorocznej: Arkadiusz „ArSoft” Lubaszka, Michał „stRing” Radecki, Krzysztof „xxl” Dudek, Michał „Miker” Szpilowski, Adam „Powrooz” Powroźnik, Kamil „Vidol” Walaszek, Tomasz „TeBe” Biela. Wsparcia finansowego udzielił też Rafał „Mały” Nowaczuk oraz pechowo Paweł „Pirx” Kalinowski (w tym przypadku zostaliśmy ograbieni przez pocztę). Mój szacunek za Waszą postawę oraz moja wdzięczność za pomoc jest niezmierna. Dziękuję! Ze swojej strony ponownie dołożyłem troszkę grosiwa i łącznie wartość nagród wynosi 300 euro.



Regulamin

W takim razie kilka słów o zasadach, które obowiązują i w tym roku:

1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2007. Nie ważne czy są to gry komercyjne czy freeware, nagrodzone w innych konkursach czy nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między 1 stycznia, a 31 grudnia zeszłego roku.

2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres (przez formularz kontaktowy) albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką. Najlepiej podać imię i nazwisko głosującego, a ksywę, jeśli jest to osoba dobrze znana na forum Atari Area albo Atari Age. Głosy od osób nieznanych będę próbował potwierdzić, a jeśli to się nie uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Głosowanie będzie jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak głosował. Żadnych krętactw, przekrętów, pomyłek i niejasności.

3. Każdy może oddać głos na trzy gry, z tym że należy podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób: za 1 miejsce - 3 punkty, za 2 miejsce - 2 punkty, za 3 miejsce - 1 punkt. Każdy może oddać głos tylko na jedną grę, albo dwie (np. jeżeli uważa, że żadna gra nie zasługuje na pierwsze miejsce), ale należy wskazać, którego miejsca się nie przyznało. Wszystkie punkty od głosujących zostaną podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier. Trzy pierwsze miejsca zostaną nagrodzone.

4. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w konkursie nie mogą głosować na swoje dzieła. Mogą oddać głosy na inne prace lub skorzystać z możliwości nie punktowania danego miejsca.

5. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam ja osobiście. Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji.

6. Chciałbym głosowanie zamknąć we wtorek, 15 stycznia, a 22 stycznia ogłosić wyniki na stronie. Tak więc głosować można do północy 15 stycznia.

7. W zeszłorocznej edycji nagrody pieniężne dla autorów zwycięskich programów wyniosły łącznie 207 euro, w obecnej będzie to 300 euro. Za zajęcie trzech pierwszych miejsc zostaną przyznane następujące nagrody:

1 miejsce - 150 euro

2 miejsce - 75 euro

3 miejsce - 75 euro


8. Nagrodę pieniężną nie otrzyma gra, która otrzymała jakąkolwiek
nagrodę w konkursie ABBUC - w takim przypadku nagrody w Kaz Kompo zostaną automatycznie przesuniete na gry na niższych pozycjach. Chodzi o to, by nie nagradzać gier podwójnie, a za to nagrodzić jak nawiększą liczbę osób - twórców gier na Atari.

9. Są też nagrody rzeczowe, ufundowane przez Andreasa „Charlie Chaplin” Kocha. Nagrody te zostaną rozlosowane wśród autorów pozostałych programów oraz wśród głosujących. Losowania dokona sponsor nagrody czyli Andreas.

10. Nie wykluczam, że znajdą się osoby chętne wesprzeć fundusz nagrodowy, wtedy dokonamy zwiększenia kwot nagród na przyszły rok.

11. Pieniądze zostaną wysłane do autora/autorów danej gry, pod warunkiem, że numer konta któregokolwiek z autorów zostanie mi dostarczony do 31 marca 2008 roku, a nagrody rzeczowe jeżeli w tym samym terminie otrzymam adres odbiorcy. Po tym terminie zarówno pieniądze jak i nagrody rzeczowe przechodzą na konkurs w następnym roku, zwiększając przyszłoroczną pulę nagród.

