Test Drive by Kaz 2008-10-02 13:49:16

Przenoszę sprawy jazdy testowej do nowej nowinki, bo komentarzy do starej powstało już tyle i tej długości, że dotarcie i czytanie ostatnich staje się z niewygodne.

Co ustaliliśmy? Że subiektywna ocena co do "ładności" grafiki wywołuje wielkie emocje wśród posiadaczy wszystkich komputerów i zaczynają się stare, dobre wojny, kto ma lepszy komputer... Młodzieńczy duch jednak w ludziach nie ginie, emocje rządza :). A ja dalej będe twierdził, że Atari rządzi, a reszta ssie! ;)

Przejdźmy jednak do rzeczy. Ponieważ temat Test Drive mnie wciągnął, a żaden z koderów na razie nie naciska w sprawach innych gier, nad którymi pracuję, poświęciłem trochę czasu na konwersję grafik z tej gry wyścigowej. Ponieważ jak pisałem, do przeniesienia wszystkich grafik i animacji potrzeba od groma czasu i roboty, ta nowinka będzie zapisem postępów prac. Zamieszczę poniżej to, co już jest zrobione, wraz z opisem co jeszcze w danym obrazku trzeba zrobić, a potem będę sukcesywnie podmieniał grafikę i dodawał nowe. Może ktoś się skusi na pomoc w zakresie przeniesienia tej gry na Atari.

Kolega Menel podesłał mi zrzuty z emulowanego ekranu Apple II, za co bardzo dziękuje. Prosiłbym go jeszcze, żeby zmienił ustawienia w emulatorze/Windows (?) i wykonał zrzut jeszcze raz, aby obrazki nie były w kilku tysiącach kolorów :). Z podesłanych samochodów przerobiłem Corvette, ale redukcja z kilkunastu tysięcy kolorów oznaczała w praktyce przerysowanie samochodu punkt po punkcie, co jest zupełnie niepotrzebną pracą. Dlatego przez noc udało mi się zrobić tylko jedno auto i to niecałe (zostały jeszcze felgi oraz uzupełnienie danych o samochodzie w arkuszu). W kolejności powstawania:

1. Lotus Esprite Turbo
Grafika praktycznie gotowa, poza jednym elementem - wykresem wziętym z Porsche.


2. Lamborghini Countach
Te same uwagi co w Lotusie. Prawie koniec, ale trzeba poprawić wykres.


3. Porsche 911 Turbo
Obrazek wymaga przede wszystkim narysowania samochodu, bo na razie porszaka udaje Lotus. Za to wykres i wszystkie dane są prawidłowe. Reszta elementów już gotowa.

Update: gotowe.

Update: prawidłowy, seledynowy odcień chyba jest lepszy:


4. Chevrolet Corvette
Pozostaje wykonać cieniowane felgi oraz uzupełnić wszystkie dane w arkuszu i wykres.


5. Ferrari Testarossa
Nie ma jeszcze obrazka.

6. Porsche w ciemnościach (intro)
To był, wbrew pozorom, najtrudniejszy obrazek do zrobienia. Trudność polega na tym, że obrazek z komody, który podesłał mi zaprzysięgły fanatyk Commodore Oswald (dziękuję!), ma pięć kolorów. Niby mało, ale na tak niewielkiej przestrzeni, gdy odstępy między kolorem czwartym i piątym są czasami rzędu jednego punktu, jest to prawdziwe wyzwanie. Udało się. Obrazek używa pięć kolorów, nie ma żadnych DLI ani duszków. Idealnie nadaje się do tego, by zrobić otwierającą się szybę, tam wykorzystać animację twarzy na duszkach, a potem włączyć sample i... fruuu... w szeroki świat.

Zmiana: obrazek ma jedno DLI na ciemniejszą ciemność:

Oraz artystyczna wersja z większą liczbą kolorów - bardziej to przypomina intro Amigi niż wersja C64:


Acha, ponieważ na Atari Age mieli już okazję się wypowiedzieć, to może ktoś zechce i tutaj. Chodzi o to, który panel wygląda ładniej. Taki jak narysowałem pierwotnie (i który mnie się najbardziej podoba) - żółty z brązami w arkuszu czy biały z brązami w arkuszu czy biały z szarościami w arkuszu:



Wszelkie inne uwagi mile widziane, nie znaczy to jednak, że wezmę je pod uwagę :). Plików na razie niet.

