Można zamawiać "Hobgoblin" by Kaz 2008-10-31 02:50:42

Zapowiadana miesiąc temu gra Hobgoblin nie ukaże się... A, nie! Przepraszam, pomyłka. Jest wręcz odwrotnie :). Zapowiadana gra, przez którą Wasz Agent musiał przedzierać się przez labirynt wentylacyjny, o czym donosiłem dwa tygodnie temu, właśnie ma światową (a jakże!) premierę. Tutaj i teraz!



Okazało się, że buńczuczne zapowiedzi szefa tajnej organizacji pod nazwą "GR8 Software" (dla władających innymi językami niż angielski: jest to gra słów oznaczająca jednocześnie "wspaniałe oprogramowanie" oraz jeden z trybów graficznych Atari) spełniły się! Gra Hobgoblin została wyprodukowana w liczbie pięćdziesięciu sztuk, a moje podejrzenia o niecne zamiary wobec rządu były bezpodstawne :). Niestety, rząd może spać spokojnie.

Udało się także dojść prawdy i ustalić tożsamość głównej postaci "GR8 Software", założyciela organizacji i producenta gry. Jest nim Arkadiusz "Nosty" Staworzyński, znany w środowisku Atari kolekcjoner komputerowo-growy, w zamierzchłych czasach autor gier tekstowo-decyzyjnych "Smerfy" i "Professional Killers II". Arek założył odpowiednią stronę, gdzie możecie składać zamówienia - proszę nie robić tego w komentarzach poniżej, ponieważ to nie będzie skuteczne!

Arek "Nosty" Staworzyński


Na stronie Arka, która od tego momentu staje się oficjalną stroną wydawnictwa "GR8 Software", możecie przeczytać, w jaki sposób nabyć grę, ile jest sztuk na sprzedaż, jak będzie wyglądać cała "dystrybucja". Jeżeli są jakieś pytania dotyczące tych zasad, albo niejasności - to można zadawać pytania także w komentarzach poniżej. Arek na pewno na nie odpowie publicznie - bo wiedza na pytania ogólne przyda się każdemu. Przypominam, że obecnie, teraz, do sprzedania są 24 zestawy gry. Dodatkowe 15 sztuk specjalnej edycji będzie dostępne tylko na aukcjach eBay i Allegro w najbliższym czasie. Jest też możliwość, że zostanie wyprodukowanych kolejne 20 sztuk, ale tylko wtedy, jeśli będzie zainteresowanie. I to będzie koniec, ponieważ autor oryginału zgodził się tylko na wydanie takiej, niewielkiej, liczby cartridgy.

Przy okazji rozpoczęcia sprzedaży cartridgy, udostępniona zostaje wersja freeware, plikowa. Niczym się nie różni od tej wersji na cartridgu, poza oczywistym faktem braku carta, pudełka i innych akcesoriów :). Jak ktoś chce przed zakupem carta sprawdzić, czy warto, może sobie pograć i sprawdzić na własne oczy/ręce. Myślę, że warto tu pochwalić "GR8 Software", że nie próbowało żadnych sztuczek z ograniczaniem dostępności gry, choćby czasowym, a wybrało uczciwy i sympatyczny sposób dystrybucji. Jak ktoś chce samą grę - proszę bardzo, jest darmowy plik. Jak ktoś chce mieć ładne, kolekcjonerskie wydanie - proszę bardzo, jest do kupienia w rozsądnej cenie. Jak ktoś chce mieć super kolekcjonerskie wydanie - proszę bardzo, niech poluje na aukcjach, jak każdy przyzwoity kolekcjoner :). Dla każdego według potrzeb i możliwości.



O grze Hobgoblin już pisałem, pozostaje więc opisać, czym różni się wersja Atari od BBC Micro na podstawie informacji od kodera czyli Krzysztofa "xxl" Dudka:

