Ustalmy reguły konkursu by Kaz 2008-11-05 11:31:03

Od dawna wisiało to już w powietrzu... i nie chodzi wcale o miłość, jeżeli ktoś skojarzył ze słowami piosenki. Były już konkursy dla grafików (na wciągnięcie się w rysowanie na Atari), były dla miłośników gier (w celu odświeżenia pamięci), były dla umuzykalnionych (w celu posłuchania ile świetnych kawałków muzyki można posłuchać na Atari), był nawet tak zwany crazy-konkurs (dla przedstawienia ciekawostek związanych z Atari). Nastał czas na konkurs dla... programistów i osób, które programistami nie są, ale chętnie zabawią się w programowanie.

hasło "napisz se" jest jak Lenin - zawsze żywe :)


Konkurs pod znamiennym tytułem Napisze se nawiązuje do długoletniej tradycji, w której Atarowiec, jeżeli chciał mieć jakiś program, grę, użytek - musiał napisać go sobie sam, a wszelkie prośby kierowane do programistów kończyły się sławetnym "napisz se" lub w nowszej, internetowej wersji "napisz.se" :). No to będziemy pisać se sami...

Podstawowe założenie wszystkich konkursów na atarionline.pl jest zawsze takie samo: to ma być dobra zabawa. Jednak oprócz tego, każdy konkurs jest rywalizacją, a ta powinna być uczciwa. W tym celu trzeba trzymać się reguł, które obowiązują wszystkich uczestników. Poniżej więc zapodaję propozycję regulaminu konkursu i proszę o podchodzenie do niego w sposób zdroworozsądkowy - jeżeli widzicie jakiś problem z którymś punktem albo jest potrzeba uściślenia jakiejś wątpliwości - to dawać tego wyraz w komentarzach. Powiedzmy, że dwa dni zostaną zarezerwowane na ewentualną dyskusję o regulaminie. Oto on:

1. Zadaniem konkursowym jest napisanie gry w dowolnym Basicu, bez wykorzystania procedur w assemblerze.

2. Można się wzorować na dowolnej istniejącej grze, czy to flashowej z internetu czy to z innej platformy 8-bit. Można korzystać z fragmentów cudzego programu, można konwertować. W takim wypadku należy jednak podać, z jakich źródeł się korzystało, żeby można było ocenić stopień oryginalności. Można podzielić się w komentarzach linkami do ciekawych gier, w ramach podpowiadania pomysłów.

3. Wszystkie zgłoszone gry są freeware i zostaną opublikowane jednego dnia, xx grudnia 2008 roku. Autorzy prac zostaną podani, mogą też normalnie wpisać się do programu. Od tego czasu będzie trwać głosowanie, aż do 31 grudnia 2008 roku.

4.Każdy głosujący przyzna punkty za pracę w skali od 1 (najniższa ocena) do 10 (najwyższa). Punkty zostaną zsumowane i podzielone przez liczbę osób, które na daną grę oddały głosy, a wynik zaokrąglony do dwóch pozycji po przecinku.

5. Autorzy na swoje prace nie głosują.

6. Autor (autorzy) gry, która zdobyła najlepszy wynik, zostanie obdarowana przez xxl-a autorskim egzemplarzem gry "Hobgoblin".

7. Autorzy drugiej i trzeciej gry dostaną ode mnie po cartridgu z klasyczną grą na Atari.

To tyle regulaminu. Moje wątpliwości dotyczą przede wszystkim punktu pierwszego i są następujące: czy zakazywać wstawek assemblerowych (jak ktoś np. zechce wykorzystywać muzykę, to będzie kiepsko), czy dopuszczać też inne języki wysokiego poziomu (Action!, Pascal, BrainFuck), czy gra może posiadać grafikę (bo niby czemu nie), czy gra może korzystać tylko ze znaków ATASCII (co by wykluczyło gry polskojęzyczne), czy ograniczać do trybu GR.0? Czekam na Wasze komentarze przez dwa dni, w piątek ogłaszam konkurs.
pps 2008-11-05 12:01:09

Tak było, jest i będzie: im więcej ograniczeń, tym mniej wyników.

