Nowe gierki w bazie by Kaz 2009-06-19 07:52:09

Drobiazgi publikuję wtedy, gdy zbierze się ich większa ilość. No i zebrały się...

Ripper

Tajemniczy komentarz na atarionline.pl ujawnił, że powstała gra o zapewne roboczej nazwie Ripper. Miała być pokazana na zlocie w Częstochowie, ale autor nie zdążył z dokończeniem: "niedokończona "gra" na Grzybsoniadę; wypuszczam w takiej postaci, bo szanse na to, że to kiedykolwiek skończę są mniejsze od 0". Program wzbudził spore zainteresowanie, bo prezentuje mocno pożądany styl, którego zawsze mieliśmy na Atari niedobór: dynamiczna strzelanina z dużą ilością kolorowych obiektów. I to oczywiście zdradziło tajemniczego autora, bo aktualnie są tylko trzy osoby na scenie Atari, które używają technologii zdolnej to osiągnąć (TeBe, Vega, Pr0be). Jak służnie zauważył TeBe, ze względu na użycie multipleksera do rozmnożenia duszków i kolorów, musiał to być Piotr "PrObe" Wiśniewski :). W niedokończonym programie mamy wypasione, kolorowe tło, scrollowane nie tylko góra/dół, ale także lewo/prawo. No i sporo kolorowych przeciwników, duży, kolorowy statek i płynność całości. Jak zeznał PrObe w "dokumentacji" do programu, grafika została wyrypana z gier "Zybex", Deniniffia" (C64), "R-Type" (C64) i "D.I.S.C." (C64).



Jak się okazało dzięki Nostemu, który wyraził chęć wydania gry (gdyby została dokończona) i wybadał autora, projekt nie zostanie dalej pociągnięty. Całość jest po prostu wprawką, sposobem na przetestowanie pewnych koncepcji do większego projektu. Możemy więc tylko podziwiać kunszt PrObe w wersji demo gry i czekać na ten "większy" projekt :).

Fajlówki od Mikera

Na zeszłorocznym konkursie programistycznym "Napisze se" najwięcej pozytywnego zamieszania zrobił Arek Lubaszka, który nie dość, że nadesłał najwięcej konkursowych programów to jeszcze zajął nimi bardzo wysokie miejsca. Wszystkie były w formacie dyskowym ATR. Kolega Michał "Miker" Szpilowski wykonał z nim wersje file (XEX). To powinno niektórym ułatwić życie. Oprócz tego Miker podesłał najnowszą wersję Bomb Jacka spakowaną do "przyzwoitych" rozmiarów. Oto lista programów:
Bomb Jack (v1.5,320,v2).xex
ATASCII Squad.xex
Pac-Txt.xex
Larkanoid.xex
Parachute.xex
Parachute Deja Vu.xex




Drugi Deflektor

Kolega z Czech Frantisek "Fandal" Houra od dawna interesował się grą cartridgową grą Deflektor, dla której wykonał wersję file, także taką dla komputerów bez rozszerzonej pamięci, co zdaje się było sporym osiągnięciem, bo oryginalnie gra zajmowała, jeżeli dobrze pamiętam, o dużej pojemności. Fandal opublikował grę Deflektor II (już o tym pisałem przy okazji informacji o pojawieniu się nowego wydania magazynu "Flop"), do której zaprojektował całkowicie nowe poziomy, a grafikę logo narysował Zdenek "PG" Eisenhammer. Na zachęte dodam, że gra jest podobna do "Lasermanii", którą uwielbiało wiele osób. Plik tutaj.



Przyspieszony Mean 18

Druga gierka, którą mamy dzięki dłubaninie Fandala w cartach to Mean 18, o czym wspomina w komentarzach poniżej PG. Jest to gra w golfa, wykonana ciekawie, ale niestety o szybkości żółwia. Fandal przy okazji wykonywania "swojej" wersji zoptymalizował procedury gry i przyspieszył rendering scen prawie dwukrotnie! Wciąż nie jest demonem szybkości, ale da się obecnie w nią grać z przyjemnością. Pliczek tutaj.