----
Update: postaram się zrobić też grafikę jedynego polskiego samochodu sportowego Leoparda, ale potrzebował bym pomocy, żeby ktoś ustalił jego dane techniczne. Część jest w sieci, ale nie wszystkie. Najlepiej by chyba wyglądała wersja coupe, niestety na razie istnieje tylko roadster, a kupeta jest na razie tylko projektem na przyszłość.
polski samochód sportowy - Leopard coupe


Update 2: kolega Menel zasugerował też zabawę z Test Drive III. Tam panel i wygląd menu gry w ogóle mi się nie podoba, trzeba by to całkowicie pozmieniać. Trójka była jednak znana z tego, że w nadchodzącej erze cyfrowych zdjęć auta nie były już rysowane tylko jako zdigitalizowane obrazki. Myślę, że jakby się uprzeć to u nas można też takie menu ze zdjęciami zrobić, korzystając z programu Epiego i formatu TIP. Niezbędne poprawki do zdjęć (drobne detale, które źle wyglądają po konwersji) można by poprawić potem w programie Eru do obróbki TIP-ów. Na górze podesłana wersja z PC, na dole przykład zdjęcia (Corvette) przekształcona do formatu TIP:
pigula 2008-10-02 14:28:16

Mnie najbardziej podoba się pierwszy panel - sprawia wrażenie że całość jest bardziej kolorowa.

maly_swd 2008-10-02 14:33:51

Kaz-> mam pare pomyslow:]
1. Znaczek Atari (lewy dolny rog), mozna zrobic animowany na duchach i bedzie wygladalo kozacko (i tak wyglada-az mi szczena opada jak to widze)
2. jak wiadomo stosunek narzekaczy/i tych co mowia ze da sie lepiej zrobic DO tych co robia jest 1/1000
2a) kazdy kto chce dac jakis pomysl moze wplaci mala sumke np 100zl na konto przyszlych darowizn na gierke. Gwarantuje ze narzekaczy bedzie o 999 mniej:) (sam chetnie dam jakis datek dla autora/autorow gry jak powstanie)

mam nadzieje ze ta gra wyjdzie na atarke i zmiesci sie w 128kb.

Kaz 2008-10-02 14:56:02

Jezeli chodzi o zmieszczenie sie w pamieci to mysle, ze intro (animacja odjezdzajacego samochodu plus animowany tytul plus wybor samochodow plus muzyka) powinno sie zamknac w 64KB. Po wyborze samochodu laduje sie gra wlasciwa z odpowiednim wnetrzem samochodu. Mysle, ze ta druga polowka gry tez sie powinna zmiescic w 64KB.

Animowany znaczek Atari? W sumie dobra mysl, ale animacja to nie jest moja mocna strona.

Menel - a dalbys rade jeszcze zrobic zrzut z Apple II tych samochodow z tylu? Oraz zrzut samej stacji benzynowej, bez samochodow? Tylko jakos tak to zrzucali dla Moby Games, ze ich obrazki maja 6 kolorow, a nie kilka tysiecy. Tak by mi bylo latwiej i szybciej :).

sikor 2008-10-02 15:18:00

Pierwszy obrazek, proponuję jesdynie mała zmianę (o ile jest możliwa): czarna linia wykresu, reszta bez zmian (będzie czytelniej). Co do uwag z AtariAge - przypuszczam, że na NTSC może źle wychodzić żółty kolor, ale póki nie podłączę koloru do kompa z NTSC, nie odpowiem na to pytanie. Może ktoś z USA sprawdzi?

Rastan 2008-10-02 15:28:38

Obrazki wyglądają znakomicie.
Mnie najbardziej podoba się środkowy, tj, białe tło + brązowy wykres.

Kaz 2008-10-02 15:40:33

sikor - mozliwy jest dowolny kolor, ale nie szeroksci piksela gr8 tylko piksela gr15. Przyklad podkolorowania na niebiesko byl w poprzedniej nowince na pierwszym obrazku (obecnie zmieniony, bo nie wygladalo to jednak za dobrze).