OT:
Ze swej strony proponowałbym reaktywację czegoś na wzór sławnych pięciolinijkowców w nieustającej formie i głosowanie np. co miesiąc (program miesiąca) i co rok (program roku).

pin 2008-11-05 12:05:25

:) - raz już kiedyś proponowałem część regulaminu odnośnie punktu pierwszego. Zabroniłem użycia X=USR(XXXXXXXXXXXXXX), lecz napisałem dla zjebu, że można używać instrukcji REM. I co się ostatecznie stało?? MAGNUS napisał na 5zł kompo program zawierający kilka instrukcji POKE, cały program zapisany w asm, lecz zawarty w liniach po REM, oraz na koniec wyjście do dosa (niby), które faktycznie zostało przekierowane na wykonanie kodu wcześniej zawartego w liniach REM. Nie można było tego zakwestionować, bo było to sprytne obejście zasad regulaminu. I chyba dobrze, bo programik był na prawdę pierwsza klasa :)))). Proponuję więc ogdrzebać pracę Magnusa z "5 ZETA COMPO" i wykluczyć po pierwsze REM, po drugie USR, po trzecie możliwość wykonania kodu na podobnej zasadzie. Nie będzie wówczas problemu np. z możliwością umieszczenia danych msx/gfx w DATA, co fizycznie nie oznacza w takiej sytuacji, że używany jest assembler :)

maly_swd 2008-11-05 12:06:31

Kaz-> moim zdaniem nie powinno sie ograniczac ani jezyka, ani wstawek w asmie.

Uzasadnienie:
-im wiecej ograniczen tym mniej chetnych i prac
-czasem wstawienie 20bajtowgo kodu asm pozwoli na zrobienie rzeczy, ktora w basicu jest nieosiagalna i przez to nie mozna zrobic danej gry:)

pin 2008-11-05 12:17:16

Mały :) - to może z tego wyjść assembler kompo po prostu. Basic posłuży do wprowadzenia kodu wyłącznie :)-

Kaz: pytanie o Turbo-Basic i kompilacje, bo jest to w zasadzie nadal TB :)-

Romram 2008-11-05 12:28:49

10 print "the best game": goto 10

wygrałem ?

nosty 2008-11-05 12:33:06

@pin - i jak wprowadzisz te wszystkie ograniczenia, to ktos napisze program w Basicu, ktory bedzie mial jedno zadanie: ladowac autorski rdzen do VBXE zawierajacy wypasne demo :P

xxl 2008-11-05 12:40:30

80% sukcesu to pomysl wiec pomyslowa gra napisana w basicu moze byc wyzej oceniona od gry napisanej w basicu ze wsparciem asemblera ale opartej o oklepane reguly. nie wykluczalbym uzywania wstawek w kodzie maszynowym. poza tym mam cicha nadzieje, ze poziom bedzie zroznicowany :) chociazby dlatego zeby bylo latwo glosowac :D ale rowniez dlatego, ze fajnie by bylo, zeby autorzy udostepnli kod zrodlowy - to pozwoli przeanalizowac co nieco i moze sie podszkolic w temacie. co do trybu wyswietlania, moze byc graficzny/tekstowy/zmianiana dlispaly lista jak sie chce. a pomysl na gre? podam jeden przyklad:
- np. gra dla osob niewidomych, lub gra 'na sluch': plansza, gracz startuje zawsze w jednym miejscu, odleglosc od klucza sygnalizowana na 1 generatorze czestotliwoscia 'pikniec', 2 generoator to odleglosc od drzwi. w kazdej kolejnej fazie ustawiane sa dodatkowe przeszkody na ksztalt labiryntu, odbicie od sciany sygnalizowane. jesli zrobi sie nie wielka plansze gry to z zamknietymi oczami gdy chwilke pogramy narysuje sie ona w naszej wyobrazni ;-) no albo zamiast zebrania klucza mozemy usluszec kombinacje paru dzwiekow, ktore trzeba odtworzyc przy drzwiach na dzoju lub klawiszach?

Kaz 2008-11-05 12:46:43

Pin - ale pytanie - czy wykluczac? A jak ktos chcialby do gry Basicowej dodac obsluge joysticka jako myszki? Albo dodac jakas muzyke CMC w tle?

pps - akurat nie widze korelacji miedzy ograniczeniami a iloscia prac. Amiga jest mniej ograniczona niz male Atari, a jakos gier sie na nia nie pokazuje wiecej. I odwrotnie - Spectrum jest bardziej ograniczone niz Atari i tez gier sie wcale nie pokazuje wiecej niz na Atari.