Proszę o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie chciałbym tworzyć ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.

Gry z zeszłego roku

PERU


USA


SŁOWACJA


NIEMCY


CZECHY


POLSKA


Kaz 2008-01-01 04:30:19

Jak i w zeszlym roku - bede pierwszy (bo wiem, o ktorej Kaz wypuscil nowinke) :). Moje glosy na:
1 miejsce, 3 punkty - Crownland (przede wszystkim za niesamowita grafike, bardziej kolorowa niz na C64 ;), po drugie za przyjemnosc grania, po trzecie za udowodnienie, ze da sie!).
2 miejsce i 2 punkty - Yoomp! (za grywalnosc i wykonanie, ale przede wszystkim za oryginalna idee, ktorej wykonania zazdroszcza nam posiadacze innych komputerow.
3 miejsce i 1 punkt - Agonia (Stare ale jare! Swietna grafika, labirynt, zagadki do rozwiazania - najlepsze klasyczne wzory).

Urborg 2008-01-01 07:52:22

No to ja będę drugi, bo w czasie gdy wszyscy odsypiają po imprezie, albo jeszcze imprezują, ja muszę siedzieć od godz. 6 w pracy i chwilowo nie mam nic lepszego do roboty ;-)

1 miejsce. Jak chyba większość będę miał problem co dać na miejscu pierwszym a co na drugim. Egzekwo dwóch gier dać nie można. Zatem za nowatorstwo, świetną grywalność, pomysłowo zaprojektowane poziomy z dobrze stopniowanym poziomem trudności, perfekcję wykonania i wykrzesanie chyba wszystkiego co można z małego Atari można wykrzesać. Panie i Panowie - Yoomp!

2 miejsce. Ale tylko o długość paznokci za liderem - Crownland. Przede wszystkim za świetną grywalność, prześliczną i bajecznie kolorową grafikę. Takiej dynamicznej, i ładnej platformówki na Atari nie było i chyba mało kto wierzył że taka może powstać. W ogóle prawdziwych platformówek na Atari właściwie nie było. Wszyscy chyba zazdrościli Comodziarzom że mają Gianę Sisters. Teraz inne ośmiobitowce (ze szczególnym uwzględnieniem C-64 ;-)) mają czego zazdrościć.

3. miejsce. Belljumper. Nie sądziłem że 8000 zer i jedynek ;-) (1 kB) może tak wciągać i do tego mieć niezgorszą oprawę audio-wizualną. Gierka przykuła mnie do monitora na dłuuugi czas. Poza tym godnie reprezentowała małe Atari na konkursie mini game compo, gdzie mało brakło a zajęłaby pierwsze miejsce.

Muffy 2008-01-01 10:40:27

tszeci eeeh... ;)

1. Yoomp!
2. Crownland
3. Jetboy

Kiero/AA 2008-01-01 11:51:59

1. Yoomp!
2. Crownland
3. Mind Blast

mikey 2008-01-01 12:19:45

1. Crownland
2. Yoomp!

sikor 2008-01-01 12:26:06

A ja będę trochę przewrotny:
1. Jetboy - za doskonałą konwersję z ulepszeniami
2. Mind Blast - doskonale ćwiczy umysł
3. ECKN - za konwersję gry z ST. Niestety, jakość obniża dźwięk.
85% innych pozycji też należą się punkty, tym niemniej - reguły są sztywne ;)

Dracon 2008-01-01 12:38:36

1. Crownland
2. Yoomp!
3. Jet Set Willy 2007

xxl 2008-01-01 12:58:42

1. Crownland (technicznie niczego lepszego na atari nie widzialem)
2. Yoomp (gra jest ciekawa ale to muzyka robi z niej killera)
3. MindBlast (logiczna :-))

a co do regulaminu to punkt 8 jest raczej sredni. autor najlepszej gry bez wzgledu na sytuacje polityczna powinien byc nagrodzony, co mnie obchodzi jakas wasza wojna? bedziecie placic... nadgodziny.