Kilka słów komentarza otrzymałem też od Michała "stRing" Radeckiego: "Pewnego dnia xxl zapytał o zdrowie, przy okazji zahaczył też o temat Atari, więc od razu pomyślałem, że pracuje nad nową grą i chce ją zapewne muzycznie udoskonalić :). Jako, że z wolnym czasem u mnie ostatnio kiepsko, miałem mieszane odczucia, tym bardziej, że muzyka na zamówienie zawsze jest większym problemem, niż pisana do szuflady. W grę wchodzi marudzenie twórcy :), konieczność dopasowania sie do klimatu gry, zmiany i jeszcze raz zmiany. Zdecydowałem się jednak uczestniczyć w projekcie i teraz tego nie żałuję. Z grą oczywiście zapoznałem się, żeby poczuć klimat. Mam nadzieję, że udało mi się to chociaż w części, niech ocenia to sami gracze. Wersję beta gry przeszedłem (uwierzcie mi, że się da, chociaż to ciężki kawałek chleba, nie wiem jak to będzie z finalną).

cały zestawik


Wraz z xxl'em zdecydowaliśmy jednogłośnie, że muzyka do właściwej gry musi być dynamiczna, tak jak to było w przypadku "Black Lamp". Muzyka jak to określił współautor, "daje grze odrobinę lekkości", a także "tworzy opowieść". Mi udalo się skomponować taki fragment, który wpada w ucho i daję się łatwo zanucić, a także może być elementem, po którym od razu wiadomo, że chodzi o Hobgoblina. Padł także pomysł zrobienia efektów dźwiękowych, co także zajęło trochę czasu. Tu zdecydowaliśmy, żeby nie mieszać muzyki z efektami i to była słuszna decyzja. Jednocześnie na efekty są dostępne 4 kanały. Ostatecznie efekt jaki jest - widzicie sami (a nawet słyszycie). Moim zdaniem jest całkiem nieźle, ale to, że twórca jest zadowolony ze swojego wyrobu, wcale nie oznacza, że odbiorcy będą :). Pozdrawiam, życząc przyjemnej gry."

Ja też postanowiłem opowiedzieć o swojej działce czyli stronie wizualnej gry. Gdy zobaczyłem Hobgoblina po raz pierwszy, na wideo podesłanym przez XXL-a ze we wstępnej wersji Atari, miałem bardzo mieszane uczucia. Wersja druga tej gry wygląda o wiele lepiej. Obejrzenie tego na BBC Micro tylko to potwierdziło - gra jest typowym rezprezentantem lat 80-tych: prosta, schematyczna grafika, bez żadnego ciekawego pomysłu na otoczkę i dodatki. Co gorsze - Krzysiek wyraźnie powiedział, że grafiki w grze zmieniać nie będziemy, a moja ingerencja ma polegać na dodaniu elementów wokół pola gry. I to w ten sposób, że nie będziemy korzystać z wielu dobrodziejstw typu duszki czy rozbudowane DLI, bo nie wiadomo było, czy gra nie będzie za wolna. Okazało się, że i tak jest dużo szybsza niż oryginał, ale o tym wtedy nie wiedzieliśmy, a decyzje zostały podjęte.



Jak już pisałem, udało mi się przetworzyć obrazek tytułowy z wersji Amstrada, dopasowując go do klimatu gry, bo oryginalny wydawał mi się nazbyt odstający, zbyt "freestyle". W grze pojawił się panel, którego nie ma w innych wersjach "Hobgoblina". Swoje kształty otrzymał w nawiązaniu do ostrych krawędzi napisu Hobgoblin, który we wszystkich wydaniach tej gry epatuje nas z górnej części ekranu. W panelu jest o jeden element więcej niż w oryginale. Oprócz liczby żyć, upływającego czasu, zebranych przedmiotów - jest też miejsce na podgląd aktualnie używanej broni. Zdobyte punkty i hi-score usytuowały się na górze, aby były lepiej widoczne. Trochę zmian w elementach gry, trochę grafiki dla game over i congratulation i... gotowe. Również życzę miłej zabawy.



---
Ponieważ niewiele osób dojdzie do końca gry, to niech chociaż zobaczy obrazek końcowy (poniżej). Dołączam też inna wersję muzyki stRinga, która nie pojawiła się w grze, a jest bardzo fajna (plik w formacie SAP).

nosty 2008-10-31 20:35:36

Dziekuje za piekna nowinke. Dodam tylko ze strona to http://www.gr8.atari.pl Zaprawszam!

peter 2008-10-31 20:49:45

czy to na zdjeciu to ten zestaw aktulanie do kupienia czy to ten super specjalny?

glowas11 2008-10-31 21:05:57

Co to za format .obx ?????