Nigh Driver po raz kolejny

Christian "Irgendwer" Krüger przerobił grę Nigh Driver, żeby mogła korzystać z jego interfejsu myszki CMI08. Teraz możemy sterować nocnym kierowcą za pomocą myszki od peceta. Gra w katalogu tutaj.

PG 2009-06-19 08:24:48

Some more background info for Deflektor II:
I had to stuck with no-DLI and no-PMG for the logo so that is why it only uses 4 colours.
I also made a better music for the game but that was not used because of low memory :-(
Let me also point out Fandal's re-releae of Mean 18, which is now significantly faster (over 200% of the original speed) at rendering the scene (and finally enjoyable because of that). No contributions from my part, apart from some palette tweaking to make the game a bit less dark :-). You can find more info on Fandal's blog.

Kaz 2009-06-19 09:29:51

Zdenek, thanks for details. I added Mean18 to the list.

heaven 2009-06-19 11:50:28

aehm, Probe can you release the source code of your PM multiplexor?

PG 2009-06-19 12:18:26

Oh, Fandal just reminded me that besides the colour palette adjustments I also did music for Mean18 title screen :-) It's a remake of Grand Prix Circuit title music (to stress that the game was produced by Accolade). By the way, both Mean18 and Deflektor tunes are already in the new ASMA in my directory.

rako 2009-06-19 13:35:34

Ripper jest niesamowity, czemu nie będzie dokończony!!?? takich gier nie ma na maluszku wcale....

Wolfen 2009-06-19 14:12:53

Zgadzam sie z rako! Ripper wymiata... jest megagrywalny! Odpalilem zeby sprawdzic a ciekawe jak sie w to gra... i wsiaklem... co prawda dzwieku nie bylo ale puscilem sobie muzyke z panthera i... miodzio :) Po ponad godzinie dotarlo do mnie ze mam pare rzeczy teraz na glowie i nie bardzo mam jak grac... Wg mnie lepsze to niz Warhawk! (a do tej pory to byla moja na Atari chyba ulubiona strzelanka :) (no pomijajac nie wiem czemu wg mnie najlepszego Satan's Hollow)

nosty 2009-06-19 15:25:34

hehe a nie zorientowales sie przez godzine, ze uklady przeciwnikow powtarzaja sie w kolko i stopien trudnosci jakby nie narasta? ;)

Ale zgadzam sie z Twoja opinia (i rako) co do gry.
Takie tez argumenty przedstawialem autorowi chyba trzykrotnie. Ale stanowczo odmowil skonczenia Rippera i prawde mowiac przekonal mnie swoimi argumentami. Malo jest na naszej scenie ludzi tak dobrych w kodowaniu, ze porzucają bez zalu tak pieknie rozpoczety projekt, bo pracuja nad czyms ciekawszym, prawda?
Nie ma wiec co jeczec, tylko trzeba uszanowac wole autora i dopingowac go w tym co sobie wybral.

Tezz 2009-06-19 15:30:59

Shall we all pray that something comes from these impressive proof of concepts :D

xeen 2009-06-19 15:32:00

pracują nad czymś jeszcze ciekawszym?
no to ja wymiękam, szkoda że brakuje jakiś wycieków:)

Jacques 2009-06-19 20:00:49

Ripper wygląda szokująco... DOBRZE! Rewelacja i bardzo grywalny...

maly_swd 2009-06-19 22:02:25

Kurcze, jak by ta gra wyszla to kupie ja za 200zl. Gdzie jest ten temat z forum o deklaracji jak gra powstanie?

Przeciez to bardziej zajebiaszcze niz .... no wlasnie niz co? Moim zdaniem to hit taki jak ROBBO i FRED. A te kolory...mniam mniam

Tdc 2009-06-20 04:55:48

Ripper faktycznie ciekawy, jeszcze nie grałem ale wygląda bardzo fajnie - brawa dla autora. Technicznie też interesujący.

