Konwersje w toku by Kaz 2008-05-20 13:39:15

Na początku roku kolega Paweł "ikplus" Rosowski obiecywał, że pracuje nad słynną konwersją czyli International Karate + i że wkrótce będziemy mogli zobaczyć kolejną fazę zbliżającą projekt do końca. Słowa dotrzymał i oto mamy wesję 0211. Podesłane przez Pawła informacje o zmianach w tej wersji:







Funkcje klawiszy:


Druga zapowiadana konwersja to Jet Set Willy in the Land of Dwarves czyli sequel przygód pracowitego Willego. Na razie bez zbędnych szczegółów powiem tylko, że gra jest równie trudna co pierwsza część i bazuje głównie na grze ze Spectrum pod nazwą "Henry's Hoard". Dla porównania poniżej możecie zobaczyć rysunek tytułowy z gry na ZX oraz moja wersja na Atari, z poprawioną nieco grafiką i podkolorowana w G2F.



Koderem gry jest Krzysztof "xxl" Dudek, ale na szczęście gra nie wymaga pisania od zera, bo wykorzystywany jest silnik gry "Jet Set Willy", już wcześniej przez Krzyśka przeportowany. Wspaniałą muzykę do gry napisał Bartłomiej "BeWu" Wąsiel, a stroną wizualną zajmuję się ja.



W tej grze postanowiliśmy pokazać chociaż połowę możliwości, które drzemią w "monochromatycznym" trybie naszego Atari. Obrazek tytułowy to 16 kolorów, w grze zaś będzie minimum 10. Oprócz tego podkład muzyczny i dynamiczna akcja, dzięki czemu, mamy nadzieję, że będziecie mogli spędzić wiele przyjemnych godzin nad grą.



Na koniec wielka prośba ode mnie, osoby odpowiedzialnej za układ pomieszczeń w grze - potrzebuję jednej, maksimum dwóch osób, które przejdą grę, aby sprawdzić, czy wszystkie komnaty są do przejścia (a więc bez użycia "oszukiwaczy"). Gra bazuje bowiem na wersji Spectrum, ale nie jest z nią tożsama. Wiele pomieszczeń zostało lekko albo silno przeprojektowanych. Wymagania dla potencjalnych kandydatów: zamiłowanie do gier "chodzonych" w labiryntach, poważne podchodzenie do wywiązywania się z obietnic. Beta-tester zostanie unieśmiertelniony w napisach w grze... :).
Jacques 2008-05-20 14:58:50

I jeszcze prośba od zwykłego szarego usera... By po tych Jet Set Willy in the Land of Dwarves, Night Driverach... Poskładać zoptymalizowaną wersję Knight Lore. Wiem, że się powtarzam, ale tamto ciągle wymaga dokończenia by móc się naprawdę cieszyć atarowską wersją Knight Lore a tu jak gdzyby po deszczu nowości a wspaniały klasyk czeka ;-]

Kaz 2008-05-20 15:30:31

Jaq - ja to zrozumialem tak, ze JSW2 hamuje optymalizacje KL. Otoz nie, obecne prace nad gra wlasciwie nie wymagaja interwencji xxl-a. Akurat zamysl i podwaliny tej gry powstaly wczesniej niz Knight Lore, nie mowiac o Night Driver.

Tylko, ze jezeli by przyjac, sluszne zreszta zalozenie, ze nalezy konczyc juz rozpoczete projekty, to KL bylby pewnie z dziesiaty w kolejce (u xxl-a). :) Ale oczywiscie masz racje, zoptymalizowany KL by sie przydal i z tego co mowil xxl, zamierza on dokonczyc KL wkrotce... :)

Ja pracuje obecnie nad kilkudziesiecioma projektami gier i wcale nie uwazam, ze to złe podejscie. Po prostu czasem mam ochote porobic cos przy jednym projekcie, a czasem przy drugim. Jak mnie jeden projekt znudzi, przechodze do nastepnego. Raz programista ma czas pociagnac jedna moja gre, raz inna. Gdybym koncentrowal sie na jednej grze, to wcale gra nie powstala by szybciej. Po prostu byloby wiele dlugich przerw, ktore hamuja wiekszosc wspolczesnych projektow (patrz IK+, Bomb Jack, etc). Ja te przerwy wykorzystuje wlasnie na prace nad projektami rownoleglymi.

