Czołowy współczesny program do rysowania grafiki dla małego Atari
Graph2Font doczekał się kolejnej aktualizacji, do wersji
3.8.6.5. Co nowego? Pewnie pod wpływem prac Gonzo (slideshow-y),
Larka (Integrator) i zainteresowania ludzi sprawami łączenia plików
graficznych
Tomasz "TeBe" Biela dostarczył nam kolejne
narzędzia to ułatwiające:
- zmieniony eksport plików G2F do Slideshow-a bez udziału DEF7Z,
teraz wszystkie operacje kopiowania pod ROM i dekompresji kolejnych
obrazków realizuje Exomizer (z DEF7Z były problemy na różnych
kompach, np. związane z brakiem bibliotek),
- dodana możliwość zapisu spakowanego Exomizer-em pliku XEX
(Special -> Pack XEX file).
Do tego TeBe podesłał krótki poradnik, jak przygotować własny
slideshow:
- przygotować obrazki, sprawdzić każdy z nich czy po zapisaniu do
XEX-a można z niego wyjść naciśnięciem klawisza (można, jeśli w
pierwszych 8 liniach obrazu nie występują zmiany, co sprawdza się
przez wybranie opcji "Check" w "Options")
- założyć katalog, na przykład: MapsNowy_Slideshow
- przejść do zakładki "File w programie G2F, następnie "Export
As..."
- w widocznym oknie "Export" przejść do zakładki "File", wybrać
"New", wskazać katalog, który założyliśmy, kliknąć na przycisk
"OK"
- wybrać odpowiednią liczbę obrazków slideshow-a ("Height"), a
parametr "Width" ustawić na 1 (później możemy zmieniać te
wartości)
- zapisać plik *.MAP ("File" -> "Save Map") z informacją o
naszym katalogu, parametrach "Width" i "Height", układzie
klatek
- wprowadzić kolejne klatki z obrazkami do głównego okna G2F,
następnie wstawić taki obrazek naciskając "Insert Screen" w oknie
"Export As..."
- przejść do zakładki "Export" w oknie "Export As..." , wybrać
"...as slideshow"
- nacisnąć przycisk "Export" i czekać, aż skończą wykonywać się
BAT-y.
Oraz jak wczytać slideshow:
- wybrać w G2F "File" -> "Export As..."
- następnie "Load Map" i wskazać plik *.MAP
- zatwierdzamy "Ok" i już jest, można poprawiać poszczególne
klatki.
Jak widać niepostrzeżenie
Grap2Font zamienił się z
niepozornego programu do zamiany grafiki na tryb znakowy w potężny
kombajn do rysowania, robienia animacji, slideshow-ów, a nawet
obsługi trybu VBXE. Jest już dostępna
pełna wersja,
z przykładami oraz
wersja
lite (sam program). Strona projektu
tutaj.