Wracając do nauki Action! to może coś nieco prostszego, ale jednak dało by się zrobić w tym języku, może ktoś się nauczy Action! i zrobi taką gierkę, szczególnie, że skopiowanie grywalności jest najprostsze – trudniejsze są kolory, które można sobie darować na pierwszy raz. Ktoś chętny do nauki programowania i dokończenia pomysłu ?

Urborg 2009-06-20 06:49:27

Ripper jest faktycznie imponujący. Są jeszcze drobne bugi przy wyświetlaniu grafiki. To co tutaj mamy to tylko demo. Widać jednak że na tym silniku dałoby się zrobić grę która Zybexa by wręcz deklasowała. Po pierwsze kolory. Gra jest bardzo kolorowa - widać, że korzysta z DLI w czym pomaga fakt że jest to strzelanka z pionowym scrolingiem. Tło jest animowane - mrugające gwiazdki. Co więcej jest też w ograniczonym zakresie scroling poziomy, co robi wrażenie. Dzięki multiplekserowi mamy wiele dynamicznie poruszających się przeciwników na ekranie (do ośmiu - moim zdaniem wystarczy). Brakuje trochę strzelających przeciwników, ale to pewnie dałoby się zrobić. Gdyby zaprojekotwać ciekawe poziomy. Koniecznie z Bossami na końcu. Plus możliwość kupowania lepszych broni i nowych statków po skończonym poziomie. Byłby HICIOR!!!

larek 2009-06-20 12:00:54

Tak trochę nie w temacie, choć zostajemy nadal przy grach...

Tdc - mijają trzy tygodnie od zakończenia Grzybsoniady i liczę (pewnie nie tylko ja) na dokończoną wersję zwycięskiej gry. Mam nadzieję, że nie bez przyczyny opóźniłeś jej udostępnięnie. Mam wielką ochotę pograć sobie w Panga Ponga :-)

sikor 2009-06-20 15:27:16

No właśnie. Jak jutro nie zobaczę na żadnym portalu wersji pełnej - zgodnie z regulaminem puszczam tą "partyjną" ;)

czesiot 2009-06-20 21:29:41

interesuje mnie jak uruchomić bomb jacka na emulatorze a ściślej jakie klawisze odpowiadają za funkcje joysticka np.fire i w ogóle jak w tą grę grać bo mam problem

tdc 2009-06-20 21:34:22

larek: pracuję nad tym...
niestety efekty mnie nie zadowalają :(

Kaz 2009-06-20 23:11:42

Czesiot - a jaki emulator masz na mysli? Jezeli Atari800Win PLus to tam mozesz skonfigurowac joystick w opcji "Joysticks" w menu "Input". Przypisujesz jakie klawisze sa Ci wygodne i po sprawie.

Ja uzywam zestawu dla mnie najwygodniejszego o nazwie "Numpad". Wtedy po wlaczeniu klawisza "Numlock" w pececie - wszystkie kierunki joya masz na klawiaturze numerycznej (takze te na ukos), a fire jest pod klawiszem "0".

Philsan 2009-06-21 00:20:17

I hope Ripper will be finished!

Kaz 2009-06-21 01:05:21

Philsan - as author said, there was no chance to finish it.

sikor 2009-06-21 12:41:52

No i stało się. Wersja "Panga-Ponga" (ta "partyjna") dołączona na forum. Proszę o dodanie do bazy plików ;) Czas minął - ciekawe, czy kiedykolwiek ujrzymy pełną wersję? Aha, uprasza się Grzybsona o dosłanie źródełek...

larek 2009-06-21 13:26:18

Wielka szkoda, że autor Panga Ponga nie wykorzystał tych trzech tygodni na wypuszczenie grywalnej wersji gry... :-(

glowas11 2009-06-28 18:32:43

Mam tylko jedno pytanko odnośnie Ripper-a czy u was na real A8 też się grafika kaszani????
Na emu działa ok .......
Jeśli chodzi o samą grę oraz wykonanie jeśli ktoś chwyci pomysł mamy 100% girkę której niewątpliwie brakuje na Atari .
Oczywiście w takiej formie .