"Bomb Jack" - wielki finał by Kaz 2008-10-10 02:27:33

No i doczekaliśmy się. Krzysztof "Vega" Góra, Terrence "Tezz" Derby, Tomasz "TeBe" Biela z wykorzystaniem muzyki Michała "Mikera" Szpilowskiego zakończyli prace nad grą i możemy się rozkoszować graniem w bombowego Jacka. Przypomnę tylko, że miałem szczęście informować o inicjacji tego projektu, kilkukrotnie pisałem o postępach i zmianach:


I filmik na YouTube:



-----
Update z 12 października: Krzysiek ugiął się w sprawie zmian i wprowadził do programu następujące elementy: klawisz P - zatrzymywanie i wznawianie gry, klawisz M - włączanie i wyłączanie muzyki, obrazek tytułowy sam po chwili znika, nie trzeba naciskać spacji. Plik w katalogu nazywa się "Bomb Jack (v3,320).xex". Miłego grania.

Byłbym zapomniał. Nowe źródełka są tu.
zaxon 2008-10-10 12:42:05

Cool, gratulacje dla autorow.

pin 2008-10-10 12:45:01

.. i w sumie dobrze, ze wszystko na raz poszlo do ramu, bo tak - to doczytywanko do chwilke by bylo :)

pin 2008-10-10 13:03:15

Po testach wyszło, że o ile spod inita dyskowego bez dosa nie ma problemu, tak dziwnie gra zachowuje sie pod SDX. Spod "gołej" sparty nie dziala, a spod desktupu otrzymalem ciekawy komunikat: "Too low memory! You have to 320kB at least!" - przy czym memlo mam na (dec) 4608, a ramu 1088kB. O ccczzzoo chodzi?? :)))

Cobra/Samar 2008-10-10 13:23:50

Super!
To kiedy zagramy - może na party? Pozdrawiam.

Artax 2008-10-10 13:48:16

Extra. Gratulacje.

heaven 2008-10-10 13:54:36

Top Quality!!!!

sikor 2008-10-10 14:15:08

Wielkie gratulacje dla autorów. To teraz "Test Drive"...??
@Cobra: na głuchołazach, na mojej atarynce ludzie tłukli w wersję beta. Więc w tą też można ;)

BLB 2008-10-10 16:04:04

Gierka jest rewelacyjna :) Wielkie dzieki!

larek 2008-10-10 16:33:54

Brawo. Znakomita gra. Bomba Jacek na A8 to niewątpliwie jedna z lepszych gier na ten komputerek. Naprawdę kawał solidnej roboty. Jeszcze raz gratuluję!



Ech, no muszę to napisać... Gra świetna, tyle że nie pogram sobie na moim Atari z 128KB. Pozostaje emulator... a tu konkurencja jest juz dużo mocniejsza. No trudno. Może kiedyś będzie więcej tego RAM-u i w moich maszynkach.

xeen 2008-10-10 16:52:57

chylę czoło, piękna robota

Rastan 2008-10-10 17:42:47

Gratulacje. :)

andygroo 2008-10-10 18:02:49

Gratuluje finiszu! Jakis powiew swiezosci w 8 bitach. Nawet sobie conieco pogralem. Ta gra chyba bedzie na abbuc? dopinguje wygranej.
W pewnym miejscu nastepuje migotanie spritow..nie wiem czy to wina emu czy tak na granicy taktow chodzi gra.
Moze wprowadzic jeszcze jakis hiscore online?:)))) tak aby wprowadzic 8bit w 21 wiek;) napewno mozna ....

miker 2008-10-10 18:14:14

No niestety gra nie pójdzie na ABBUC. Zajmuje zbyt wiele pamięci (przez skomplikowaną procedurę programowych sprajtów i nie tylko). Poza tym termin zgłaszania prac był do końca sierpnia a to już miesiąc z haczykiem temu było...