Kalafi0r 2008-11-05 12:51:36

kaz nie po raz pierwszy piszesz głupoty.Chodzi mi o ostatnie zdania twojego bełkotu...

bob_er 2008-11-05 12:56:56

1. kaz - pps-owi chyba bardziej chodzilo o ograniczenia w regulaminie, a nie samej platformy.
2. linka juz podawalem, ale powtorze bo mysle, ze warto. ta gra to turbo basic xl: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=4267

maly_swd 2008-11-05 12:57:26

Kaz, Pin-> Po co ograniczac, liczy sie jakosc gry a nie to ze zostala w czystm basicu napisana.
Mozna np do punktacji dac +20% pkt za to ze gra jest w czystym basicu bez maszynowki i po problemie

szary 2008-11-05 13:04:56

Popieram. Może coś fajnego przez to powstanie. Niepotrzebna przy tym dysputa o zawartości basica w basicu ;)

Kaz 2008-11-05 13:06:53

Kalafior - konkrety panie, konkrety. Bo belkotac anonimowo kazdy potrafi. Chodzi Ci o to, ze Spectrum jest mniej ograniczone niz Atari czy o to, ze pokazuje sie wiecej gier niz na Atari? :)

Bober - a kompilowac gry w takim razie byloby wolno?

AtarianXE 2008-11-05 13:14:13

Tutaj tez Turbo Basic XL i ten sam autor:
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=4314

super gierka

AtarianXE 2008-11-05 13:16:22

sory za OT: TBXL: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3095

Jacolo 2008-11-05 13:19:08

Moim zdaniem pierwszy punkt regulaminu powinien dopuszczać kod w assemblerze, ale "po zablokowaniu wszystkich wywołań w assemblerze, gra nie może w żaden sposób stracić funkcjonalności".
Czyli można dodać muzykę, dodatkowe efekty graficzne, ale po ich zablokowaniu nadal jest to ta sama gra.

bob_er 2008-11-05 13:27:37

kaz: ja bym nie blokowal tej mozliwosc. bo niby w imie czego ona ma byc? co ten wymog (zakaz kompilacji) ma na celu?

xxl 2008-11-05 13:33:23

no to jak kompilujemy to action! z runtimem tez moze byc, no i cala reszta jezykow kyan pascal, deep blue c itd. czyli punkt pierwszy mozna skasowac.

maly_swd 2008-11-05 13:44:46

Ogolnie mozna wszystko, z tym ze autor w przypadku kompilacji produktu powinien dolaczyc zrodla. Wtedy mozna bedzie sie poduczyc innych jezykow, np Action!

Przyklad roderica i innych gier w basicu z minimalnymi dodatkami asma.

Caco 2008-11-05 14:05:37

Troszkę się pośpieszyłem z moją gierką "Planeta Caco" - gdybym wiedział podesłał bym ją do Ciebie Kaz troszkę później. No trudno. Może znajdę chwilkę czasu aby coś ukjlecić:)

Kaz 2008-11-05 14:13:20

Z tego wynika, ze bedzie to konkurs na dowolna gre :). Mnie to rybka, tak tez moze byc. Wolalbym jednak, zeby przede wszystkim wypowiadali sie ci, ktorzy chca w konkursie WZIAC UDZIAL (bo np. maja juz jakis pomysl albo nawet rozpoczety projekt) i oni zdecydowali, czy dane kryteria nie powoduja, ze nie beda mogli tego pomyslu czy projektu tu wykorzystac.

Prosze o glosy, kto zamierza wziasc udzial jesli:
a) bedzie dozwolony tylko Basic?
b) bedzie dozwolone wszystko?
Uwaga! Nie jest to rownoznaczne z deklaracja, ze sie cos zrobi. Przeciez pewnie niektorzy zechca cos zrobic, ale polegna z braku czasu, mozliwosci, umiejetnosci, etc. Ja mam pewien pomysl, ale tez nie wiem, czy dam rade. Postaram sie.

Moje odpowiedzi na powyzsze pytania:
a) wezme udzial
b) wezme udzial

PS. Jak ktos chce wziac udzial, ale nie chce sie jeszcze ujawniac - to niech odpowie anonimowo.

Kaz 2008-11-05 14:18:25

Caco - zebrales doswiadczenia, teraz mozesz zrobic jeszcze lepszy program :).

Z przykladow Turbo Basica - gra, ktora zajela DRUGIE miejsce na najlepsza gre roku 2006: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=5392

Caco 2008-11-05 14:40:18

Ok. Doświadczenia - doświadczeniami, a czasu nie ma... :(
Mam pytanko - do kiedy można podsyłać do Ciebie prace ?

