Konkurs muzyczny by Kaz 2009-02-14 07:43:03

Był już na atarionline.pl konkurs graficzny, był konkurs dla programistów, był konkurs wiedzy o grach komputerowych, było crazy-compo na temat ciekawostek ze świata Atari. Był też konkurs muzyczny (organizowany przez Michała "stRinga" Radeckiego, polegający na odgadnięciu z jakiej gry pochodzi dany utwór. Zwycięzcą okazał się wtedy Michał "Miker" Szpilowski, który daleko w polu pozostawił konkurencję.



Lud chce to lud ma :). Dzisiaj czas na konkurs muzyczny, ale przeprowadzony z drugiej strony lustra, od strony procesów twórczych. Ogłaszam konkurs muzyczny pod hasłem przewodnim Długość ma znaczenie!, a to z tego względu, że głównym celem konkursu jest stworzenie długiego, oryginalnego utworu. Chyba nie będzie tajemnicą, że wielu odbiorców muzyki na Atari narzeka na to, że wiele fajnych utworów jest bardzo, bardzo krótkich. No to teraz zadaniem jest napisać fajny, ale długi utwór!

Regulamin był konsultowany z kilkoma muzykami ze sceny Atari. Mam nadzieję, że choć jest on wynikiem "zgniłego" kompromis, to kompromisy te nie były zbyt wielkie. Ustaliliśmy tylko, że utwór powinien być całkowicie oryginalny i że z wyjątkiem Covoxa wszystkie chwyty czyli oryginalne układy Atari (POKEY, GTIA) dozwolone. Muzycy zgłaszali też, że 5 minut to bardzo, bardzo dużo, więc w ramach ugody skróciliśmy czas trwania do 3 minut. Może wielu będzie niezadowolonych z regulaminu, to śpieszę wytłumaczyć, że wszystkich się nie zadowoli... :)

Regulamin

1. W konkursie biorą udział utwory muzyczne napisane dla komputera Atari XL/XE. Nie ma ograniczeń co do formatu pliku, mogą być samouruchamialne albo odtwarzane w programie muzycznym, ale wtedy trzeba dołączyć ten program i podesłać instrukcję odtworzenia pliku.

2. Utwór musi się dać odtworzyć na komputerze Atari z 64KB pamięci bez żadnych rozszerzeń (jak StereoPokey czy COVOX). Jednakże utwór może korzystać z rozszerzeń jako opcji.

3. Utwór musi być oryginalny i mieć minimum 3 minuty długości trwania. Nie ma ograniczenia co do liczby prac nadsyłanych przez jedną osobę.

4. Prace konkursowe można nadsyłać do 7 marca 2009 roku włącznie (za trzy tygodnie). Wszystkie zostaną opublikowane jednocześnie i anonimowo, wtedy rozpocznie się głosowanie.

5. Głosowanie będzie trwać tydzień, do 14 marca 2009 roku włącznie. Sposób głosowania: każda praca może być oceniona w skali 1-5. Autorzy prac zostaną ujawnieni po zakończeniu głosowania.

6. Nagroda: brak nagród poza tym, że autor zwycięskiej pracy będzie muzycznym mega-wymiataczem i zwycięzcą konkursu, a prace konkursowe zostaną wykorzystana w demie lub grze. Jeżeli są chętni sponsorzy nagród rzeczowych to zapraszam do zgłaszania się!

Czas start!

------
Istotne uzupełnienie od Krzysztofa "xxl" Dudka w kwestii muzyki granej przez GTIA i mojego pomysłu, że może ktoś ze sceny ZX Spectrum, czy nawet szerzej AY zechce wziąść udział w konkursie:

"Moje procki nie odgrywają na razie AY - pracuję nad 6-kanałowym playerem Tima Follina, gdzie używany jest też AY, ale na pewno nie skończę go tak szybko, więc w grę wchodzą tylko muzyczki na beepera + samplowane instrumenty :(. Nie wiem czy ktoś da się namowic, tam AY króluje.

