Kolega
Gonzo ostatnio przez dłuższy okres czasu pozostawał
nieaktywny publicznie, ale nie oznacza to, że w jego domowym
zaciszu nie działo się nic... Gonzo oprócz prac nad animacjami do
"Prince of Persia" zajął się swoją kolejną idee fixe: zrobieniem
strzelaniny. Jak pamiętamy, zaczynał od przenoszenia obrazków z
C64, co pozwoliło mu dogłębnie poznać program "Graph2Font", potem
dodawał do rysunków muzykę, a nawet ruchome obiekty, co wymagało
też poznania podstaw assemblera (i uzyskania wielu porad od Tomasza
"TeBe" Bieli, któremu Gonzo, jak napisał, wiele zawdzięcza). Już
dwa lata temu zpowiadałem, że rozwój umiejętności Gonzo w
przyszłości powinien nas zaskoczyć, bo zmierza w stronę
programowania. I tak się stało. Gonzo poprosił mnie o "zrobienie
zapowiedzi" gry, którą zamierza napisać!
Gra ma być strzelanką pod roboczą nazwą
Space Figter. Jest
to gra oparta na nieśmiertelnym schemacie podtrzymywanym w
produkcjach zajmujących się tępieniem kosmicznej hołoty - lecimy w
prawo, strzelając do wszytkiego co się rusza. Gra Gonzo ma się
cechować ciekawą grafiką, mieć muzykę i efekty dźwiękowe oraz
dostarczać dynamiczną rozrywkę. Na razie prace są na rozpoczęciu,
poszukiwani są ludzie, którzy wesprą projekt swoimi pomysłami
muzycznymi i graficznymi, bo jak wiadomo - w grupie raźniej.
Gonzo zreferował aktualny stan prac:
"W zasadzie podstawowe
rzeczy są zrobione, dopiszę jeszcze bujanie w pionie monstera,
zastanawiam się też czy nie zmienić ruchu monstera w poziomie, np.
mógłby podjeżdżać trochę do przodu, a później się cofać, bo w tej
chwili leci do przodu przez cały ekran. Do zrobienia zostały
"drobiazgi", o których pisałem Ci wcześniej no i ustalenie zasad
gry. (...) Przeglądałem sobie źródła niektórych gierek i chociaż
nie za wiele z tego rozumiem, to doszedłem do wniosku, że mój kod
jest wyciosany siekierką. Ale działa :)"
Jeżeli masz niewykorzystaną grafikę albo muzykę, pasującą do tego
projektu, chcesz pomóc przy programowaniu to zgłoś się do Gonzo
(jak ktoś nie zna jego adresu email, można to uczynić za moim
pośrednictwem). Plik z pierwsza wersją demo gry
tutaj.