Kaz 2008-10-31 21:11:28

Sciagnij z mojego katalogu. Jest xex. Albo zamien obx na xex recznie. Dla emulatora i Atari wszystko jedno, jakie jest rozszerzenie, jesli to plik wykonywalny.

glowas11 2008-10-31 21:15:03

Thx nie wpadłem na to :))))

nosty 2008-10-31 21:15:04

@peter: To na zdjeciu to wydanie rozszerzone. Wszystkie roznice (nie jest ich wiele) znajdziesz dokladnie opisane na stronie.

peter 2008-10-31 21:18:39

tak dzieki nie doczytalem do konca :)

sikor 2008-10-31 21:33:16

@nosty: gratuluję pierwszej wydanej gierki.
Philsan 2008-10-31 21:44:07

One copy ordered. Beautiful t-shirt Arek!

nosty 2008-10-31 21:57:34

@Philsan: Thanks but t-shirt is not included! ;)

CePe 2008-10-31 22:13:17

"Co to za format .obx ?????"

Jak to co? OBIBOX! ;-]

siedemdziesiąt pięć i sześć dziesiątych 2008-10-31 22:31:01

Wow! Gratulacje, cóż za oryginalny pomysł na wydanie!
Normalnie równie oryginalny co i pomysł samej gry ...
Brawa za innowacyjność!

pigula 2008-10-31 22:33:18

Nosty - gratuluje pierwszego tytułu! I życzę aby kolejne były tak samo pięknie wydane!

luka 2008-10-31 22:47:58

chcemy więcej, więcej, więcej, gratki, bo przeważnie to tak jest, że chce się dobrze a wychodzi jak zwykle, a tu chciało się dobrze , a wyszło jeszcze lepiej :)

Wolfman 2008-10-31 22:49:51

Brawo ,nigdy bym nie przypuszczał iż w dzisiejszych czasach ktokolwiek wyda oficjalnie grę na małe Atari ,odstrasza tylko troszkę cena ,ale co tam ,patrząc na ilość wyprodukowanych egzemplarzy i tak jest nieźle .

Ps.Zamiast WipEout HD kupię Hobgoblin/a

nosty 2008-10-31 22:58:06

@75,6 -czyzbym wyczuwal leciutką nutke ironi? :) Coz, od czegos trzeba zaczac. A z dobrych wzorcow i inspiracji nie wstyd korzystac. Gra miala byc wydana w "klasycznym" stylu i tego się trzymałem.

larek 2008-10-31 23:38:12

Przyłączam się do gratulacji.
Naprawdę, to wszystko wygląda bardzo dobrze.
stRing - muzyka, jak zwykle z klimatem i na wysokim poziomie! Brawo!

Wcześniej Yoomp!, teraz GR8 z Hobgoblin i zapowiedziami następnych gier... Atari żyje i ma się dobrze! :)

zaxon 2008-10-31 23:52:04

Cool,gratulacje i trzymam kciuki ,tylko walcze ze soba czy zamawiac od razu czy czekac na aukcje.

Tezz 2008-10-31 23:52:33

Really good work to everyone involved in this game and to all involved with GR8. It's great to see another new avenue for more Atari creativity :) Long live the A8!

dhor 2008-11-01 00:22:43

Brawo! Teraz czas na własna inwencję, nie konwersję :)

nosty 2008-11-01 00:30:08

Dziekuje wszystkim za mile slowa.
@Zaxon, nie pisalem tego na stronie, bo nie chcialem komplikowac zasad, ale jesli wygrasz wersje rozszerzona na aukcji (mam na myli jedna najblizszych, ktore wystawie za jakies 2-3 dni), to oczywiscie rezygnacja z zakupu wersji standard nie stanowi problemu.

