Graph2Font obsługuje VBXE! by Kaz 2008-11-28 18:56:12
Najświeższa wersja Graph2Font o numerze 3.8.6.3 wprowadza
nową jakość, ponieważ została wyposażona w opcje do obsługi grafiki
dla VBXE. Listę zmian podesłał autor czyli Tomasz "TeBe"
Biela:
dodana nowa opcja umożliwiająca wybór reprezentacji
wyświetlanego obrazu przez ANTIC/GTIA lub ANTIC i VBXE,
dodana opcja VISIBLE PMG w SPECIAL, dla tych którzy nie
posiadają środkowego przycisku myszki i nie mogą przy włączonym
oknie EDIT PMG przełączać widoku PMG,
opcja SCREEN -> CLEAR zastąpiona przez SCREEN ->
CLOSE,
pola LINE (EDIT COLORS, EDIT PMG, COPY...) zostają podświetlone
na niebiesko, jeśli ich pozycja zaczyna się od nowego
wiersza,
poprawiona modyfikacja kolorów w EDIT COLORS przez ADD,
poprzednio pomijany był kolor czarny ($00..$0F),
poprawiony odczyt plików PNG, paleta kolorów nie zostaje
"wyblaknięta",
nowe przykładowe grafiki wykonane przez Kaz-a i Fly-a.
Nowy G2F wygląda praktycznie tak samo, ale możemy zobaczyć drobne
różnice w wyglądzie oraz nowe opcje, które jak widać na poniższych
obrazkach, pozwalają w prosty sposób bawić się grafiką z innych
komputerów.
Good to see the addition to the program. I will be installing the VBXE soon, I hoping that VBXE emulation arrives soon. Let's then look forward to the vbxe being utilised in some new productions in the new year :) Rastan 2008-11-28 20:58:06
Czy są gdzieś w archiwum z G2F przykładowe obrazki na VBXE ? Ściągnąłem paczkę, ale nie mogę znaleźć obrazków. ;) tebe 2008-11-29 00:29:46
nie dołączyłem przykładowych obrazków, ale bez problemu takie stworzysz, znajdź jakiś plik w rozdzielczości 320x240 max, wybierz VBXE, załaduj plik, konwersja dokona sie automatycznie, jeśli chcesz dokładniejszą mapę, domyślna to pole 8x8 przejdź do EDIT COLORS MAP (ALT+O) wybierz mniejszą wysokość pola (najmniejsze, najdokładniejsze pole to 8x1), wczytaj ponownie
wczytywanymi plikami mogą być BMP, GIF, PNG, JPG glowas11 2008-11-29 07:42:25
A ja troszkę z innej beczki popatrzcie na ten link :http://www.youtube.com/watch?v=_rcJ7BRbXX4&feature=related Czyżby w obozie naszych przyjaciół coś drgnęło ????? miker 2008-11-29 09:33:01
@głowas: tej rozszerzki prawie nikt nie ma, taniej wychodzi amigę kupic i w cos takiego pograć :] Rastan 2008-11-29 09:45:55
tebe: dzięki za info sikor 2008-11-29 09:59:31
@Miker: amigę można kupić taniej niż atari ;) @głowas: a na wymagania patrzyłeś? 20MHz, 4MB RAM, stacja kompatybilna z modelem FD 2000 lub 1541 (czyżby oprócz 20MHz procka potrzebne były prekalkulacje na stacji??). Zasadniczo - C64 (z zasilaczem Heavy Duty) robi za terminal, ale chwała im za to, że i tak coś robią. Ja się z kolei nie mogę doczekać na pierwszą gierkę na VBXE z wykorzystaniem jego możliwości. Jak widać, TeBe chyba coś szykuje, skoro dał wsparcie dla G2F ;) Kaz 2008-11-29 11:11:10
Glowas - ten filmik jest sprzed 2 lat. Jezeli wiec cos drgnelo, to juz dawno temu. Przyznaje jednak, ze filmik ma mylacy tytul "a new C64 game with CMD-SuperCPU support!" :). Bo to nie jest (już) nowa gra, ani nie wspiera SuperCPU, tylko wymaga SuperCPU, a to jest duza roznica. Ciekawe, czy powstaly jakies inne programy/gry na ta dopalke? Ja o zadnych nie slyszalem.
Sikor - stacja 1541 i FD2000 ma pewnie szybszy transfer z dyskietki niz starsze modele, wiec pewnie o to chodzi. glowas11 2008-11-29 11:38:45
Mimo to miło zobaczyć że i u nich coś się dzieje. Sikor ja też czekam właściwie na 2 rzeczy . 1) Kiedy będę mógł zamówić wreszcie VBXE (z tego co KAZ mówił to niestety nie prędko a szkoda) 2) to dokładnie twoje pytanie.
Pozdrawiam tebe 2008-11-29 13:48:21
na najbliższym zlocie zobaczymy czy ktoś pokaże jakiś autorski obrazek na VBXE glowas11 2008-11-29 14:39:33
Lepiej by było z płodzić już coś bardziej konstruktywnego tzn. jakieś demo typu NUMEN ale z efektami VBXE to by był czad :)))) nosty 2008-11-29 16:05:40
Zastanowcie sie kiedys dlaczego dobra gre na Atari mogl napisac jeden czlowiek w kwartal, a w tej chwili dobra gre na pieca pisze 50 osob w 2 lata? Grafika w wiekszej ilosci kolorow czy w wiekszej rozdzialce oznacza rowniez duzo wiecej pracy przy jej tworzeniu (o ile ma to byc cos co faktycznie w pelni wykorzysta mozliwosci sprzetu).
No chyba ze bedzie to po prostu stara gra ze stuningowana grafa jak proponowal Electron. A to chetnie sam zobacze na zlocie (np takiego Draconusa albo Zybexa w 256 kolorach ;). pin 2008-12-02 01:25:42
jeśli założę kartę do najbliższego zlotu, myślę że alternatywnie można zrobić kompoty w temacie :)- Prace oczywiście wyłącznie autorskie :) ... a karta na razie leży i czeka, bo nie chcę rozgrzebać kompa przed sylwestrem gdyż widzę dla Atari stosowne zastosowanie na ten czas :)