Nadchodzi "Pang" by Kaz 2009-07-07 20:17:52

O pracach nad grą "Pang" informowałem już w sierpniu 2007 roku, a od tamtego czasu co jakiś czas ktoś pyta czy nastąpił jakiś progres. Mam dobrą wiadomość, że tak! Do ekipy pracującej nad grą czyli do Tomasza "TeBe" Bieli, Kamila "Vidola" Walaszka oraz Michała "stRinga" Radeckiego dołączył najlepszy obecnie i najpłodniejszy grafik atarowski Adam "Powrooz" Powroźnik. Prace ruszyły z kopyta i choć chłopaki niechętnie się chwalą, a TeBe jak zwykle uprawia czarnowidztwo co do premiery, to jednak można ocenić, że program jest w bardzo zaawansowanej fazie.



Nie będę wdawał się w szczegóły, bo autorzy wolą jak najwięcej niespodzianek zachować na później, ale udało mi się wydusić zgodę na prezentację drobnego fragmentu gry. Tak więc oto grafiki z dwóch poziomów oraz kilkunastosekundowy filmik, prezentujący wszystko w ruchu.





Zapowiada się kolejny hicior na Atari. Trzymam kciuki, chociaż i tak wiadomo, że taka spółka autorska wyda program na najwyższym poziomie. Nie mogę się doczekać oficjalnej premiery.
Philsan 2009-07-07 22:10:44

Wonderful backgrounds!

immolator 2009-07-07 22:11:57

Ależ grafika...

Old 2009-07-07 22:15:51

Jakoś dziwnie wygląda to na filmie. Co to za tryb graficzny, jakiś interlejs?

sikor 2009-07-07 22:19:32

No ładne cacko... ;) Czekamy na finalną wersję i gratulujemy efektów ;)

j0hnny 2009-07-07 22:22:21

Witam wszystkich (to mój pierwszy komentarz).
Gierka wygląda fenomenalnie, aż ciężko uwierzyć że to "małe ATARI". Szkoda że 20 lat temu prawie nikt nie robił takich perełek na XLXE.
PS. Ale muzyczka w tle "mocno średnia".

xxl 2009-07-07 22:23:15

wyglada niesamowicie!

tdc 2009-07-07 22:26:50

Rewelacja !
Pięknie wykonane !

To jeszcze przed autorami przygotowanie 50 etapów z oryginalnej gry ;) Na ostatnich z tego co pamiętam są niewidzialne platformy.

miker 2009-07-07 22:26:57

@Old:
Nie, prawdopodobnie jest to Gr.12. Kliknij na logo YouTube, to otworzy się w większym okienku albo daj pelny ekran.

No gierka wypas. Nie umoczcie tylko chłopaki projektu! Super grafa, fizyka i w ogóle wykonanie. Czekam z niecierpliwością!

Kaz 2009-07-07 22:30:19

Old - to zaden interlejs, tak fatalnie czasem wychodza filmiki. Poprobuje jeszcze inne kodeki, ale juz kiedys probowalem i przewaznie bylo jeszcze gorzej :(

bjc 2009-07-07 22:41:18

Moim zdaniem muzyczka extra - jak na taki krótki fragment z yt - pasuje do gry i nadaje dynamizmu. Całość genialna. Oby pełna gra była jak najszybciej!!!

tdc 2009-07-07 22:42:30

W mojej PP jest nieco inna fizyka niż w oryginalnej grze, jednak tu chyba też nieco inna.

No i brawo dla Kaza, który namalował ładniejsze kulki !;)

tdc 2009-07-07 22:48:15

bjc: muzyka zachowuje klimacik z oryginalnej gry Pang.

vega 2009-07-07 23:39:05

Będę się powtarzał ale piękna grafika jest w tej grze:)

cavox 2009-07-07 23:40:55

grafika o wiele ładniejsza niz na c64 :-) tylko muzyczka jest troche za cicho w stosuku do odgłosów...

Czarny_faraon 2009-07-08 00:01:38

Grafika fenomenalna no i muza też niczego sobie. Szkoda jedynie że tak krótki filmik ale dobre i to.
Ciekaw jestem ile pamięci potrzebuje gra. Tebe w 2007r stwierdził: aktualnie gra potrzebuje 3 dodatkowych banków pamięci i na pewno będzie potrzebowała ich jeszcze troche ..., aktualnie jeszcze rusza na 130XE, jednak na 100% nie zagwarantuje że wersja finalna także ruszy.
Czy GR8 Software ma ją wydać? Czas odkładać kasę:)

tebe 2009-07-08 00:03:44

głośność muzyczki jest specjalnie ustawiona na mniejszą niż efektów dźwiękowych, podczas gry można regulować głośność muzyki (klawisze N,M) i efektów dźwiękowych (klawisze V,B)

miker dobrze kombinuje, tryb graficzny GRAPHICS 12 czyli znakowy, pierwsza wersja gry była w trybie bitmapowym, wyszło na to że szybkość w trybie znakowym przy odpowiedniej organizacji pamięci jest porównywalna z bitmapowym

miker 2009-07-08 05:58:43

Kaz: a może wyłącz "scanlines" w emulatorze? Do "jutubów" do się średnio nadaje (a tak mi się wydaje, że masz to włączone).

I może jakiś nieco dłuższy filmik, Pliiiiiz! :D

rako 2009-07-08 08:43:21

to będzie hit 2009 roku, grafika mióddd, najwyższa półka.
BRAWO PANOWIE , CHYLĘ CZOŁA

xeen 2009-07-08 08:58:24

ciekawe, czy gra zostanie wydana dla kolekcjonerów

mono 2009-07-08 09:05:33

Nie no! Rewelacyjnie to wygląda. Bardzo, ale to bardzo ładna grafika, no i muzyka też zapowiada się świetnie. Jeśli będzie tak dopasowana, jak w Knight Lore, to nie można chyba już chcieć więcej :D

MisOr 2009-07-08 09:09:04

Wyglada super! I graficznie i fizycznie bomba.