Kaz 2008-11-01 00:30:29

W przypadku xxl-a wlasna inwencja polega na zrobieniu czegos, co nikt dotad nie robil - konwersji z BBC Micro. W przypadku stRinga - na oryginalnej muzyce. W przypadku Nostego - na podjeciu ryzyka i decyzji o komercyjnym wydawaniu gier na Atari. Nie przypominam sobie, zeby ktoras z tych rzeczy byla konwersja cudzego pomyslu.

zaxon 2008-11-01 00:43:35

No i to wszystko trzeba docenic, podstawowa biore tak czy inaczej a kolekcjonerska, coz wygra najlepszy, ale latwo sie na aukcji nie poddam, Nosty a ktore numery ida na allegro a ktore na Ebaya? Allegro mam niedostepne niestety chyba ze ktos zyczliwy mi pomoze w aukcji.

stRing 2008-11-01 01:37:45

zaxon: mogę licytować dla Ciebie. daj znać na maila.

xxl 2008-11-01 09:07:22

inaczej sie gra na karcie z nr 1 a 50 ?
@dhor, inwencja bedzie w postaci skorpionow z zupelnie inna grafika itd. duzo tez zalezy od nostego czy bedzie chcial wydac, sporo od konstruktorow czy zrobia odpowiednie karty (np zeby przekonac tebego ze sie da wpakowac np bomb jacka do karta) zeby pomiescily taka ilosc danych itd, itd.

w 2008-11-01 10:47:35

czy toto coś chodzi na atarkach NTSC ?

xxl 2008-11-01 11:33:05

tak

s2325 2008-11-01 11:57:26

delikatnie pocieniowałem cyfry czcionki, niestety na czołówce nie wyglądają jak trzeba, ale w grze już raczej tak, na górze oryginał, na dole po przeróbce w TLP http://xs433.xs.to/xs433/08446/hobgoblinhack755.png

xxl 2008-11-01 12:32:40

po to publikuje wczesniej gre lub obrazki zeby takie zmiany wprowadzac przed puszczeniem koncowej wersji. bedzie jeszcze okazja (nastepnym razem) s2325.
a teraz download: byly inne wersje muzyki do gry, stRing odrzucil ta: http://atari.pl/hob_pocz.sap (publikuje za jego zgoda).

Cobra/Samar 2008-11-01 12:53:37

Ja również przyłączam się do gratulacji. Okazuje się, że chcieć to móc!

Cobra/samar 2008-11-01 13:35:18

Pamiętajmy też o tych co odeszli, a są w naszych sercach.

marekp 2008-11-01 14:33:35

Gratuluję. Czekam na więcej! A na razie czekam na aukcję na Allegro :-)

s2325 2008-11-01 15:22:57

http://xs433.xs.to/xs433/08446/hobgoblintapeta437.png

Kaz 2008-11-01 15:31:26

s235 - daj wiecej czerni wokol rysunku, takie obramowanie - i wyjdzie fajna tapeta. Jak jeszcze chcesz sie pobawic grafika to moge podeslac Ci plik g2f.

pin 2008-11-01 15:41:56

Bardzo ładne - ale działa mi wyłącznie na emulatorze. Zamówienie zgłoszone na stronie tymczasowo muszę anulować - okazuje się, że wersja plikowa nie działa u mnie w żadnej konfiguracji, czyli - nie działa z 1088k ram, nie działa z 576k, 64k, nie działa ze Sparty, nie działa spod inita bez dosa, oraz nie działa spod MyDosa. Program się uruchamia, lecz poza planszą tytułową ładowaną na początku - zesypana jest cała grafa. Grać się da, lecz zamiast sporej części grafiki mam krzaki.

Dracon 2008-11-01 15:44:43

Kto rysowal papierowe okladki do gry? Czy to wzorowane na oryginale czy nie?

No i gratuluje Nostemu wlasnego interesu! Oby zdzialal wiecej (dluzej) niz poprzednicy (LK Firebird czy StanBit)!

pin 2008-11-01 16:09:38

Sprawa właśnie się wyjaśniła. XUNZIP dla Atari przy rozpakowaniu pliku zip uszkodził plik. Po poprawnym rozpakowaniu zipem dla pieca gra działa w każdej konfiguracji bez problemu. Przepraszam za zamieszanie w takim razie - i podtrzymuje zamówienie :) -

glowas11 2008-11-01 17:09:16

Oczywiście przyłączam się do gratulacji i ze smutkiem stwierdzam że zaspałem właśnie wszedłem na stronkę Arka i co ??? . A no już po ptakach wszystkie kopie się rozeszły, oczywiście to cieszy mi pozostało zapisać się na kolejną edycje .

