Deadline konkursowy by Kaz 2009-05-25 15:03:25

Przypominam, że tegoroczna edycja Grzybsoniady, organizowanej przez Macieja Grzybka w Częstochowie, wprowadza nową świecką tradycję - zamiast konkursów graficznych, muzycznych i demonstracyjnych - będziemy mieli konkurs na grę. Najważniejsze, żeby były zgłoszone co najmniej trzy prace, bo inaczej konkurs się nie odbędzie. No i ważne, żeby podesłać organizatorowi źródła programu, bo konkurs i zlocik mają mieć charakter edukacyjny, popularyzatorski. Do zlotu zostały 4 dni, więc przypomnę regulamin, dostępny także na stronie zlotu (tamże informacje jak dojechać, z kim się kontaktować i jak):



Postanowienia ogólne
1. Tematem konkusru jest napisanie dowolnej gry na komputer Atari XL/XE, w dowolnym języku programowania.
2. Do gry musi być załączone źródło gry! Gra zostanie opublikowana jako open source (w ten sposób konkurs będzie miał także wymiar edukacyjny).
3. Muszą być co najmniej niż 3 prace, żeby konkurs się odbył.
4. Praca musi być opisana w pliku DOC (nazwa pracy, autor(zy), ew. kontakt z nimi).
5. Środki pieniężne przeznaczone na nagrody zostaną podzielone między zwycięzców.
6. Autor nie musi być na zlocie (to znaczy, że możecie przywieźć prace kumpli, którzy nie mogli przyjechać), ale w tym przypadku autor, jeśli wygra, nie otrzyma nagrody (przynajmniej tej pieniężnej). Jeżeli praca będzie miała kilku współautorów, to odbioru nagrody wystraczy obecność jednego z nich.
7. Wszyscy uczestnicy zlotu są w jury.
8. Autor może poprosić o wstrzymanie publikacji pracy na okres do 3 tygodni od momentu zakończenia zlotu, celem dokonania poprawek w pracy i przygotowania wersji finalnej. Jeżeli po tym okresie wersja ostateczna nie zostanie dostarczona, wersja wystawiona na konkurs zostanie upubliczniona.

poprzednia edycja minizlotu, w 2007 roku


Szczegóły techniczne
1. Gra ma być pisana dla procesora 6502. Używanie nielegalnych rozkazów procesora 6502 jest zakazane. Dopuszcza się wykorzystanie dodatkowej pamięci w PortB (brak ograniczeń ilościowych). Nie może jednak używać oddzielnego dostępu dla CPU/Antica (jak w 130XE albo w Compy Shop). Muzyka w grze może być w Stereo.
2. Wybór języka programowania pozostawia się autorowi pracy. Jednakże, jesli dany język wymaga obecności specjalnego cartride'a, powinien on być dostarczony na zlot, ewentualnie gra powinna być skompilowana, aby uruchomić ją bez cartridge'a.
3. Dopuszcza się wykorzystanie cudzych fragmentów kodu, grafik, motywów muzycznych, pod warunkiem uwzględnienia źródła zaczerpnięcia tego elementu w pliku tekstowym dołączonym do gry.

Jak ktoś jeszcze nie skończył swojej produkcji to chyba najwyższy czas przyspieszyć prace :).
Unknown 2009-05-25 17:36:46

A ile osob szykuje gry na zlot?

Kaz 2009-05-25 17:43:39

Slyszalem pogloski o trzech :).

sikor 2009-05-25 19:50:57

Znaczy się tak: pierwszą osobą jest KAZ, ostatnią jest KAZ, a poza tym szykuje KAZ ;)

Kaz 2009-05-25 20:14:51

Nieprawda :).

