Piąta gra konkursowa by Kaz 2008-12-14 01:12:42

I mamy pierwszą grę z zagranicy. Jason Kendall z Wielkiej Brytanii użył jednego ze swoich pomysłów do zrobienia gry w Atari Basic na potrzeby konkursu "Napisze se". Nadał jej nowy tytuł, obrazek tytułowy, a nawet udźwiękowienie. I tak oto mamy Gwobby Jr..



Gra jest prosta i wciągająca, ale wymaga pewnego wyjaśnienia. Tytułowy syn Gwobbiego musi dotrzeć do wyjścia z prawej strony ekranu. Nie sterujemy nim, więc mógłby ktoś zapytać, jak u diabła mamy go tam dostarczyć? Otóż musimy rysować joystickiem podest od lewej do prawej, po którym Gwobby Junior, który za chwilkę się pojawi, bez problemów przejdzie na drugą stronę ekranu. Musimy tylko uważać, żeby podest nie zmieniał swojego kierunku w pionie więcej niż o jeden stopień. W przeciwnym wypadku Gwobby Jr. rozbije sobie głowę :).



Przed rozgrywką możemy sobie ustawić szybkość wpadania i poruszania się naszego pupilka klawiszem SELECT, a rozpoczynamy klawiszem START. Na koniec jeszcze zwyczajowe informacje:

1. Nazwa gry: Gwobby Jr.
2. Typ gry: zręcznościowa
3. Język: niekompilowany Atari Basic
4. Wszystko jest autora.

Plik z dyskietką i źródłami (warto podejrzeć dla udźwiękowienia!) w katalogu (przypominam, że literka b w nazwie pliku oznacza konieczność odpalania z włączonym Basic-em). No to się dzieje na koniec roku... Gratulacje, Jason!
Kaz 2008-12-14 01:44:06

Bardzo mi sie podoba ten pomysl, ze sie nie steruje bohaterem, tylko jego otoczeniem. Malo jest takich gier.

sikor 2008-12-14 08:29:51

@Jason, nice try, byt game probably has a bug: in level 4 isn't exit. See on screenshot: http://img2.vpx.pl/up/20081214/level4.png
@Kaz, nie wiem, czy Jason przegląda tą stronę. Interesująca gierka, ale posiada błąd (chyba) w poziomie 4 - nie ma wyjścia. Wszystko w załączonym linku (może warto stamtąd zgrać, bo nie wiem, jak długo na tym hostingu będzie trzymane).

larek 2008-12-14 10:57:19

Muszę przyznać, że pomysł niezwykły!
Na podajże 6 poziomie zaczynają pojawiać się przeszkody na drodze! Doszedłem do 8 i dalej nie da rady. Czasami różnica poziomów jest tak duża, że ciężko jest zmieścić się w czasie z budowaniem. Fajna gierka. Za pomysł daję 10/10.

@Sikor, jak to nie ma wyjścia? Na tym Twoim screenie widać wyraźnie, że wyjście jest! Ciut niżej od poziomu :-)

larek 2008-12-14 11:38:28

W kodzie programu jest coś takiego:



Na szczęście jest to program, który uruchamia się przed główną grą i wczytuje obrazek tytułowy, więc sama gra jest faktycznie w basicu bez użycia j.maszynowego...

larek 2008-12-14 11:40:12

Coś z linkiem się zrobiło dziwnego!?
Tu jeszcze raz:
http://images39.fotosik.pl/40/4aec79a646a2354a.jpg

Może zaskoczy.

Kaz 2008-12-14 11:43:21

Sikor - wyjscie na 4 poziomie jest, podejrzewam, ze moze masz zle wyregulowany monitor i kolory sie zlewaja (tlo niebieskie, drzwi niebieskie).

sikor 2008-12-14 11:55:36

Tak jak zauważył larek. Pod emulatorem nie widać, a w Atari mam chwilowo padnięty kolorowy monitor, na czarno-białym nie widać... Ważne, że jest.
Jak napisał larek: pomysł niezwykły ;)

gwobby 2008-12-14 13:06:00

Hi, thanks for the feedback. Level 4 did have an exit but may be the random colours made it hard to see?! (you can see it on the screen print). I borrowed a loader program for a Graphics Art Department picture that my godson did (gwobload.bas) but the game itself is entirely in Atari Basic (gwobbyjr.bas). Will translate the other comments in the week and get back to you.

Kaz 2008-12-14 17:26:37

Thanks Jason for new version. I will update article today as soon as possible.

xeen 2008-12-14 22:38:54

wow, super, ale trudne:)