Jaskier powrócił! by Kaz 2009-04-01 00:19:44

Jeszcze nie opadł kurz po sensacyjnym powrocie Aleksandra "Alexa" Martina i Pawła "Replaya" Szewczyka do pomysłu ukończenia gry "Mr.Proper" i powrotu w ogóle do spraw Atari, a już mamy kolejną sensację!

Marcin "Jaskier" Lewandowski powraca po dłuższej przerwie do hobby związanego z małym Atari, co jest dobrą wiadomością dla wszystkich, którzy już sądzili, że Jaskier przepadł dla sceny na zawsze. Te opinie nie powinni dziwić, ponieważ od długiego czasu na scenie nie było widu ni słychu o Marcinie. Nawet jego działalność jako głównego opiekuna emulatora Atari800 w wersji dla Windows podupadła. Teraz ma to się jednak zmienić: "Parafrazując Marka Twaina mogę napisać, że pogłoski o mojej śmierci scenowej są przedwczesne" napisał mi w mailu Marcin.

Jaskier - przebudzenie


Jaskier znany jest nie tylko z działalności scenowej w postaci demosów, użytków i procedur wykorzystywanych w wielu produkcjach, ma na swoim koncie także gry: "Ardeny 1944" i "Grunwald 1410". Nietrudno zgadnąć, że Marcina pociągają tematy gier strategicznych w klimacie zmagan wojennych. Dowiedziałem się, że nowa gra, nad którą pracuje Jaskier również ma być grą strategiczną i dotyczyć drugiej wojny światowej, a konkretnie kilku epizodów z Wojny Obronnej 1939 roku. Podejście do tematu jest jednak zupełnie inne niż miało to miejsce w "Ardenach..." czy "Grunwaldzie...".

Jaskier - gra "1939"


Gra nie ma jeszcze ostatecznej nazwy, roboczo nazywa sie "1939". Z podesłanych plików demonstracyjnych, które na razie mają pozostać niepublikowane, można podejrzeć, że gra będzie wykonana w GR8, a więc dość nietypowo. Nie ma jeszcze nałożonych duszków w celu podkolorowania, ale to zostawione jest na koniec. Nietypowy i oryginalny jest też trójwymiarowy widok, który, wedle słów Jaskiera, generowany jest w czasie rzeczywistym! Wszelkie obiekty, a jest ich do stu kilkudziesięciu, również są poruszane na bieżąco, chociaż cała gra jest turowa. Więcej szczegółów nie udało mi się wyciągnąć.

Jaskier ma nadzieję, że wystarczy mu zapału na dokończenie gry, prosi też o kontakt dawnych scenowiczów, szczególnie tych, którzy z nim współpracowali przy poprzednich produkacjach - ponieważ pogubił do nich adresy mailowe i niemailowe.

Trzymamy kciuki za nowa, rewelacyjną grę oraz za solidny powrót Marcina do atarowskiej społeczności.
XaVeR 2009-04-01 03:18:20

Świetna robota.

MDW 2009-04-01 05:57:12

Ja chcę tę grę zobaczyć. Koniecznie! Pomysł i podejście do tematu wydaje się rewelacyjne. Uwielbiam coś takiego. Trzymam wszystkie kciuki za wypuszczenie przynajmniej jakiejś wersji demo. Są jakieś wieści o przybliżonym terminie ukończenia prac?

Jarovit 2009-04-01 06:50:13

O w mordę, wygląda to niesamowicie. To wybuchy i dym tam z tyłu? Takiego silnika to chyba nigdy nie było.

wieczor 2009-04-01 07:24:36

A jakby tak jeszcze dodać opcję na VBXE... :)

Grey 2009-04-01 08:03:59

nie zapominajcie jaki dzisiaj mamy dzień :) może pojawiać się wiele ciekawych newsów :D

MWK 2009-04-01 08:09:25

Miejmy właśnie nadzieje, że to nie jest jeden z "tych" newsów ;-)

xeen 2009-04-01 09:23:33

oby to nie był PaP:) chociaż atari chyba czegoś takiego nie uciągnie....

MDW 2009-04-01 09:29:46

Grey: O kurcze... Faktycznie data dodania newsa dowodzi, że to jest stuprocentowa ściemna. Ech... ja stary dałem się nabrać. :) Normalnie się na takie rzeczy nie nabieram ale na małym Atari wszystko jest możliwe i to co ostatnio ludzie robią pozwala uwierzyć we wszystko. :)

Jarovit 2009-04-01 11:19:56

@Grey: no i po co tak szybko zepsułeś zabawę?