Co do migotania sprajtów - tak już zostanie. Autor zdecydował się nie ruszać już tego, skoro działa (w Yie Ar Kung-Fu np. masowo wprowadzane poprawki zaczęły powodować nowe błedy, które ostatecznie zabiły projekt, a powtórki z tego raczej by nikt nie chciał).

tebe 2008-10-10 18:15:35

jeśli masz na myśli migotanie buziek to jest OK, buźki migają kiedy ich czas wyświetlania się kończy, mruganie to ostatni etap ich wyświetlania

Kaz 2008-10-10 18:19:35

Na ABBUC moga byc wystawiane prace, ktore nie byly publikowane wczesniej. Tak wiec Bj nie bedzie bral udzialu. I moim zdaniem dobrze, bo szkoda by bylo kisic gre miesiacami, zeby kilkadziesiat osob moglo zobaczyc ja wczeniej o miesiac niz inni. Juz trzy lata temu mowilem ABBUC-om, ze to przestarzala formula konkursu i beda na tym tracic. Ale to wybor czlonkow klubu (tych najmniej aktywnych, ale najliczniejszych, bo najbardziej aktywni sa za zmianami).

Ramos 2008-10-10 19:43:08

Gratuluje zapału. A może edytorek do tworzenia kolejnych plansz, można by było takim sposobem rozbudować grę. Może Bomb Jack z obrazkami polskich znanych budowli np. spodek z Katowic czy Pałac Kultury i Nauki z Warszawy.

Factor6 2008-10-10 19:58:45

Superb conversion! But why is it for 320kB? I don't understand it, the ZX version works on 48kB and C64 version on 64kB. Sadly I have only 130XE. But, anyway, good work! Really good!

glowas11 2008-10-10 20:50:24

To pod jakim jestem wrażeniem tego w kilku słowach nie opisze. Krótko jest THE BEST . Wielkie ukłony i olbrzymie gratulacje .

pin 2008-10-10 20:57:42

@Factor6: ... bo dobre Atari ma 320kB RAM :)))

stRing 2008-10-10 21:38:43

muza rulez. gra dopracowana jak rzadko która.

Jacques 2008-10-10 22:18:15

Super! Wspaniale dopracowana gra - perełka :-) Choć mam wrażenie, że jest nieco trudniejsza niż demo? ;-) Czasem też wydaje mi się, że kolizje są trochę liczone na wyrost, nie raz już wydawało mi się, że się prześlizgnę a potem się okazało, że się traci życie, podczas gdy nie powinno, hmmm... Coś się zmieniło w tym względzie? A bombki z czarną otoczką prezentują się super - są bardziej zgrabne i całość daje trochę większe poczucie przestrzeni niż wersja beta.

Ogólnie - wspaniała robota, wspaniała gra!

iak 2008-10-10 22:32:51

@Factor6 — Atari does not have color attributes or anything similar in hardware, so such a hardware display needs to be EMULATED by software. Look at this as an emulator another very complicated hardware. :)

kosa 2008-10-10 22:58:33

A może by ktoś wydal ta gierkę na Carcie - kupiłbym.
Kos

caruso 2008-10-10 23:47:52

Przychylam się do propozycji kosy. Też chętnie kupiłbym cartridge by móc ciąć w BJ na 65XE.

pin 2008-10-11 00:24:50

to nie takie łatwe, bo cart "XE" jest inaczej bankowany niż rozszerzenie ram na portB, więc w takim przypadku kończy się to raczej przeróbką kodu gry - co nie zawsze jest takie proste ze względu na ilość danych w pierwszych 64k :)

ZAJAC/SWD 2008-10-11 00:56:05

SORRY CHŁOPAKI ŻE PRZYSPAMUJE, ALE NIE MOGŁEM SIĘ POWSTRZYMAC OD KOMENTARZA. PRZECZYTAJCIE PROSZĘ.

http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1086521819
&archive=&start_from=&ucat=1&ct=nowinki#spod
ek

GRA BARDZO ŁADNA! TAK JUŻ NA TEMAT I WIELKI SZACUN DLA TWÓRCÓW, PRZEDE WSZYSTKIM ZA CHĘCI :).

