I po dniu śmiechały by Kaz 2009-04-01 23:54:31

Ponieważ nadszedł koniec dnia, należą się wyjaśnienia, które z dzisiejszych wiadomości były wyssane z palca, a które nie.

Wbrew pozorom informacja o zmianach na stronie była prawdziwa :). Zaledwie przez krótki czas linki do "Całości" archiwów nie były podpięte, ale związane to było z poprawkami generowania plików 7z, a nie z wygłupami dnia śmiechały. Prawdziwa była też informacja o czeskich grach, które pojawiły się wraz z nowym numerem magazynu "Flop".

nie wszystko było wyssane z tego palca, część pochodziła z twardego dysku...


Prawdziwa jest także informacja o nowej grze pisanej przez Jaskiera. No, prawie :). Są jednak drobne różnice:
A poza tym wszystko się zgadza :D

W każdym razie cieszę się, że udało mi się kilka osób "wkręcić". Nawet starzy wyjadacze, znający Jaskiera osobiście, nie byli do końca pewni co jest na rzeczy. Niestety, prawda jest smutna, gra "1939" nigdy nie miała powstać, grafika pochodzi z peceta i została przeze mnie przystosowana na wygląd GR.8. A Jaskier przepadł, miejmy nadzieję, że nie na zawsze. Zdjęcie rozespanego Marcina pochodzi ze zlotu w Głuchołazach.

Do usłyszenia za rok :).
Grey 2009-04-02 07:27:17

he, miałem nosa :) no cóż. kiedyś robiono podobne numery na stronie DHS. grtx.

wieczor 2009-04-02 08:35:20

Następnym razem dopracuj screena bo ktoś tu się kapnął że rozdzielka "nie całkiem się zgadza" :) A poza tym może to kogoś zainspiruje ;)

Kaz 2009-04-02 11:58:19

Mylisz sie, na Atari spokojnie mozna miec obraz 336x240.

maly_swd 2009-04-02 13:54:46

Kaz-> tak atari moze;) ale przy takich wymagajacych obliczeniach na grafie to malo wydajne;)

Wiec jak bys zrobil 320x240 to ja bym sie osobiscie nabral:) a tak...

Yosh 2009-04-02 14:28:25

Właściwie to jest to dobry pomysł - jakoś nie wywnioskowałem, że jest to czas rzeczywisty. Myślałem, że jest to gra turowa z 'niecodzienną' wizualizacją. Nie chciałem tylko narzekać, że turówki są bardziej przejrzyste z góry :)

Kaz 2009-04-02 15:18:12

Maly - emulator Atari800Win wyswietla 336 na 240 pikseli, nawet jesli obraz Atari jest wiekszy, a nie reklamowales :D. Kwestia obliczen nie jest argumentem, bo nie wiemy, co program oblicza i jak dlugo... znaczy sie, co by mial niby obliczac, gdyby nie byl sciemą :).

Yosh - sformulowanie "liczenie w czasie rzeczywistym" jest bardzo zwodnicze. Znaczy jedynie tyle, ze komputer przelicza na biezaco dane, a nie trzyma je gotowe gdzies w pamieci. Dziwie sie, ze niektorzy oceniali gre "wow!" bez zobaczenia, jak szybkie sa te obliczenia. Komputer moze na przyklad liczyc jedna klatke obrazu przez pietnascie minut... jak najbardziej w czasie rzeczywistym :).

wieczor 2009-04-02 15:23:41

Kaz - nie chodzi o liczenie w czasie rzeczywistym, tylko o strategię czasu rzeczywistego, czyli np. bitwy w North'n South albo Warcraft :)

wieczor 2009-04-02 15:25:07

A tak BTW: uważam że na Atari jest to jak najbardziej możliwe. Ściema jest dobrze dopracowana, niektórzy doszukiwali się tu haczyków niewykonalności technicznej.

Yosh 2009-04-02 15:58:57

Kaz: prawda:) Mi chodziło o stosunek czasu który upływa w grze do realnego (zwanego potocznie i niefortunnie rzeczywistym). Angole zdaje się że mają "realtime" i "live mode", który bardziej odzwierciedla intencje mówiącego :)... a u nas... w sumie mecze też są "na żywo". Dobrze więc..

Nie wywnioskowałem, że gra daje podgląd bitwy na żywo :)

Alex 2009-04-02 16:26:53

Kiedyś chciałem zobaczyć na Atari North and South.... to była gra..... :-)

maly_swd 2009-04-02 17:59:35

Kaz-> masz racje.. Ale ja to przepuscilem przez "Real Atari" i mi zawsze nie wychodzila taka rozdzialka (mialem dziadowski telewizor).
A co do obliczen.. to wygenerowanie ekranu 3D w 320x240 jest mniej procesorochlonne niz w 336x240.
A z ta grafika to tak jak napisalem to mnie zaciekawilo i pomyslalem.... ze dzis 1kwietnia.. no i mysle "ze sciema";)


Ale i tak news mnie zaciekawil, bo tak jak ktos wspomnial Jaskier ostatnio lubil gr8;)

electron 2009-04-02 20:39:12

a fe, jaki wstrętny paluch .. .Kaz dodaj szybko jakiegoś newsa ...

wieczor 2009-04-02 23:22:54

Alex - jak małe Atari było normalnie używanym komputerem (w sensie typowym w domach) to miałem taki plan :) Pamiętam że u kumpla nagrywałem rozgrywki N'n'S na kasetę video żeby mieć materiał do gry (oczywiście żmudnie przerysowywany), ale cóż... zapał był zbyt słomiany.
Mały - na tym cały myk polega , żeby to wyglądało 3d i nie było 3d - tak naprawdę na tym screenie widać 2D w normalnej perspektywie , to spokojnie może być takie "sztuczne" 3D tzn. obiekty które mają być dalej, są nieco wyżej i nieco mniejsze - to wszystko. Żadnego liczenia perspektywy itp.

maly_swd 2009-04-02 23:27:52

wieczor -> tak, masz racje.. ale Znajac produkcje Jaskiera to bym obstawial ze bedzie to full 3d w 1 ramce;)

pajero 2009-04-03 01:29:22

I po dniu śmiechały..... ktoś tu komiksy czytał :)

tdc 2009-04-03 20:33:29

Alex: ale jest właściwie super wersja tej gry na Atari tyle że ST ;) Mimo wszystko polecam;)


pajero: ja jestem za dniem śmiechały :)