Kaz 2008-01-01 13:10:26

xxl - to nie wojna, tylko konkurencja :) A po drugie - czesto wiecej gier jest wartych nagrodzenia, po co nagradzac w kolko tych samych? :) Po trzecie - do przemyslenia w przyszlym roku, moze sie zmieni.

tebe 2008-01-01 13:39:12

MarioBros 2007 nie powinno brać udziału w konkursie, chyba że chcecie nagrodzić programiste z 1983 roku który to faktycznie pisał, tak na marginesie to nie znam jego nazwiska, pewnie pracował dla firmy Atari

moje typy
1. Yoomp
2. Crownland
3. Mule Wars

Vlk 2008-01-01 13:40:36

1. Crownland
2. Yoomp!
3. Agonia

Kaz 2008-01-01 13:56:29

tebe - i to ten programista podkolorowal to wszystko? napisal muzyke? Skompilowal? Przeciez kazdy wie (?), ze chodzi o obecna wersje i ze nie jestescie autorami pierwotnej wersji - calosci programu. Ale moze rzeczywiscie przy nastepnej edycji trzeba bedzie to wyraznie zaznaczac.

Rastan 2008-01-01 14:53:59

Tebe ma rację. Co na liście robią takie gry jak: Mario Bros 2007, Commando, Super Pac-Man czy Boulder Dash III. Przecież to są stare programy, które ktoś kiedyś napisał. Zostały one tylko lekko zmienione i moim zdaniem nie powinny brać udziału w konkursie.
Co innego oczywiście Jet Set Willy, gdzie autor dokonał konwersji z innego komputera.

Moja kolejność jest następująca:
1. Crownland - za nową jakość gier na Atari. Oby autorzy nie poprzestali na tej grze i udoskonalali dalej swoje dzieło.
2. Yoomp! - za dopracowanie, staranne wykonanie i ogólnie całokształt.
3. Jet Set Willy 2007 - mimo, że to znana gierka to konwersja wprowadziła nową jakość i grywalność.

Kaz 2008-01-01 15:13:30

Rastan - idea jest prosta: chodzi o wszystkie gry opublikowane w 2007 roku. Wiadomo, ze nie wszystko jest oryginalne i granica jest bardzo cienka, miedzy tym co powinno byc, a co nie powinno byc, watpliwosci beda zawsze. Co z tego, ze Jet Set Willy ma oryginalny kod, skoro praktycznie cala grafika jest ze Spectrum - kto jest jest wiec autorem gry i w jakim stopniu i w ktorym roku powstala? A co bedzie z gra Knight Lore - skoro tam wiekszosc kodu bedzie z BBC z 1985 roku? Dlatego dopuscilem te gry, ktore wspomniales, do konkursu. One wprowadzaja cos nowego do danej gry - rozgrywka w pewnym sensie jest nowa i dlatego nalezy je traktowac jako nowa gre. Jak zmienisz wszystkie plansze np. w Boulder Dash to bedzie to nowa gra czy stara?

Po drugie - przeciez po to wlasnie jest glosowanie, zeby mozna bylo odrzucic gry, ktore uwazasz za: nieudane, malo oryginalne, kradzione, brzydkie, nie dzialajace na Twoim sprzecie, itp. Wolalem ustalic szeroko zefiniowane kryteria uczestnictwa, zeby jak najwiecej programow mozna bylo ocenic i odrzucic watpliwe niz zeby czegos moglo w konkursie zabraknac. Jest w tym chyba logika?

Kaz 2008-01-01 15:15:59

Zeby uscislic: Boulder Dash III nigdy na Atari nie powstal, a ten z 2007 roku na Atari jest konwersja z C64. Tak wiec widzisz, ze Twoje kryteria bylyby bardzo dziwne: Jest Set Willy 2007 (konwersja) - tak, zas BDIII (konwersja) - nie. Dlaczego?

