Gierki zlotowe by Kaz 2009-05-31 12:49:37

Od mniej więcej tygodnia miałem możliwość zapoznania się z wszystkimi, jak się okazało, produkcjami zlotowymi. Cztery gry, które wystartowały w szranki zostały wyprodukowane przez osoby, które były i są związane z atarionline.pl. Jest mi z tego powodu bardzo miło, że nasza strona przyciąga aktywnych atarowców, którzy wciąż czerpią radość z zabawy w programowanie, muzykowanie i rysowanie na Atari! Dzisiaj pierwsze dwie gry.

1. G.I.L.P.

Kamil "Gorgh" Trzaska zaprezentował grę, którą rozpoczął tworzyć jeszcze w grudniu 2008 roku, o czym pisałem tutaj. Wówczas gra była w stadium początkowym. Obecnie G.I.L.P. czyli "game I`d like to play" przybrała formę grywalną. Kamil szukał w grudniu muzyka, a znalazł go... oczywiście na konkursie muzycznym, który organizowaliśmy na atarionline.pl. Dzięki temu ciekawa, niestandardowa grafika Kamila, która bardzo mi przypadła do gustu, uzyskała wsparcie niebanalną muzyką Michała "Caruso" Brzezickiego.

Moim zdaniem gra jest bardzo ciekawa, i jedyne, czego pozostaje sobie życzyć to więcej etapów (tak, udało mi się grę ukończyć, choć nie było to łatwe). Sterujemy bohaterem o imieniu Fryderyk, który rozbił się swoim statkiem kosmicznym na odległej planecie. Z okazji nieudanego lądowania po powierzchni obcego globu zostały rozrzucone części do statku, a konkretnie śrubki. Trzeba je pozbierać, żeby Fryderyk mógł zreperować swój pojazd i odlecieć z niegościnnej, pełnej pułapek i nieprzyjaznych stworków, planety.

Jak napisał autor w dokumentacji, wykorzystane zostały następujące programy: MADS, Blender, IrfanView, MS Paint, BIN2ASM, Raster Music Tracker, G2F. Pliczek tutaj, zrzuty ekranowe poniżej:



2. PAC-TXT

W tej grze mamy duszki, kropki do zjedzenia oraz sympatycznie wyglądającego osobnika, który te kroki zjada... Brzmi znajomo? Pewnie, że każdy rozpozna grę Pac-Man, w której żółty zjadacz kropek ucieka po labiryncie przed duszkami. Ale teraz największa niespodzianka - nie jest to gra zręcznościowa! Jak to możliwe? Ano tak to. Arek "ArSoft" Lubaszka wzorował się na pomyśle zaczerpniętym z sieci i powstała... gra tekstowa!

Autor napisał: "Gra nie jest niczym wybitnym... Pomyślałem, że fajnie byłoby jechać na Grzybsoniadę i pokazać coś nowego. Nie jestem ani grafikiem, ani muzykiem, a i koder ze mnie żaden, więc udział w compotach jest poza zasięgiem. Natomiast w grach zawsze mogę spróbować :). Pac-Txt to w rzeczywistości prosta i chyba niezbyt wciągająca gra, więc nie liczę na żadną wygraną. Wystarczy, że gra wystartuje w konkursie! Pomysł na grę nie jest mój, ale spodobał mi się na tyle, że postanowiłem stworzyć wersję na Atari.

Podpowiem jeszcze, że w grze jest ukryta pewna pomoc, której na początku nie widać. Trzeba na to wpaść... ale to już być może każdy z graczy odkryje sam."




Jak przystało na... hmm... kopię Pac-Mana ;), mamy nie tylko labirynt i kropki, ale i duszki, które poruszają się po labiryncie i są dla Pac-Mana szkodliwe. A jak ktoś narysuje sobie mapę podziemi, po których porusza się nasz bohater to stwierdzi, że... ale to niech zostanie niespodzianką! Pliczek z grą tutaj.
Kaz 2009-05-31 14:14:24

Kamil i Arek, gratulacje za fajne, pomyslowe gierki.

