Programista poszukiwany... by Kaz 2008-03-26 16:32:12

Powodowany wczoraj nieodpartym impulsem narysowania żaby zgodnie z pomysłem, który mi przyszedł do głowy, a także na fali entuzjazmu, że potrafię w końcu obsługiwać G2F, narysowałem kawałek grafiki do gry Fake Frogger! Są to tylko trzy ekrany - tytułowy, ekran zakończenia gry (game over) oraz zwycięstwa (congratulation) - oczywiście jeszcze w fazie tworzenia - brak jest na przykład podkolorowania przez PMG. Jestem też gotów spróbować narysować grafikę elementów gry, ale to dopiero, gdy będzie wiadomo, jakich rozmiarów będzie bohater gry i przeszkadzajki stojące mu na drodze, a o tym zadecyduje koder.

Niestety, Sikor napisał, że na razie nie ma czasu na przyspieszenie, optymalizacje i inne poprawki w grze, ja zaś nie znam się na programowaniu. Szkoda zaś, by grafika się zmarnowała. Dlatego może ktoś zechce napisać grę - remake pracy Sikora, niekoniecznie z wykorzystaniem znaków ATASCII :). Powiem więcej - bardzo fajnie wyglądała by w tej grze grafika hi-res, a układ pionowy gry sprzyja jej łatwemu podkolorowaniu... Dodam, że łatwo mogę dopasować niniejszą grafikę do potrzeb programisty i oczywiście dorobić wzmiankowane poziomy. Kto chętny spróbować?



Update - propozycja obiektów:


Udpate 2 - kolejne obiekty oraz przykładowy wygląd jednego ekranu (czarno-biała wersja mnie się bardziej podoba, ale dla zwolenników kolorów mam też wykonany na szybko podgląd w kolorze). Aby zwiekszyć realność rzeki należałoby jeszcze dodać animowane "fale", ale już można sobie wyrobić pogląd jak to mogłoby wyglądać:


I ostatni update - krótka historyjka obrazkowa przed każdym etapem. Żabie oczko w roli głównej... w rzece, na drodze i na bagnach:


Update 27 marca 2008: dodałem obrazek z tablicą najlepszych wyników. Jako defaultowe powinny być nazwy znanych żab, np. Kermita :). Pytanie: zna ktoś inne słynne żaby, żeby można było zebrać chociaż pięć wpisów?



Dorzucam też do tej nowinki wszystkie obrazki w formacie xex. Jak ktoś chce, to może je obejrzeć na Atari (emulowanym albo prawdziwym).
bjc 2008-03-26 17:26:42

zawsze mnie wkurzało, że na Atari było mało gier z takimi właśnie fajnymi ekranami tytułowymi czy końcowymi....

Kaz 2008-03-26 17:41:02

Mam juz na probe dwa obiekty do poziomu drugiego - krokodyle i duza rybe. Wzoruje sie na grafice oryginalnego Froggera, ale oczywiscie tam byl tryb wielokolory, a tu hi-res, wiec jest to nieco inna filozofia drobnego rysunku... W kazdym razie wyglada to dobrze. Krokodyl ma dwie fazy (macha ogonem) i mysle, ze pozostale obiekty tez da sie tak zrobic.

0xF 2008-03-26 17:42:36

Pomógłbym, ale za bardzo jestem zajęty pisaniem dema.

sikor 2008-03-26 18:53:37

@Kaz: a do wersji HiRes to ja mam nawet kilka pomysłów. Przypomnij się w piątek, to Ci je przedstawię... I proponuję do tytułu dodać \"HiRes\" albo po prostu plus. Jednak moje wypociny się na coś przydają...

tdc 2008-03-26 18:56:46

Kaz: bardzo podoba mi się ta grafika - ropucha jest super - masz większy talent artystyczny ode mnie ja bym tak nie namalował!