W grę wchodzi 5 możliwości (użycia edytorów na ZX Spectrum - Kaz), gdzie player na Atari gra prawidłowo i jest w 100% ukończony:



Nie polecam:
maw 2009-02-14 13:40:34

To ja zamawiam utwór zbliżony(podobny) do tego z(oparty na) Montezuma's Revenge - gwarantuję, że jak zajmie wysokie miejsce, to go umieszczę we flashowej wersji - jak powstanie :D

larek 2009-02-14 14:11:10

Tym razem ograniczę się do roli jurora ;)

tatqoo 2009-02-14 14:50:37

A ja nie .... :) (mam nadzieję)

glowas11 2009-02-14 16:00:45

Witam wszystkich KAZ tak jak pisałem zaglądam na stronkę mimo braku czasu. Ten konkurs jest super ideą oraz super pomysłem GRATULACJE. Jedynie punk 2 jak o mnie chodzi to pod tym ja się ie podpisuje po co ograniczać możliwości twórców jeśli ominiemy blokadę zawartą w punkcie 2 to może się okazać że powstanie naprawdę sporo fajnych kawałków których mnie osobiście zaczyna brakować .


POZDRAWIAM WSZYSTKICH

Kaz 2009-02-14 16:20:28

O rany, Tatqoo! Ciesze sie bardzo, ze Lublin tez wezmie w tym udzial!

Glowas - spokojnie, nastepnym razem bedzie covox compo ;)

stRing 2009-02-14 16:31:24

mała uwaga, jeśli utwór ma loopa to słuchając nie ocenimy ile trwa naprawdę. proponuję żeby utwory kończyły się wyciszeniem a nie robiły niezauważalną pętlę gdzieś do środka.

Kaz 2009-02-14 17:09:49

Myslisz, ze jak bede dlugo sluchal jednego kawalka (co zdarza mi sie z co lepszymi utworami na Atari) to nie uslysze, ze autor "oszukuje" i od ktorego miejsca? ;)

caruso 2009-02-14 19:12:45

Popieram wnisek stRinga

F6 2009-02-14 21:31:52

(nie wiem jaki i czy to było z edytora) ... this music is from game Twin Turbo V8 by Code Masters. There's no editor for this type of synth afaik.

xxl 2009-02-14 22:02:53

F6 maybe you are right but look at Lyndon Sharp: Twin Turbo V8, Super Bike TransAm, Zanthrax: Race of the Future (others access denied and i cant check) have very similar player with samples.

XLent 2009-02-14 22:39:37

@stRing napisał: "...jeśli utwór ma loopa to słuchając nie ocenimy ile trwa naprawdę..."
~ OMG - to nie jest konkurs na długość utworu i mam nadzieję, że nikt nie będzie brał pod uwagę tak chorego kryterium przy ocenie.

Paptak 2009-02-14 22:42:17

Odnośnie punktu pierwszego regulaminu. Czy to oznacza, że jeśli mam utwory z CMC to mam zamieścić również ten program i instrukcję odtworzenia? :-) A możemy założyć, że wszyscy zainteresowani potrafią załadować muzykę do CMC i ją odtworzyć? ... sam nie wiem... :-) Ale pewnie regulamin to regulamin...

marok 2009-02-14 23:14:38

jeśli utwór ma (wiecznego) loopa to może zaproponować wymóg podesłania dodatkowo wersji bez loopa (tylko dla weryfikacji przez organizatora konkursu wymaganej długości utworu)

tak na marginesie uwaga, że utwory muzyczne generalnie zawierają liczne elementy powtarzalne i trudno ustalić takie zasady konkursu które stawiałyby skuteczną barierę kwalifikowaniu się na ich podstawie do konkursu utworów które uznalibyśmy za monotonne, momotematyczne, itp.

