Nici z "Top Drive" by Kaz 2008-10-08 16:45:31

Zakończyłem prace nad grafiką z gry Test Drive, na moich obrazkach zwaną Top Drive. Zrobiłem konwersje wszystkich samochodów, które występują w oryginalnej grze, a także w czołówce. Mam kilka fajnych pomysłów na grafikę, związanych z ewentualną konwersją tej gry, a także na animacje i ekrany dodatkowe, a kolega Miker oraz XLent odpowiedzieli na mój apel, jeżeli chodzi o stronę muzyczną. Niestety, to za mało. Bez kodera, który podjął by się przeniesienia kodu z C64 albo Apple II, sprawa nie ma szans ujrzeć światła dziennego jako gra. Dalsze więc prace nie mają większego sensu.

Możecie jednak sobie zobaczyć te obrazki na swoich Atari przez załadowanie plików xex, które umieściłem w jednym pliku zip. Jeżeli będziecie uruchamiać na emulatorze to przypominam o używaniu palety zbliżonej do prawdziwego Atari: laoo, real, jakub, g2f. A poniżej zrzuty z emulatora. I to tyle tego tematu.



----
Update z tego samego dnia: na prośbę kolegi Jacques-a dodaję auta z tablicami w kolorze białym. Plik zip tutaj.

andygroo 2008-10-08 17:42:56

Jak to sie mowi;) slad juz jest.
Przydaloby sie wam poskladac w jakies tabelce projekty ktore robicie. np
Nazwa........... gfx%... msx%..... code%

golem14 2008-10-08 18:58:32

Przydałby się jakiś system zarządzania kodem, jakiś svn, tudzież coś ala sourceforge - przeniosło by to odpowiedzialność za tworzenie projektu z jednego twórcy na społeczność. Każda cegiełka budowała by projekt - ty masz grafikę, ja dźwięki, ktoś kawałek kodu. Ech marzenia

pps 2008-10-08 19:33:37

Dlaczego marzenia?
Wiele projektów w ten sposób rozwinęło się do etapu, o którym (pierwszemu) autorowi (autorom) się nie śniło.
Założyć projekt na SF.net to żaden problem. Potem wrzucić, to co jest i zapodać temat na wszystkich stronkach/forach o Atari (tudzież innych 8-bitowcach), jakie tylko uda się znaleźć w necie.
Max dwa dni roboty. Może straconej, a może nie. Ale (podobnie jak my wszyscy) myślę, że warto spróbować.

glowas11 2008-10-08 19:39:50

Wielka szkoda bo zapowiadało się interesująco, szkoda że nie mam osobiście wiedzy w tym temacie .

irwin 2008-10-08 19:54:24

Pisałem ostatnio że Corvette była super ale Testarossa wyszła ci po prostu bajecznie, aż strach jak wyglądałyby następne wozy.

Jacques 2008-10-08 20:03:52

Testarossa wygląda naprawdę niesamowicie!!! Wielka szkoda, jeśli faktycznie nic z konwersji nie wyjdzie... Tak jak już pisałem, byłaby to jedna z nielicznych "dużych" gier (pochodzenie 16-bit) na nasze 8-bit. Wspaniale byłoby chociaż zobaczyć tę najładniejszą deskę rozdzielczą (Porsche) skonwertowaną z Amigi na Malucha...

Kaz, ale zrobiłeś to naprawdę rewelacyjnie, te grafiki wyglądają jak w 3/4 drogi pomiędzy C64 a Amigą!

Kaz 2008-10-08 20:33:11

Bo dopiero przy ostatnim samochodzie zaczalem rozumiec, jak to powinno byc zrobione :).

andygroo 2008-10-08 20:44:05

Potencjal 128 kolorow mozecie wykorzystac..pomijajac braku glebokiego czerwonego...przypuszczam ze buforowanie sprita itp sztuczek ekranowych wymaga u was mnostwo pamieci dlatego bomb jack wymaga 320kb. choc moze nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiazan trzeba obrac sprzet na ktorym ma dana rzecz dzialac.
Na spectrum wlasnie rozszerzeniem jest trdos i pentagon..praktycznie standart na wschodzie ktory praktycznie od wielu lat jest promowany i co ciekawe do dzis i ma uznanie. cos ala usb sd ide cdrom itp sprawy sa rozwijane i wszystko to dziala. Mam nadzieje, ze polskim ambicjom nie zabraknie zapalu i beda dalej promowali sprzet ktory tworza. Rozszerzenia graficznego nie jestem zwolennikiem bo juz to do niczego nie prowadzi. Bo i tak najtanszy pcet jest lepszy, a uruchomienie gry bedzie polegalo na wylaczeniu rozszerzenia...Wole szukac kruczek w ukladach naszych starych ukladw.

Pamietajcie! to juz nie te czasy na rozserzenia. Teraz trzeba udowodnic, ze cos sie da na danym sprzecie.... a nie ciagniecie jakis rozwiazan dla 20 ludzi....

atari 2600 ostatnie demka..porazajace...
enterprise...vic20....vic 16/166/plus....nawet c64... to nic nie wymaga rozszerzen... i wiele innch platform co sledze (nawet gb)
Ale najlepsze jest to co lubie... to polska... lubie w koncu po polsku pogadac o tych sprawach....

sikor 2008-10-08 21:23:23

Nie nici, tylko czekamy na Leoparda. Chociażby po to, aby popatrzeć, jak by wyglądał... ;) A grafy pierwsza klasa, szkoda, że nikt się nie chce podjąć przeportowania. Choć prawdę mówiąc, ja zawsze wolałem Lotusa...