skull 2008-10-11 00:59:03

Gratulacje! Świetna robota. Co prawda dla mnie najfajniejsza jest wersja Bomb Jack'a była na automatach (mame), ale ta jest dużo lepsza od wersji na c64. Fajne muzyczki. Brawo!

skull 2008-10-11 01:00:57

kurde... można jakoś edytować swoje komenty ?

homek 2008-10-11 07:48:01

A na onecie można?

xxl 2008-10-11 08:47:27

calkiem milo sie gra :) kolorowo, duzo duszkow, gierka jest dopracowana. gratuluje.

mono 2008-10-11 10:36:30

Świetna gra (moja ulubiona :-]). Gratulacje dla Autorów za wykonanie i chęci!

glowas11 2008-10-11 14:04:32

Właśnie odpaliłem kilka wersji mianowicie C64,Amiga (ST niestety nie udało mi się odpalić mam uszkodzone archiwum) i stwierdzam że z tych wyżej wymienionych nasza naprawdę jest najfajniejsza, menu dosłownie jak w Amidze dźwięk o wiele ciekawszy ( dźwięk w menu to ścieżka taka jak w C64 ale brzmi o wiele fajniej). Jeszcze raz wielkie wyrazy uznania dla autorów. Atari dzięki wam może póki co to jeszcze nie Amiga (oczywiście chodzi mi o dopracowanie gier oraz kolory animacje itp.) ale na pewno doganiamy zapomniany pewnie przez wszystkich komputerek Sam Coupe.

andygroo 2008-10-11 14:34:34

a'propo sam coupe to prince tez jest na ten komputerek;)

Yosh 2008-10-11 15:25:55

Bardzo to przyjemne, na pewno jest to argument rozszerzenia pamięci RAM w atarce :)

glowas11 2008-10-11 16:02:49

Oczywiście ze jest tak jak Lemmingi co ciekawe grafika jest dokładnie taka sama jak w odpowiednikach 16 bitowych. No fakt Sam miał dwa tryby graficzne o ile pamiętam 512x200 4 kolory i 256x200 16 kolorów ale mogę się mylić .

Pecus 2008-10-11 16:52:08

Przydalaby sie jeszcze przygotowana przez autorow wersja w pliku ATR. Moj emulator na XBOXie ma dosc niewygodne wpisywanie literek, a musze posilkowac sie loaderem do dyskietek w formacie Sparty :)
Wiem ze format nietypowy, bo plik "dosc dlugi", ale dwustronna dyskietka DD zalatwia sprawe. Kwestia loadera...

Factor6 2008-10-11 17:03:02

@iak: :) but very GOOD emulation :) I like it.

Marcin 2008-10-11 20:27:44

Nie jestem expetem, więc korzystając z okazji zadam pytanie specjalistom.
Czy można by uruchomić nowe wymagające gry, np. "Bomb Jack" na 65XE wyposażonym RAM-CART 1MB?

tebe 2008-10-11 20:53:48

carty włączaja swoje banki w obszar $8000... a rozszerzenie pamięci w obszar $4000..., tak że nie można uruchomić z carta

andygroo 2008-10-11 21:22:27

Tebe nie znam organizacji pamieci w atari, ale nie mozna tego inaczej? czy podajac kod zrodlowy nie mozna przekompilowac tego w innych obszarach pamieci? czy gra korzysta dynamicznie z bankow ?do np wyswietlania dynamicznie sprite(wtedy kart mialby chyba za wolna pamiec).. ale az 320kb..hmmm...
wnioskuje, ze gra prawdopodobnie moglaby chodzic tylko wymagaloby to przebudowy programu. co skad i gdzie.
teraz powiem jedna rzecz troszke moze dla was atarowcow dolujaca...zrobiliscie sobie gry ktore dzialaja tylko na wyznaczonym sprzecie. To troszke jak juz myslac 'nie tedy droga'. Na rozszerzeniu 1mb nie dziala a na 320 dziala....wiem tebe, ze to wymaga znowu nakladu pracy, testow, ale czy nie pomoze wam to w dalszym rozpewszechnianiu pozytecznosci atari?
Sledzac powstawanie gier wyszlo cos na specy teraz na dniach...te co trzeba obsluguja mysze.. dos..pamiec itdalej..... dwie, ktore zajely pierwsze miejsca sa swietne!!! naprawde mozna. (moze te kwadraciki tez przeniesiecie;) co omi z pc przeniesli... na myszy gra sie swietnie)
Suma sumarum...Bomb Jack gra bardzo dobra. pogralem na emu, ale jezeli atarowcy maja miec problemy z uruchominiem tego na oryginalach to juz wam powinno dac do myslenia i popracowac i nad tym.