Cezar 2009-05-25 20:23:31

Choć sam nie napiszę gry, bo nie znam się na programowaniu, poza tym, że kiedyś coś tam w Basic`u pisałem i nawet udawało mi się czasem "wpisać nieśmiertelność" do jakiejś gry w asemblerze, co oczywiście było "dawno i nieprawda", to jednak inicjatywę KAZ`a uważam za potrzebną i szlachetną. Tym samym przechodzę w tryb "odbioru" i "kibicowania" i nie ukrywam, że jako zagorzały fan oczekuję wysokiej i efektownej wygranej :):)

tdc 2009-05-25 20:45:21

"4. Praca musi być opisana w pliku DOC": co to za pomysł ??
To pecetowy DOC czy z ST ?

larek 2009-05-25 20:47:59

Nie, to Panther'owy DOC ;-)

tdc 2009-05-25 21:28:02

aaa... no to będę się musiał naumieć w nim pisać ;)

grzybson 2009-05-25 22:14:06

Tak, pantherowy DOC. Nie wordowy czy inny. Lepiej to poprawię :)

Cosi 2009-05-26 11:50:00

tdc, jeśli nie umiesz Panthera, to możesz "wygenerować" DOCa w edytorze ED :)

Kaz 2009-05-26 11:58:55

Nie ma juz chyba prostszych problemow niz zmiana formatu tekstu z pecetowskiego na atarowski. TDC, emulator Atari800Win Ci to zrobi, opcja "Convert" w menu "Misc".

irwin 2009-05-26 12:52:15

Podejrzewam że jak opiszesz swoją prace w jakimkolwiek innym pliku nawet w ms word to dopuszczą gre. ;-) W końcu tu nie o ładny opis chodzi a o grę.
A przy okazji nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego np VBXE jest traktowany jako Atari, i pewnie stosowne gry czy dema wkrótce się pojawią (dla wszystkich 3 użytkowników ;-) natomiast oryginalny produkt Atari, będący w posiadaniu znacznie większej grupy użyszkodników ;-) Atari a mianowicie model 130XE ze swoim dostępem Antica do całej pamięci jest zawsze traktowany jako zło wszelakie niegodne miana Atari, pomijane w konkursach czy programach użytkowych. ;-)

larek 2009-05-26 14:12:13

Bo jest parę osób, które mają na sztywno ustawione rozszerzenie pamięci niezgodne z 130XE i to chyba w trosce o nich właśnie ;)

PS. ja sie do nich nie zaliczam :)

xxl 2009-05-26 14:23:26

osobny dostep antica i cpu do ramu w 130 jest bardzo fajny, taki powrot do korzeni atari. ja nie zainstalowalbym sobie rozszerzenia pamieci niezgodnego z a130.

tebe 2009-05-26 17:23:17

a programy korzystające z właściwości dostępu do pamięci 130XE można policzyć na palcach jednej ręki

grzybson 2009-05-26 17:32:08

Mnie się zdaje że tych użytkowników wcale nie jest paru (powiedziałbym większość). Przez lata działaloności i rozwoju sceny rozszerzenia bez oddzielnego dostępu do CPU/Antica stały się standartem. Zrzekając się oddzielnego dostępu mamy więcej ext. RAM'u, coś za coś. 130 XE jest dalej godne miana Atari, po prostu

Na szczęście w rozszerzeniu pasia jest możliwość przełączania - albo 1 mega i wspoólny dostęp, ablo pół mega i możliwość oddzielnego. Choć ja przyznam szczerze nie wyprowadzałem tego na zew., zworka środku ustawiona jest w trym 1 MB i tego nie ruszam....

larek 2009-05-26 17:48:22

tebe: "a programy korzystające z właściwości dostępu do pamięci 130XE można policzyć na palcach jednej ręki"

A wiesz może dokładnie które to programy? Chciałbym się im przyjrzeć z bliska. Tak z ciekawości :)

Kaz 2009-05-26 19:20:02

Mnie sie przypomina Atari Writer Plus, Synfile oraz emulator Apple II Artaxa.

irwin 2009-05-26 20:05:45

Przykładowo fajnie by było jakby Graph2Font który nomen omen pozwala całej rzesze użytkowników VBXE (w liczbie dającej się przedstawić na jednej ręce drwala po trzech krwawych wypadkach z piłą tarczową ;-) - malować, zauważył istnienie ZNACZNIE większej ilości A130xe i/oraz/lub ;-) rozszerzeń Compy na np zrobienie animacji z funkcji export mającej więcej niż 64kb.
Oczywiście jako opcja do ustawienia, i tylko wtedy gdy Tebe znajdzie czas.

candle 2009-05-27 14:51:37

irwin: drwala mutanta, ktory wyjsicowo na tej rece posiadal wiecej jak 20 palcow, wciaz moze nie jest to duza liczba, ale twoja niechec jest wrecz fascynujaca, ale i na to jest odpowiedz - napisz se