Zapowiedź nowej gry by Kaz 2008-12-01 12:19:25

Mark "Wrathchild" Keates podesłał informację o swoim powrocie do prac nad grami na Atari. I to od razu z wielkim hiciorem: "Po roku nic nie robienia na Atari, w związku z nową pracą i zajmowaniem się rodziną, skontaktowałem się z kolegą "TNT" z forum Lemon64. Był on zaangażowany w prace nad nową wersją gry Paradroid, więc poprosiłem go o etykiety i adresy asemblera, ponieważ ja też już rozpocząłem pracę nad takim pomysłem. "TNT" odpowiedział mi i w ten sposób otrzymałem cały kod, który teraz mogę przenosić na A8 i powoli rozwiązywać problemy (a jest ich wiele!), które oczywiście przynosi portowanie takiej gry.

wersja C64, u nas będzie praktycznie taka sama


Załączam zapis wideo z aktualnego stanu gry ("Paradroid_console.avi"). Tryb konsoli nabrał już właściwych kształtów i wyświetlał teksty poprawnie, jednakże udało mi się go zepsuć w trakcie przesuwania danych programu w pamięci, więc wymaga naprawy. Potem dodam tam grafikę duszków. Widok pokładu nie jest taki zły, mimo że na A8 szczegóły najlepiej wyglądają w trybie dwukolorowym. Myślę, że będzie możliwe podkolorować go troszeczkę, używając kilku graczy i pocisków. Widok statku używa znakowego trybu czterokolorowego i to jest tylko kwestia dobrania odpowiednich kolorów.

Drugie wideo ("Paradroid_xfer.avi") zawiera ten fragment gry, na który długo czekałem, żeby zobaczyć na Atari. Prace nad nim wymagają nieco tricków, ale wszystko jest oczywiście wykonalne. Gra na C64 używa palety kolorów do "ukrycia"niektórych elementów. Na przykład "płynące" postacie na ekranie są zawsze, ale ponieważ mają ustawiony kolor czarny, to ich animacje wydają się być statyczne. Po ustawieniu innych różnych kolorów "płynięcie" znowu powraca... sprytne. Myślę, że można tą metodę wykorzystać do ukrycia także innych części gry (głównie po prawej stronie), które nie są wymagane w danym momencie. (...) Zostało wiele do zrobienia, zanim wgłębie się w sam kod gry, ale prace rozpoczęte :)."


Dziękuję Markowi za informacje oraz trzymam kciuki za projekt!
Link do gry w wersji C64: tutaj
Link do filmików z Atari: tutaj
irwin 2008-12-01 15:36:00

Gra zapowiada się znakomicie. Choć oglądając filmiki nie za bardzo wiem o co w niej chodzi ;-)

Kaz 2008-12-01 15:46:51

Tu mozna poczytac o celu gry:
http://en.wikipedia.org/wiki/Paradroid
A tu zobaczyc filmik z gry:
http://www.c64-longplays.de/downloads.html#P

Cezar 2008-12-01 16:10:06

Ciekawe, czy powstanie kiedyś program do konwertowania gier z C64 na Atari i odwrotnie ? Tzn. wyglądałoby to tak: uruchamiam program do konwersji, następnie wrzucam do niego gierkę z komody i jako produkt finalny otrzymuję grę na A8. Czy to możliwe ? Niech ktoś napisze, bo się nie znam, am ciekaw.

Tezz 2008-12-01 16:24:07

Excellent! This looks like it'll make a great conversion.

Kaz 2008-12-01 17:00:34

Cezar - moim zdaniem wszystko jest mozliwe, tylko pytanie - jakim kosztem? Tutaj kosztem bylaby taka potworna komplikacja konwertera, wykonanego na przyklad na pececie, ze nie ma to chyba wiekszego sensu. Trzeba by przewidziec milion przypadkow, wyjatkow od reguly, etc. W efekcie reczna konwersja danej gry jest szybsza (bo dotyczy jednego przypadku) i co wazniejsze - realna. Bo nikt Ci raczej takiego ogolnego konwertera nie napisze.

nosty 2008-12-01 20:43:27

No wyglada magicznie. Trzeba poczytac o co chodzi w grze, bo filmy mowia niewiele.
Swoja droga to jakas magia skompresowac 300MB filmu do 200kB :)

Cezar 2008-12-01 21:16:57

Kaz - tak myślałem, ale może w przyszłości, kto wie, różne cuda już się zdarzały, być może nasze dzieci albo wnuki doczekają takiego konwertera, ale czy im będzie potrzebny ?
Przy okazji nasunęła mi się refleksja. Jaki los spotka scenę Atari kiedy my pomrzemy, czy zjawisko Atari tym samym umrze śmiercią naturalną ? Bo przecież młodzi chyba nie są zainteresowani tymi "starociami" ? A może są ? Ciekawe jak to jest ? A może oni dopiero zainteresują się tymi komputerami, bo w dziejach ludzkości też bywały podobne historie. Dziś również niejednokrotnie odkrywamy na nowo dziedzictwo kulturowe na polu muzyki, literatury, sztuki, pozostawione nam przez dawnych mistrzów. Ale to taka drobna dygresja

pin 2008-12-01 23:30:52

konwertowanie gier z C64 praktycznie po najmniejszej linii oporu kończy się niepowodzeniem. Przykładem na to było wiele tytułów z lat '80, które na C64 wyglądały dobrze, czy nawet bardzo dobrze - a na Atari - MIZERIA :). Są to zbyt różne dwa komputery i chcąc coś dobrze zrobić w zasadzie należy to napisać od zera. I wówczas jest sens porównywać konwersje, bo Atari wiele potrafi jeśli oczywiście koder nie bazuje na oficjalnych publikacjach, czy wytycznych :)

Kaz 2008-12-01 23:54:04

Konwersja w kazda strone konczy sie zle albo slabo, jezeli wykorzystuje sie specyficzne wlasciwosci danego sprzetu. Przykladem sa tez gry Lucasfilm, ktore po konwersji z Atari na C64 tez wiele tracily...

pin 2008-12-02 00:29:32

.. a które dobre gry nie wykorzystują specyficznych właściwości sprzętu, albo ile procentowo ich jest w stosunku do reszty dobrych gier?? :)-

Kaz 2008-12-02 01:00:36

Nie wiem, trzeba by policzyc ;). Na Atari malo ktora gra wykorzystuje specyficzne wlasciwosci sprzetu, chocby mozliwosci, jakie daje DLI.

pin 2008-12-02 14:25:52

bo właśnie to onegdaj w latach '80 stanowiło problem, że sporą część tytułów robiło się na odwal się, w szczególności tyczyło się to przenoszenia tytułów pomiędzy platformami. Najwięcej dobroci z czego mi się wydaje wniósł LucasFilm (Eidolon, Koronis Rift itd), Zeppelin Games (czy jak się tam to pisało :) ), oraz L.K. Avalon.

glowas11 2008-12-05 20:38:02

Ja osobiście pochwalam każdą inicjatywę i z góry dziękuje za finalny produkt. Mam jednak taką propozycję czy nasi jakby nie patrzyć najlepsi koderzy oraz graficy daliby się namówić na konwersje choćby produkcji zwanej SUPER FROG ?. A jeśli jeszcze dało by się zaimplementować wersje dźwięku dla COVOX-a było by po prostu wspaniale. Tytułowy mod mogę podesłać w każdej chili :))))

Pozdrawiam