Caco 2008-05-20 15:31:40

Kaz - z wielką chęcią podejmę się testowania.

Kaz 2008-05-20 15:55:16

Ostrzegam, ze gra jest stosunkowo trudna - wymaga sporej praktyki (a wiec sporo czasu, zeby ja zdobyc), bo podstawa w tej grze jest koordynacja ruchow i czasu wykonania danego ruchu. Wersja Atari bedzie miala wiele komnat ulatwionych, bo to co zrobil autor plansz na ZX to jest zabojstwo dla gracza. A grac ma sie trudno, ale tez i przyjemnie.

Jacques 2008-05-20 18:43:07

Kaz napisał: "Ja pracuje obecnie nad kilkudziesiecioma projektami gier i wcale nie uwazam, ze to złe podejscie"
Wooooow, że jak??? Kodując, czy grafika? Bo trudno mi sobie to wyobrazić :-) Podejście rzekłbvm wręcz bardzo dobre, ale aż kilkadziesiąt? :-) No to Last Ninja i inne hity się na pewno załapią ;-)

MaW 2008-05-20 19:47:25

Kaz w ten sam to sposób mój "katalog projektowy" rozrósł się do 50ciu pozycji w ciągu trzech lat... nie mówiąc o tym, że "jak wdepnę na gaz" to jestem w stanie ukończyć średnio 1,5 pozycji na miesiąc... ale trzeba przysiąść, a jak nie ma nad Tobą, kto postoi i pogoni... sam widzisz, jak się robi. Lepiej, żeby to pogonił napalony gracz, niż podatki do płacenia (porównując do komercyjnych projektów).

Kaz 2008-05-20 20:03:00

Tak, kilkadziesiat. Mam nadzieje, ze kilkanascie z projektow, w ktorych biore czynny udzial w tym roku uda sie zakonczyc:
Kolony2106
Logoman II
Jet Set Willy in the Land of Dwarves
Jetpac
Night Driver
Bomb Jack
i kilka innych, ktorych na razie nie chce wymieniac, bo nie jestem upowazniony przez wspolpracownikow.

Glownie robie grafike (w tym wiele konwersji), ale tez zajmuje sie tez innymi rzeczami - kontakty ze wspolpracownikami, beta-testowanie, projektowanie poziomow albo zasad gry. Szczerze powiedziawsze, swietna zabawa :).

Jacques 2008-05-20 21:03:49

Serce roście! :-)

bjc 2008-05-20 21:11:53

O rany czadowo! Ile nowych gier! Po prostu odlot! Uwielbiam Was!

xxl 2008-05-20 21:27:25

henrys hoard nie zajmuje mi czasu, gra dziala na zmodyfikowanym (juz kiedys) silniku JSW. lewele sa edytowane na pc a ja tylko kompiluje wersje atari... http://tiny.pl/n8s7 acha... caly czas obslugujemy mape kolorow! wiec jesli bedzie mapa kolorow na vbxe...

sikor 2008-05-20 22:20:18

Brawo, Panowie!!! Z tego co widzę - z roku na rok powstaje coraz więcej gier. Tak trzymać!!! A i zaznaczyć trzeba, że są coraz lepsze...
Powodzonka w dokańczaniu projektów!!!

Xuio 2008-05-21 19:13:00

Cos wiadomo o nowej wersji KOLONY?