luka 2008-10-11 22:28:32

pamiętam jak kiedyś mówili, że tej gry i kilku jeszcze innych nigdy na A8 nie będzie... że graficy słabi, że koderom się nie chce itd., genialna (wręcz genitalna) realizacja, a nasze atarki żeby to odpalić same załatwią sobie brakującą pamięć (w nocy jak nikt nie będzie widział) :)

Kaz 2008-10-11 23:48:54

Andygroo:

1. Podalem linki do poprzednich informacji o BJ, zeby tam sobie poczytac, dlaczego 320KB, a nie 128KB. Masz tam wylozone ile kilobajtow zajmuje kazdy z elementow programu, dlaczego, jak i co.

2. Nie znasz srodowiska Atari to troche gadasz od rzeczy :). To nie jest tak, ze istnieje masa gier na 320KB, a biedni Atarowcy maja maszynki z 64KB. Jest dokladnie odwrotnie: masa ludzi ma komputery z 320KB i więcej i dotychczas poza kilkunastoma demami i RAM-dyskiem nie mieli do czego tej pamieci wykorzystac... w koncu jest okazja dogonic softem hardware. To tak jakbys sie upieral, zeby wszystkie gry na Spectrum chodzily na 48KB. Kto wspolczesnie wsrod milosnikow Spectrum nie ma rozszerzen pamieci?

3. Dalszych nakladow, testow, itp. na Bomb Jacka juz NIE BEDZIE. Rozmawialem z Vega i potwierdzil, ze nie zamierza sie juz zajmowac ta gra. Ja to doskonale rozumiem, bo poprawiac kazdy program mozna w nieskonczonosc ("kazdy program ma jeszcze jeden blad"), a nie o to chodzi, zeby spedzic zycie na cyzelowaniu jednej gry (chyba, ze ktos lubi). Tym bardziej, ze zrodla sa dostepne i jak ktos ma nietypowe zyczenia (np. dzialanie na cartcie) to moze je sobie spelnic samemu lub zalatwiajac pomoc jakiegos programisty. O ile sobie przypominam, to np. Prince of Persia na ZX na poczatku nie dzialalo prawie na niczym poza bardzo rozbudowana konfiguracja Scorpiona. Potem powstalo kilkanascie roznych wersji, poprawianych przez rozne osoby, nawet zdaje sie jakas wersja kasetowa powstala. I nie widzialem na zadnym forum Twoich postow, ze "nie tedy droga" :), bo Scorpionow nikt nie ma.

4. Na innych komputerach (C64, Spectrum) tez jest parcie na rozszerzenia - dajace wieksze mozliwosci. Powstaja gry, ktorych odbiorcow jest garstka (np. Metal Dust na C64), a mimo to jakos programistom sie chce i bardzo dobrze. Dlaczego jak ktos chce tez tak zrobic na Atari to podnosi sie larum? Przeciez nie ma ustawowego obowiazku na korzystanie z danego programu...

5. Akurat u nas z BJ bedzie mogla skorzystac duza liczba ludzi z rozszerzeniami pamieci, wiec to nie calkiem podobna sytuacja do powyzszej. A pozostali beda mieli motywacje do rozszerzenia. Dzieki temu powstanie kolejny standard. To sie nazywa: rozwoj.