Pozdrawiam

XLGamer 2008-11-01 17:36:39

fajnie że coś sie wydaje tylko szkoda że na pierwszy ogień poszła tak beznadziejna gra:(

miker 2008-11-01 18:28:50

Jaka beznadziejna? A może sam coś lepszego zrobisz zamiast tak tu sobie narzekać, co?

pigula 2008-11-01 18:44:10

XXL - przeciez CART ma pojemnosc 128KB na to powinna wleźć każda gierka - jeżeli to za mało to można użyć pakera Foxa

xxl 2008-11-01 18:48:36

chodzi o kawalek pamieci eeprom na karcie - ten temat jeszcze wroci, narazie jest duzo do przemyslenia.

Kaz 2008-11-01 18:49:35

Pin - a po co sciagasz jakies pliki zip, jak masz gotowego xex?

glowas11 - z tego wynika, ze wygralem zaklad :). Obstawialem, ze gra sie rozejdzie maksimum w ciagu 1 dnia (24 godzin). Nosty, co wygralem? :)

glowas11 2008-11-01 18:50:55

Zgadza się KAZ :))))

pin 2008-11-01 19:43:19

zajebista gra - ładna, nawet dość - z zastrzeżeniem, iż jest na tyle trudna że po 10 minutach zabawy istnieje prawdopodobieństwo iż więcej w nią nie pogram :)- gry zbyt trudne w dzisiejszych czasach bywają mało grywalne niestety. Drugie pytanie, a raczej stwierdzenie. Bas fałszuje na ekranie tytułowym.

... i pytanie trzecie. Czy ktoś może dorobić NIEŚMIERTELNOŚĆ - bo wówczas grono odbiorców gry znacząco wzrośnie;- (są już tego pewne zapowiedzi :) )- POWAŻNIE pytam, bo doszedłem 45 cm na prawo od krawędzi monitora ekranowego :)

sikor 2008-11-01 19:57:51

@pin: "POWAŻNIE pytam, bo doszedłem 45 cm na prawo od krawędzi monitora ekranowego :)" - hmm, to znaczy, musisz zmienić mieszkanie albo przestawić monitor w ine miejsce... Kruca fix, 45zm to mniej niż ół metra... ;)

xxl 2008-11-01 20:33:41

czity sa zaimplementowane ;-) trzeba tylko poszukac

stRing 2008-11-01 22:01:52

a gdzie się można zgłosić po wersję dla współautora :) ?

Czarny_faraon 2008-11-01 22:17:10

Mam pytanko, czy potwierdzenie, że zamówienie 'na grę hobgoblin' jest ważne i zostało przyjęte, a tym samym egzemplarz jest zarezerwowany już zostały wysłane do każdego na maila?

voy 2008-11-01 22:47:00

Właśnie. :) Złożyłem zamówienie wczoraj o 21:25, kopia zamówienia przyszła na maila, lecz samych szczegółów jeszcze nie dostałem. :( Nosty, czy rozsyłałeś już szczegóły i opis sposobu wpłaty na maile? W sumie nie wiem, czy moje zamówienie się liczy... :/

Czarny_faraon 2008-11-01 22:57:03

Problem w tym, że nie dostałem nawet kopi zamówienia na maila a składałem wczoraj coś koło 22. Zastanawiam się czy coś sknociłem przy składaniu zamówienia, czy problem jest z tym, że konto mam na wp. Słyszałem opinie, że na wp z dochodzeniem wiadomości jest różnie.

nosty 2008-11-01 22:59:43

@Dracon - postac Hobgoblina i bohatera (na nalepce carta) rysowala na zamowienie Meska. Kolorowe paski, majace byc stalym elementem serii, oraz logo wydawnictwa stworzyl Dely. Cala poligrafie do kupy z wielkim trudem (bo uczylem sie robiac to) poskladalem ja. Nie wzorowalem niczego na oryginalach, bo tam jest facet z pistoletem ;)
@pin - gra jest i tak odrobine latwiejsza niz oryginal na BCC. Ja doszedlem max do polowy na razie :)
@stRing - napisz do mnie prosze (adres na stronie)
@Czarny_faraon - dzisiaj/jutro bede wysylal informacje do wszystkich. Cierpliwosci.