Rastan 2008-01-01 15:20:43

Kaz - w międzyczasie przyszło mi na myśl, że można by rozważyć różne kategorie. Ponieważ gier jest stosunkowo dużo (21, w zeszłym roku 18), a miejmy nadzieję, że w tym roku będzie jeszcze więcej. Mogłyby być kategorie, np. najlepsza gra, najlepsza konwersja czy najlepsza modyfikacja. Wtedy wszystkie prezentowane gry miałyby rację bytu. :)

asal 2008-01-01 15:32:18

Moje głosy:

1 miejsce - Jet Set Willy 2007
2 miejsce - Commando +
3 miejsce - Agonia

tatqoo 2008-01-01 16:43:10

1. Yoomp
2. Crownland
3. ECKN

XXlowi życzę w nowym roku hitu na miarę flowersmanii (respect to Powrooz),

eru 2008-01-01 16:55:14

1. Crownland
2. Mule Wars
3. Belljumper

Vlk 2008-01-01 17:12:50

Sądzę, że wątpliwości co do umieszczenia Mario Bros 2007, Commando, Super Pac-Man oraz Boulder Dash III wynikają po części z braku umieszczenia odpowiedniej informacji na planszach tytułowych. Na planszy z Pacmanem widnieje napis "Atari 1984", zamiast np. XL/XE version 2007 by Landon Dyer. Sam zastanawiałem się co robią te gry w konkursie, ale ostatecznie uważam, że zdecydowanie powinny być. Przekonuje mnie argumentacja KAZ'a. Kryteria konkursu są jasne. Nie musimy przecież na takie gry głosować. A wszelkie ograniczenia mogą zepsuć konkurs...

Kaz 2008-01-01 17:31:12

Rastan - jest to pewne rozwiazanie, pomysle. Na pewno w przyszlym roku zrobie bardziej rozbudowane informacje o autorach, bo rzeczywiscie niektore pozycje sa mylace. Np. autorem oryginalu Super Pacman jest Landon Dyer (w 1984 roku) i udostepni on zrodla gry w celu jej dokonczenia, ale poprawki dokonczajace prototyp, jesli mnie pamiec nie myli, w calosci wykonal Dutchman 2000.

Z tym, ze: kto jest autorem jest w tym konkursie jest sprawa wtorna, chodzi o wybor NAJLEPSZEJ gry, a nie najprawdziszego autora :) Watpliwosci co do autorow bedziemy rozstrzygac jesli wygra gra, ktorej autorstwo jest watpliwe.

Cacodnbpl 2008-01-01 17:34:12

1. Yoomp
2. Crownland
3. Commando +

Pierwsze dwie pozycje - REWELACJA !!!

Króger 2008-01-01 19:23:56

1. Mule Wars - nie przestaję grać, rządzi!
2. Crownlad - za wykonanie i grywalność
3. Yoomp - jak wyżej

lewiS 2008-01-01 20:20:28

1. Yoomp!
2. Crownland
3. Mule Wars

xeen 2008-01-01 20:23:21

1 miejsce: Commando +
2 miejsce: Crownland
3 miejsce: Yoomp

wawrzyn 2008-01-01 20:29:44

1. Crownland
2. Yoomp
3. Commando +

larek 2008-01-01 20:31:53

1 miejsce (3 punkty) - Yoomp!
Za pomysł i perfekcyjne wykonanie. Muzyka + efekty dźwiękowe w połączeniu z obrazem - mistrzostwo!

2 miejsce (2 punkty) - Mind Blast
Bardzo duża grywalność. Graficznie niezła - kolorki są. Muzyka lekko za ostra. Ogólnie bardzo udana gra.

3 miejsce (1 punkt) - Crownland
Rewolucyjna graficznie, choć to migotanie... minus. Po zobaczeniu dema szczęka mi opadła. Jednak gotowa gra nie dobiła mnie. Czegoś mi w niej brakuje. Może - jak dla mnie - ciut za mała grywalność... Sam nie wiem. Dlatego "tylko" 3 miejsce.



Poza punktacją, choć warte komentarza (kolejność alfabetyczna):

Do akcji - bardzo ładnie wykonana, choć trudna gra.