Cobra/Samar 2008-10-08 21:25:21

Grafiki fajne, więc szkoda by było gdyby pozostały tylko obrazkami bez wykorzystania w grze.

Jacques 2008-10-08 21:26:46

Nie porównuj Test Drive do Lotusa :P Jak już to porównuj Lotusa do Jaguara. A wystarczy chwila gry w tego ostatniego, by stwierdzić, że Lotus się wypromował a Jag to była naprawdę O WIELE lepsza gra :-)

Kaz 2008-10-08 21:27:02

Wszyscy koderzy, ktorych znam, zajeci. Coz robic, takie zycie.

miker 2008-10-08 21:43:34

Spokojnie, może jak któryś się nieco "zwolni", to się zgłosi. A jeszcze na AtariAge można temat zapodać, choć tam jest jednak większość teoretyków. Przynajmniej tak mi się wydaje...

Sim_Piko 2008-10-08 21:55:45

Widzę, że wykresy nadal te same :)

bob_er 2008-10-08 22:16:06

miker: ja szybciej wlasna kolekcje muzyczna wypuszcze, niz na atari age ktos skonczy jakis powazny projekt.

Lechos 2008-10-08 22:30:12

Przepiękne obrazki, Kaz.

Jacques 2008-10-08 23:37:51

Kaz, gdybyś miał jeszcze kiedyś chwilkę stworzyć i zamieścić paczuszkę tych aut w wersji z danymi na białym tle, ale brązowym wykresem...

Kaz 2008-10-08 23:51:05

Prosze bardzo - update nowinki.

Jacques 2008-10-09 08:04:18

Super, dziękuję Kaz!

pigula 2008-10-09 11:01:56

Kaz - zrobiłeś kawał dobrej roboty - myśle tak samo jak Miker - jak tylko jakiś koder będzie trochę wolniejszy myślę, że gra ma szanse się ukazać!

Yosh 2008-10-09 13:27:36

A czy koderów proza życia przygięła ? :(
Czy może robią jakieś czadowe dema/gierki ? :)

Kaz 2008-10-09 14:22:17

W miare aktywnych koderow, o ile umiem liczyc, jest kilkunastu. Kilku nie interesuje sie grami w ogole, tylko produkcjami scenowymi albo uzytkami. Wszyscy maja wiele swoich planowanych/niedokonczonych projektow. Do tego dochodzi ograniczona ilosc czasu na hobby.

Zeby bylo jasne - ja do nikogo nie mam pretensji. Tak po prostu jest i jezeli sie zmieni, to bardzo powoli. Ciekawe by bylo zmierzyc czasy produkcji - od rozpoczecia prac do gotowca. Sadze, ze srednio wyszloby jakies 2-3 lata na jedna gre. To u nas. Za granica jest znacznie gorzej.

pigula 2008-10-09 14:43:36

Najlepszy w konwersjach jest niewątpliwie XXL - ma chłopak naprawdę zdrowie i dużooo wolnego czasu. Jak rozumiem, chwilowo poświęca się gierce która ma ujrzeć światło jako profesjonalne wydanie. Mam cichą nadzieję, że z pod jego łapek wyjdzie jeszcze wiele softu!

xxl 2008-10-09 14:56:11

wyjdzie, wyjdzie... musze jakos splacic dlug spoleczenstwu za prezent ktory mi kiedys zrobiles :D

Pigula 2008-10-09 17:51:42

Prezent był - bo wiedziałem, że się opłaci :) - czyt. wyjdzie masa fajnego softu.

Czarny_faraon 2008-10-09 18:17:12

Może dorobić jakąś muzę plus ewentualnie wjazd i wyjazd auta z ekranu do tego i powstanie slideshow. Z tego co słyszałem muzycy są chętni lecz i tak bez kodera by się nie obyło:(

Czarny_faraon 2008-10-09 19:35:02

Chyba nieuważnie czytam bo taki pomysł już padł w nowince Test Drive:)

CePe 2008-10-09 21:07:57

no właśnie - czytanie uważne i _ze zrozumieniem_ ma wielką przyszłość ;))

pin 2008-10-10 15:35:42

@Kaz: dzięki za ZIP'a;- bo właśnie rozpakowuje plik z archiwum na prawdziwym Atari :)

Dracon 2008-10-10 21:36:08

Taka gra wymaga wytezonej pracy grupy ludzi, min. jednego kodera, grafika(ow) i muzyka plus betasterzy.... Ciekawostka moze jest fakt, ze istnieje fajna wspolczesna gra wyscigowa na PC (calkiem miodna!), ktora zrobilo tylko trzech (!) ludzi: Live for Speed.
http://www.liveforspeed.pl/infopage.php?id=1
Gra wyglada niezle i taka jest tez "w praniu". Jak na wymagajaca platforme (bardziej niz Atari) to naprawde duze osiagniecie w tak skromnym gronie autorskim. :)

Jacques 2008-10-10 23:09:03

Ze względu na realizm i fizykę Live4Speed to wręcz symulator :-) Wg mnie nie aż tak dobra jak rFactor, ale grając na kierownicy naprawdę długo się trzeba szkolić, by opanować niuanse jazdy samochodami FWD, RWD i AWD a różnice przeniesienia napędu w tej grze autentycznie czuć. Jeździ się zupełnie inaczej - czyli tak jak w rzeczywistości. Oczywiście jeśli chodzi o jazdę wyczynową, a nie "niedzielną przejażdzkę" :-)

Kaz 2009-03-07 04:37:14

Okazuje sie, ze pomoc nadeszla z nieoczekiwanej strony - Gonzo pomaga mi wlasnie ozywic czolowke. Wiecej na Forum Atarum:
http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=72&page=1#Item_1