@Kaz - przeczytałem mejla - będę kombinował, choć na pierwszy rzut oka - ciężkie zadanie (na razie ani TAK ani NIE).

Cobra/Samar 2008-11-05 15:46:29

KAZ, ale żeś walnął tych punktów. Moje mozliwości w basicu nie mieszczą się w nich:))) żartowałam ...ja zrobię tekstową, jak się nie poggubię z tym atarowskim Basic'iem :))

Gal 2008-11-05 16:05:56

a) wezmę - o ile czas
b) nie

Monsoft 2008-11-05 16:41:24

Moze ja to zle wsztstko rozumiem, ale wydaje mi sie iz idea konkursu powinna byc inna troche. Chyba kazdy ma to za soba, iz kiedy pierszy raz dostal Atari i ksiazke typu Atari Basic przepisywal z niej jakas gre lub program. Mialo sie do dyspozycji czysty komputer Atari i .... nic wiecej.
Moze to powinno byc glowna zasada tego konkursu, czyli wlaczasz gola atarynke z wbudowanym basickiem i piszesz.
Wtedy wszyscy maja rowne szanse (teoretycznie).
Co to uzycia wstawek z assie mozna ograniczyc to np do X bajtow w instrukcjach DATA.

Caco 2008-11-05 16:47:57

a) tak
b) nie

MDW 2008-11-05 17:25:54

Bardzo fajny pomysl, gratuluje!

A co do pytan. Ograniczenie sie tylko do Basica z jednej strony zmniejszy ilosc chetnych ale z drugiej strony zwiekszy. Dla czego? Ano dlatego, ze jak maja startowac masterzy z assemblerem to taki ktos jak ja na pewno nie wystartuje, bo to nie ma sensu. No a jak wszyscy beda dziubac w Basicu to moze bym sie i zabawil. :) Co do innych jezykow wysokiego poziomu to moim zdaniem... dlaczego nie. Jak ktos potrafi to niech w nich dziubie. :)

larek 2008-11-05 17:39:14

Strzelacie tymi przykładami gier w TurboBasicu [przynaję, że to dobre przykłady ;-) ], ale ja chciałbym zwrócić uwagę na to, że takich gier nie pisze się w miesiąc!

Moim zdaniem zasady konkursu powinny być takie:
1. Tylko interpretowany Atari Basic bez kodu maszynowego w jakiejkolwiek postaci.
2. Wszystko, co nie pasuje do powyższego założenia nie może brać udziału w konkursie.

Pytania/odpowiedzi:
a) jeśli na powyższych zasadach, to tak
c) nie

stjack 2008-11-05 17:59:19

Popieram MDW. Ustalcie te zasady i do dzieła! /Jestem za Basiciem w dowolnej postaci+dopuszczenie kodu w JM. I tak moim zdaniem grywalnośc głownie zależy od pomysłu.

Wujek dobra rada 2008-11-05 18:31:08

I kolejny raz dyskusja ktora przypomina mi krajowy sejm. PANOWIE SZLACHTA - KTO CHCE NIECH PISZE!
Ale gre a nie koeljny post w dyskusji "co by bylo gdyby".
W ten sposob to nas IV rozbior Polski dosiegnie zanim napiszemy "Hello world".

Adam Mowny 2008-11-05 18:58:46

Ten IV rozbiór to musi już być w tym miesiącu chyba, bo wg. piosenki K.Staszewskiego (Buldog) w 2008r ma być jeszcze piąty rozbiór.
http://www.youtube.com/watch?v=Ds15Z93XpVw&hl=pl

Ale ładna, czysta klawiatura - na zdjęciu :-)))

Cobra/Samar 2008-11-05 22:13:57

A ja się zgadzam z MDM i Monsoft'em. Wszyscy powinni mieć równe szanse! Nie kazdy zna assemblera. A wymysleć grywalną gierkę w czystym Basicu, która nie znudzi się zaraz po jej uruchomieniu to już sztuka.

