Druga odsłona gier by Kaz 2009-05-31 21:48:25

W drugiej odsłonie programów konkursowych przedstawiam pozostałe dwie gry:

Panga Ponga

Zarys tej gry powstał w 1992 roku! Tomasz "TDC" Cieślewicz rozpoczął wieki temu kilka ciekawych projektów w "Action!", jednym z nich jest właśnie prototyp "Panga Ponga", który oczywiście w owym czasie nie miał jeszcze takiej nazwy. Gra nawiązywała do słynnego hitu z automatów i Amigi/ST czyli gry "Pang". Poruszamy się sympatycznym bohaterem, który rozbija latające po ekranie kule. Brzmi infantylnie, ale w rzeczywistości gra jest bardzo wciągająca.

Tomek swoją wersję postanowił dokończyć na Grzybsoniadę i pokazać jak najszybciej, żeby zdążyć przed premierą "Panga" szykowanego nam przez TeBe. Wiadomo, że TeBe, Vidol i Powrooz zrobią grę, która pozamiata konkurencję w danym gatunku, więc lepiej się było pośpieszyć ;). Tomek poprosił mnie o grafikę, która ma się zmieścić w 34 znakach. To mniej niż 1/4 jednego zestawu! No, ale jakoś się udało. Muzykę specjalnie do tej gry przygotował Piotr "Tatqoo" Świerszcz.

Tutaj nastąpiła zabawna sytuacja, bo jak napisał TDC "w ferworze kompotów, pomylony został plik...", co skutkowało pokazaniem starszej wersji. Aby więc być w zgodzie z faktami, prezentuję niżej screenshoty z wersji starszej oraz z wersji pełnej, którą TDC planuje dokończyć.

wersja pokazana


wersja pełna


Teraz dochodzimy do kwestii deadline-u. Tak naprawdę gra TDC nie jest jeszcze gotowa (a na pewno nie w tej postaci, która została pokazana na party), autor skorzystał z zapisu w regulaminie, że może opublikować program w trzy tygodnie po zlocie i w tym czasie zamierza program skończyć. Ocieramy się o problem dopuszczania do tak poważnego przekraczania deadline - spór pojawił się już przy okazji zeszłorocznych Głuchołaz. Podnosiłem wtedy, że dopuszczanie do takich przekroczeń zemści się w przyszłości... i stało się. Gra, która, miejmy nadzieję, zostanie dokończona, wygląda zupełnie inaczej niż wersja zlotowa :). Uważam, mimo współautorstwa gry, że do takich sytuacji nie powinno się dopuszczać.

Autorzy korzystali z następujących narzędzi: TDC kodował oczywiście z "Action!", Kaz rysował oczywiście w "Graph2Font", muzykę sprokurował Tatqoo oczywiście w "Raster Music Composer". Plik na razie niedostępny.

Sssnake It!

Autorem jest Paweł "Sikor" Sikorski, który od dawna już chodził z pomysłem na węże :). Poproszony o kawałek grafiki nie odmówiłem, i w ten sposób udało mi się załapać także na tą produkcję. Muzyka została zaczerpnięta z archiwum kolegi Andrzeja "Andy" Kidaja, za jego zgodą.

Naszym zadaniem w grze jest sterować wężem, który wraz z upływem przebywanego przez niego dystansu zwiększa swoją długość. Cel: wytrwać jak najdłużej, a dokładnie: do czasu, gdy wskaźnik DISTANCE nie osiągnie zera. Aby nie było za prosto, labirynt, w którym porusza się wąż, wyposażony jest w zabójcze przeszkody. Gra zawiera trzy poziomy, ten ostatni jest typowym killerem, nie do przejścia :). Plik z grą tutaj, screeny poniżej.



Oficjalnie już Maciej "Grzybson" Grzybek poinformował o wynikach konkursu. Tak więc mamy następujące rezultaty:

1 miejsce - "Panga Ponga" autorstwa TDC (kod), Kaz-a (grafika), Tatqoo (muzyka)
2 miejsce - "Pac-Txt" Larka (kod, grafika)
3 miejsce - "Sssnake It!" Sikora (kod), Kaz-a (grafika) i Andy-ego (muzyka)
4 miejsce - "G.L.I.P." Gorgha (kod, grafika) i Caruso (muzyka)
Pecus 2009-05-31 23:38:19

Link wężowy wskazuje na jakis wczesny projekt tej gry chyba.....

