Po dłuższej przerwie kolejna odsłona historii o uczestnikach
konursu graficznego. Dla przypomnienia, konkurs miał na celu
wsparcie Sikora w walce z wiatrakami oraz przede wszystkim,
zachęcenie ludzi do rysowania grafiki na małym Atari. Dzisiaj
Tomasz "Irwin" Bogdanowicz,
Christian "Irgendwer"
Krüger oraz
Michał "Caco" Kluka.
Irwin
Zaczynamy od kolegi
Irwina i jego klimatycznego obrazka
"Bliztkrieg in Betelgeuse System", który zajął 13 miejsce, w samym
środku stawki. Oto co autor napisał o sobie i swoim rysunku:
"Obrazek mówiąc szczerze słabiutki, ale w swojej historii
komputeryzacji (od 1986 roku i oczywiście Atari) nigdy nic nie
malowałem, a na konkurs się zgłosiłem czysto z obowiązku pokazania,
że Sikor ma rację tworząc konkursy. Po drugie G2F jest tak trudny w
obsłudze, że ciężko się na nim cokolwiek robi (a zwłaszcza na
wolnym kompie jak moje 600MHz Pentium3 - gdy się włączy w G2F
wszystko, to jest tło i duszki, to bardzo wolno się rysuje).
(...)
Przy okazji aktualnie maluję dwa następne obrazki, które
zapowiadają się lepiej, ale z uwagi na brak czasu (w połowie
kwietnia mam egzaminy, brr... aplikacja sędziowska) będą na
następny konkurs - bo takowy z pewnością będzie ;-). Z tego co
widzę (Powrooz, Gonzo, inni) na miejsce w pierwszej trójce nie mam
co liczyć - każde miejsce powyżej ostatniego będzie dla mnie
sukcesem - to mój pierwszy obrazek w historii."
13. Blitzkrieg in Betelgeuse System -
Irwin
I komentarze do jego prac wraz z przyznaną przez komentujących
punktacją:
Blitzkrieg in Betelgeuse System
8 punktów, nie wiem czemu, ale przywołuje na myśl dema "Das Omen" i
"Studio Dream". Ładne i ma klasyczny klimat
7 - jeszcze trochę pracy i może być świetne
6 pkt (pierwsze skojarzenie - Gwiezdne wojny haha! te czołgi jak
piramidy w egipcie :| )
6 p – efekt niedokończonej pracy, a było jej dużo… chociaż ta flaga
mogłaby być czarna.. słaby kontrast
8 oryginalnosc, klimat
2 - kiepski dither
6 - koncept ok, ale grafa sie 'rozlazi',
5 - Takie sobie... aż się prosi o większą szczegółowość
3 - malo kolorow
Po konkursie komentarz odautorski Tomka był następujący:
"No
cóż, ja już sporo napisałem w komentarzu przy ocenie, więc nie będę
się powtarzał. Co do ocen, moim zdaniem koń jaki jest -każdy widzi.
Wiem, co muszę dopracować, co zmienić, aby w następnym konkursie
nie pałętać się na szarym końcu, a walczyć o trofea. Kolory,
dithering, dbanie o szczegóły i co widać szczególnie u mnie,
dokładne wypełnienie obszaru, bo po bokach mam jakieś pasy. Zaś co
do ocen innych mojej pracy - chciałbym podziękować Sikorowi,
dEnter'owi, Muffy'iemu, gorgh'owi, i bjc za niezwykle zawyżoną
ocenę ;-). Z kolei u Scalaka i Vlk zająłem (w ich opinii) ostatnie
miejsce - trudno, ostatni też ktoś być musi. Absolutnie nie mam im
tego za złe (właśnie ustalam ich adresy i "ręcznie" im to
wytłumacze ;-). Ponadto: Dely, Dracon, Vidol - wasze opinie wezmę
pod uwagę i w przyszłości zarówno dithering, szczegółowość, jak i
kolory, będą lepsze i bardziej dopracowane. _rocky - flaga miała
być czarna, ale nie było już czasu, natomiast kontrast u mnie jest
ok, ale zapomniałem podać Kaz-owi, że używałem innej palety.
Powrooz - bez urazy dla "Monster'a" Vidol-a, ale twoja praca według
mnie jest lepsza. Gratulacje zwycięzcom i do zobaczenia (waszych
obrazków) w następnym konkursie.
Mam taką nadzieję, że czołowe obrazki, a szczególnie pierwsze
miejsce zostaną udostępnione ogółowi w formacie g2f tak, aby każdy
mógł zobaczyć w jaki sposób i gdzie warto używać 5 koloru, gdzie
duszków (i to jakiego typu), a gdzie inne triki czarnej magii
(rastry). To myślę, że każdemu początkującemu g2fowcowi sporo by
pomogło."
