Dwutygodniowe opoźnienie to żadne opoźnienie, jak mawiał dzielny
wojak Szwejk. I trzeba mu przyznać rację, bo to dobre
usprawiedliwienie na fakt, że wyniki
Kaz Kompo 2007 zamiast
pojawić się 22 stycznia, pojawiają się dzisiaj, 7 lutego Roku
Pańskiego dwa tysiące ósmego. Po nadgonieniu "wakacyjnych" opóźnień
mogę się w końcu zabrać za ogłoszenie
najlepszej gry 2007
roku, któremu to wyborowi towarzyszyły niespotykane emocje po
obu stronach Odry, po obu stronach kanału La Manche, a nawet po obu
stronach Atlantyku.
Głosy na
najlepszą grę minionego roku były zbierane w
następujących miejscach:
Głosów ważnych oddano 60 sztuk czyli 60 osób skutecznie głosowało
na
najlepszą grę zeszłego roku. Jeden głos od osoby mi
nieznanej, który przyszedł pocztą, nie został potwierdzony, a więc
nie został też policzony. Reszta się potwierdziła i jest
uwzględniona w wynikach. Dwie osoby skorzystały z prawa oddania
głosów na mniej niż trzy gry. Dlatego łącznie przyznano 356
punktów, a nie 360. Z dwudziestu trzech gier, które przystąpiły w
tym roku do konkursu, tylko cztery gry nie otrzymały żadnych
głosów. Pozostałe gry wzbudziły znacznie więcej entuzjazmu, a walka
o poszczególne pozycje w rankingu była zażarta. Peleton podzielił
się na trzy grupy:
- dwie gry, których tytułów domyśla się pewnie każdy, wysforowały
się na czoło stawki,
- sześć gier walczyło łeb w łeb o lokaty w środku
stawki,
- jedenaście gier wlekło się w ogonie, a niektóre otrzymały głosy
kurtuazyjne.
Ogłaszam wszem i wobec, że
najlepszą grą 2007 roku została
produkcja polska autorstwa
Marcina "Eru" Żukowskiego,
Łukasza "X-Ray" Sychowicza,
Bartłomieja "BeWu"
Wąsiela,
Piotra "Fox" Fusika pod tytułem
Yoomp!.
Wielkie gratulacje dla autorów, w tym roku wymietli konkurencję do
zera, wygrywając nie tylko w konkursie ABBUC, ale i na świecie. Gra
otrzymała
110 punktów czyli ponad 30% wszystkich
możliwych.
Drugie miejsce osiągnął inny faworyt tłumów, gra
Crownland
autorstwa trójki Polaków:
Piotra "pr0be" Wiśniewskiego,
Adama "Powrooz" Powroźnika,
Mateusza Wiśniewskiego,
na którą to grę oddano
99 punktów.
Trzecie miejsce zajęli koledzy z Czech:
Zdenek "pseudografx"
Eisenhammer,
Frantisek "Fandal" Houra ze swoją grą
logiczną
Mind Blast, która otrzymała
30 punktów.
Dalsza kolejność jest następująca:
- czwarte miejsce: gra Jet Set Willy 2007, która o włos
przegrała z Mind Blast walkę o trzecią pozycję,
- piąte miejsce: gra strategiczna Mule Wars,
- szóste miejsce: zręcznościowa Jetboy.
1. Mule Wars
2. Super Pacman
3. Belljumper
4. Boulder Dash III
5. Eckn
6. Game Harry
7. Mini Master-Mind
8. Multi Master-Mind
9. Caverns of the Lost Miner
10. Commando+
11. Gangsters 2007
12. Mind Blast
13. Speed Up!
14. Speed Up! Gold Edition
15. Sniper Light Gun
16. Agonia
17. BangPong
18. Crownland
19. Do akcji
20. Jetboy
21. Jet Set Willy 2007
22. Mario Bros. 2007
23. Yoomp!
Wszystkie informacje o głosujących, oddanych głosach, zdobytych
punktach, miejscach danej gry zawarte są w
arkuszu w formacie MS Excel. Powyżej
prezentuję tylko jego fragment w postaci wykresu ze zdobytymi przez
gry punktami. Każdy może sobie zobaczyć sam, jak kształtują się
wyniki w
Kaz Kompo 2007. To tyle z placu boju, w następnej
odsłonie o nagrodach i nagrodzonych.
-----
Szybki update: zwycięzcy i nie tylko oni, prezentując miejsca w
KK2007 mogą śmiało wykorzystywać znaczki Kaz Kompo:
oto one w większej
rozdzielczości.
A tu wyniki posortowane przez kolegę
Eru: