Jednak dzięwiąta gra jest by Kaz 2008-12-20 00:15:43
A to dzięki temu, że podesłał ją Michał "Caco" Kluka.
Bazując na kodzie swojej gry "Planeta Caco", o której pisałem w
październiku, napisał mocna ulepszoną wersję Planeta Caco
II. Poprzedniczka była w znakowym trybie GR.0, ekran akcji był
malutki, a gra była pierwszą produkcją Michała na Atari.
W drugiej odsłonie przygód kapitana Caco (he, he - nie ma to jak
napisać grę o własnych przygodach w kosmosie, podoba mi się ten
pomysł) dowiadujemy się, że poprzednia misja nie była ostatnią, a
ludzkość ponownie potrzebuje usług pilota bojowego. Gra zaczyna się
właśnie od takiej historii wprowadzającej (używaj fire do przejścia
dalej). Potem dostajemy ekran tytułowy i możemy rozpocząć grę.
Rozgrywka nie różni się zasadniczo od pierwszej części - musimy
rozwalać przeciwników zanim oni to zrobią z nami oraz unikać
przeszkód terenowych. Tylko, że teraz wszystko zrobione jest w
słusznych, prawie całoekranowych rozmiarach oraz w trybie
kolorowym. A teraz autor o swoim dziele:
"Gierka jest kontynuacją pierwszej części "Planety Caco". Gra
jest napisana w TBXL wyłącznie przeze mnie. Jedynie procedurka
ładowania grafiki jest zapożyczona od Larka (przedstawił ją w
komentarzach). Kilka osób przedstawiło tam swoje pomysły, ale ja
skorzystałem z pomysłu
Larka. Grafika przerobiona w G2F. Znalazłem ją gdzieś necie - ale
została baaardzo zmieniona. Cały program jest tak na prawdę
napisany w Atari Basicu, lecz zdecydowałem się na TBXL ze względu
na szybkość.
Sterowanie:
góra - ruch krążownika w górę
dół - ruch krążownika w dół
fire - strzał lasera
Gra jest prosta - strzelamy do obcych, lub wymijamy przeszkody
które nas atakują. Jedynie co jest warte wytłumaczenia to fakt, że
na jednego obcego przypada nam jeden strzał z lasera (działko się
przegrzewa). Jeżeli nie trafimy za pierwszym razem, drugiej szansy
już nie dostaniemy. Możemy jedynie wyminąć obcego. W takim
przypadku zmaleje nasza osłona (przedstawiona obok punktów i liczby
krążowników na dole ekranu w postaci zielonych baterii). Kiedy
zabraknie nam osłony -
krążownik ginie, a osłona na nowo się regeneruje. Po zdobyciu
określonej liczby punktów przechodzimy na wyższy poziom (obcy
atakują szybciej). To tyle na temat samej gry.
Jeżeli chodzi o kod gry to jest on strasznie poplątany i napisany
najprostszymi komendami - tak więc jak ktoś odważy się komentować -
proszę o wyrozumiałość. I tak nie wiem jakim cudem udało mi się to
arcydzieło dokończyć (w całości pisane w pracy pomiędzy jednym, a
drugim klientem)."
Ja dziękuję Michałowi, że wziął udział w konkursie mimo braku
czasu, który wielu osobom wydaje się dobrą wymówką ;), a plik
dyskietki z grą udostępniam
tutaj. Winieta:
1. Nazwa gry: Planeta Caco II
2. Typ gry: zręcznościowa
3. Język: niekompilowany Turbo Basic XL
4. Stopień oryginalności: jedna z procedur Larka, reszta programu
autora. Grafika tytułowa zapożyczona, ale po zmianach.
larek 2008-12-20 02:01:29
Toż to prawie Zybex! ;-) Ale trudna to ona jest! Nie ma co.
Dziękuję za wsparcie choć Zybex to nie jest i nie będzie. Kiedy słyszy się komentarz od takiego speca jak Larek - już jest powód do dumy - dzięki!!!
Gierka działa tak jak chciałem, choć na początku wydawała mi się zbyt prosta. Dodałem kilka utrudnień (1 strzał na 1 obcego) bo za szybko rosła liczba punktów. Wydaje mi się, że w tym momencie jest to optymalne ustawienie. Gdybym teraz pisał program tego typu - wyglądałby on 100% lepiej... nauka, nauka, jeszcze raz nauka i doświadczenie... ach Atari...
Dzięki Kaz za art. i za wystawienie na konkurs !!! Caco 2008-12-20 03:36:22
P.S. Nie bazowałem na kodzie PC1 - cała gra została napisana na potrzeby konkursu od nowa. sikor 2008-12-20 09:07:56
Całkiem przyjemny produkt, ale ciężki w rozgrywce... Gratuluję!!! Yosh 2008-12-20 12:56:03
Plansza tytułowa jest bardzo ładna, sama gra też niczego sobie gwobby 2008-12-20 15:37:39
Nice game Caco, I scored 24 :-) CharlieChaplin 2008-12-20 15:47:24
Hmm, looking at the black+white title screen several times (and minutes), I tried to find out what is shown there, but with no luck. Maybe my eyes (or my brain) are having problems, but still I wonder what is shown there... a man/girl with a hat (upside down) ?!? Or what ???
-Andreas Koch (who has just "studied" a book with hundreds of optical illusions, like Escher pics and many others) irwin 2008-12-20 16:47:16
Burnig UFO?? caruso 2008-12-20 16:50:48
@CharlieChaplin: Perheaps it's flying saucer damaged and on fire? I'm just guessing... Cobra/Samar 2008-12-20 18:37:10