Gonzo zapowiada grę by Kaz 2009-01-24 14:24:10

Kolega Gonzo ostatnio przez dłuższy okres czasu pozostawał nieaktywny publicznie, ale nie oznacza to, że w jego domowym zaciszu nie działo się nic... Gonzo oprócz prac nad animacjami do "Prince of Persia" zajął się swoją kolejną idee fixe: zrobieniem strzelaniny. Jak pamiętamy, zaczynał od przenoszenia obrazków z C64, co pozwoliło mu dogłębnie poznać program "Graph2Font", potem dodawał do rysunków muzykę, a nawet ruchome obiekty, co wymagało też poznania podstaw assemblera (i uzyskania wielu porad od Tomasza "TeBe" Bieli, któremu Gonzo, jak napisał, wiele zawdzięcza). Już dwa lata temu zpowiadałem, że rozwój umiejętności Gonzo w przyszłości powinien nas zaskoczyć, bo zmierza w stronę programowania. I tak się stało. Gonzo poprosił mnie o "zrobienie zapowiedzi" gry, którą zamierza napisać!

Gra ma być strzelanką pod roboczą nazwą Space Figter. Jest to gra oparta na nieśmiertelnym schemacie podtrzymywanym w produkcjach zajmujących się tępieniem kosmicznej hołoty - lecimy w prawo, strzelając do wszytkiego co się rusza. Gra Gonzo ma się cechować ciekawą grafiką, mieć muzykę i efekty dźwiękowe oraz dostarczać dynamiczną rozrywkę. Na razie prace są na rozpoczęciu, poszukiwani są ludzie, którzy wesprą projekt swoimi pomysłami muzycznymi i graficznymi, bo jak wiadomo - w grupie raźniej.



Gonzo zreferował aktualny stan prac: "W zasadzie podstawowe rzeczy są zrobione, dopiszę jeszcze bujanie w pionie monstera, zastanawiam się też czy nie zmienić ruchu monstera w poziomie, np. mógłby podjeżdżać trochę do przodu, a później się cofać, bo w tej chwili leci do przodu przez cały ekran. Do zrobienia zostały "drobiazgi", o których pisałem Ci wcześniej no i ustalenie zasad gry. (...) Przeglądałem sobie źródła niektórych gierek i chociaż nie za wiele z tego rozumiem, to doszedłem do wniosku, że mój kod jest wyciosany siekierką. Ale działa :)"

Jeżeli masz niewykorzystaną grafikę albo muzykę, pasującą do tego projektu, chcesz pomóc przy programowaniu to zgłoś się do Gonzo (jak ktoś nie zna jego adresu email, można to uczynić za moim pośrednictwem). Plik z pierwsza wersją demo gry tutaj.
Kaz 2009-01-24 15:03:55

Przy okazji - jestem poza domem, wiec piszacych do mnie maile prosze o cierpliwosc, odpisze wkrotce.

stjack 2009-01-24 21:52:28

Miodzio! Nigdy zbyt wiele strzelanek! 3mam kciuki.

dradrskro 2009-01-25 04:31:12

Super! Zapowiada się świetna gierka, coś jakby zybex deluxe. Powodzenia :-)

jacek77 2009-01-25 07:43:24

zybex deluxe ? Przeciez temu czemus brakuje do zybexa milionow lat swietlnych. Oszaleliscie chyba, ale powodzenia zycze bo na razie to tylko latajace tlo plus kilka duszkow.

xeen 2009-01-25 12:27:30

no, no będzie się działo (a raczej strzelało:)
swoją drogą widziałem już strzelanki, gdzie leciało się w lewo, ale strzelanek w których statek leciał w dół do chyba jeszcze nie było?

Rastan 2009-01-25 12:33:08

Całkiem niezłe - te góry w tle przypominają mi Silkworma z ST i Amigi.

xxl 2009-01-25 13:18:01

w caverns of masr (chyba dwojce) lecialo sie w dol

larek 2009-01-25 13:33:07

W pierwszej części Caverns of Mars.
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=1547

W Firefleet też leci się w dół.
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=1870

dradrskro 2009-01-25 15:44:59

@jacek77 Przecież napisałem "zapowiada się". Wszystko zależy od autora. Ja liczę że będzie lepszy od zybexa (ze względu na grafikę chociażby).

sikor 2009-01-25 16:06:54

Przed autorem(ami) jeszcze maaasa pracy, ale pierwsze wrażenie pozytywne. Zapowiada się nieźle ;)

Caco 2009-01-25 16:26:27

Powodzenia ! Zapowiada się bardzo ciekawie.

xeen 2009-01-25 22:48:10

fajnie się podkręca strzały, coś czuję, że w głowie Gonza układa się chytry planik aby z gry zrobić prawdziwy horrorek jeżeli chodzi o wykorzystanie tego elementu i poziom trudności.
No ja kciuki trzymam:)

Wolfman 2009-01-27 17:45:29

Jak możesz zwróc uwagę na czytelnośc obiektów względem tła

Treto 2009-01-28 13:05:36

Na pochwałę zasługuję krajobraz w tle -czemu na górze są dwa puste kwadraciki ?
Gierka widać w powijakach, ale ciekawie się zapowiada.

s2325 2009-01-28 15:30:33

wydaje mi się że te kwadraty to pociski

zilq 2009-01-30 16:05:53

@s2325: to nie pociski. Wgląda to jak brak (w sensie niedociągnięcie) w rysunku.

Co do czytelności obiektów. hmm... w obecnej formie są faktycznie nieczytelne. Przydałoby się jakaś czarna "ramka" dookoła, tudzież dobrać tak kolorystykę tło/obiekty by było czytelnie :)

Osobiście, jestem ciekaw, jak sprawy się potoczą. Zapowiada się bardzo interesująco =] Trzymam kciuki

BJC 2009-02-05 23:41:07

Wygląda super! Szczegolnie takie duże scrollowane tło - tego chyba jeszcze nie było!!!

Kaz 2009-03-07 04:35:27

Na Forum Atarum mozna poczytac o dalszych losach tego projektu:
http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=70&page=1#Item_2