PS. Zrodla gierek tez beda, ale na koniec, po prezentacji wszystkich.

rako 2009-05-31 14:58:13

coś się ten G.I.L.P. zawiesza już na samym starcie, zrzuty ekranowe przedstawiają niczego sobie gierkę. Pac txt prosty ale ciekawy.... brawo Panowie dobra robota!

sikor 2009-05-31 16:07:54

A ja nie lubię informacji połowicznych ;) Mowa o czterech grach, a udostępnione 2, dlaczego? Ja oczywiście widziałem wszystkie (jako współautor jednej pozycji), co więcej, mam wszystkie 4 (ponoć) zgrane, ale jedna będzie - z tego co wiem - udostępniona maksymalnie za trzy tygodnie, zgodnie z życzeniem autora i zasadami regulaminu. Dodam tylko, że nie moja ;)
Oprócz gier była poza konkursem muzyka Pinokia oraz jedno interko nieznanych autorów/autora.
Pozdrawiam wszystkich, którzy byli na Party.
P.S.
Po soft proszę się zgłaszać do Grzybsona ;)

Kaz 2009-05-31 16:13:52

Informacje polowiczne, bo najpierw gry, w ktorych nie maczalem paluchow :). Na reszte tez przyjdzie czas :).

Lotharek 2009-05-31 17:01:26

Sikor, wrzuc gdzies zdjecia ;-)

sikor 2009-05-31 17:24:49

@Lotharek, ale ja zdjęć nie mam ;) To TDC robił... ;)

glowas11 2009-05-31 18:31:44

Oj działo się, działo :))))
Pozdrowienia

Ps. Lotharek po 7 czerwca zgram ci płytkę z fotkami i filmikami ze zlotu i podeślę ci pocztą tylko czy adres twój na który wysyłałem ci Atarkę jest nadal aktualny ?????

xxl 2009-05-31 18:56:02

GILP jest zajebisty, grafika mogla by byc czytelniejsza ale ogolnie czad.... zakonczenie moglo by byc ambitniejsze ;)

Cosi 2009-05-31 19:02:01

GILP wygląda jak Draconus, tylko strzelania brakuje :D
(to miał być komplement)

:) 2009-05-31 19:43:57

niedokonczona "gra" na Grzybsoniade
wypuszczam w takiej postaci bo szanse na to, ze to kiedykolwiek skoncze sa mniejsze od 0

http://rapidshare.com/files/239319735/ripper.zip.html

bardziej traktowac jako ciekawostke niz gre, ze wzgledu na zerowa grywalnosc

xxl 2009-05-31 19:51:03

przeciez to jest swietne! tak, swietnie sie zapowiadal... kolejny naprawde niezly zarzucony projkt :(

:) 2009-05-31 20:52:08

link z rapidshare juz zdechl..

http://atari.pigwa.net/party/ripper.zip

tdc 2009-05-31 20:59:28

Czyli wygląda na to że obie gierki (G.I.L.P i PAC-TXT) sa... właściwie klonami Pac-mana ;)

A do tego moja też opiera się o duże "kropki", choć nie trzeba ich jeść ;)
... choć Sikor i tak próbował ;):):)

xeen 2009-05-31 21:03:23

te ripper mimo wyrypanej grafiki z zybexa wygląda znakomicie.
taki xenon II megablast na atari
świetne, szkoda że niedokończone

tebe 2009-05-31 21:43:14

gra Ripper (styl Screaming Wings) została świetnie zrealizowana, kolorowe tło scrolowane prawo/lewo, multiplexer dla przeciwników, jedynie detekcja kolizji pociski/przeciwnicy nie domaga, ale pozatym jest jak najbardziej udana

trochę więcej innych kształtów przeszkadzajek, dodatkowe układy ich poruszania, potem inne tła dla kolejnych leveli, można to jeszcze pociągnąć

sikor 2009-05-31 22:01:45

No właśnie, TeBe trafił w sedno. Ripper - bo rypana grafika...? W każdym razie - ładniutkie toto...

YMorfeusz 2009-05-31 22:05:54

Kaz co z Konkursem Robbo Forever? Daj coś znać ;)
Pozdrawiam

nosty 2009-05-31 23:12:46

Ten Ripper jest piękny i prawie skonczony! Mam wielką prosbe do autora o kontakt (na moj email w naglowku).