Jaskier 2009-04-01 11:43:27

Witam wszystkich. To przypadek, ze ta informacja pojawila sie dopiero 1 kwietnia, bo rozmawialem o tym z Kazem przedwczoraj :-).

s2325 2009-04-01 11:54:30

mhm, gr. 8 i jeszcze 3D, jak w Basicu można było spędzić pół dnia patrząc jak program generuje obrazek punkt po punkcie w tym trybie

larek 2009-04-01 12:07:25

;-)

urborg 2009-04-01 12:16:22

Kaz ty draniu! Taki rewelacyjny news a ty go publikujesz w prima aprilis ;-)

maly_swd 2009-04-01 13:11:51

Kaz-> to chyba jednak Prima:) rozdzialka obrazka jest taka jakos malo atarowsk 336x240? czy to nie powinno byc 320x240?

Chyba ze cos mi sie ubzduralo

Tezz 2009-04-01 13:16:59

It looks very interesting, let's hope it see the light of day. Good also to hear that another Atarian is still active in production :)

Ilmenit 2009-04-01 13:21:27

Widzisz Jaskier, grę musisz zrobić, nie ważne, czy fake news, czy nie. Społeczeństwo się domaga ;-)

immolator 2009-04-01 13:31:09

Atari ST miałem znacznie krócej niż małe Atari i może się mylę, ale ten screen strasznie pachnie STkiem...

grzybson 2009-04-01 17:24:37

OOO, Jaskier powrócił :) znowu :) A może tak naprawdę nigdzie sobie nie poszedł? :)
Data newsa trochę niefortunna, nie wiadomo, czy to fake czy prawdziwy news. Jeśli prawdziwy - trzymam kciuki :) A jeśli fake, to stanie się prawdziwy, zmotywujemy Jaskiera :P

Mały: rozdziałka jest możliwa - jeśli do dwóch najmłodszych bitów Dmactl wpiszesz 11, uzyskasz obraz szeroki, na 384 punkty. Tak jest to więc możliwe...

Jarovit 2009-04-01 19:11:01

Zwróćcie uwagę, że Jaskier swego czasu słynął, jeśli dobrze pamiętam, jako spec od effów w gr8. Zakodowanie czegoś takiego w moim odczuciu jest jak najbardziej możliwe, choć ten dym i wybuchy nieco podejrzanie wyglądają. Jeśli nawet to podpucha, to dobrze przemyślana. I jeśli nawet to podpucha, to i tak będziemy męczyć o realizację, nie ma lekko, wpadłeś Jaskier!

grzybson/SSG 2009-04-01 19:19:27

Właściwie to te wybuchy / dymy też nie wydają się aż tak bardzo podejrzane - bywały w demach efekty cząsteczkowe, np. fontanny, więc jakiś wybuch też by można zrobić. Ostatecznie odpowiednie dane do tych efektów mogą być chyba przeliczone wcześniej (A - NI - MACJA, A - NI - MACJA :) )

Kaz 2009-04-01 23:45:11

Przykro mi panowie - Prima aprilis!

Sorry guys - April Fool!

immolator 2009-04-02 09:04:41

Kaz, to powiedz może na czym tego fake'a machnąłeś.

Tezz 2009-04-02 11:43:47

I think you will need to write this game now Kaz to make up for the April fools! :D

Kaz 2009-04-02 12:21:11

Tezz - with your gfx? No problem :D

Immolator - obrazek pochodzi ze starej gry DOS-owej dla peceta, niestety nie pamietam jakiej. Kolory usuniete w XnView i G2F.

Gonzo 2009-04-03 00:36:45

hmm, jasne, że ludziki mogły by si poruszać, nie wszyscy na raz, ale pojedyńczo (losowo), a może grupkami napewno, jedni przemieszczali by się w lewo drudzy w prawo, przy kolizji można by zrobić animację walki :)

Anonymous 2011-04-01 19:09:00

Kaz - gra to Universal Military Simulator

http://www.abandonia.com/en/games/663/UMS+-+The+Universal+Military+Simulator.html

Kaz 2011-04-24 16:39:07

Zgadza sie, dzieki za linka.