sikor 2008-11-05 22:42:54

Ale żeś KAZ dał... Powiem tak - myślę nad czymś, ale tego na pewno nie zdążę zrobić, więc... Postaram się wziąć udział w konkursie z jakimś innym pomysłem (oby czas pozwolił).
Ja myślę, że BASIC to dobry pomysł - zmotywuje ludzi, którzy nigdy się nie odważą na assembler. Wstawki w asmie bym póki co wykluczył (na to może być inny konkurs), ale za wyjątkiem muzyki (brzmi dużo lepiej w CMC niż pisana w BASICU, poza tym - można namówić jakiegoś muzyka do pomocy).
Co do BASICA - ograniczył bym do dwu odmian: Atari Basic oraz Turbo Basic XL (łatwo dostępny, w sieci można znaleźć dokładne opisy). Dopuściłbym także możliwość kompilacji i linkowania plików, ale pod warunkiem przesłania wysokiej kapitule (KAZ iXXL...??) plików źródłowych (do wglądu - nie muszą być publikowane). Oczywiście to wszystko trzeba ustalić, jak i ostateczny termin nadsyłania i publikacji prac.
Odpowiedź na pytania:
a)tak, przynajmniej spróbuję
b)raczej nie, ale drobne odstępstwa są możliwe

Yosh 2008-11-05 23:22:01

Ja mam propozycję anty-konkursu:

Wszyscy piszą co mogą, a na koniec roku robimy top 5 w każdej z kategorii wynikających wprost z tego co ludzie nadsyłali (np 'duze gry' - Bomb Jack, Hobgoblin, 'gry gr.0' - Graaa, Planeta Caco)

a) mimo że obiecałem sobie, że do końca roku do Atari nie siadam - pomysł mam, spróbuję.
b) chyba zbyt duże fory dla ludzi 'obcykanych', raczej nie.

Kalafi0r 2008-11-05 23:35:18

Kaz: zanim napiszesz cos o innych platformach, to zapytaj wpierw pana Google'a. Ja nalazłem minutkę i sprawdziłem. I okazało sie że ja bym nie strzelił tak z dupy jak Ty...

Kaz 2008-11-06 00:11:24

Yosh - przeceniasz chyba mozliwosci ludzi. Jak beda cztery gry to bede szczesliwy. Na taka liczbe, ktora wymagalaby podzialu na kategorie to bym nie liczyl. Poza tym do motywowania koderow do "duzych" gier jest ABBUC compo.

Kalafior - wpisz sobie zamiast Spectrum - ZX81 albo ZX80 - ma jeszcze wiecej ograniczen. Albo kalkulator Casio. I zastopuj z chamskimi tekstami, bo nie jestes u siebie w domu.

pin 2008-11-06 01:07:17

Kaz :) - a ja proponuję - ustal regulamin sam i olej to, co jest tutaj. Bo każdy będzie pisał co innego.

Ja dał bym ostatecznie takie kryterium sumarycznie:

* jakikolwiek BASIC
* nie zastępować programu w BASICU assemblerem
* organizator ma prawo do odrzucenia pracy BEZ PODANIA przyczyn.

... i ten ostatni punkt spowoduje, iż nie będzie sytuacji w stylu:

100 restore 500:f.a=0 to 53:read x:poke $0600+a,x:n.a:x=usr(1536,10,5,dupa)
500 data 104,104,.................................., 96

:)

andygroo 2008-11-06 01:07:21

co do ilosci pokazywanych nowych gier na spectrum to kaz niestsety nie masz racji i popre tu kalafiora. fakt ze niestety nie w polsce ale sa to produkcje bardzo grywalne. ostatnia produkcja cez games tez jest swietna.

Kaz 2008-11-06 01:43:27

andygroo - Tu nie chodzi o ilosc produkcji na Spectrum, tylko o zaprzeczenie zasadzie, ze im wiecej ograniczen tym wiecej programow powstaje. Jest to moim zdaniem nieprawda. To czy w przykladzie jest Spectrum czy cokolwiek innego to jest mi to obojetne. Nie znam sie na nim, podalem ad hoc. Jezeli jest duzo swietnych gier to tylko pogratulowac, ale dalej mnie to nie bardzo interesuje...

Pin - to nie tak. Tu nie chodzi o jakies demokratyczne wybory regulaminu, bo w wiekszosci przypadkow demokracja sie nie sprawdza, a juz na pewno tu. Za to szanuje ludzi, ktorzy cos robia i zalezy mi na tym, zeby wlasnie te kilka osob sprobowalo swych sil w programowaniu konkursowym. Do tego potrzebna jest jednak wiedza, czym te osoby sa w stanie sie zmotywowac. Wychodzi na to, ze musi byc ostro - Basic bez assemblera :).

Kalafi0r 2008-11-06 07:16:02

Kaz: napiszesz coś zanim pomyslisz a potem trzeba odkręcać. Po prostu przestań byc ign0rantem w stosunku do innych.Ci inni tez maja głeboko "wielkiego" Kaza.I nie strasz mnie tym swoim portalem.

