Przypominam, że tegoroczna edycja
Grzybsoniady,
organizowanej przez Macieja Grzybka w Częstochowie, wprowadza nową
świecką tradycję - zamiast konkursów graficznych, muzycznych i
demonstracyjnych - będziemy mieli konkurs na grę. Najważniejsze,
żeby były zgłoszone co najmniej trzy prace, bo inaczej konkurs się
nie odbędzie. No i ważne, żeby podesłać organizatorowi źródła
programu, bo konkurs i zlocik mają mieć charakter edukacyjny,
popularyzatorski. Do zlotu
zostały 4 dni, więc przypomnę
regulamin, dostępny także na
stronie zlotu (tamże informacje jak dojechać, z kim się
kontaktować i jak):
Postanowienia ogólne
1. Tematem konkusru jest napisanie dowolnej gry na komputer Atari
XL/XE, w dowolnym języku programowania.
2. Do gry musi być załączone źródło gry! Gra zostanie opublikowana
jako open source (w ten sposób konkurs będzie miał także wymiar
edukacyjny).
3. Muszą być co najmniej niż 3 prace, żeby konkurs się odbył.
4. Praca musi być opisana w pliku DOC (nazwa pracy, autor(zy), ew.
kontakt z nimi).
5. Środki pieniężne przeznaczone na nagrody zostaną podzielone
między zwycięzców.
6. Autor nie musi być na zlocie (to znaczy, że możecie przywieźć
prace kumpli, którzy nie mogli przyjechać), ale w tym przypadku
autor, jeśli wygra, nie otrzyma nagrody (przynajmniej tej
pieniężnej). Jeżeli praca będzie miała kilku współautorów, to
odbioru nagrody wystraczy obecność jednego z nich.
7. Wszyscy uczestnicy zlotu są w jury.
8. Autor może poprosić o wstrzymanie publikacji pracy na okres do 3
tygodni od momentu zakończenia zlotu, celem dokonania poprawek w
pracy i przygotowania wersji finalnej. Jeżeli po tym okresie wersja
ostateczna nie zostanie dostarczona, wersja wystawiona na konkurs
zostanie upubliczniona.
poprzednia edycja minizlotu, w 2007
roku
Szczegóły techniczne
1. Gra ma być pisana dla procesora 6502. Używanie nielegalnych
rozkazów procesora 6502 jest zakazane. Dopuszcza się wykorzystanie
dodatkowej pamięci w PortB (brak ograniczeń ilościowych). Nie może
jednak używać oddzielnego dostępu dla CPU/Antica (jak w 130XE albo
w Compy Shop). Muzyka w grze może być w Stereo.
2. Wybór języka programowania pozostawia się autorowi pracy.
Jednakże, jesli dany język wymaga obecności specjalnego cartride'a,
powinien on być dostarczony na zlot, ewentualnie gra powinna być
skompilowana, aby uruchomić ją bez cartridge'a.
3. Dopuszcza się wykorzystanie cudzych fragmentów kodu, grafik,
motywów muzycznych, pod warunkiem uwzględnienia źródła
zaczerpnięcia tego elementu w pliku tekstowym dołączonym do
gry.
Jak ktoś jeszcze nie skończył swojej produkcji to chyba najwyższy
czas przyspieszyć prace :).