Commando+ - zawsze słyszałem narzekania, że na Atari nie ma takiej gry. Jest jakieś Who Dares Wins II, czy inne tego typu commandopodobne gry. Jak się okazuje, całkiem nieźle wykonane Commando też jest!

Jetboy i Jet Set Willy 2007 - to bardzo specyficzne gry. XXL udowodnił coś, co wydawało się do tej pory prawie niemożliwe - Atari może udawać Spectrum! I to jeszcze jak! Brawo! Z niecierpliwością czekam na Knight Lore. Jeżeli mogę na coś zwrócić uwagę - XXL, nie ma pośpiechu! Dopracuj każdy szczegół w tej konwersji. Nie pracuj jak ekipa M$, która wypuszcza co chwila nowy produkt i równie szybko musi coś poprawiać. Knight Lore na Atari to marzenie wielu graczy. Zrób skończoną doskonałość, a będziesz do końca życia noszony na rękach!

To tyle. Pozdrawiam Wszystkich.

charlie-cherry 2008-01-01 20:33:41

1. Yoomp! - za to, że brak mi słów, aby opisać to mistrzostwo
2. Agonia - za świetne wykonanie, przywrócenia wspomienień z tamtych lat, za trud odzyskiwania danych oraz zawziętość, wreszcie na zachętę - oby "One Moon..." ukazał się w 2008 roku
3. Crownland - za pokazanie, że się da zrobić kolorową i dynamiczną platformówkę na Atari. I to lepiej niż u konkurencji

miker 2008-01-01 23:14:36

1. Yoomp! - brawo chłopaki, dobra robota!
2. Crownland - także brawo (dużo nie zabrakło do pierwszego miejsca)
3. Jet Set Willy 2007 - bo wreszcie da się w tę grę pograć nieco dłużej :)

axe/ssg 2008-01-01 23:14:45

1. yoomp! - klimat dzieki muzyce jest niesamowity.
2. jet set willy 2007 - przed chwila zagralem i tak mi wyszlo :)
3. crownland - gra mnie nie porwala, ale wykonanie rzuca na glebe.

8. zacytuje misia: "daj spokoj kaziu" :)

Bwele 2008-01-01 23:27:02

1. Yoomp! - perfekcyjne wykonanie i klimat, zwłaszcza podczas gry przy zgaszonym świetle. No i poziom trudności rosnący wraz z poziomem umiejętności gracza. Chce się siąść i młócić do upadłego, a nie jest to częste zjawisko, gdy spędziło się połowę życia grając.
2. Crownland - druga, moim zdaniem, najważniejsza gra roku - miód dla oka i zachęta, by wciąż coś robić na Atari, na takie gry czeka się całe lata.
3. Super Pacman - nietypowo, ale naprawdę spora grywalność i do tego nie frustruje jak multum klonów Pac Mana. O mały włos byłby Mind Blast, ale muzyka (której określeniem mógłby być tytuł) jest dla mnie nie do przebrnięcia, niestety.

stRing 2008-01-02 00:25:35

1 - Yooooooooooooomp!
2 - Mind Blast
3 - Jet Set Willy 2007

Kaz - a co jeśli ktoś zrobi grafikę/muzykę/kod do każdej gry biorącej udział w konkursie? automatycznie traci prawo do głosu :( ?

Kaz 2008-01-02 01:03:03

stRing - niestety tak :( Aczkolwiek zastanawialem sie nad tym punktem regulaminu i dlugo wahalem sie, czy go zostawic - byc moze w kolejnym roku bedzie warto go usunac/zmienic. Podyskutujemy, zobaczymy.

mono 2008-01-02 01:21:44

Właściwie to dlaczego twórca nie może głosować na własną grę? Bo to niemoralne? Hmmmm. Dlaczego? Taki sam człowiek, jak i inni - a przez to ograniczenie właściwie wychodzi na to, że upośledzony :D:D Proponuję zniesienie w przyszłości niemożności głosowania na swoją produkcję.