Jacques 2008-10-02 16:53:25

Kaz, świetna robota, te narysowane już autka wyglądają rewelacyjnie. Mi np. osobiście najbardziej podoba się palen "mix", czyli "biały z brązami w arkuszu", ale to rzecz gustu :-) Na pewno w każdym razie nie ten cały (dane + wykres) w szarościach ;-)

Yosh 2008-10-02 16:55:56

brązowy wykres pikny, acz logo Atari w tym miejscu powoduje u mnie mieszane uczucia :) może przed startem gry takie fullscreenowe ? :) albo podczas ładowania głównej gry ? :):)

Chevrolet Corvette kosi :) acz zawsze jeździłem testarossą :P

Kaczor 2008-10-02 17:15:41

Wszystkie które wystawiłeś są super, ta corvette fajna. Czekam na Porsche. Ale giera była by wypasiona - jak na małe Atari.

Kaz 2008-10-02 17:16:00

Balem sie, ze kanarkowy kolor Corvetty mi nie wyjdzie, bo w palecie zolty szybko przechodzi w zgnilozolty, ale efekt mnie zaskoczyl, in plus.

Przy okazji: korweta z Apple II wyglada odmiennie niz ta wersja z ST/Amigi/DOS (spojrzcie na tyl). Fakt, ze modeli tego auta bylo od groma, ale we wszystkich grach niby jest ten sam... Zrobilem jednak blizszy Amidze.

irwin 2008-10-02 17:28:56

01 Wg mnie korweta wyszła ci najładniej - tj jeśli inne na 5+ to korweta 6.

02 Najładniejsza druga wersja - tj szary i kolory po prawej

03 Znaczek Atari wygląda Super jednak moim zdaniem do samej gry nie pasuje. Owszem jako dodatek na screenach może być, ale gdyby jednak gra powstała to raczej nie.

maly_swd 2008-10-02 17:45:38

Mam inna sugestie co do znaczka Atari i napisu the drive.

Moze na gorze tam gdzie jest napis LAMBORGINI.. dac znaczek LAMBORGINI, a na dole dac napis LAMBORGINI tak cieniowany jak teraz the drive

blb 2008-10-02 17:50:39

Znaczek Atari jak najbardziej, jestem za, z paneli podoba mi sie 2 (szary z danymi i kolory na wykresie)

Kaz 2008-10-02 18:07:27

To jeszcze konkurs na nazwe gry: ma miec dwa czlony, pierwszy zaczynasz sie na litere T, drugi na litere D.
The Duel
The Drive
Test Drive
Turbo Drive
juz byly, oczekiwane sa lepsze pomysly :)

Kaz 2008-10-02 18:32:07

Dobra, biore sie za porszaka. Wrzucilem w artykul pierwsza faze, od ktorej zaczynam prace - tak auta wygladaja na poczatku. Troche jak znalezienie wraku samochodu, ktory trzeba wyremontowac, pomalowac i dopiescic... :)

Kaczor 2008-10-02 19:20:34

Znaczek Atari pasuje jak ulał, nie wiem co wam nie pasuje. Co do nazwy, to moja propozycja gdyby zaciekawiła: The Dynamics

Jacques 2008-10-02 19:51:59

Pomimo zmiany pierwszej literki w tytule, ja proponowałbym nazwę
"Best Drive" :-)
Od razu brzmi znajomo w stosunku do oryg. nazwy a podkreślałaby jakość tej wersji :-) Ewentualny sequel (o ile by powstał) bez problemu mógłby być nazwany "Best Drive: The Duel" :-) Czasem można przekombinować z nazwą a tu raptem jedna literka inna tylko :-)

Wujek dobra rada 2008-10-02 20:02:06

Oo

To jest po prostu piekne! Nie wiedzialem ze taka grafika na Atari jest mozliwa do uzyskania!!! BRAWO!

Co do tytulu to proponuje: Theater of Driving, The Driver, Tsunami Drivers, Take a Drive, Tango Drive, Testamentum Drifters, Terranum Dakarum,...

