Gierki nowe i nienowe by Kaz 2008-09-23 11:43:14

Pod koniec czerwca, na półmetku, z kronikarskiego obowiązku podsumowałem produkcję gier na Atari z pierwszego półrocza. Zarówno ilościowo jak i jakościowo nie ma powodów do zachwytów, ale zazwyczaj druga część roku jest lepsza niż pierwsza, trzeba więc cierpliwie czekać.

Dwie nowe gry zostały wysłane na konkurs ABBUC-a. Pierwsza, pod tytułem Animal Party jest autorstwa dobrze nam znanego, mocno zaangażowanego w robienie gier na Atari, Peruwiańczyka Mario "Allas" Caillahuza. Jak opisał mi Andreas Koch "Animal Party" ma dość ładną grafikę zrobioną w G2F, a gra jest przeznaczona dla dzieci.

Druga pozycja to finalna wersja Blackbox równie znanego Amerykanina Chrisa "Cybernoid" Martina. Ten program mieliśmy okazję ogladąć w wersji beta już w 2006 roku, ale widocznie Chris znalazł czas, żeby dokończyć swoje dziełko. Gra logiczna, w której musimy układać odpowiednie wzory za pomocą laserów.
link

Blackbox


Miło mi też poinformować, że gra Martina "MatoSimi" Simecka pod tytułem Fireball 1K zajęła piąte miejsce w kategorii gier do 1KB w multiplatformowym konkursie na mini-grę http://minigamecomp.org.uk/, mając za konkurencję cała watahę programików z C64, Spectrum i Atari 2600. A miłośników krótkich programów Martina ucieszy pewnie, że otrzymał on niedawno dyplom końcowy swojej uczelni - może będzie miał więcej czasu, żeby pisać większe, jeszcze ciekawsze gry?

MatoSimi na rozdaniu dyplomów


Warto również odnotować, że stara gra Floyd of the Jungle otrzymała istotnego patcha od Franciszka "Fandala" Houra. Teraz można w nią grać z wykorzystaniem interfejsu multijoya. A więc 8 joysticków w dłoń i do dzieła... :)
link

Z nowych gier pojawiła się gra Gwobby's Adventure autorstwa Jasona Kendalla z USA. Choć napisana w Atari Basic to jednak jest naprawdę oryginalną i wciągającą grą. Zręcznościówka, w której zamiast głównym bohaterem to sterujemy podestem, który ma ratować życie głównego bohatera... Ciekawy pomysł i 50 poziomów gwarantuje sporo rozrywki.
link

Gwobby's Adventure


Abel Carrasco Ramos ukrywający się pod pseudonimem "AsCrNet" opublikował grę Raim o walorach edukacyjnych - musimy ćwiczyć pamięć powtarzając coraz dłuższe sekwencje dźwiękowo-ruchowe.
link

Raim


Tak więc na liście tegorocznych gier mamy wysyp programów w Basicu. Z jednej strony to cieszy, bo oznacza to ogromną chęć tworzenia nawet wśród osób, które nie znają assemblera. Może z czasem będą rozwijać swoje umiejętności i ich programy będą coraz lepsze. Z drugiej strony niepokoi mała aktywność koderów "z górnej półki", miejmy nadzieję, że to nie jest trwały trend.

oraz istotne update-y gier opublikowanych już wcześniej:

Z gier nie dla Atari, ale atarowskich pojawił się już jakiś czas temu GNU Robbo w wersji dla Windows. Autorem słynnego portu dla Linuxa jest Arkadiusz Lipiec, a za przekompilowanie źródeł dla Windows zabrał się w maju tego roku kolega Poklik: "tu masz przekompilowane przeze mnie biniarki pecetowej wersji GnuRobbo. Na chwilę obecną za ciekawie to nie wygląda, m.in. przez zupełnie inną szybkość obiektów niż w oryginale, jednak staram się to "zsynchronizować" z atarowską wersją oraz przekompilować projekt dla Windows Mobile. Jednym słowem aktualna wersja jest po prostu niemal niezmienioną wersją 057 gnuRobbo z Linuxa. Pewne funkcje nie są tam jeszcze dokończone, dlatego po uruchomieniu gry należy wcisnąć szybko Enter, inaczej program się wyłączy. Ogólnie to zmieniłem trochę prędkość poruszania się Robba i laserów, jednak jeszcze trochę tego pozostało do końca. Także jak widzę trzeba będzie coś zrobić z pionowym skrolowaniem mapy, bo aktualnie nie wygląda to za dobrze."

GNU Robbo


Ostatecznie otrzymaliśmy wersję grywalną: "Jak już zapewne zauważyłeś nie jest ona idealną konwersją Robbo więc na to nie należy się nastawiać, jednak ja na grę Robbo-podobną nie jest tak źle :) Z konwersji polecam także te wersje dla komórkowej Javy. Tak jak wyżej: nie są idealne, jednak warto w nie zagrać. Jednym słowem: Endżoj :P"
Kaz 2008-09-23 12:02:54

Dodam jeszcze, ze Raim jest w katalogu takze w starej wersji (Raims v1), mozna porownac jakie postepy poczynil autor.

laoo 2008-09-23 13:38:37

Z moich doświadczeń wynika że ukończenie uczelni raczej zmniejsza ilość wolnego czasu niż odwrotnie :(

urborg 2008-09-23 15:46:34

Właśnie miałem napisać to samo co laoo. Ukończenie uczelni bardzo drastycznie zmniejsza ilość wolnego czasu. Przynajmniej w przypadku studiów dziennych tak się dzieje.

Kaz 2008-09-23 15:49:36

O, a tu jest calosc:
http://www.youtube.com/watch?v=2a8mIpoMxU4

Yosh 2008-09-23 16:51:26

@laoo:
A do końca nie skończona uczelnia daje jeszcze mniej czasu :P

Kaz 2008-09-23 18:13:20

Niektorzy to nie maja czasu ani przed studiami, ani w trakcie, ani po :)

bob_er 2008-09-23 20:35:41

a ja z wlasnego doswiadczenia stwierdzam, ze ukonczenie studiow (dziennych) nic nie zmienia. trzeba tylko umiec gospodarowac wlasnym czasem.

Amun-Ra 2008-09-24 18:55:58

Czemu to Robbo zżera 100% czasu cpu? Przydałby się lekki redesign...

miker 2008-09-25 06:20:59

No, ciekawe kiedy "się upublicznią" gierki z ABBUCa. :)

Kaz 2008-09-25 12:13:40

Ha ha, no ciekawe, nie?

ascrnet 2008-10-13 00:12:12

hello

The RAIM is scheduled in ACTION!, from http://atarilab.wordpress.com/ can download the source code of this game.

greetings

Kaz 2008-10-13 14:06:10

Ascrnet - thanx! I will update info soon.