Pecus 2009-05-31 23:42:13

A i zeby nie bylo nieporozumien, nie jest ze mna az tak zle, znalazlem sobie te gre, ale chodzi mi o poprawienie linka ;)

mvw 2009-05-31 23:46:26

Oklaski dla zwycięscy i wszystkich uczestników. Dobra Robota.

Postuluję, aby po okresie poprawek i po dokończeniu gry "Panga Ponga" opublikować obie wersje. Tą ze zlotu i dokończoną.

Menu ze zlotowej wersji jest jak dla mnie ciut czytelniejsze i przywodzi na myśl stare dobre 2600.

Kaz 2009-05-31 23:55:35

Pecus - co racja to racja, poprawione :)

Mvw - menu jeszcze w tej grze nie ma, ale ponoc ma byc :).

mvw 2009-06-01 00:05:47

Chodziło mi o ramkę. Sorki za przejęzyczenie.

Tdc 2009-06-01 00:09:12

Tak gwoli ścisłości, to na kompotach nikt nie widział na oczy Kazowego obrazka „Panga Ponga”, choć odpowiedni plik został udostępniony. Muzyka w grze jest w CMC, tylko pierwotnie miała być w Raster Music Composer, jednak po uzgodnieniu szczegółów z Rasterem, zrezygnowaliśmy i powróciliśmy do CMC.


mvw: bardzo dziękuję. Co do wersji to się jeszcze zobaczy - na razie jak widać jeszcze sporo pracy mnie czeka;)

Ja również chcę pogratulować pozostałym uczestnikom, poziom gier tak mnie zdołował, że wygrana była dla mnie zaskoczeniem. Najbardziej podobał mi się design Sssnake It!, gdzie wchodzi super muzyka i zgrana z nią pojawia się fajna grafika, natomiast w pozostałych pracach (w tym w mojej) takich elementów nie było wcale.

No i wielkie podziękowania należą się Grzybsonowi, który sprawił, że się świetnie bawiliśmy (a niestety przeciwności losu miał nie mało).

larek 2009-06-01 01:17:23

Prawdziwa prawda:
I : http://www.youtube.com/watch?v=9dfXJb13yno
II : http://www.youtube.com/watch?v=vdOThMMCI7c
III: http://www.youtube.com/watch?v=jL_MGOww4aw
IV : http://www.youtube.com/watch?v=Ooisav6PKS8

Gratulacje dla autorów gier i dla organizatora(-ów), bo Grzybsoniadę 2009 należy zaliczyć do bardzo udanych imprez!

Hultah 2009-06-01 09:33:29

Nie grałem ale po zerknięciu na screenshoty, wersja pełna wygląda super poza tłem, tło powinno pozostać czarne inaczej grafika robi się mało czytelna, jak sprana koszulka, ale ja się tak tylko czepiam ;-)

George 2009-06-01 09:38:43

Fajne filmiki, widać, że była fajna atmosfera na imprezie. :)

larekk 2009-06-01 12:03:08

Pograłem sobie przed chwilą w Sssnake It! i muszę powiedzieć, że bardzo podoba mi się pomysł z mniejszym polem gry i umieszczeniem go tak niesymetrycznie na ekranie. Nie mówię już o grafice, bo jest bardzo dobra.
Zauważyłem też, że czasami można zahaczyć naszym wężem o przeszkody, a mimo to gra się dalej. Niestety udało mi się też zawiesić program. Dzieje się to wtedy, gdy przy wpisywaniu imienia cofniemy się w lewo do końca. Program wyrzuca nas wtedy do menu runtime'a :(

larek 2009-06-01 12:04:50

napisało mi się powyżej "larekk", ale to ja - larek :)

