Wywiad z najstarszym atarowcem świata by Kaz 2008-02-26 02:04:44

Historia tego wywiadu jest długa i ciekawa. Otóż w ramach moich "wojen" ze skostniała strukturą klubu ABBUC, a w rzeczywistości z chęci wstrząśnięcia trochę tym klubem i większego otwarcia go na świat, w szczególności zwrócenia uwagi na istnienie idei wolnego oprogramowania, doszło na łamach Atari Age do dyskusji, czy ABBUC jest organizacją zamkniętą i przestarzałą (to mój pogląd) czy otwartą i kwtinącą (to moi adwersarze).

W trakcie tej dyskusji o nadążaniu ABBUC-a za współczesnością, padł przykład w postaci bohatera dzisiejszego wywiadu, którym jest Dieter "Old Man Tower" Gretzschel, człowiek starszy, który wciąż programuje na Atari, choć nie używa ani internetu, ani peceta. Mimo, że uważam, że to dość kuriozalny przykład rozwoju tej organizacji, tylko utwierdzający mnie w moim poglądzie, to zafascynowała mnie sama postać Dietera!

Dieter "Old Man Tower" Gretzschel


Wyobraźcie sobie osobę ponad 80-letnią, która wciąż znajduje w sobie pasję do tworzenia gier i programów edukacyjnych na komputerze z lat osiemdziesiątych! Toż to niebywałe i naprawdę godne odnotowania. Istnienie Dietera wśród członków ABBUC-a ujawnił kolega Gunnar "Bunsen" Kanold, który jest obecnie szefem działu software w tym klubie, a któremu zwróciłem uwagę, że być może jest to najstarszy czynny programista na świecie (i od razu na Atari!) i warto by się co do tego upewnić u organizatorów księgi rekordów Guinessa.

Gunnar "Bunsen" Kanold


Bunsen był na tyle uprzejmy, że zgodził się zadać w moim imieniu pytania Dieterowi, najpierw oczywiście tłumacząc je z angielskiego na niemiecki, a potem z niemieckiego na angielski. Z konieczności, którą zrozumiecie po przeczytaniu wywiadu, musiało się to odbyć drogą tradycyjną - Bunsen napisał list (nie-elektroniczny), wysłał go pocztą (nie-elektroniczną) i tą samą drogą otrzymaliśmy odpowiedź. Jeszcze raz dziękuję serdecznie Gunnarowi, szefowi działu oprogramowania w ABBUC, za pomoc przy realizacji wywiadu. Dla ciekawskich dorzucam też link do strony Wiesbaden Gaming Lab (oddziału ABBUC), gdzie działa Bunsen.

Dzięki moim narzekaniom, a Bunsena działaniom udało się zdobyć zgodę na publikację oprogramowania napisanego przez Dietera i te pliczki również są dostępne w wywiadzie. A teraz czytamy.
Scalak 2008-02-26 02:13:51

Pozazdrościć sprawności umysłu...

czarny_faraon 2008-02-28 08:03:52

Przepraszam, że nie na temat, że nie z tej beczki. Czy znalazł by się ktoś, kto mógłby "poprowadzić kurs" rysownia w programie Graph2Font. Zależy mi o opis wykonania rysunku krok po kroku.
Może w oparciu o przygotowywanie grafiki do jakiejś konkretnej gry. Wiem, że ktoś powie jest instrukcja itd. ...
Czekam na informacje, czy jest też ktoś komu przydał by się taki "łapotologiczny kurs"?

Kaz 2008-02-28 09:26:21

W zeszlym roku na zlocie w Glucholazach poprosilem Vidola i Powrooza (najlepszych czynnych grafikow) wlasnie o taki kurs/instrukcje, bo wiem, ze jest spore zainteresowanie. Obaj obiecali pomoc.

Z tego co wiem, wlasnie taki kurs sie robi - np. Powrooz pracuje nad nowa grafika, gdzie dokumentuje proces jej powstawania i miejmy nadzieje, ze to sie zamieni w konkret juz wkrtoce.

czarny_faraon 2008-02-28 09:37:24

Miło słyszeć, że prace nad kursem są w toku. Od tej pory będę spał spokojnie:)

Kaz 2008-02-28 10:57:38

Ale to dobrze, ze o tym napisales - to mi daje dodatkowy argument, ze taki kurs jest potrzebny, ze sa chetni do mazania w G2F, ale nie wiedza jak zaczac.

muffy 2008-02-28 11:01:25

przydałoby się, nie powiem ;)