Jak mi cos wpadnie do glowy to napisze ;)

miker 2008-10-02 20:11:21

A mi przyszła do głowy nazwa: "Ata-Rod". Głupie, nie? ;)

Wujek dobra rada 2008-10-02 20:22:17

No wlasnie przegladajac tytuly na ruskiego klona ZX przeszlo mi ze w zasadzie nie mamy ZADNEJ solidnej bijatyki na atari! Mortala mozna (graficznie) raczej prosto przeniesc z Game Boya - jak z reszta wiele innych ciekawych gierek :D

Kaz 2008-10-02 20:32:54

Dziekuje za zainteresowanie i wszelkie komentarze oraz pomysly.

Bijatyki - a International Karate/World Karate? IK Plus? Yie Ar Kung Fu? Karateka? Mortala w swoim czasie prawie zrobili Pentagramowcy (iles tam dyskietek z animacjami i tlem).

Harry 2008-10-02 20:42:31

Rysunki świetne, gratulacje! Logo Atari bardzo ładne, podobnie jak panel w żółtym kolorze. Jedynie flagi budzą moje mieszane uczucia...

AtarianXE 2008-10-02 20:56:31

a po co przy ewentualnej wersji zmieniac nazwe? Test Drive - no chyba ze by miala byc rozszerzona wersja z wieksza iloscia aut itp. ale i tak bym optowal za Test Drive: ...cos tam.... - wazne aby byla wzmianka ze to Test Drive

AtarianXE 2008-10-02 20:56:56

co do loga Atari moim zdaniem jak najbardziej ok!

pps 2008-10-02 20:59:30

Ja też swoje dwa miedziaki dorzucę...
Primo: szacuneczek, Kaz, za piękną robotę.
Secundo: stawiam na panel w wersji biały + brąz.
Tertio: wg mnie do znaczka Atari nie ma co się czepiać. Jest OK.
Quarto: Ze swojej strony proponuję tytuł: "TEST DRIVER" ;)

Grey 2008-10-02 21:13:21

full wypas i petarda. co do nazwy - może "Taste Drive" :o) Brzmi podobnie, a i czepiać się nikt nie powinien. Kaz, tradycyjnie szacun i strzałka. Atari wymiata, reszta kuca =)

Wolfman 2008-10-02 21:23:27

Kaz-jest super ,aczkolwiek znak Fuji mógłby być niezależnie od wybranego auta barwy niebieskiej która to występuje w każdej z plansz i nie rzuca się w oczy (co sprawiło by wrażenie szerszej palety barw )

MisOr 2008-10-02 21:55:11

Drive Test - ewentualnie Drive Tester.
Lub po prostu - aTari Drive.

Kaz 2008-10-02 22:09:07

Skonczylem Porsche, dorzucilem obrazek.

glowas11 2008-10-02 22:16:24

Ja uważam pomysł przeniesienia tej gry, jak i każdej innej której brakowało na Atari za bardzo dobry, co do graficzki, znak Atari uważam za obowiązkowy dodaje tylko smaku i wygląda rewelacyjnie zgadzam sie z opinia ze przydałaby się mała animacja oraz pomysł aby był koloru niebieskiego tez mi się podoba. Plansza wg mnie zdecydowanie z brązem , ale to moje zdanie, co do tytułu może "TAKE and DRIVE" ????? Pozdrawiam i puki co naprawdę świetna robota trzymam kciuki za dalsze postępy .

glowas11 2008-10-02 22:24:28

Jeszcze jedna taka mała dygresja, wiem że pewnie zbiorę zaraz baty, ale może by tak w tej grze wykorzystać "COVOX"-a oraz VBXE :)))) ??????