stRing 2008-01-02 01:26:53

przykładowo ja jako muzyk mogę (i robię to) docenić innych twórców głosując na ICH pracę, właśnie wtedy gdy robiliśmy grę wspólnie :D

mono 2008-01-02 01:33:57

Myślę, że takie ograniczenie (nie gniewaj się Kaz) jest jednak politpoprawnym przerysowaniem. Niech Twórca ma to swoje prawo głosowania na siebie. Poza tym to, czy będzie sam głosował na swoją produkcję wcale nie jest takie oczywiste - czasem zdarza się tak, że po sfinalizowaniu czasochłonnego projektu Autor pała do niego szczerą nienawiścią i nie może już na niego patrzeć. Odrzućmy jednak fałszywą skromność. Jeśli ktoś uważa, że jego dzieło jest najlepsze ze wszystkich na świecie to ok - jego prawo.

Kaz 2008-01-02 01:52:54

Odpowiedni watek do dyskusji o zadach przyszlorocznego Kaz Kompo na Atari Area:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=5473

Kaz 2008-01-02 01:59:47

string i mono: tez mialem watpliwosci co do tego punktu. Ale mnie nie chodzilo o to, ze nie wierze w wysoka moralnosc autorow gier na Atari. Wlasnie wierze w nia za bardzo - i dlatego uwazam, ze autorzy beda glosowac na konkurencje, bo na siebie nie wypada :) Zeby nie musieli sie kierowac jakimis glupimi przesadami, ze na siebie glosowac nie wolno (a z drugiej strony uniknac nieprzyjemnych podejrzen wlasnie o to - co do przyjemnosci nie nalezy) - ucielem tym punktem wszelkie zwiazane z tym problemy. Ale w przyszlym roku mozemy usunac ta zasade - sam bym zaglosowal w tym roku na Jetboya, ale nie moge :)

Bwele 2008-01-02 13:23:26

Ja, jeżeli można, uważam, że zupełnie bez sensu jest punkt ósmy - skoro chodzi nie o to by nagrodzić najlepszych, ale jak najwięcej (co już samo w sobie jest dość dziwne), to gry, których autorzy nie mają szans dostać głównych nagród mimo że tak naprawdę wygrają, nie powinny w ogóle się znaleźć na liście do głosowania.

dhor 2008-01-02 13:59:24

1. Mule Wars (bo strategia)
2. Yoomp! (bo muzyczka)
3. Crownland (bo kolorki)

lizard 2008-01-02 14:19:57

moje typy:

1. Jetboy
2. Mind Blast
3. Caverns of the Lost Miner

nie glosuje na yoompa i crownlanda, bo i tak wygraja :)

Kaz 2008-01-02 14:26:13

Bwele - nie chodzi o to, by nagrodzic jak najwiecej gier w ogole, tylko jak najwiecej dobrych gier. A nie ma co ukrywac, ze przewaznie czolowka gier jest wyrownana. Np. w zeszlym roku 5 gier mogloby byc nagrodzonych o wyrownanym poziomie, a byly tylko 3.

Jezeli chodzi o punkt drugi, to zupelnie sie nie zgadzam. Jak juz wyjasnialem - to jest wybor najlepszej gry, a nie autorow godnych nagrodzenia. Kasa jest tylko dodatkiem do konkursu i nie sadze, zeby byla az takim motywatorem, jak sie to jej przypisuje.

5eba 2008-01-02 15:50:02

1. Crownland
2. Yoomp!
3. Jetboy

seban 2008-01-02 17:48:58

Hej!

Moje głosy są następujące:

1) Yoomp! - 3 punkty
2) Crownland - 2 punkty
3) JetBoy - 1 punkt

pozdrawiam
Sebastian "SEBAN" Igielski

Sc0rpi0 2008-01-02 19:19:31

1. Crownland
2. Mind Blast
3. Yoomp!

Taka nie inna trójka, bo Yoomp może i jest wypasiony,
ale jak o mnie chodzi to szybko mi oczy zaczynają ganiać
w kółko :) i robi mi się zez naprzemienny - raz zwykły,
a raz rozbieżny. Ponieważ można tylko trzy to jeszcze
wyróżnienia (moje) ;P - Do Akcji, Eckn, Jetboy.