A ta ropucha bez głowy to aż prosi się o zrobienie choć kilku klatek animacji z eksplozją głowy i wylatującymi oczami :D

Scalak 2008-03-26 19:24:35

no Kaz... po takich rysunkach to odpadam z konkursu rysunkowego...

sikor 2008-03-26 19:26:12

@Kaz: a, nie będę czekał do piątku... Sprawdź pocztę ;)

tebe 2008-03-26 19:27:59

animacje w G2F można zrobić przez EDIT MAPS (ALT+M)

p.s.
Fox nie kończ dema, zaocznie przyznamy Ci pierwsze miejsce, możesz zająć się grą

Dracon 2008-03-26 19:40:16

Ładne!!!
A animacja powinna być minimum 3,4-klatkowa aby to było godne 8-bitowej gry w XXI w. ;)

tebe 2008-03-26 19:52:13

na C64 płynne animacje duchów są średnio 8 klatkowe

maly_swd 2008-03-26 20:18:27

Kaz: kurde kopara mi opadla tak samo jak tej zabie oczy z "game over" :)
Stary Ty wez i wyluzuj... za wysoki poziom - daj innym szanse:) No jak by powstala gierka w HiResie to bym skakal z radochy...
PS. Czy przeszkadzajki nie da rady zrobic w wiekszej ilosci faz animacj (wtedy to juz by bylo miodzio).

pozdrawiam i duzy + za obrazki, sa EXTRA

eru 2008-03-26 20:25:09

obrazki extra, naprawdę ręcznie robione? Bomba :)

irwin 2008-03-26 20:41:44

Obrazki są ZABÓJCZE! - Kaz jesteś faworytem konkursu, - ja to co skleciłem od razu dziś skasowałem - to nie ta liga, muszę przemyśleć i jutro zacznę od nowa.

relisys 2008-03-26 20:57:04

Nie lepiej było to skonwersić do np. HIP-a ? h**p://tiny.pl/452q (w miejsce gwiazdek wpisać "t").

Kaz 2008-03-26 21:19:26

Uff... ja tu sobie pikseluje, a tu tyle komentarzy! :0
To po kolei:
1. Sikor - pomyslow jest dostatek, ale nam nie trzeba pomyslow, tylko wykonawcow tych pomyslow...
2. Tdc - to nie talent tylko rzemioslo. Pikselowane na podstawie zdjecia.
3. Scalak - nie widze powodu, zeby nie brac uwadzialu w konkursie. Przeciez i tak Powrooz wygra (jesli wezmie udzial).
4. Dracon, Tebe - tak animacja 4-klatkowa bedzie tu chyba optymalna, na 8 faz to nie bardzo jest co animowac (dorzucam obrazek z dwoma fazami).
5. Maly - da sie zrobic wiecej faz, moze zrobie. Ale musi zdecydowac koder.
6. Eru - recznie robione o tyle, ze w calosci przepikselowane. Pomysl nie moj (relisys zapodal linka).
7. irwin - czemu faworytem? Na podstawie jednego obrazka?
8. Relisys - probowalem i ladnie wyglada (wyslalem TeBemu, bo pierwotnie byl taki pomysl, ze jest to mix GR.8 i GR.9). Ale mnie kreci hi-res i w koncu skonczylo sie na przepikselowaniu do GR.8.

Kaczor 2008-03-26 21:19:58

Niezła krejzi żaba.Czy ty aby w przeszłości nie malowałeś komiksów?

Kaz 2008-03-26 21:26:44

Nie, ale lubie klimaty czarno-biale. Co prawda przelamalem sie na potrzeby konkursu... :)

sikor 2008-03-26 21:38:42

@Kaz: ładne te obiekty, tylko jeszcze poprosimy o krokodyle z otwartą paszczą... I o samochody ;) A tak wogle: jestem w szoku... Szkoda, że nie znam assemblera, ale może TeBe by pomógł... Albo XXL...? Gra na tyle prosta, że dla nich to byłby pikuś... Oki, muszę pozbierać szczękę z podłogi - czekamy na kolejny update... ;)

telko 2008-03-26 21:57:57

a czemu sam sie nie nauczysz? w sieci masz wszystko - skany gazetek i ksiazek, wystarczy chciec i samemu ruszyc dupsko, a nie biadolic, ze ludziom sie nie chce pisac na konkursy :P