kosa0 2008-10-02 22:29:27

Aja bym takowa gierke kupil na karcie i wten sposob wynagrodzil wasza prace :-)
Piotr

menel 2008-10-02 23:28:21

http://www.virtualapple.org/testdrivedisk.html

Pozdrowionka :-)

mono 2008-10-02 23:54:51

A mnie się właśnie bardzo podoba znaczek JIL w różnych kolorach. Pomysł z Leopardem jest doskonały Kaz! To jest prawdziwe ekskluzywne sportowe auto robione w Polsce, przez polskich Inżynierów specjalnie na zamówienie. O ile to nie plotka znawcy chwalą sobie ponoć tę maszynę i stawiają ją wyżej niż Porsche :) Jest też chyba zresztą droższe :D W Test Drive w wersji na Atari będzie to chyba najlepszy polski akcent. Prócz oczywiście wykonania :)

Kaz 2008-10-03 00:01:31

Czy lepsze od Porsche? To troche inny typ samochodu, trudno porownywac. No i calkowicie reczna robota. A silnik od Corvetty, choc przy tych parametrach wagowych daje lepsze osiagi. Cena: w Wiki stoi, ze 150 tysiecy dolarow (100 tysiecy euro).

sikor 2008-10-03 00:01:53

Znaczek Atari w tym miejscy i w kolorze nadwozia jest jak najbardziej o.k. Nic mu nie brakuje. Hmm, Leopard... Łana maszynka, przydał by się. Tylko, tylko... Jakiego jeszcze nieatarowskiego koloru może na niego użyć KAZ... Małe głosowanko...?

Wolfman 2008-10-03 00:20:43

Driwing Test

Wolfman 2008-10-03 00:28:19

Kaz gdzie można zobaczyć tła i animacje z MK?

Widziałem kiedyś demko Mk z Raiden/ami

Kaz 2008-10-03 02:59:47

Animacje i tla z MK? Ja widzialem w latach 90-tych na komputerze u Virusa albo Kamilos mi pokazywal... juz nie pamietam. Chyba przepadlo w mroku dziejow. W katalogu jest tylko drobne demko pod nazwa Walka Ostateczna.

PS. Zaktualizowalem artka o samochod Porsche, ktory byl w intro. To na razie koniec konwertowania, mam inne zajecia.

Jacques 2008-10-03 07:58:18

Graficzki aut to naprawdę majstersztyk gdyby ta gra powstała na Atari we współczesnych jej czasach, to samochody nie wyglądałyby w 1/4 tak dobrze, brawo! Mógłbyś jeszcze zamieścić paczkę z tymi wszystkimi narysowanymi samochodami, by móc sobie pooglądać na prawdziwym sprzęcie?

A jeszcze a propos nazwy: pomysły pomysłami, ale najlepiej gdyby faktycznie ewentualna gra mogła się nazywać tak jak oryginał. Bo w sumie zmiana tytułu (podczas gdy cała gra byłaby "wiadomo czym") to trochę na siłę. Może ktoś by się mógł przyczepić gdyby bez zgody pojawiły się carty na e-bayu, ale przy konwersji na zasadzie Knight Lore nie sądzę...

sikor 2008-10-03 08:13:08

@KAZ: co do leoparda, zaglądałeś na stronę producenta: http://www.leopardautomobile.com/ - może warto ich spytać o parametry, jeśli czegoś brak (a sporo jest na ich stronie). Myślę, że nie będą robili problemów... ;)

Kaz 2008-10-03 11:11:00

Po przemysleniu nazwy (dziekuje wszystkim za mase sugestii!) zdecydowalem sie niestety na wlasna: Top Drive. Nowa nazwa jest widoczna na obrazku z intra. Od razu tez zdecydowalem o kroju czcionki, co wczoraj zajelo mi prawie pol dnia.

Dlaczego nie chcialem Test Drive? Bo gdyby ktorys z szanownych kolegow wydawcow chcial kiedys wydac ekskluzywna wersje tej gry na karcie czy dyskietce to moglby sie narazic na problemy prawne. A tak - po sprawie. A dlaczego Top Drive? Z dwoch wzgledow: jest to nazwa, ktora doskonale laczy Atari z motoryzacja - bardzo znana przerobka do stacji dyskow 1050 oraz znana nazwa przerobki do samochodow sportowych. Drugi powod: zaczyna sie na T, a drugi wyraz jest na D... :))). I to tyle w tym temacie.

Kaz 2008-10-03 16:39:07

I jeszcze jeden obrazek - wersja intra.

