Nowy "Graph2Font" by Kaz 2008-07-08 02:43:27

Tematy graficzne ostatnio dominowały w serwisie, a to z tego prostego powodu, że wpadłem w przyjemny obłęd pikselowania w programie Graph2Font. Tak się złożyło, że po złamaniu "kodu dostępu" do podstawowych możliwości tego programu, pikselowanie grafiki dla Atari stało się łatwe i przyjemne. No może z tym "łatwe" to przesadziłem, ale w każdym razie gdy zna się podstawy G2F to reszta jest jak zabawa w grę logiczno-stategiczną, całkiem przyjemną.

Z jednej strony należy odkryć jaką logiką kierował się TeBe tworząc niestandardowy interfejs użytkownika - i to nadaje G2F cechy gry logicznej, a z drugiej strony trzeba planować strategię dla każdego obrazka, który ma wykorzystywać możliwości programu - i tu musimy wykazać się umiejętnościami taktyczno-strategicznymi. Tak! G2F to wspaniały program o walorach edukacyjnych :).

A na poważnie - autor programu Tomasz "TeBe" Biela kosi błąd za błędem i wprowadza postulowane usprawnienia. Poprosiłem ostatnio o możliwość wczytywania innych formatów niż Windowsowy BMP (głównie chodziło mi o GIF, którym posługuje się mój ulubiony Crack Art na 16-bitowym ST/STE) i już po kilku dniach pojawiła się wersja programu, która odczytuje nie tylko GIF, ale i JPG oraz PNG, a zapisuje nie tylko BMP, ale i PNG. Dla mnie osobiście to ogromne usprawnienie, bo pozwala pominąć zupełnie jałowy etap konwersji z formatu GIF do BMP i odwrotnie. W najnowszej wersji 3.8.6.1 usunięto też błędne uruchamianie okna "Change Colors" zamiast wybranego "Edit Colors" oraz również postulowane przeze mnie zmiany w oknie "Edit Palette" - teraz kursor jest zawsze nad kolorem, który przed chwilą zmieniliśmy. Dzięki TeBe!

Lista zmian (z moim komentarzem):

Jak wynika z powyższego, TeBe "malkontentem jest", ale słucha słusznych postulatów i wprowadza zmiany za zmianą. Możecie śmiało go bombardować propozycjami :)

-----
Update: z okazji nowego G2F postanowiłem pochwalić się, że już coś potrafię w tym programie namieszać. Prezentuję kolejne podkolorowane grafiki z gier dla Acorn Electron: "Camelot" oraz "Spellbinder":

Tezz 2008-07-09 02:14:21

:) I just noticed this update!
Great! Tebe's program gets better and better.

irwin 2008-07-09 11:43:20

Obrazki świetne - to już u Kaz'a stało się standardem. ;-)
Co do programu, tebe super robota! - ale mam pytanie kiedy pojawi się możliwość np prześwitywania bmp w stosunku do pmg tak aby łatwiej było malować duszki - ewentualnie zamiast prześwitywania to tzw. metoda Kaz'a tj. kontury wszystkich duszków użytych na ekranie?
Chyba że nie da się tego zrobić.

Kaz 2008-07-10 16:27:15

To nie moje obrazki, ja je tylko a) podkolorowalem, b) zmienilem troche pikseli.