Irgendwer
Bardzo mnie ucieszył mail z rysunkiem na konkurs od kolegi
Christiana "Irgendwer" Krügera, ponieważ już od pewnego
czasu pracujemy nad pewnymi projektami, i miło było zobaczyć, że
Irgendwer rysuje więcej i coraz lepiej. Jego obrazek zajął wysokie,
czwarte miejsce, o włos niżej niż mój. Kilka punktów więcej i to on
zajął by miejsce na podium, zresztą całkowicie zasłużone, bo
rysunek jest moim zdaniem naprawdę niezły. Jego komentarz w moim
tłumaczeniu:
"Do rysunków tego typu używam zazwyczaj programu
PaintShop Pro, w którym kombinuję z rozdzielczością i głębią
kolorów. Po zeskalowaniu do rozdzielczości A800 i redukcji do 4
kolorów importuję obrazek do G2F. Wtedy zaczyna się ręczna praca...
(jeśli "uczyłeś się" rysować w programie Atari Artist to jest to
najbardziej komfortowy sposób... ;)). Przy okazji: nigdy nie byłem
zadowolony z algorytmów redukcji kolorów w PaintShop Pro czy opcji
"SmartColors" w G2F, więc zawsze zaczynam od "wspólnego mianownika"
w postaci 4 kolorów. Myślę jednak, że do robienia obrazków mógłbym
łatwo zamienić PaintShop Pro na darmowego PhotoFiltre.
Cieszę się, że mój obrazek się podobał. Ja również jestem z niego
zadowolny. Umieściłem tam wiele detali, żeby rysunek opowiadał
pewną historię...
4. Midhurst - Irgendwer
Ponownie komentarze i punktacja:
Midhurst
9 punktów ładne, ale wymaga "podciągniętej" palety. Dobra konwersja
dla gry tekstowej...
8 - dużo pracy przy kolorowaniu...
6pkt (prawie 6megapixli hihi ;) fajne)
5p – zdjęcie > 4 kolory > niedokładne kolorowanie (widać na
budynkach)
7 wiem, ze zdjecie itd... ale podoba mi sie, moze nawet dalbym
wiecej gdyby nie kilka detali
8 - jakbym coś takiego zobaczył pod koniec lat 80-tych w jakiejś
grze byłbym w szoku
10 - Extra obraz, tylko w ramkę wsadzić i na ścianę.
9 pkt. super!
8pkt ! piekny rysunek
3 - fajne kolory, szkoda że bez cieniowania
7 - kilka detali psuje grafe,
9 - praca się wyróżnia
8 - kolory fajne, ale cieniowanie mogło być dokładniejsze...
6 - niepotrzebny niebieski na ścianie domu, w sumie ok.
3 - za duzo kolorow, za malo szczegolow
7 (pastelki sa czad:P)
Caco
Mail od
Michała "Caco" Kluki z jego rysunkiem też był dla
mnie miłym zaskoczeniem:
"Przesyłam prace na konkurs graficzny.
Praca została wykonana przeze mnie w programie "Trzmiel".
Całkowicie nie znam się na grafice, ani na programach graficznych
na nasze małe Atari. Praca została zrobiona piksel po pikselu.
Postać potwora wzorowana była na grafice znalezionej w necie.
Oczywiście została dość poważnie zmieniona. Wiem, że nie jest to
grafika oszałamiająca, lecz tworzona z wielkim zapałem (czasami
tylko kilkanaście pikseli na dzień). Podsyłam dyskietką atr (nie
wiem tak naprawdę, czy dobrze to wszystko zapisałem). Podsyłam
również zapis stanu emulatora w programie "Trzmiel". Mozliwe, że ta
opcja bedzie poprawna.
A tak nawiasem mówiąc - to świetna zabawa. Tylko chyba
niepotrzebnie się męczyłem na emulatorze z programem "Trzmiel".
Trzeba było od razu zacząć od G2F. No cóż, człowiek się uczy na
błędach." Praca Caco wskoczyła na 7 miejsce, co można ocenić
jako ogromny sukces, bo to najwyższe miejsce, które zajął obrazek
kogoś, kto wcześniej nie rysował grafiki na Atari. Trzeba
oczywiście też pamiętać o zamiłowaniu ludzi do obrazków
monochromatycznych. Też tak mam, więc rozumiem... :)
11. Potwór - Caco
Pozwoliłem sobie też umieścić oryginał, na którym wzorował się
Michał. I tradycyjnie na koniec punktujące komentarze:
Potwór
10 punktów klasyczny HiRes w znakomitym wykonaniu (trzmiel był
użyty...?). Brawo!!!
9 - old school drawing!
6 pkt (ładne, czarne słoneczko ]:->)
6p – dużo pracy, jednak czegoś mi tu brakuje
10 - piękne!!!
7 - fajny stwor, troche tlo nijakie, +1 za odwazne nieuzycie
kolorow,
7 - dobre użycie hires, szkoda że obrazek się nie zmieścił
(dosłownie!) w 1 ramce... ;)
5 - gdzie nogi? co to za czarne u góry, sama postać OK!
10 jak pewnie widac lubie monochormatyczne tematy :P