Kaczor 2008-10-03 18:39:09

No i dobry tytuł, choć Jacques miał też dobry pomysł z nazwą Best Driver. A Porsche wyszedł extra, normalnie cacko. Gdyby gra powstała, ale gdyby, to mam nadzieję że były by też animacje przekładanych biegów. Nawet dało by się zasymulować orginalne przełożenia na atarowskim joysticku. Co?

Kaz 2008-10-03 18:55:53

"Best Driver" nie moze byc, bo przymiotnik "good" w stopniu najwyzszym mialby tu postac "the best", a nie "best".

glowas11 2008-10-03 22:07:49

Kaz jeśli o mnie chodzi bardziej wpadł w oko ten z zielonym . Ale tak czy inaczej oba są rewelacyjne .

glowas11 2008-10-03 22:09:21

Jedynie usunąłbym te zielone linie spod napisów one mogłyby być na czarnym tle tak jak te z wersji ciemniej .
Pozdrawiam

Kaczor 2008-10-03 22:41:38

Nie jestem dobry z angielskiego, The Best Driver też by było dobre, ale dobre jest i Top Driver. Twoje rysunki twoja decyzja - tak czy inaczej i tak miały być dwa słowa. Niech zostanie twoja wersja. Ale zamieszałem.

Kaz 2008-10-03 23:03:20

Kaczor, daj spokoj, nic nie namieszales. Prosilem o pomysly i za nie dziekuje, ale musialem cos wybrac i robilem ostra selekcje pod kazdym wzgledem.

Brix 2008-10-03 23:14:14

Kaz, może mi się już monitor psuje, ale mimo wszystko Chevrolet Corvette i tak czy siak wygląda mi na zgniłozielony... Może spróbowałbyś jak to wyjdzie z kolorami bardziej wpadającymi w pomarańcz?

Yosh 2008-10-03 23:34:53

Porsche 911 też wyszedł piknie :)

@Kaz: A próbowałeś bawić się w jakiś dithering ? na tych obrazkach ? Ciekawe jakby wyglądał... Zawsze możesz podesłać/opublikować g2f-y to sobie poklikam w wolnej chwili :>

@Kaczor: skrzynia na joy-u.... piękne marzenie, klimacik byłby nieziemski, zawsze mnie to jarało, że w Tomahawk jest przepustnica drugim joy-u.

Kaz 2008-10-04 00:34:46

Z Porsche (tego w menu, a nie w intrze) nie jestem w ogole zadowolony. Dolaczam druga wersje, w odcieniach takich jak na Amidze - seledynowych oraz ze zmienionym cieniowaniem. Poprzednie nadawalo autu wrazenie oblosci, zaokraglenia na drzwiach, a przeciez ten model 911 jest tam plaski jak deska... :)

Yosh 2008-10-04 11:04:24

@Kaz: A ja myślałem, że na wiki są tendencyjne zdjęcia porszaka bez obłych drzwi.

Na motoryzacji to ja się jednak znam :/

Jacques 2008-10-04 13:33:27

@Kaczor: ja proponowałem nazwę "Best Drive" (nie "Best Driver"), tym nie mniej fajnie, że propozycja komuś podeszła ;-)
Zaleta to niemalże identyczne brzmienie w stosunku do oryginału ;-)
@Kaz, oczywiście, że stopniuje się good, better, the best, ale w przypadku nazw, utworów muzycznych, itp. w języku angielskim/amerykańskim robi się często celowo wiele wyjątków :-)
Ale Top Drive brzmi też dobrze :-)

Kaczor 2008-10-04 15:28:23

@ Jacques - sorrki, myślałem o Best Drive a skąd mi się literka r znalazła? Łoślepłem ;-) czy co?
@ Yosh - dało by rade zrobić programowo taką skrzynię, orginalne przełożenia jak w prawdziwych autkach. Bez trudności.

Kaz 2008-10-04 16:00:54

Pomysl zmiany biegow na drugim joyu jest swietny.

Kaczor 2008-10-04 19:22:49

Albo sterowanie pojazdem z klawiatury, a joyem zmiana biegów.