BLB 2008-01-02 20:52:00

1. Crownland
2. Yoomp!
3. Jetboy

to by bylo na tyle ode mnie :) Pozdrowka

mazi 2008-01-02 22:02:06

1. Crownland
2. Mind Blast
3. Speed Up! Gold Edition

Bwele 2008-01-03 01:58:56

Kaz, może i słusznie w takim razie. Ten podwójny post jest oczywiście niezamierzony i do usunięcia, już któryś raz tak mi się zrobiło przy odświeżaniu strony, przepraszam.

Kaz 2008-01-03 02:57:21

Bwele - nie wiem, czy slusznie, bo na szczescie nie mam patentu na slusznosc. Na razie zbieram opinie i argumenty, bo sam mam watpliwosci. Wiecej w topicu na Atari Area.

Podwojny post to nie jest problem.

Kaz 2008-01-03 04:00:20

Update: zostaly dodane dwie gry, niemieckie, komercyjne:

Mini Master-Mind - autor: Dieter "Old Men Tower" Gretschel
Multi Master-Mind - autor: Dieter "Old Men Tower" Gretschel

Mozna je zobaczyc, jesli jestes czlonkiem ABBUC.

vv0jtas 2008-01-03 07:33:37

1. Commando +
2. Mind Blast
3. Yoomp

raster/c.p.u. 2008-01-03 08:59:56

1. Yoomp!
2. Commando +
3. Crownland

Lukic 2008-01-03 10:38:04

1. Jest Set Willy 2007 Sentymentalnie :)
2. Yoomp!
3. Crowland

Dan 2008-01-03 12:15:35

1 Yoomp!
2 Crowland
3 Agonia

Pierwsze dwa wybory z wiadomych przyczyn gry są naprawdę świetne....dałbym po równo jednak ten Yoomp ehh wspaniała...a Agonia przypomina mi Kernaw, który tak bardzo lubiłem....

pozdrawiam

vangis 2008-01-03 18:25:34

jutro przetestuje gry z konkursu na psp w drodze do pracy a potem zagłsuje

pr0be 2008-01-03 19:48:55

1. Yoomp!
2. Jet Set Willy 2007
3. Mind Blast

MWK 2008-01-03 22:25:59

1. Yoomp! (bezapelacyjnie, do samego końca... tunelu lub kulki).
2. Crownland.
3. Mind Blast.

Kaz 2008-01-04 02:01:35

MWK - skrobnij do mnie maila, bo ja nie mam Twojego adresu.

pustak 2008-01-04 11:36:19

Glosowania nadszedl czas, moje typy w tym roku:

1. Do akcji - pomysl jakby znany, a wykonanie perfekcyjne.
2. Yoomp! - wciagajaca rewelacja!
3. Crowland - doskonale wykonana troche za krotka.

Scalak 2008-01-04 23:50:58

Oto moje głosy:
1- DO AKCJI - cóż za gra a jaka muzyka!! Urzeczony muzyką i opanowany niezmierną chęcią przejścia kolejnych plansz spędziłem nad nią już sporo godzin...

2- JetBoy - proste w wykonaniu ale akcja przyciągnęła mnie też na dłuższy czas... jak widać liczy się pomysł ;)

3- MindBlast - lubię główkować ;)

pajero 2008-01-05 02:48:28

Jak dla mnie powinno pytać się autora czy chce wystawić swoją produkcję na KazCompo. BangPong był pisany w 3 godziny pod SpriteCompo24h na AA. To gniot. Kaz - nie pakuj wszystkiego do jednego worka bo głupio to wygląda. A napewno zaniża obraz naszej sceny.