Kaz 2009-02-15 00:11:43

A ja jestem zdania, ze nalezy przestac dzielic wlos na czworo, siasc za klawiatura (muzyczna albo komputerowa) i napisac jakis fajny, dlugi utworek. I to wystarczy :)

Nie ma takiego regulaminu, ktory zabezpieczy przed wszelkim zlem. Ale wcale takiego regulaminu nie potrzeba. To samo bylo w konkursie graficznym i programistycznym - rozdrabiano sie nad definicjami, podczas gdy kto chcial, to napisal dobry program albo narysowal dobra grafike zgodnie z "duchem" zasad, bez rozpatrywania skrajnych wariantow, potencjalnej nieuczciwosci, etc. Mam nadzieje, ze teraz tez tak bedzie.

Kaz 2009-02-15 00:40:41

Paptak - dla jednych oczywiste jest jak korzystac z CMC, a dla innych nie. Chodzi o to, zeby kazdemu zapewnic mozliwosc posluchania muzyczki bez koniecznosci przetrzasania archiwow z instrukcjami do programow muzycznych.

szary 2009-02-15 00:51:09

No dobra, teraz powiedzcie mi skąd pobrać te edytory na spectrum? ;)

stRing 2009-02-15 02:31:02

@ Paptak - możesz zamienić z cmc na sap programem sapmaker.
@XLent - nie ja ustalałem zasady konkursu. chciałem tylko ułatwić stosowanie się do tych zasad.
@Kaz - z Twoim słuchem wszystko jest możliwe :)

Kaz 2009-02-15 03:09:49

Jezeli chodzi o edytory Spectrum, to pewnie World of Spectrum bedzie najlepszym miejscem:
http://www.worldofspectrum.org/utils/m.html

Jezeli chodzi o edytory dla POKEY-a to na pececa jest Raster Music Tracker:
http://raster.infos.cz/atari/rmt/rmt.htm

Kaz 2009-02-15 03:11:14

I jeszcze dobra wiadomosc: NA KONKURS WPLYNAL PIERWSZY UTWOR, format RMT, stereo, dlugosc trwania: 4:20.

sikor 2009-02-15 07:33:29

@String:"@ Paptak - możesz zamienić z cmc na sap programem sapmaker. "
Ale ja wolę CMC. SAP playera mamy, a i owszem, ale oryginał to oryginał. I chcę słuchać na Atari, nie na PC
@KAZ: a playerek do RMT mamy, czy w xex-ie doszło...? Ważne, że jest - w każdym razie ;)

xxl 2009-02-15 08:56:59

szary:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0008487
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0012538
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0008497

pin 2009-02-15 11:21:06

Myślałem, że w konkursie chodzi o utwór długi - bo tak sugeruje tytuł konkursu. W napotkanym stwierdzeniu: "w ramach ugody skróciliśmy czas trwania do 3 minut" - nie widzę niczego niezwykłego w długości utworu i jest ona dokładnie taka sama jak na byle party. Pytam, bo teoretycznie mam na ukończeniu kawałek znacznie dłuższy, który nijak nie nadaje się do skrócenia.

Kaz 2009-02-15 11:38:28

Pin - MINIMALNA dlugosc oznacza, ze kawalek dluzszy jest okey :DDD. Nie trzeba go skracac!

pin 2009-02-15 14:50:59

po prostu istnieje pewna nieścisłośc w opisie, stąd właśnie mój wywód :) - ok

Kaz 2009-02-15 15:23:47

A tym czasem wplynal drugi utworek na compo. Tez swietny! A mowiliscie, ze potrzebujecie dwoch tygodni, klamacze jedne :) Wystarczylo pogrzebac w szufladzie...

Kaz 2009-02-15 15:35:32

Jeszcze mam prosbe w kwestii porzadkowej: prosze autorow plikow generowanych z RMT i podobnych programow, ktore umieszczaja autora w pliku, o podsylanie muzyczki w dwoch wersjach - z informacja o autorze (ta bedzie zaprezentowana i wypuszczona w swiat po konkursie) oraz w wersji bez podanego autora, ktora zostanie poddana glosowaniu.