sikor 2008-03-26 22:05:51

@telko: niewykluczone, ale do napisania gry to by trochę potrwało. Ale może coś prostszego się w międzyczasie zrobi. Poza tym - nie ma to jak pomoc kogoś, kto się zna ;) Pożyjemy-zobaczymy ;) Nie mówię tak, ale nie mówię też nie - wszystko wymaga czasu, prób i doświadczeń ;)

telko 2008-03-26 22:11:31

a jak chcesz zdobyc to doswiadczenie? jak nie bedziesz pisal tylko gadal to na pewno nie zdobedziesz go :P fajnie tak dysponowac innymi, krytykowac, ze sie nie chce, ale jak samemu jest sie leniwym to sie nie potrafi zauwazyc i tylko sie odwraca uwage. jakby bardzo ci zalezalo, to bys sie za to zabral, ale nie, ty jak typowy polak wolisz nie kiwnac palcem, tylko stac z boku i marudzic :P

sikor 2008-03-26 22:21:31

@telko: to Twoje zdanie. Jednak froggera zrobiłem - jaki jest, taki jest, ale jest. Więc mimo wszystko mi się chce. A poza tym - gdzie w tych komentarzach słowa krytyki...? Owszem, w innym temacie są, więc tam powinieneś zgłaszać swoje uwagi. Poza tym - sformułowanie "pomógł" nie oznacza "zrobił", więc jak nie rozumiesz różnicy - zapraszam do przejrzenia odpowiednich słowników. Na pewno się przydadzą.

Kaz 2008-03-26 22:23:07

telko - a ty oczywiscie zamierzasz cos zrobic i zakodujesz ta gre... Czy wpadles tylko pouczyc innych, zeby sie uczyli?

Jezeli chodzi o rozgrywke, to fajnie by bylo, zeby na kazdym ekranie trzeba bylo uzyc innej techniki poruszania sie - tak jak w Frogger II na Atari. Gdyby byl poziom "Rzeka" to wymagal by skakania po obiektach, "Droga" to skakanie miedzy obiektami, a "Bagna" to utrudnione skakanie (opoznienie przy skoku). Sikor podeslal mi tez mailem inne pomysly, ale nie mam chwilowo czasu ich przetrawic.

telko 2008-03-26 22:31:54

nie ma problemu, moge zakodowac - co wolisz: flash czy delphi? :P

Kaz 2008-03-26 22:35:58

I mam prosbe do relisysa vel telko vel inne pseudonimy - uzywaj jednego nicka, tworzenie wielu osobowosci nie jest mile widziane i skonczy sie banem.

Kaz 2008-03-26 22:43:48

Byla juz kiedys dyskusja miedzy programistami, ze przeniesienie programu z Delphi do asemblera 6502 nie jest bardzo trudna. Nie wiem, czy to prawda, ale czy znaczy to, ze zglaszasz sie na kodera do "Fake Frogger!"?

tdc 2008-03-27 00:48:36

Kaz: rozumiem że to z obrazka. Jednak gdy patrzę na ropuchę to uważam że masz talent i wyczucie artysty ! A wiem że przelanie takiego obrazka na gr. 8 nie jest łatwą sprawą - no i przecież jest tu też widoczne więcej Twojej inwencji ! Po prostu przemawia przez Ciebie skromność :) Pozdrawiam!

Kaz 2008-03-27 01:08:04

Nie skromnosc tylko obiektywnosc. To co zrobilem, to jest rzemioslo (i mysle, ze niezgorsze). Z tym, ze niektorzy dobrego rzemiosla nie cenia :). Pomyslu na ksztalt zaby szukalem dlugo, narysowalem kilka wersji wstepnych, ale najbardziej przypadla mi do gustu powyzsza. Do tego dorzucilem troche wlasnych pomyslow na drobiazgi. Pikselowalem tez dlugo, a jesli ktos mysli, ze efekt obecny bylby taki sam po zwyklym skonwertowaniu, to zycze powodzenia... i czekam na setki swietnych konwersji na konkurs :) Przeciez to takie latwe... ;)

Co do obiektow - tutaj jest troche inny zgryz, bo bardzo duzo zalezy od tego, co koder sobie zyczy (a raczej na co pozwala sprzet) - moglbym np. zrobic wieksza, ladna zabe do skakania, ale staralem sie zmiescic w rozmiarach czterech znakow. To samo z fazami: trzeba najpierw wiedziec ile ich moze byc, zeby je rozrysowac. Bo inaczej beda wygladac trzy fazy, inaczej cztery.