MDW 2008-11-06 10:40:37

Nie wiem jak jest z ilością nowych produkcji na ZX Spectrum więc tutaj się sprzeczał nie będę. Jednak jeżeli chodzi o możliwości to chyba nawet nie ma o czym mówić. Jeżeli Atari XL/XE czy jakiś Commodore 64 jest komputerem 8-bitowym to ZX Spectrum powinno należeć do grupy komputerów 7-bitowych. ;) W ostatnim okresie świetności tego sprzętu wyszła większość znanych tytułów z większych maszyn. Jednak jak się na nie popatrzy to ma się wrażenie, że oprócz tytułu to takie gry ze swoimi odpowiednikami dla większych komputerach nie mają nic wspólnego. Nigdy nie zazdrościłem Spectrumowcom tych słynnych tytułów gier. Nawet 20 lat temu. Jak zobaczyłem jak one wyglądają to stwierdziłem, że to tylko zbieg tytułów.

A tak przy okazji. Czy na ZX Spectrum zawsze wszystko musiało się tak ciąć jakby nie było podwójnego buforowania? Jak mnie to zawsze wkurzało (i wkurza do dzisiaj). No a fakt, że biały ludzik podchodzący do zielonego drzewka stawał się częściowo zielony śmieszył mnie odkąd pierwszy raz to zobaczyłem (ok. 1988 roku). :) O dźwięku nie mówię, bo chyba do swego rodzaju niepisanego standardu weszły jakieś dodatkowe układy dźwiękowe.

Kaz 2008-11-06 10:49:49

Kalafior - dzieki za dawke humoru z rana :D. To lubie! Dopisz cos jeszcze o "straszeniu portalem", to sie posmieje takze po poludniu. Z gory dzieki :).

Kalafi0r 2008-11-06 14:30:14

Kaz nie ma z toba dyskusji merytorycznej.Klapki na oczach widze nosisz...EOT.

Kalafi0r 2008-11-06 14:30:50

...klapki ze znaczkiem Atari...

larek 2008-11-06 15:37:02

Klapki ze znaczkiem Atari? Też chcę! Jest jeszcze rozmiar 44? ;-)

inkognito 2008-11-06 17:22:47

Larek ma oczy w rozmiarze 44, hihi

tezeusz 2008-11-06 20:12:12

Larek jest mutantem?

homek 2008-11-06 22:26:12

Kalafi0r: na szczęście twoje tutejsze wypociny (jak i innych tobie podobnych "anonimów") całej reszcie zwisają kalafiorem! [:-]

larek 2008-11-06 22:33:27

Klapki Panowie, klapki w takim rozmiarze. Nie oczy!
Jak widać, czytanie ze zrozumieniem zanika w narodzie... :D

inkognito 2008-11-06 23:54:09

No właśnie larek, ze zrozumieniem... od początku chodziło przecież o klapki na oczy: "Kalafi0r @2008-11-06 14:30:14"
Chyba nie chcesz nosić na oczach klapek w złym rozmiarze? Niezależnie z jakim logo ;-)

Kaz 2008-11-07 00:55:22

Zeby juz zakonczyc ta dyskusje - tak, mam klapki na oczach :). Obie klapki maja znaczki Atari. I dobrze mi z tym.

larek 2008-11-07 01:00:36

O co chodziło Kalafi0rowi, to wszyscy widzą i pewnie wiedzą.
Jednak ja wyraźnie (i z przekorą) napisałem o >klapkach ze znaczkiem Atari<: "Kalafi0r @2008-11-06 14:30:50", a nie o >klapkach na oczach<: "Kalafi0r @2008-11-06 14:30:14".
To był tak żart. Może faktycznie dość trudny do zrozumienia :-D
Dobrej nocy życzę Wszystkim. Aaaaa....

larek 2008-11-07 01:03:28

Sorki Kaz. Zakończyłeś sprawę, a ja się jeszcze wstrzeliłem. Jak zaczynałem, to Twojego wpisu jeszcze nie było...
Dobranoc!

Kaz 2008-11-07 01:14:54

Nie ma sprawy, i tak juz nie wiem osssochodzi :). Milej nocy... wypelnionej programowaniem ;).

pin 2008-11-07 02:14:06

KAZ :) - tylko wedle jakich reguł?? :))))

Kaz 2008-11-07 10:50:04

Skad mam wiedziec? ;)