Pongowiec 2008-01-05 10:25:01

A mnie b. podobają się gry typu Pong. Zrewsztą sama gra jest rewolucyjna http://www.pong-story.com/news.htm
Fakt, że wersja Pajero może nie porywa grafiką, ale zrobienie czegoś takiego w 3 godziny zasługuje na pochwałę.

szyku 2008-01-05 14:11:51

1. Yoomp!
2. Crowland
3. MindBlast

maly_swd 2008-01-05 17:45:43

1.Crownland
2.Yoomp!
3.Jet Set Willy 2007

+bonus 25Euro na konkurs ode mnie:)
KAZ-> podaj mi na maila lub tel. nr konta to zrobie przelewa (za tydzien)

Kaz 2008-01-05 19:15:32

pajero - to nie jest konkurs selektywny, gdzie ja cos wybieram. To jest konkurs na najlepsza gre danego roku. A informacja, o tym jakie gry powstaly w danym roku jest pomocnicza - mozna glosowac na wlasne typy, jesli je pominalem (tak jak glosowal np. Bunsen). Wszystkie gry automatycznie wchodza do konkursu, nawet na wszelki wypadek takie, co do ktorych sa watpliwosci, czy sa nowe.

Maly - Rafal, napisz do mnie przez adres kontaktowy, bo Twojego maila wcielo mi po padnieciu dysku.

Bas 2008-01-06 13:46:52

Moje typy to:

Miejsce 1 Jet Set Wily 2007
Miejsce 2 Yoomp!
Miejsce 3 Crownland

Pozdrawiam wszystkich
Grzegorz ’’Bas’’ Dąbrowski

Rozyk 2008-01-06 16:45:15

Hej!
Wybór jak zwykle nie był łatwy :-) Po kilku dniach grania wybieram:
1. Crownland - 3pkt (za niesamowitą grafikę)
2. Mule Wars - 2pkt (za wciągnięcie na długe godziny)
3. Jet Set Willy 2007 - 1pkt (za możliwość pogrania na Atari bez włączania mojego Spectruma).

Pozdrawiam serdecznie Autorów i KAZ'a.
Piotrek

miker 2008-01-06 17:00:16

Ludziki! Ale głosowanie już jest zakończone. Przeca Kaz podał już wyniki, nie? ;)

Rozyk 2008-01-06 17:47:34

HiHiHi....... Zakończone........
Lepiej późno niż wcale powiedział gość spóźniając się na pociąg.
PZDR

Kaz 2008-01-06 17:52:20

Przypominam, ze glosowanie konczy sie 15 stycznia, bo niektorzy mogli nie zajarzyc żartu Mikera :) A wiec jeszcze sporo dni zostalo na namyslanie sie.

miker 2008-01-06 18:21:26

LOL, rzeczywiście. :)

Dobra Kaz, wywal tamtą moją kwestię (i tę też) - niech nie zamydla oczu ludziom...

muffy 2008-01-06 20:28:01

ja bym dobrych żartów nie cenzurował :)

eru 2008-01-09 13:40:27

Patrząc na głosowanie i komentarze, jedna rzecz się nasuwa a'propos punktu 8. Jakkolwiek nie mam nic naprzeciw nie nagradzaniu finansowo już nagrodzonych produkcji, część osób zrozumiało ten punkt tak, że gry z ABBUCa nie biorą udziału. Zatem, następnym razem, wypadałoby to uściślić, w stylu:

8. Gry, które zostały nagrodzone w konkursie ABBUCa biorą udział w Kaz Kompo, można na nie głosować, i znajdą się w ostatecznej klasyfikacji. Jednak jeśli gra uzyska miejsce nagradzane nagroda pieniężną, nie uzyskuje tej nagrody, a nagrody zostają automatycznie przesuniete na gry na niższych pozycjach. Chodzi o to, by nie nagradzać gier podwójnie, a za to nagrodzić jak nawiększą liczbę osób - twórców gier na Atari.

Kaczor 2008-01-10 23:22:08

Moje wypociny (dodam że ciężko było wybrać):

1. Crownland (za kolorek w grafie)
2. Yoomp! (jako bajera 3D)
3. Speed Up! Gold Edition (może to nie GrTurismo4, ale przypomina mi stare dobre czasy z automatów)

Takie to jest moje zdanie...

Pozdrawiam!

Muffy 2008-01-20 23:38:15

czekamy, czekamy...