Wiadomo, że wszyscy widzieli demo Numen autorstwa Eru, Foxa,
X-Raya, Dracona wypuszczone w świat w 2002 roku. Kto nie widział
ten gapa, bo to jedno z najlepszych dem na małe Atari. Wektorowy
świat na silniku, na którym można by zbudować grę typu Duke Nukem
czy Doom (a nie tylko "płaskiego" Wolfsteina), fajne pomysły na
efekty, świetne grafiki oraz doskonała muzyka powodują, że
niektórzy twierdzą wręcz, że jest to najlepsze demo na malucha.
Wersja zgrywana z prawdziwego sprzętu (Atari 800XL) przez Saschę
Kriegela:
Ale nie wszyscy znają produkcję "Numen" z 2003 roku... film
wykonany przez prawie ten sam team, w formie autoparodii własnego
dema! Filmik dość długo leży już na pigwie, ale nie ma to jak
prosty link wideo, pod którym można sobie obejrzeć ten zabawny
wytwór wyobraźni naszych scenowców:
A ja proszę o Wasze typy dem, które ludzie z innych platform
powinni koniecznie zobaczyć. Podajemy po 5 sztuk maksymalnie.
Zrobię z tego kompilację do powiedzmy 20-30 najlepszych, tak
zwanych "must see" i napiszę artka z zamieszczonymi tymi demami (i
może filmami). Będziemy się obnosić z nimi jako sztandarowymi
pozycjami, gdy ktoś zapyta "a jakie fajne dema mogę zobaczyć na
małym Atari?". Do każdego tytułu można dodać słowo lub zdanie
komentarza - dlaczego demo zasługuje na umieszczenie w panteonie
produkcji scenowych.
Kaz 2009-03-24 00:28:32
Z mojej strony: Drunk Chessboard - za... szachownice i muzyke. Robot Demo - za prezentacje trybu 16-odcieniowego. Christmas Tree - bo pierwsze demko wykorzystujace sensownie DLI, z podkladem granym z kasety, bo z 1981 roku, dwa lata przed pojawieniem sie C64 ;). miker 2009-03-24 06:43:00
A ja jestem za tym, żeby ktos chociaż takiego "płaskiego" Wolfa zrobił wreszcie na atarkę (w sensie grę) bo dem pokazujących, że się to da [i nawet lepiej] mamy już trochę). Chętnie pomyślę nad udźwiękowieniem takiego projektu. A właśnie szalony pomysł mi wpadł do głowy: może "ożenić" te boje z Action! z takim pomysłem? Na sieci powinno być nieco różnych "silniczków" rozpisanych jak trzeba, tylko przyda się dostosować je do atarowskich realiów. Głupi pomysł? ;) Freesh 2009-03-24 08:22:04
Rozumiem ,że z tym Action! to sobie miker żartujesz, chyba że uwierzyłeś w jego "predkość" ,jeśli już to taki projekt tylko w asemblerze. Rastan 2009-03-24 09:15:59
Trzy topowe, moim zdaniem, demka na Atari to: Ass Kicker, Forsaken Love i Numen. Ale pewnie jest ich więcej - nie wszystko widziałem. ;) Cosi 2009-03-24 10:29:15
Your Body My Body Das Omen w1k 2009-03-24 12:40:47
hahahaha, the best :) Kaz 2009-03-24 12:43:32
Miker - Wolfa masz w postaci "Capture The Flag" - dosc starej gry :). miker 2009-03-24 17:16:24
@freesh: pewnie, że nie wierzę, ale może ktoś by pociągnął temat (nawet w asemblerze)... Poza tym - może i jest taki szybki, kto wie. :P
@Kaz - jak wyżej, poza tym to jest rok 1983 (chyba), czas już raczej na coś bardziej świeżego, nie? ;) grzeniu 2009-03-24 19:56:58
Garfield Demo by Jakub Husak ! tatqoo 2009-03-25 19:42:46
Pająk - mocarz (w filmie) candle 2009-03-26 07:57:41
Kaz, sa pewne roznice miedzy algo w capture the flag, a raycastingiem (wolfenstein) aczkolwiek... algo skomplikowany nie jest, wiec moze by kto przestal kwilic ze sie nie da w tym czy tamtym, tylko sprobowal napisac? co do typow natomiast, pewnie kazdy kto zajmuje sie sprzetem ma numena dosc - za kazdym razem patrzec w to demo z obowiazku i ze smutnego faktu, ze nikt dawno nic lepszego nie napisal (pod wzgledem wielkosci i wykozsytania sprzetu przynajmniej) Kaz 2009-03-26 12:39:47
Candle - pewnie, ze sa roznice w algorytmie. Tak samo beda roznice w algorytmie miedzy pecetowym Wolfem3D a implementacjami 8-bitowymi. Ale od strony gracza gra jest bardzo podobna - mykasz po "plaskim" labiryncie, podczas gdy mozna przeciez, i to pokazuje "Numen", mykac takze w gore i w dol :).
Czy "Numen" sie przejadl? To juz 7 lat od powstania... wiec mozliwe. Zgadzam sie, ze przydalo by sie cos nowego. 0xF 2009-03-27 16:16:51
Moim zdaniem na uwagę zasługują: Bitter Reality, Overmind - za dopracowanie techniczne i oryginalne (na Atari) efekty; Drunk Tank - za muzykę i grafikę; Reditus - za efekty 3D; Ergo Bibamus - za wypuszczenie w czasie, gdy nikomu nie chciało się robić dem Tdc 2009-03-28 02:56:01
Miker: w Action! dałoby się spokojnie zrobić wolfa w trybie tekstowym (np. tr. 0), ale na takiego prawdziwszego to ja bym się nie rzucał jak z motyką ;) Choć może znajdzie się jakiś śmiałek ?;) W końcu do odważnych świat należy !
Ja byłbym za zrobieniem (w asm) takiego nieznakowego wolfa jak np. za ZX: http://tdc-smakowitosci.blogspot.com/2009/03/wolfenstein-3d-na-zx-spectrum.html Kaz 2009-03-28 07:25:16
Wolf smiga, ale to rozmiary znaczka pocztowego :). O braku kolorow to pisac nie bede, bo wiadomo. Ciekawe, czy xxl dalby rade to przeportowac z podobna albo wieksza predkoscia? Bo to juz nie to samo co zwykle platformowki. Yosh 2009-03-28 10:46:31
mi by wystarczył silnik z numena wycięty dla 64kb ram - ciężko się niedowiarkom tłumaczy, że ram to w numenie jest 'dla wygody' Kaz 2009-03-28 11:11:26
Zrodla sa tutaj, mozesz sobie wyciac :) http://atarionline.pl/pliki/inne/numen_src.7z Yosh 2009-03-28 11:41:01
Dzięki, nie wiedziałem, że wersja od kuchni też jest dostępna... Kaz 2009-03-28 11:44:01
Fox i spolka opublikowali, za co im chwala, wiekszosc, jezeli nie wszystkie zrodla ostatnich produkcji.