...prac nad jedną z najbardziej oczekiwanych gier na Atari -
Space Harrier. Autor tej konwersji z automatów Segi Chris
"Sheddy" Hutt przez kilka ostatnich lat popychał sprawę
drobnymi kroczkami i w końcu dotarł tam, gdzie nie ma już prawie
czego popychać. Miejmy nadzieję, że już niedługo całość - wszystkie
poszczególne etapy - zostaną zebrane w jeden zgrabny pliczek, gra
dostąpi zaszczytu optymalizacji i dopieszczenia, a potem będzie
można spędzać przy niej długie godziny. Wczoraj na jego stronie nastąpiła kolejna
aktualizacja, którą Chris wykonuje średnio raz na kilka miesięcy:
zakończone prace nad 6 i 7 etapem,
ukończony ekran tytułowy,
zrobione wprowadzanie imienia gracza i wyświetlanie najlepszych
wyników.
Wygląda na to, że niemożliwe stało się możliwe - zbliżamy się
wielkimi krokami do publikacji gry! Ogromne obiekty, dynamiczna
rozrgrywka, trójwymiarowe pole gry, samplowane dźwięki i wciągająca
muzyka już niebawem :). Przy okazji możemy zobaczyć najnowszy
filmik z ostatnich dwóch etapów. Ja postanowiłem wkleić tutaj także
starsze filmiki, żeby można było nacieszyć się miodnością
wszystkich etapów, które szykuje nam Sheddy. Kolejność od
najświeższych do najstarszych:
Fajne, fajne! Też śledzę temat od niemal samego początku. Muszę przyznać, że kiedyś nigdy bym nie uwierzył, że na Atari może być gra z taką grafika 3D! Brawa dla autora ! heaven 2009-02-22 09:13:41
this kicks ass! Rastan 2009-02-22 10:11:24
Jeszcze długo ... :-) Wersja automatowa ma 18 etapów. nosty 2009-02-22 10:13:12
Jak on animuje plynnie takie wielkie kolorowe obiekty!? Filmy miazdza... zilq 2009-02-22 11:05:18
całkiem płynne toto ]:-> choć jak dla mnie lekko chaotyczna gra - kojarzy z bardziej "zaawansowanym" Stealth-em. xeen 2009-02-22 11:14:24
miazga Yosh 2009-02-22 11:44:49
Jest miodzio urzekła mnie zwłaszcza płynność, ale czy czasem w realnej nie będzie zbytnio migać ?
cytując ze stony: "Creating the movies was a bit of a pain because of the interlace/dithering used by the game, but thanks to some fantastic free video processing software - VirtualDub and MediaCoder, I was able to get some half decent results."
No nic, będzie trzeba w końcu kupić jakiś telewizor z deinterlacem :P Rastan 2009-02-22 15:58:33
W jednym z numerów RetroAction jest porównanie Space Harrier na C-64, Amstrada i Spectrum. http://www.retroactionmagazine.com/magazine/ Ciekawe jak na tym tle wypadnie wersja Atari ? Kaz 2009-02-22 17:32:17
Za najlepsza zostala tam uznana wersja CPC. A wersja CPC wyglada i zachowuje sie tak: http://www.youtube.com/watch?v=GOW12he7AHo Wiec chyba zle z wersja Atari nie bedzie :D Rastan 2009-02-22 19:36:29
Rzeczywiście lepiej wygląda niż na CPC, pomijając wersję na C-64, która moim zdaniem jest fatalna. Jedyną wadą wersji atarowskiej jest przeplot. tdc 2009-02-23 00:07:44
He he ten gość co gra na CPC w tym linku to chyba nie rozumie zasad tej gry: drzewek i przeciwników się nie zbiera :D :D
Na nie wiem jak na C-64 ale na CPC grafika jest prawie pseudowektorowa, u nas autor sprawnie posługuje się wypełnianą grafika – super! Choć trzeba przyznać, że na CPC jest wyższa rozdzielczość, jednak do tego celu musieli się posilić kilkoma chwytami aby to znośnie działało, np. grafika jest mało płynna, przezroczysta, uproszczona jest animacja ziemi itp. Amun-Ra 2009-02-23 21:24:03