To tylko tak w kwestii przywrocenia wlasciwej perspektywy patrzenia na pewne sprawy.

nosty 2008-10-11 23:56:58

Panowie - nie da to sie tylko wlozyc helmu na lewa strone. Temat carta do Bomb Jacka byl juz raz omawiany. Ta gra po pewnych przerobkach moze chodzic z carta pewnie nawet na 65XE. Te przerobki to min to co pisal Pin - przerobka kodu bo bloki carta sa mapowane w inny obszar pamieci niz bloki rozszerzenej pamieci. Ale to nie wszystko. Taki cart jaki bylby potrzebny dla Bomb Jacka na razie jeszcze nie istnieje. Zaden z istniejacych sie nie nadaje. Choc na szczescie istnieja ludzie zdolni go zaprojektowac :) Trzeba wiec miec nadzieje, ze takie cacko kiedys powstanie.

glowas11 2008-10-12 00:15:17

Kaz nie poznaję cię, ale jeśli chodzi o mnie to w 100% zgadzam się z tym co napisałeś .
Pozdrawiam

Kaz 2008-10-12 00:26:24

glowas - ale jest roznica w rozszerzeniach: co innego rozszerzenie pamieci, a co innego np. VBXE. Osobiscie jestem wielkim entuzjasta tej ostatniej karty i juz mam ja w swoim kompie, ale to nie znaczy, ze chcialbym, aby stala sie ona standardem dla oprogramowania. Z tym, ze dzisiaj trudno wyrokowac, czy jest takie zagrozenie, bo jeszcze nie da sie skorzystac z mozliwosci VBXE. Pozyjemy, zobaczymy.

tebe 2008-10-12 00:45:04

Andygroo Twoje informacje na temat pamięci dodatkowej w XE/XL są zabawne :)

glowas11 2008-10-12 00:58:44

Jeśli chodzi o VBXE to mam cichą nadzieje ze tez stanę się jej posiadaczem póki co pisałem w tej sprawie do Electrona a to odpowiedz :" Niestety odrobinę wcześniej sprzedałem ostatnią zapasową sztukę ...
Nowe VBXE najwcześniej za kilka miesięcy ... Przepraszam - zaglądaj na
forum...

Pozdrawiam,
Tomek, electron"

Wysłałem jeszcze jednego email-a w którym poprosiłem aby jedną z kart zarezerwował dla mnie . Liczę że się uda. Tak więc faktycznie na razie standardem ta karta na pewno nie będzie (oczywiście ja jak zwykle cicho liczę na to że może nie będzie to wytyczna ale jakieś produkcje się ukażą )

Pozdro......

Kaz 2008-10-12 00:59:31

Pecus - a moze uzyj DOSII+/D i zrob po prostu samouruchamianie xex w pliku atr? Wiecej info w dizale dla poczatkujacych:
http://tiny.pl/smsm
Bedzie Ci dzialac?

larek 2008-10-12 01:29:41

DOSII+/D raczej odpada. Widzi max 180KB. Trzeba by spróbować z MyDOS lub SDX.

Kaz 2008-10-12 01:42:56

Racja.

PS. Pecus - larek popisal sie refleksem szybkiego lopeza i zrobil atr z xex-iem w srodku. Do sciagniecia z katalogu tam gdzie zwykly Bomb Jack.

andygroo 2008-10-12 03:17:24

sobotnie procenty robia swoje;) troche przekombinowalem;)

Kaz 2008-10-12 03:21:48

Tak to bywa w soboty :)

Pigula 2008-10-12 11:59:40

Tebe - ja bym jednak pomyslal o wersji na Carta - przeciez rynek w USA jest bardzo duzy jeżeli chodzi o kolekcjonerów. A Nosty pomógłby Wam to ładnie wydać - sam już chyba finiszuje pare rzeczy. A dzieki temu gra miałaby szersze grono wielbicieli - wystarczy zrobic wersje na Ram-Carta - z tego już się cartridge daje zrobic blyskawicznie!