Kaz 2008-05-21 21:26:04

A co konkretnie bys chcial wiedziec o Kolony2106? Tak jak juz pisalem wczesniej: wersja polska jest gotowa, czeska tez, czekamy na poprawki tlumaczenia angielskiego, potem doszlifujemy wersje niemiecka. Wtedy puszczamy calosc.

Xuio 2008-05-22 11:05:26

Dokladnie to chcialem wiedziec, czekam z niecierpliwoscia :D

Czarny_faraon 2008-05-22 19:19:36

Nareszcie. Ajuż myślałem, że nic przy IK+ się nie dzieje, a tu taka NIESPODZIANKA! Sprawa finalnej wersji to już tylko kwestia czasu:)

fenon 2008-05-22 20:57:26

a moze ktos zrobiłby poprawiony remake giereki draconus i blinky's scary sholl ? tak dodac im kolorów, czego z niewiadomych mi powodow nie zrobili tworcy.

Caco 2008-05-22 23:41:59

Sprawdziłem IK+ - super - nie mogę doczekać się końca projektu. Pamiętam tę gręna c64 (oczywiście nie u mnie lecz u kuzyna z komodą). Wygląda SUUUUper.

Kaz 2008-05-22 23:55:32

Czarny faraon - o ile dobrze zrozumialem Pawla, to gra juz od dluzszego czasu byla praktycznie skonczona. Cala rzecz rozbijala sie tylko o te "pierdolki" czyli animacje, kolorki, efekciki - bo Pawel chcial, zeby byly dokladnie tak jak na C64. Bez tego juz mozna bylo grac tak jak w oryginale, ale poniewaz nie to bylo celem projektu, by ludzie grali w niedokonczony produkt, przez dlugi czas bylo zalozone ograniczenie (zdaje sie, ze 20.000 punktow albo nie mozna bylo zdobyc czarnego pasa - nie pamietam teraz dokladnie). Sadze wiec, ze zostalo juz naprawde niewiele.

ikplus 2008-05-28 15:25:56

Niestety do zrobienia jest jeszcze naprawdę sporo.

czarny_faraon 2008-06-11 11:31:13

Szkoda, że niema wersji z muzyka:) tak jak wersja bodaj 0.93 czy jakoś tak.

jetsetdanny 2008-06-14 23:22:06

Witam, pozdrawiam fanow Atari!
Sam zajmuje sie ZX Spectrum (sentyment z dawnych lat). Ciekawostka zwiazana z waszym tematem: w 2006 r. wypuscilem remake'a (poniekad) "Henry's Hoard" na Spectrum, z wykorzystaniem ekranow z tej gry i dodaniem dwudziestu kilku nowych, a wszystko w klasycznym silniku gry JSW48. Bohaterem nie jest Henry, tylko Willy w swoim wydaniu z "Manic Minera", wiec w pewnym sensie gra jest podobna do idei "JSW in the Land of Dwarves". Nazywa sie "Willy's Hoard".
Mozna ja sciagnac (jak rowniez inne remaki moje i niektorych innych autorow) z http://xa.bi/jsw.

Kaz 2008-06-16 19:06:13

jetsetdanny - witam kolege spectrumowca i dziekuje za info. Dodam, ze w zwiazku z nasza konwersja mialem okazje pograc w Twoje wersje JSW i byly one jedne z lepszych. Naprawde, sporo roboty zostalo w nie wlozone, gratuluje i podziwiam. Mimo, ze baza dla naszej wersji bylo "Henry's Hoard" to w sumie najwiecej zaczerpnelismy wlasnie z Twojego niesamowicie trudnego "Willy's Hoard" :).

jetsetdanny 2008-06-17 10:23:43

Dziekuje serdecznie za mile slowa, ciesze sie, ze moja praca na cos sie przydaje. Jezeli w jakikolwiek sposob moglbym pomoc w projekcie "Jet Set Willy in the Land of Dwarves" (np. beta-testowanie), chetnie sie tego podejme :-) .