I oto dotarła do naszych łapek! Gra, którą zapowiedział
Krzysztof "xxl" Dudek w końcówce zeszłego roku,
zafascynowany możliwością konwersji z BBC Micro, pojawia się w
wersji demonstracyjnej.
Knight Lore, bo o tej grze mowa, to
stary przebój, znany głównie z pierwozoru na ZX Spectrum, stworzony
i wydany przez Ultimate Play The Game w 1984 roku. Wypada
pogratulować Krzyśkowi przede wszystkim za złamanie pewnych
schematów myślenia ("to się nie uda", "to nie ma sensu") oraz
udowodnienia, że możliwe są jeszcze na Atari rzeczy, w które mało
kto wierzył i sobie wyobrażał (najpierw emulator ZX Spectrum, potem
bezpośrednie konwersje gier z trumienki, teraz konwersja z BBC
Micro). Dzięki otwarciu pewnych horyzontów myślowych, inni
zaczynają wkraczać na ścieżkę, którą pokazał Krzysiek. Przykładem
tego jest konwersja prostej gry "MetaLlamas" z Commodore VIC-20,
która została niedawno
zapoczątkowana na forum Atari Age. Wielkie brawa dla Człowieka
Roku!
Prezentowany dzisiaj plik A8S (zapis stanu emulatora) to na razie
tylko wersja demo gry. Chodzi o to, abyśmy mogli wyrazić swoje
opinie i zgłosić ewentualne ostateczne poprawki i błędy (chociaż
nie powinno ich być zbyt wiele, ponieważ gra została starannie
przetestowana), które zostaną poprawione w ciągu najbliższych dni.
Krzysztof, nauczony doświadczeniem z poprzednich swoich programów
("Scorpions", "Flowersmania", "Jet Set Willy 2007") za moją i nie
tylko mają namową zwolnił tempo publikacji na rzecz lepszej jakości
produktu końcowego.
Uczestnikami tego wielkopomnego dzieła są oprócz Krzyśka także
odkryty na atarionline.pl samorodny talent
Michał "stRing"
Radecki, który nie tylko zgodził się, na moją prośbę, napisać
muzykę do tej gry, ale też z własnej inicjatywy intensywnie
pracował nad elementami "okołogrowymi". Dzięki jego pracy przy
prezentacji pełnej wersji
Knight Lore będziecie mogli
podeprzeć się pięknie wykonaną mapą (i to w wersji angielskiej, jak
i polskiej), cieszyć się tłumaczeniem oryginalnej instrukcji
(wliczając w to zamieszczoną tam poezję :) oraz poczytać poradnik
"jak grać". Dla miłośników Pokey-a będzie też plik SAP do
posłuchania.
Ostatnią osobą, którą, którą udało mi się namówić do współpracy
przy tym projekcie jest
Mario "Emkay" Krix z Niemiec, który
na forum Atari Age często prezentował poglądy zbieżne z moimi,
przede wszystkim te dotyczące zamiłowania do grafiki hi-res. Dzięki
jego umiejętnościom kolorowania w G2F gra została wyposażona w
fajnie wykonany obrazek tytułowy (nie ma go w wersji demo). Jest to
oczywiście kolorowy hi-res. Nasza intensywna korespondencja w
temacie podkolorowywania obrazka tytułowego do
Knight Lore
miała też interesujące skutki uboczne. Po pierwsze powstał też
obrazek do szykowanej (przez Krzyśka) gry "Alien8". Po drugie,
znalezione w programie "Graf2Font" drobne niedociągnięcia, które
uniemożliwiały prawidłowe wyświetlanie obrazka tytułowego, zostały
przekazane koledze
Tomaszowi "TeBe" Bieli, a ten
bezzwłocznie (dzięki TeBe!) poprawił program i podesłał nam nową,
skompilowaną wersję.
Bez współpracy wyżej wymienionych osób, gra na pewno wyglądała by
gorzej i powstała znacznie później. Ale przejdźmy do sedna sprawy
czyli samej gry. Jak donosi Wikipedia,
"gra jest trzecią pozycją
z serii Sabreman, zapoczątkowanej przez gry "Sabre Wulf" i
"Underwurlde". W przeciwieństwie do poprzednich gier z tej serii,
korzysta z izometrycznego przedstawienia pola gry. Autorami gry są
Tim Stamper i Chris Stamper. Gra została wydana w wersji na
komputery ZX Spectrum, BBC Micro, Amstrad CPC, MSX". Jak
widzimy, niedługo trzeba będzie ten wpis w wirtualnej encyklopedii
poprawić, dopisując tam istnienie wersji Atari.
"Bohaterem gry jest Sabreman, człowiek obarczony klątwą,
powodującą jego nocne przemiany w wilkołaka. Sabreman ma
czterdzieści dni na spenetrowanie pomieszczeń zamku Knight Lore i
odnalezienie składników magicznego napoju, który ma zdjąć z
bohatera klątwę." Jak więc można się domyślić, naszym
prawdziwym zadaniem będzie penetracja komnat i lochów zamkowych
oraz zebranie wszystkich dostępnych tam przedmiotów. Sterowanie w
wersji Atari dokonuje się głównie joystickiem i jest
następujące:
- lewo - obrót postaci w lewo
- prawo - obrót postaci w lewo
- góra - ruch postaci do przodu
- dół - podniesienie/pozostawienie przedmiotu
- fire - skok
- dłużej fire - wysoki skok
Plik A8S
tutaj.
Krzysiek czeka na uwagi, komentarze, raport błędów i wypaczeń ;) No
to do dzieła!