Pecus 2008-10-12 12:14:51

Kaz, larek: Takiego ATRa to ja tez sobie zrobilem (w oparciu o inny loader tylko), chodzilo mi o ATRa ladujacego sie bez wciskania po drodze zadnych klawiszy, a do tego systemowymi odwolaniami SIO.
W XBOXie w sumie mam klawiature, ale po co podlaczac ja skoro to konsola. Poza tym brakuje wersji "calodyskowej" ;)

Jacques 2008-10-12 12:17:58

OK, jak już wcześniej napisałem gra jest świetna, ale teraz stwierdzam brak dość istotnej opcji ;-)

Brakuje opcji PAUZY! ;-) A po ukończeniu danej planszy od razu następuje dalsza rozgrywka, także de facto trzebaby grać nieprzerwanym cięgiem (a gdzie pójście po piwko, czy skok do kibelka? ;-) Próbowałem różnych klawiszy, ale nie znalazłem. Jeżeli ta opcja jest, może ktoś dać cynka jak spauzować Bomb Jacka?

Jeśli nie... To na tyle ważna rzecz, że może dałoby się dorzucić jeszcze i przekompilować grę ponownie?

tebe 2008-10-12 13:14:37

prawdziwi gracze nie chodzą do kibelka, używają pieluch dla dorosłych :)

Jacques 2008-10-12 13:16:58

Wiem, wiem... ;-) I barykadują się w pokoju skrzynką browara, żeby nie musieć biegać do lodówki :-)))

Tym nie mniej, brak tak podstawowej opcji daje się we znaki - rozumiesz sam, na pieluchy trzeba zarobić ;-)
Także gdyby się dało...

larek 2008-10-12 13:24:32

Pecus - to raczej nic z tego nie będzie, bo klawiatura jest potrzebna nawet w przypadku, gdy gra samoczynnie zacznie się ładować. Po obrazku tytułowym trzeba nacisnąć jakiś klawisz, żeby kontynuować ładowanie... Takie małe udogodnienie ;-)

Pecus 2008-10-12 13:30:05

No i wlasnie dlatego spacje mam podmapowana na padzie :)

andygroo 2008-10-12 15:13:41

hehe....na emu jest to proste;)

vega 2008-10-12 16:51:20

@Jacques: słuszna uwaga...podesłałem już do KAZ poprawioną wersję:

1. klawisz P - PAUZA ON/OFF
2. klawisz M - MUZYKA ON/OFF
3. obrazek przed grą sam znika po chwili...nie trzeba już naciskać spacji.

Jacques 2008-10-12 17:25:52

@vega - wielkie dzięki, świetnie!

Kaz 2008-10-12 19:37:51

Plik wrzucilem do katalogu i zaraz zrobie update informacji w artykule. Prosze sciagac plik Bomb Jack (v3,320).xex.

Zostawiam tez stara wersje, bo nie uwazam, zeby cos zostalo usprawnione. Wrecz przeciwnie, moim zdaniem ostatnia wersja jest okaleczona. 1) nie mozna sobie pokontemplowac obrazka tytulowego 2) na automach zadnej pauzy nie bylo, a gralo sie swietnie.

Jacques 2008-10-12 19:59:50

Nie ma co być aż takim purystą ;-) Tytułowy obrazek wyświetla się dostatecznie długo (choć o tę zmianę to akurat nie ja prosiłem, szczerze to bym nawet o niej nie pomyślał), natomiast co do pauzy to pozostaje z niej nie korzystać by było jak na automatach :-) Ale grając w domu, robiąc jakieś maratony, pauza jak najbardziej jest podstawową funkcjonalnością :-)
Co tu dużo mówić, gra jest rewelacyjna... Idę pograć... :-)

vega 2008-10-12 20:06:07

@KAZ: we wcześniejszych wersjach kaszaniła się muza jak naciśnięto klawisz M. W tej ostatniej przy okazji to poprawiłem.

Lepiej by było tylko poprawną wersje rozpowszechnić:)

Kaz 2008-10-12 20:36:16

Krzysiek, ja to rozumiem, ale plik juz poszedl w swiat, jak cieple buleczki. Nie da sie wszystkim nakazac jego skasowania i wyegzekwowac nieuzywania. A jak wiesz, ja w katalogu gromadze wszystkie wersje, rowniez pirackie, zle zlamane, okaleczone, poldzialajace.