I druga sprawa - jezeli ktos moze zrobic ze swojego pliku MP3 albo OGG to bardzo poprosze - umieszcze dla tych, ktorzy nie sa Atarowcami (a takich zaglada tu sporo), beda mogli sobie posluchac bez instalowania emulatora Atari. No chyba, ze SAP wystarczy - nie wiem, nie znam sie.

tatqoo 2009-02-15 19:58:13

Kaz: jaki znowu Lublin ... zmień informatorów :)

Kaz 2009-02-15 21:05:35

Moim informatorem byl.. Tatqoo - sam mowil na Glucholazach o Andrzeju Kidaju, cytuje: "ze on _tez_ z Lublina, a on tym nie wiedzielismy". Chodzilo oczywiscie o grupe Tight, w wiekszosci Lublinian :).

szary 2009-02-15 22:34:05

Kaz,xxl: dzięki za adresy - przydadzą się :)

Odnośnie RMT to mam pytanko: wprowadziłem dźwięki na jednej ścieżce i pomimo, ze wybrałem inny instrument na drugiej uparcie tracker odgrywa mi ten sam instr. sam co na pierwszej. Jak to zmienić?

caruso 2009-02-15 22:53:47

@szary: Opisz szerzej swóją sytuację i wyślij mi na maila. A może uda mi się pomóc?..

Kaz 2009-02-16 03:08:16

No i mamy trzeci utwor - tez RMT, wspiera stereo, dlugosc 3:05.

XLent 2009-02-16 13:49:57

KAZ !!! Nie psuj niespodzianki !!! Chcę być zaskoczony ilością utworów w dniu zamknięcia compo !!! :)

marok 2009-02-16 16:01:49

@XLent: a może nie zaglądaj na razie do tego wątku a ilość prac pozostanie dla Ciebie niespodzianką do dnia konkursu. Sądzę, że dla pewnej grupy potencjalnych autorów, informacja o kolejnych napływających na konkurs utworach może okazać się dość mobilizująca. A więc jest pożyteczna i nie warto z niej rezygnować.

marok 2009-02-16 18:21:15

@Xlent: po pewnym namyśle stwierdzam, że Twoja uwaga na temat nie podawania informacji o kolejnych zgłaszanych pracach na konkurs ma sens (tym samym mój poprzedni wpis pewnie nie był potrzebny). Tzn. w poprzednim organizowanym konkursie (napisz se) przez KAZa rzeczywiście informacja o aktualnej liczbie prac oddanych na konkurs była bardzo eksponowana.
Sugestia żeby tym razem tego nie robić może być warta rozważenia.

xxl 2009-02-16 21:30:02

istotne uzupelnienie: player dla GTIA moze rowniez odtwarzac mody 3 kanalowe z samplami. zalecany edytor: sample tracker, przyklad: http://atari.pl/gmod.mp3

Kaz 2009-02-16 23:46:24

Kompletnie nie rozumiem, co przeszkadza podanie, ze na konkurs wplynal utwor? Przeciez nie wiadomo, ile utworow nadejdzie, wiec nie wiadomo, czy bedzie to niespodzianka czy rozczarowanie...

Kaz 2009-02-19 00:03:22

Music number 3 has been received tonight.

czesió 2009-02-19 06:18:02

eee... dwie trójki? ;))

Kaz 2009-02-19 09:50:15

Prosze jaka czujnosc! :) Zgadza sie, to numer 4.

Kaz 2009-02-25 22:57:48

Muzyka numer 5 tez sie pojawila. Przypominam ze termin jest do 7 marca wlacznie.

Kaz 2009-02-28 19:02:56

Mamy utwor numer 6.

Kaz 2009-03-01 14:35:02

...oraz numer 7.

Factor6 2009-03-10 14:14:37

Sorry I didn't make it :( I was sick and then I was busy with Forever compo stuff. So, maybe next time.

Kaz 2009-03-12 19:04:45

Factor6 - don't worry, be happy :). Sure, I will remind you when next time come.