sikor 2009-06-01 12:45:38

Zahaczanie - jeśli się tylko "styka" z polem, jest jak najbardziej możliwe (ale stwierdziłem, że tam, gdzie przejdzie "głowa" węża, jest to do przetrawienia). Natomiast cenną informacją jest ta o zawieszaniu- to się da zdebugować.
Co do zahaczania - najprawdopodobniej wynika to z niedoskonałości instrukcji "locate", użytej do detekcji kolizji. Dziś nie dam rady (szkolenie), ale chyba czwartek będę miał wolniejszy, to postaram się buga z imieniem poprawić - najprawdopodobniej przy ruchu w lewo program potrafi zejść poniżej indeksu tablicy tekstowej. To parę chwil roboty i będzie o.k.

sikor 2009-06-01 18:17:49

Bug "top listy": fixed
Brak jednego wiersza w "Top Snakes": fixed
Zahaczanie - nie udało mi się poprawić...
Linkuję zaraz z wyświetlaniem autorów i wysyłam do umieszczenia w bazie...

tatqoo 2009-06-01 19:33:24

Jak ktoś słusznie zauważył na party, muzykę napisałem specjalnie do tej gry 15, a może 16 lat temu.

:) :) :)

Kaz 2009-06-01 20:31:29

A to mozliwe, ze odebralem maila sprzed 15, a moze 16 lat, w ktorym Tatqoo napisal "Wersja bardzo robocza, żeby motyw z głowy nie uleciał." :)))

Kaz 2009-06-01 20:37:09

Sikor podrzucil poprawiona wersje "Sssnake It!". W tym samym miejscu co poprzednia, z dodatkiem "fixed".

glowas11 2009-06-01 21:29:45

A ja mam pytanko czy jest szansa opublikowania chociaż samej muzyki z gry PANGA PONGA ???

mono 2009-06-01 22:45:41

Sssnake It! Świetna grafika! Gratulacje dla Sikora i całego zespołu. Naprawdę bardzo ładne.
Panga ponga ma potencjał :D
Ale tekstówka Pac man jest doskonała ze względu na pomysł . Leżeliśmy z kolegami z firmy na tekście "misja 0.67%. Zostało 268 kropek" i na dialogu z youtube:
- A co jest po zebraniu wszystkich kropek?
- Następny level...
GLIP - naprawdę dobrze się zapowiada. Może to dziwne, ale bardzo spodobały mi się animacje. Zachęcam do dalszej pracy!

mono 2009-06-01 22:52:02

Przepraszam. Miałem na myśli oczywiście G.I.L.P.

pavros 2009-06-02 18:29:29

Wszystkie 4 gry sa swietne, choc kazda z innego powodu. Gratulacje dla autorow. Kawal dobrej roboty!

rako 2009-06-02 21:13:34

Tatqoo muzyczka rewelka!
naprawdę bardzo dobra

tatqoo 2009-06-04 20:25:10

@glowas11: jak tylko dostanę mailem muzę ood TDCa to opublikuję wersję oryginalną. Mam również zamiar, żeby ją nieco odświeżyć do wersji finalnej.

tatqoo 2009-06-04 20:34:35

Muza poszła do Kaza, teraz tylko czekać :)

Kaz 2009-06-05 14:29:23

Jest na serwerze dzieki TDC w formacie ogg:
http://atarionline.pl/pliki/PangaPonga__note.ogg
http://atarionline.pl/pliki/PangaPonga_ingame_by_Tatqoo__hist_ver.ogg

Jak ktos przerobi CMC na SAP to tez umieszcze. CMC tutaj:
http://atarionline.pl/pliki/tatqoo_pangapongo.7z

tatqoo 2009-06-05 22:32:26

Dodam tylko, że druki kawałek, nazwany tutaj note a przewidziany do strony tytułowej jest nieco tajemniczy, gdyż nie jestem pewny swojego autorstwa tego kawałka. Nie udało mi się skontaktować ze Slavesem, czy to przypadkiem nie jego. W razie czego się zdementuje ;)

sikor 2009-06-21 14:59:07

Panga Ponga w wersji z party dodane na forum. Mam nadzieję, że Kaz doda/dodał już do bazy...