Wiem, ze to troche musztarda po obiedzie, ale proponuje zamiast nazywac cos wersja finalna - znakowac tak jak programy uzytkowe - numerem wersji. Poprzednia wersja bylaby 1.0, a obecna 1.1 i wszyscy by byli szczesliwi. A tak - bedziemy teraz mieli kilka wersji finalnych i ciezko sie bedzie zorientowac, ktora jest ta najbardziej ostatnia.

tomcio 2008-10-16 01:40:56

http://www.msx-universe.com/products.php?product=bombjack&order

Kaz 2008-10-16 07:08:12

Tomcio - juz o tym byla mowa. A teraz sie przyjrzyj wymaganiom dla gry:
"System requirements:
MSX2 or higher
64kB RAM
128kB VRAM
Single-sided diskdrive"
192KB i to w komputerku, ktory ma od urodzenia (w 1986 roku) taka specyfikacje:
advanced sprites: 32, 16 colours, max 8 per horizontal line
Hardware acceleration for copy, line, fill, etc.
New resolutions: 512×212 (16 colours out of 512) and 256×212 (256 colours).

pin 2008-10-16 15:28:57

.. czy można:

1. użyć playera stereo, tak by 4chn grał na reverse stereo?? (np. mp16, mp20, czy SAP player Epi'ego grający np. MPT na dwóch pokeyach)
2. Nie pakować gry - bo o ile pierwsza wersja ładowała się bardzo szybko, to teraz trwa to wieczność :)

....coś mi nie idzie, bo wczoraj doszedłem do drugiego etapu i zobaczyłem "Game Over". Jak to było z tym wspomagaczem "żyć"?

Jacques 2008-10-16 16:24:28

Pin: mi np. spakowana wersja ładuje się ok. 30 sek. szybciej po SIO (niespakowana ok. 60 sek, w 3x US), natomiast wolniej w przypadku (zapewne) Twojego KMK ;-) Zdaje się, że ostatnia wersja (z dodaną między innymi pauzą) jest tu do ściągnięcia i spakowana i nie.

P.S.
Ostatnio nie przysiadając na dłużej doszedłem do 10 etapu - TO WCIĄGA!!! :-)))

Kaz 2008-10-16 18:39:30

Pin - reka Ci sie pewnie trzesie (z niewiadomych powodow) :). Ja dochodze do 12 etapu bez straty zycia, ktory dla mnie jest najtrudniejszy. Najdalej zaszedlem do poziomu 21.

pin 2008-10-16 22:54:21

... z HDD stara wersja ładuje się 8 sekund, spakowana z HDD wstaje w 23 sekundy, z czego jak widać najwięcej czasu zajmuje rozpakowanie danych :)-

TeBe - czy istnieje możliwość zmiany playera do msx w grze?? (na takiego, który potrafi TEŻ grać w stereo)

Kaz: - ręce niestabilne, bo 2,5 tygodnia praktycznie bez browarów :)- to chyba w tym właśnie jest problem.

Kaz: - ponawiam moje pytanie dnia powszedniego - co z klawiszem TAB można zrobić - na atarionlajn of koz.

Jacques 2008-10-16 23:03:09

Pin, dokładnie tak na pewno jest: przy KMK rozpakowywanie jest wąskim gardłem (spowalnia) a dla SIO przyspiesza, bo szybciej jest rozpakować niż przesłać (nawet w trybie 3x US).

Kaz 2008-10-16 23:05:02

Twoja petycje przeslalem do Zygi - ja sie babraniem w bebechach strony nie zajmuje, bo nie mam na to czasu i checi.

Przeslalem tez Twoje zyczenie w sprawie playera do Vegi.

miker 2008-10-16 23:17:17

Pinek: wersja "v2" BJ jest nie spakowana (xex i atr), więc tę sobie zassij i uruchamiaj na kompie, wersje pakowane są dla ludków, co chcieliby to mieć na dyskietce. Pamiętasz może, że takie medium kiedyś istniało do atarki? Pzdr! :)

Kaz 2008-10-17 01:25:43

Vega poprosil mnie o przenumerowanie plikow na format v.1.x. Zrobie to niedlugo i bedzie sie mozna polapac co jest czym czego.

pin 2008-10-17 10:23:19

Miker: czy ostatnia nie pakowana wersja jest aktualna jeśli chodzi o poprawki??