Czarny_faraon 2008-11-01 23:02:16

Przyrzekam cierpliwie czekać:)

Kaz 2008-11-02 01:40:22

Maly update nowinki - dodalem alternatywna muzyczke stRinga, o ktorej wspomnial xxl oraz obrazek koncowy.

sikor 2008-11-02 08:08:08

Muzyczki: o.k. - super pomsł. Obrazek końcowy - a fe, KAZ, wielu popsułeś zabawę... Trzeba go było dodać do plików, ale nie umieszczać na stronie tak widocznego... Szkoda, ale trudno - stało się...
A swoją drogą - fajna gierka, za każdym razem przechodzę ciut dalej ;)

nosty 2008-11-02 10:25:36

@Kaz - Sikor ma racje! Ja tez bym wolal nie widziec koncowego obrazka dokad nie skoncze gry.
A jak ktos nie moze dojsc do konca, to niech wiecej cwiczy! ;)

glowas11 2008-11-02 10:30:44

@stRing muzyka świetna swoją drogą skąd czerpiesz natchnienie na takie klimatyczne kawałki ?????
Co do obydwu kawałków szkoda że ten drugi nie jest np. dostępny w grze zamiast dźwięków tzn. szkoda że nie ma opcji wyboru (muzyka:dźwięki) natomiast wg mnie ten drugi mnie osobiście bardziej wpada w ucho oczywiście nie umniejszam pierwszemu temu z gry też jest super .

Pozdrawiam

sikor 2008-11-02 10:45:14

@głowas: jest opcja wyboru: m=muzyka, s=dźwięki podczas gry ;)

glowas11 2008-11-02 10:52:07

@sikor THX nie wiedziałem :))))))

glowas11 2008-11-02 11:07:45

@PIN a może tak jak muza z Jet Set Willy i ten kawałek zrobiłbyś na COVOX-a oczywiście jeśli stRing nie miałby nic przeciwko ????

Kaz 2008-11-02 11:18:37

Glowas - jak to nie wiedziales? Nie czytales nowinki ani informacji na stronie Arka?

kosa0 2008-11-02 12:07:02

JESTEM ROZCZAROWANY !!!!!! :-(
20 CARTOW!!!!!!
TOZ TO ROZESZLO SIE W 10 MINUT PO ROZPOCZECIU SPRZEDAZY :-(

Kaz 2008-11-02 12:40:46

25 kartow :). Jeszcze 15 bedzie na aukcjach, a mysle, ze duze zainteresowanie spowodowalo, ze Nosty wyprodukuje kolejne, ostatnie 20 sztuk.

xxl 2008-11-02 12:54:05

na stronie jest napisane ale jeszcze raz:
15 kartow nosty sprzeda na aukcjach,
10 kartow bedzie rozdane za darmo,
25 kartow bedzie sprzedane na stronie
jesli zainteresowanie bedzie wieksze moze byc jeszcze:
20 kartow od numeru 51 bedzie sprzedane na stronie
to jest absoutny koniec bo Parsons zgodzil sie tylko na tyle.

nosty 2008-11-02 14:08:19

@XXL - No wlasnie chcialem powiedziec, ze zainteresowanie jest wieksze. I z tej kolejnej serii 20szt. (ktora juz robie) prawie wszystkie zostaly juz zarezerwowane. Zostal mi tylko 1 cart do sprzedania :/

Rastan 2008-11-02 15:07:31

Gratulacje, gierka jest całkiem fajna - grafika średnia, ale duża miodność. Na stronie są informacje o przygotowywanych grach wśród, których jest Cybernoid ! Robi się bardzo ciekawie.

glowas11 2008-11-02 15:29:56

@KAZ nie doczytałem to fakt na stronie Arka skupiłem się na możliwości zamówienia gry resztę opisów pominąłem (moja wina ....)ale mimo że spóźniłem się na 1 edycję udało mi się załapać na drugą .Jestem zadowolony bo po tym co napisał xxl i Nosty wynika że druga też już się kończy mimo że jeszcze jej nie ma :))))
Pozdrawiam

stRing 2008-11-02 20:04:32

@glowas11 nie mam nic przeciwko. wystarczy chyba tylko zamienić na format mod i pozmieniać instrumenty? czy może się mylę, bo z Covoxem na Atari miałem dotąd niewiele wspólnego.

nosty 2008-11-03 07:01:39

Prosba: czy ktos moglby sprobowac zaladowac Hobgoblina do komputera NTSC (65/130XE) najlepiej przez SIO2PC?
Jeden czlowiek z USA doniosl ze mu sie krzaczy po takiej probie po obrazku tytulowym, a ja niestety mam swoje SIO2PC w proszku akurat, a z NTSC mam tylko 1200xl...
Dzieki za pomoc.