Jacques 2008-10-04 20:11:52

W Test Drive (1, 2, czy obu?) na Amidze jest tak, że którąś literką przełącza się tryb używania biegów (G lub O, nie pamiętam) i ze standardowego (góra + fire = wyższy bieg, dół + fire = redukcja) przechodzi się w tryb, gdzie trzymając fire można swobodnie joyem ruszać drążkiem zmiany biegów wrzucając stosowne przełożenie. Ale nie wiem, czy podobnie jest w wersji C64...

Kaczor 2008-10-04 20:37:34

Możliwe, ja w Test Drive grałem na PC w grafice Hercules lub CGA. Biegi przekładałem naciśnięciem jakiegoś klawisza. Kto wtedy miał joya do PC. Na Amidze i ST nie grywałem w to bo były inne fajne gierki takie jak Vroom.

urborg 2008-10-05 06:41:45

Świetna robota. Grafiki wyglądają super. Co do trzech wersji kolorystycznych - białe tło i kolorowy wykres wyglądają najlepiej. Odnoszę wrażenie że dzięki większemu kontrastowi pomiędzy kolorem białym i czerwonym (który jak powszechnie wiadomo nie jest czerwony lecz tylko udaje ;-)), ten ostatni wydaje się mocniej nasycony.

menel 2008-10-05 20:36:54

tak sobie teraz przypomniałem ze dawno temu grałem kiedys na atari w takie wyscigi w stylu test drive... tez byl widok z kabiny i kierownica byla nawet ale z tego co tez pamietam byla pikielnie trudna i nieproporcjonalnie waska droga. Pamieta moze ktos co to była za gierka ? :-)

Kaz 2008-10-05 22:18:58

Speed Run - wyscigi rajdowe samochodem WRC.

Jacques 2008-10-05 22:32:31

OT: w tamtych czasach to raczej jakimś kilkusetkonnym B-grupowym potworem, o WRC jeszcze się nikomu nie śniło wówczas :-)

Kaz 2008-10-05 23:04:28

Racja. WRC istnieje od... niech sprawdze... 1997 roku. A gierka jest z 1988.

menel 2008-10-05 23:13:26

Kaz: to jest ta gra, pamietam jak odnalazlem kiedys na dyskietkach od kolegi ktory przesiadl sie na pc, a mial tego wtedy troche (przegrywal na giełdziew bydzi) zreszta sam potem zeczelem chodzic na gielde... troche sie przegrywalo i troche pokazywalo kolegom commodorowcom co potrafi atari. np. porownania tactic z comodorowskim leonardo oczywiscie na kozysc tego pierwszego :-) nawet obok stojacy pcetowiec zachwycal sie muzyczka plynaca podczas tej gierki :-) ahhhh to byly czasy

Jacques 2008-10-07 21:39:30

Kaz: jak tam Testarossa? :-) Którą wersję kolorystyczną danych technicznych rozważasz, jak to wypadło z wypowiedzi tu i na A.Age? Fajnie byłoby też móc zapuścić binarki z wszystkimi aktualnymi autkami na prawdziwej Atarce, ale jeżeli wolisz zaczekać, by były do odpalenia dopiero w prawdziwej grze (kiedykolwiek bądź by miała powstać) to sza i żadnych binarek nie trzeba! ;-) Tak czy siak, super robota, pozostaje mieć nadzieję, że koder się znajdzie :-)
I a propos artków na atari.online... Skąd Ty na to wszystko bierzesz czas, rewelacja ;-)

Kaz 2008-10-07 22:12:25

Testarossa utkwila w fazie rysowania na STE. W tym czasie zdazylem poprawic pozostale samochody, uaktualnic dane techniczne oraz zrobic kilka testow co do grafiki (niestety, czesto to, czego nie widac, zajmuje sporo czasu). Na gre nie licze specjalnie, ale chcialem chociaz zrobic intro z tymi grafikami, w szczegolnosci animacje taka jak ma Amiga w czolowce. Do tego jakas konwersje muzyki z TD. Sie zobaczy. Na pewno kluczem jest koder, bez tego obrazki zostana tylko obrazkami.

Jak tylko zrobie Ferrari to wrzuce wszytkie rysunki na serwer i dam znac.