Dlatego na razie narysuje jeszcze kilka obiektow (wzorowane na Frogger II, ale tez pikselowane calkowicie od nowa) i jezeli nie znajdzie sie koder, to \"dam sobie siana\". Ja tylko chcialem, zeby Sikorowy program nie wygladal tak surowo... ale jezeli da sie zrobic gierke w asemblerze, to czemu nie?

Update 2 juz jest.

Kaz 2008-03-27 02:17:01

Ostatni update - przerywniki przed etapami. Mam jeszcze pomysl na Top10, ale to kiedy indziej.

grzeniu 2008-03-27 07:41:10

O cholera ! świetnie !

klamot 2008-03-27 07:53:53

Kaz - Jakiego linka podał i gdzie relisys, ze sie wtrace?

sikor 2008-03-27 09:24:17

@Kaz: jestem pod wrażeniem...
@telisys: jakżeś taki mądrala, to zakoduj w assemblerze 6502. Pisania we Flashu nie można w sumie nazwać programowaniem, ale poprosimy. Chętnie zobaczymy Twoje dzieła...

muffy 2008-03-27 11:50:32

szczena mi opadła, tak po prostu sobie Kaz wypikselował... ;)))

maly_swd 2008-03-27 13:08:51

Kaz-> a jak by dodac opcje COLOR i B&W (moja ulubiona w HIRES) w sumie to tylko pomysl...ale ja bym byl wdzieczny za taki zabieg...
A oko na autostradzie i w bagnie wymiata;)

ps. 4 etam:] Bazarek na stadionie 10cio lecia;) i przeszkadajki to buty, ktore robia mokra plame

Kaz 2008-03-27 14:21:41

Dzieki wszystkim za mile slowa i ciesze sie, ze sie grafika spodobala. Mam nadzieje, ze znajdzie sie ktos, kto zechce chociaz _sprobowac_ zakodowac gre w asemblerze. Jakby ktos chcial to sprawa jest otwarta - grafika czeka.

MDW 2008-03-27 15:00:42

Kaz, to Ty rysowałeś?!?! Wyyyypas na maxa. No i dlaczego się tak ukrywałeś latami? Naprawdę bardzo fajne. Też zawsze lubiłem atarowy dwukolorowy hires (Artefakt Przodków, Kult, Bertyx, Roderic). Taka grafika ma klimat i Ty go czujesz na maxa. :) Gratulacje!

tebe 2008-03-27 18:51:32

najłatwiej byłoby gdyby żaba czyli główny bohater był na grafice PMG, wtedy reszte przeszkadzajek poruszających się prawo/lewo można zrobić na scrolu poziomym, jeśli żaba też ma być w HiRes to scrol poziomy nie ułatwi sprawy bo żaba zacznie się poruszać razem ze scrolem, nie wspominając że ją "potnie" na granicy z różnymi scrolami lewo/prawo

irwin 2008-03-27 20:10:26

@Kaz - Obrazki są -> Jak to powiedział jeden z uczestników pokazu wybuchu dynamitu u Nobla - "Jak dla mnie: bomba!" ;-)

btw:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=5727

larek 2008-03-27 22:10:57

Patrzę na te obrazki, które wszystkich zachwycają i patrzę... no i żaba, jak żaba. Co w niej takiego nadzwyczajnego? ;)

Żartuję oczywiście! Żaba pierwsza klasa!
Kaz potrafi całkiem ładnie rysować – wiem coś o tym, ale sza... jeszcze trochę...

Kaz 2008-03-27 22:14:01

irwin - odpisalem Ci na AA w tym zakresie, w ktorym moglem. Sam mam wiele pytan.

Dzisiejszy update w rysunkach - tabela najlepszych wyników czyli tutaj Hall of Fame. I pliki obrazkow.

gosc 2008-03-27 22:17:37

zaba Monika?