G.I.L.P. jest grą... inną. Po prostu "inną" niz to co sie zwykle widzi na Atari. Kojarzyl mi sie z Amstradem 6128 ewentualnie z ZX... Bardzo ciekawe.
Niestety gra miala pecha na compo - grafika na real Atari sie lekko skaszanila, chyba duszki (slyszalem plotke, ze byla pisana bardziej "pod emulator" i gra nie czyscila sobie pamieci przed uruchomieniem). Jest dosc trudna - ja jako tester-operator joya mialem (fakt, ze po %) spore klopoty z przejsciem chocby pierwszej planszy.
Koniec koncow, gra wydawala sie niedokonczona, ale bardzo ciekawa.

Kaz 2009-05-31 23:28:27

Tak sobie mysle, ze chyba wiem, kto stoi za Ripperem i zaraz napisze do tej osoby maila :).

Wlasciwie wszystkie gry z konkursu sa niedokonczone, poza Pac-Txt. O ile wiem, Sikor nie zdarzyl z wszystkim, TDC na pewno nie zdarzyl z wszystkim, GLIP-owi tez by sie zdaly poprawki. Mam nadzieje, ze na przyszlej Grzybsoniadzie bedzie z tym lepiej.

YMorfeusz - spokojnie, wyniki podam, ale wszystkiego na raz nie jestem w stanie zrobic.

gorgh 2009-05-31 23:31:01

Co do emulatorowości gilpa to fakt, przy pisaniu nie bralem pod uwage uruchamiania gry spod dosa na sprzecie,wystarczylo mi,ze gra chodzila pod loaderem sio2sd,moj blad. Wlasciwie to wszystkiego uczylem sie w locie,to pierwsza moja produkcja koderska,nastepna gra bedzie na pewno mniej awaryjna i konfliktowa. Gratulacje dla TDC za 1 miejsce.

tebe 2009-06-01 00:16:40

nie wiecie kto stoi za Ripperem? ja stawiałbym na Probe ze względu na ten multiplexer

larek 2009-06-01 01:21:08

Prawdziwa prawda:
I : http://www.youtube.com/watch?v=9dfXJb13yno
II : http://www.youtube.com/watch?v=vdOThMMCI7c
III: http://www.youtube.com/watch?v=jL_MGOww4aw
IV : http://www.youtube.com/watch?v=Ooisav6PKS8

Gratulacje dla autorów gier i dla organizatora(-ów), bo Grzybsoniadę 2009 należy zaliczyć do bardzo udanych imprez!

sikor 2009-06-01 08:20:09

"Sikor nie zążył ze wszystkim..." - zasadniczo zdążył, nie dał rady tylko z jednym obrazkiem, który jest dołączony integratorem oraz zrobił odbicie od kul zamiast teleportów, ale dzięki temu na trzecim poziomie (ostatnim) można spokojnie pokonać zamierzony dystans (zejść z dystansem do zera) ;)

Kaz 2009-06-01 08:43:12

Nie zdazyl :). Zmiana teleportow na odbicia nie jest drobną zmianą, to zasadniczo zmienia grywalnosc i nie na lepsze, niestety. Ale mam nadzieje, ze w wersji after-party beda wszystkie planowane features :).

sikor 2009-06-01 09:30:31

W tym sęk, że wtedy gra na trzecim poziomie jest całkiem niegrywalna... W wąskich korytarzach brak czasu na jakąkolwiek reakcję ;(

glowas11 2009-06-01 20:13:46

Nosty grafika jest OK sprawdziłem to wczoraj Grzybson miał coś ze swoim Atari nie tak .

Kaz 2009-06-01 21:23:42

Miker podeslal wersje fail Pac-Txt: "Korzystając z udostępnionych przez Larka źródełek, pokombinowałem nieco i zrobiłem fajla z PACTXT-a. Działa wszystko tak samo, tylko dane wrzucone są za skompilowany program i przed ekran, także nic się nie zamazuje."

Dzieki Miker, pliczek xex w folderze gry.

miker 2009-06-04 18:16:51

jeszcze inne fajlówki czekają na dodanie do bazy :)