sikor 2008-11-03 08:08:01

@nosty ==> Nosty, nie wiem, jak z SIO2PC (nie chce mi się kabelka podłączać), ale z SIO2SD działa bezproblemowo (z jednym ale): jest za dużo linii skaningowych (chyba, że to mój monitor obcina) i prawie nie widać dolnego panelu, ale sama gra chodzi o.k. (sprawdzane na 65XE NTSC). Dla pewności sprawdziłem co się dzieje na Atari 900 - ale tam, zgodnie z tym co przypuszczałem - nie załadował się nawet obrazek tytułowy, więc albo ktoś coś źle ściągnął, albo ma uszkodzone SIO2PC...

nosty 2008-11-03 09:00:58

Dzieki Sikor! Na Atari 900 ma prawo nie dzialac - to musi byc jakis bardzo rzadki prototyp ;)
A na Atari 800 nie dziala pewnie z braku pamieci.
Co do obrazu to dziwne, bo ja testowalem na 1200XL + monitor 1084 i obraz byl w porzadku. Tytulowy tez.

Kaz 2008-11-03 09:26:04

Sikor, Nosty - rzeczywiscie, dalem ciala publikujac ten obrazek. Zapomnialem, ze niektorzy motywuja sie checia zabaczenia, co jest na koncu. No nic, nastepnym razem juz tak nie zrobie.

sikor 2008-11-03 09:38:27

@nosty: fakt. mój prototyp to rzeczywiście Atari 800 - się mi ręka na klawiaturze omskła... ;)

Monsoft 2008-11-03 23:19:37

Ja moge sprawdzic na NTSC ale jutro rano dopiero (wtorek rano) i dam znac jak i co.

Monsoft 2008-11-04 17:43:37

@nosty: Nie ma najmniejszego problemu z gierka pod NTSC (wielki szacun dla XXL ze cos w koncu da sie urochomic na w innym systemie niz pal). Sprawdzone to zostalo na Atari 130XE z SIO2IDE, przy pomocy mypicodos'a 4.04

Kaz 2008-11-04 18:17:52

Monsoft - a widzisz caly panel i ekran tytulowy czy czesc jest niewidoczna?

Monsoft 2008-11-04 18:38:35

hmm, u mnie jest okran nieznacznie zorciagniety. Tak jak mowisz czesc panela jest niewidoczna aczkowieg to nie przeszkadza w grze bo wszystkie ikony informacyjne na panelu sa widoczne. Aby to poprawic trzeba cztrzeba by ujac gdzies po 6-7 lini z gory i zdolu. Moge podrzucuc screena z mojego telewizora.
Inna sprawa jest to iz nie wiem czy to nie wina mojego tv

nosty 2008-11-04 19:51:12

Monsoft, dzieki za test. Niby Atari jakie jest kazdy widzi, ale jednak kombinacji sprzetu jest sporo i nie wszystko mozna sprawdzic...

Monsoft 2008-11-04 23:48:46

No problem

Misio 2008-11-13 00:19:54

Witam , mam pytanko dlaczego nie wydacie na kartach innych gier np. świetny bombjack, crownland, czy Knight Lore ??

nosty 2008-11-15 16:13:26

A kto powiedzial, ze nie wydamy? :) Wez jednak pod uwage, ze jest wiele aspektow: techniczny (np Bomb Jacka nie sposob wydac na istniejacych modelach cartridga), prawny (szanujemy prawa autorskie, a prawa do oryginalu Knight Lore ma w tej chwili Microsoft), ekonomiczne (Crownland chodzi zdaje sie tylko na komputerach PAL, co znacznie ogranicza liczbe chetnych).
I w koncu ostatni ale najwazniejszy punkt: decyzja autorow.
To tylko niektore elementy, ktore wplywaja na mozliwosc wydania gry.
Jesli masz dobra gre (swoja), ktora chcialbys wydac - zapraszam do rozmow!

vlg 2008-11-23 13:53:50

rewelacja!
gratuluje panowie gry i podejscia do tematu.

vlg` 2008-11-23 13:54:25

podejscia profesjonalnego oczywiscie i takiego "normalnego".