Kaz 2008-03-27 22:26:05

Aha, zapomnialem jeszcze wyjasnic, dlaczego ta zaba ma korone... Zwiazane jest to z historyjka, ktora mi przyszla do glowy zanim zaczalem rysowac. Bohaterem jest zabi krol, ktory zostal porwany przez sfrustrowana feministke. Kobiecina ta zasugerowana korona, sadzila, ze znalazla swojego ksiecia z bajki, porwala zabola i w ustronnym miejscu zaczela calowac... Oczywiscie zabol w ksiecia sie nie przemienil, wiec zostal porzucony i teraz biedak musi wrocic do swojego domu, na bagna... :)

larek 2008-03-27 22:29:22

to prawie jak historia o słynnym ostatnio (nie tylko na Atari)Józku z bazin... eee... bagien ;)

maly_swd 2008-03-27 23:21:49

Kaz-> Creazy Frog
Żaba monika - ta z kulfon kulfon co z ciebie wyrosnie:)

iak 2008-03-27 23:56:38

Ropuch, który miał poślubić Calineczkę? Ale czy on miał jakieś imię?

monisia 2008-03-28 00:08:31

a gdzie kulfonik ?

tdc 2008-03-28 00:16:27

Kaz: tak to dobre, "sfrustrowana feministke" :D

Kaz 2008-03-28 01:39:17

Przypomnialo mi sie, ze przeciez Toudi z gumisiow czyli w oryginale Toadie to gra slow - lizus, a jednoczesnie ropucha, kreatura.

A imienia Ropucha z Calineczki nie moge namierzyc. We wszystkich angielskich wersjach, jakie sprawdzilem, Ropuch nazywa sie po prostu ropucha (toed). Nie wiem jak w filmie...

wiktor 2008-03-28 07:37:54

Zrobcie jakiegos Quaka, a nie remaki rzeczy, ktore juz byly.

Kaczor 2008-03-28 08:02:23

Ta żaba to przecież teściu Shreka.

xxl 2008-03-28 08:32:31

jest jeszcze kermit

sikor 2008-03-28 10:31:12

@Kaz: ale dlaczego żabce wypadło oczko... ;) A na poważnie - super to wygląda. Chćetnie w domu sobie ściągnę "xex"y ;)

Kaz 2008-03-28 10:54:53

Oczko wypadlo z nadmiaru wrazen i wysilku... :). A do listy zab dopisuje Harolda z Shreka.

Kaz 2008-03-28 16:04:45

Lista zamknieta:
1. Kermit the Muppet
2. Harold the King
3. Crazy Frog
4. Toedie the Ogre
5. Mick Jagger

Kaz 2008-03-30 00:46:42

Kolega telko - odezwij sie. Proponowales zakodowanie tej gry w Delphi, wiec zacytuje kolege Tebe: "zakoduj w Delphi, a ja to przełoże na asm, tylko używaj zmiennych, stałych tylko typu BYTE, WORD, bez znaku. Nie używaj DirectX czy innych bibliotek do gier, samo gołe Delphi (canvas, pixel itp.)".

Urborg 2008-04-21 10:00:08

Grafiki rewelacyjne. Gratuluję Kaz. Masz talent!

Co do froggera to zawsze się zastanawiałem czemu żaba topi się w rzece?! Niedawno dopiero wpadłem na to, że to widocznie wcale nie rzeka ale brudny, śmierdzący podmiejski ściek i żaba widocznie wcale się nie topi, ale ginie od zanieczyszczeń. Tyle że dla zmyłki ktoś pokolorował "wodę" na niebiesko zamiast na czarno ;P Jedyne co mi do tej teorii niezbyt pasuje to to że żyją tam krokodyle i zółwie.

Co do słynnych żab. Może "De żaba" z "Wpuszczony w Kanał".

Trzymam kciuki żeby na grafikach się cała sprawa nie skończyła!

xxl 2008-04-23 22:16:33

no to jeszcze Jabba :) The Hutt i nauczyciel Sunnego Bridgesa (Klasa 3000) na imie ma Rycząca Żaba :D

Kaz 2008-04-24 20:26:32

Urborg - sa zaby, ktore topia sie w wodzie... moze to ten gatunek? :)
xxl - no to mamy 6 wpisow - Jabba jest w porzadku.