Uzupełnienia poświąteczne by Kaz 2008-03-26 00:20:06

Nazbierało się spraw przez święta, oj nazbierało. Pierwsza sprawa to drobiazg dorzucony do biblioteki czyli plakat z imprezy atarowskiej, która miała miejsce w 2004 roku. Zdjęcie plakatu wykonał Adrian "Epi" Matoga, a więcej o spotkaniu można poczytać w stosownym wątku na Atari Area. Link na półkę z materiałami scenowymi - tutaj.


Druga sprawa to podesłane przez kolegę Przemysława "Lotharka" Krawczyka zdjęcia jego SIO2SD, które zostało zmodyfikowane zgodnie z sugestiami komentujących - bez widocznych śrubek na szybce:


Trzecia i najważniejsza sprawa. Kolega Paweł "Sikor" Sikorski postanowił dowieźć, że pogłoski, jakoby wykonanie "Froggera" na jego konkurs jest trudne i czasochłonne, są mocno przesadzone. I na dowód tego przesyła swoją wersję... To lubię! Fakty przeciwko opiniom, konkrety przeciwko rozważaniom. Oto informacja od Sikora: "Jak każdy dobrze wie, na konkurs związany z Froggerem nie przyszła żadna praca. Postanowiłem w związku z tym sprawdzić, ile czasu zajęło by napisanie niewprawnemu programiście gry spełniającej minimum konkursowe. Założenia były następujące: Dodatkowo dodałem (niewymagane w konkursie): Całość zajęła mi około 14 godzin (z kompilacją, linkowaniem i wstępnym testowaniem - grę da się "przejść"). Do pokonania są trzy "poziomy", aby urozmaicić zabawę. Dlaczego taka nazwa...? Bo to chyba najprostsza wersja, jaką można było zrobić. Jak napisałem - chciałem sprawdzić czas wykonania "minimum" konkursowego. Kodu źródłowego nie udostępnię do tej wersji, bo jest napisany niezgodnie z zasadami (wszystko na fazach ruchu, nie ma scrolla jako takiego, używane skoki "GOTO") - zależało mi na czasie i sprawdzeniu, czy mógłby to napisać początkujący programista. Mógłby.


Do samego programu używałem tylko Turbo Basica XL, kompilatora i linkera do niego. Za wyjątkiem CMC i bodajże trzech czy czterech standardowych poke-ów nie ma tam deka języka maszynowego. Muzyka zaś jest napisana w CMC i brzęczy dzięki uprzejmości Mikera. Całość zaś zlinkowałem i spakowałem Super Packerem (zasadniczo chcodziło o szybkie zlinkowanie, ale wyszło i pakowanie przy okazji). Jeżeli któregoś dnia będę miał natchnienie - to pomyślę nad wersją "zoptymalizowaną" (może jakiś inny tytuł przeniosę na ATASCII) - wtedy niewykluczone, że udostępnię kod z komentarzami (brak ograniczeń czasowych, chwila przemyśleń - można napisać "edukacyjnie", a nie po łebkach, jak zrobiłem to teraz)."


Plik nowej gry o tytule Fake Frogger! możecie ściągnąć stąd. Brawo Sikor!
vidol 2008-03-26 00:31:26

You don't have permission to access /arch/F/Fake Frogger!/Fake Frogger!.xex on this server.

Kaz 2008-03-26 00:41:12

Juz dziala.

sikor 2008-03-26 10:14:27

Tytułem kodu źródłowego i użytych narzędzi - opisałem je na prośbę KAZ-a. Jak napisałem wcześniej - program stworzony dla testów, sprawdzenia, czy można. Nawiasem mówiąc - przez dwa miesiące można nie tylko napisać (poświęcając średnio nie więcej niż godzinkę czasu dziennie), ale jeszcze zoptymalizować kod.

tdc 2008-03-26 19:07:46

Sikor jak zwykle rozsądny człowiek, który nie stroni od czynu - udowodnił i ma "świętą rację"! Pozdrawiam!:)

maly_swd 2008-03-26 19:31:08

Sikor tak trzymac! Wazne jest to aby pokazac, ze mozna. Bez takich ludzi jak Ty, nie bylo by "Asskikera", "Overrmajnda", "Numena" i innych... Bo przeciez mozna powiedziec "nie da sie", "brak czasu"...

ps. nie ma polskich liter we Frogu:) mogles pokami dopisac ( w TA byl taki programik chyba w 5 liniach)

sikor 2008-03-26 19:38:04

@tdc: dzięki ;)
@mały: wiem, ale moje założenie było takie, aby absolutnie nic nie modyfikować. To był tylko test, czy da się bez użycia żadnych modyfikacji systemu coś takiego zrobić, a dodatkowo - czy to ma prawo działać i jak dużo czasu trzeba poświęcić na stworzenie "minimum". Jak się okazuje - wbrew pozorom niewiele...
Oczywiście, wersja jest niedopracowana, powolna i wogóle, ale nazwę nadałem adekwatnie do niej. W każdym razie - całość spokojnie można przejść...