Kaz: ok, dzięki za przekazanie petycji :)

Jacques: wiem, a spakowane dodatkowo zmieści się, powiedzmy sobie - na normalnej atarkowej dyskietce.

Kaz 2008-10-17 12:53:05

Wkrotce bedzie najnowasza wersja, bo Vega znalazl jeszcze jeden blad i go poprawia.

Czarny_faraon 2008-10-17 22:28:27

Mam małe pytanko. Czy można by było podkolorować duszkami napis start i game over? Dało by to może wrażenie jeszcze większej liczby kolorów na ekranie.

vega 2008-10-17 22:56:39

Można. Nawet chciałem to zrobić ale czasu zabrakło...Chciałem koniecznie wydać finalną wersje gry bo w sumie kolejne konwersje z C64 czekają:)

vega 2008-10-17 23:02:07

W sumie każdą grę da się da skonwertować z C64 na podobnym poziomie więc wybór trudny;)

Jacques 2008-10-17 23:34:39

Vega, a które gry bierzesz pod uwagę? :-) I czy ewentualnie gdzieś na forum każdy mógłby zgłosić jakąś propozycję, tak jak to było w przypadku konwersji xxl-a? (ja śmiałem wówczas zaproponować Knight Lore ;-)

Osobiście wydaje mi się, że przydałaby się jakaś naprawdę "duża" gra i niekwestionowany hit zarazem i ważne by była bardzo przyciągająca i szybko się nie znudziła, skoro na konwersję trzeba poświęcić tyle trudu ;-)

Test Drive, Flimbo's Quest (możliwe, by wyglądało tak samo lub lepiej niż na C64? Bo ta gra to doskonała grafika i grywalność), Wings Of Fury(to jest super giera), Giana Sisters (choć mamy Crownland), Golden Axe(!), Last Ninja... Ech... Tyle tych świetnych gier było :-)

A BAAARDZO wciągającą grą jest Ugh! (znana głównie z Amigi jaskiniowa taksówka-śmigłowiec) i NIESAMOWICIE grywalny. Jest wersja na C64, ale grafiką nie grzeszy, pewnie dałoby się to zrobić o wiele lepiej. Silnik chyba jest prosty, jedynie później dochodzą kolejne levele ;) To tyle rozważań, pomarzyć można... :-)

vega 2008-10-18 00:23:03

Nie chciałbym zdradzać na razie co to będzie.

W każdym razie mam już swój typ i będzie to coś lepszego niż BJ.
Gra jest dość rozbudowana i odtworzenie kodu źródłowego z C64 zajmie więcej czasu niż dla BJ. Przydałaby się pomoc podczas tego etapu.....

Mając kod źródłowy łatwo będzie stworzyć wersję na ATARI:)

xxl 2008-10-18 00:54:45

jesli to ta gra o ktorej kiedys mi wspomniales to potwierdzam - absolutny hit.

vega 2008-10-18 01:11:08

@xxl: Nie, to nie ta. Zmieniłem na bardziej ambitną;)

menel 2008-10-18 22:45:24

moje typy :-)

- Elvira 2
- North & South
- P.P Hammer
- Creatures 2
- na deser Pinball Dreams z amigi (zabierali sie za to na C-64 ale najwidoczniej nie starczyło im zapału, moze warto dokonczyc to ale na Atari http://www.interstyles.nl/pinball/ wydaje mi się że efekt mółby być zaskakujący) :-)

menel 2008-10-29 11:56:03

czy ktos moze przeforsowac dodanie screenshotow z atari na http://www.mobygames.com/game/bomb-jack/screenshots bo mi sie nie udało ich namówic... twerdza ze wersja nie jest wersja oryginalna i inne pierdoły... :-/

Kaz 2008-10-29 12:30:03

To moze zapytac ich o te wersje na ZX Spectrum - jako casus do zastosowania w naszym przypadku:
http://www.mobygames.com/game/prince-of-persia/screenshots