MaW 2009-07-08 09:36:45

a jak komuś nie chce się czekać, to tu są wszystkie ekrany: http://www.mobygames.com/game/pang/screenshots :-)

s2325 2009-07-08 09:53:24

Brakuje kogoś kto się przyczepi że tło różowe bo nie ma czerwieni. Nie wygląda ta wersja tak dobrze jak ta z Amstrada+ http://www.cpczone.net/game/1738/, ale jest dobrze, choć zatraciła według mnie klimat Atari i wygląda jak gra z C64. Czy takie coś ma sens to nie wiem.

misiu 2009-07-08 10:06:03

Grafika naprawde super, dopracowana w szczegułach, muzyka ok, było by jeszcze miło jakby gra działała na standardowym atari , przynajmniej 130 XE

larek 2009-07-08 10:10:53

s2325 - przeginasz. Obrazki pod podanym linkiem z Amstrada+, to jakaś cienizna i nie odważyłbym się ich porównywać z tymi tutaj. Jak dla mnie nic nie zatraciło klimatu i wcale nie wyglada, jak gra z C64! Nie bardzo wiem o jaki klimat Atari chodzi, ale z pewnością Pang nie jest grą na poziomie konsoli A2600...

Pięknie to wszystko wygląda! Pięknie!

maly_swd 2009-07-08 10:12:50

Eeeee lipa.... widac ze to vbxe... :)

A serio to az szczena opada ze na Atari da sie cos takiego i tak ladnie... Panowie czekam na finalna wersje. Ps. Bedzie to na karcie z wydawnictwa GR8?

Caco 2009-07-08 10:45:37

Wow. Ekstra. Grafika bajka. Czekam z niecierpliwością na premierę !!!! Brawo !!!!

Kaz 2009-07-08 10:59:32

Przed chwila dodalem do artka drugi filmik - tym razem wyszedl duzo lepiej. Racje mial Miker, ze trzeba wylaczyc scanlines w emulatorze. Tez zreszta wpadlem na to wczoraj przed snem :).

http://www.youtube.com/watch?v=KeKd4eUK57w

Filmik jest nieco dluzszy oraz mniej "rozowy" (dokladniejsza paleta).

cavox 2009-07-08 11:10:11

załadowałem specjalnie wersje na amstrada+... napewno jest lepsza niz wersja na c64. no ale to wersja na carta 512 k wiec nie dziwota. Same piłeczki sa wielokolorowe naliczyłem 6 kolorów na piłeczke. Ale juz same tła sa znacznie ładniejsze w wersji na Atari

cavox 2009-07-08 11:12:37

Kaz: link nie działa

cavox 2009-07-08 11:14:25

juz ok musiałem wyciąć bo chyba sie polczaczylo przez te "/" :-)

tatqoo 2009-07-08 11:24:06

Powrooz: po raz kolejny swoimi grafikami niesamowicie podnosisz poziom produkcji. Chylę czoła !!!

Tebe: z chęcią kupię egzemplarz wydanej gry. Mam nadzieję, że łap na niej nie położy Abbuc.

tatqoo 2009-07-08 11:25:41

Dodam jeszcze gratulacje i pozdrowienia dla VIDOLA i stRinga.

Kaz 2009-07-08 11:29:50

ABBUC nie polozy, bo regulamin mowi: "The Software has to be fully functional on a standard XL/XE computer with 64 KB or 128 KB.". W wersji plikowej, jak pisal TeBe, szans na to nie ma.

Marek 2009-07-08 11:37:14

http://www.youtube.com/watch?v=7Iyinkr6m4A

misiu 2009-07-08 12:22:09

Wiem , że temat jest inny i niepowinienem pewnie tu o tym pisać ale w dziale stragan nikt mi nie odpisał , więc korzystając z okazji że najwięcej osób czyta niusy postanowiłem tu wkleić zapytanie:

"Witam mam pytania odnośnie sio2sd, postanowiłem kupić takie coś zamiast przerabiac magnetofon na system turbo.
Czy można kupić to urządzenie w jakiejś plastikowej obudowie ?
jak wczytują sie programy, chodzi oto czy działa to podobnie do stacji dysków w sensie czas oczekiwania na wczytanie i charakterystyczne dźwięki ? Jestem tradycjonalistą i ma to dla mnie duże znaczenie. Kto może mi to wykonać , razem z rozszerzeniem pamieci w atari 65xe do 128kb ??? "

xeen 2009-07-08 15:05:31

te zielone roślinki w prawym dolnym rogu drugiego screena przypominają mi grę flowers :))

Kaz 2009-07-08 15:36:15

A piramidki - demo "The Shrine" :).

pr0be 2009-07-08 16:51:20

gra wyglada mega kozacko... no i zdaje sie, ze gra chodzi w 1 ramce, czyli wszystko jest na dobrej drodze ;)

tebe 2009-07-08 17:37:45

gra w zależności od liczby kul może wyrabiać się w 1 ramce, jednak standardowo ma ustawione opóźnienia na 2 ramki, bo 1 ramka to za duże utrudnienie

aktualnie gra wykorzystuje 10 dodatkowych banków pamięci i będzie potrzebować ich jeszcze więcej, ostatnio zmieniona detekcja kolizji dla kul (a były ich już z cztery wersje) wykorzystuje 2 banki

irwin 2009-07-08 19:47:22

Tebe - chyle głowe, niesamowita robota, nawet pomijając wymagania pamięciowe - no ale jeśliby się dało inaczej, na mniej pamięci to pewnie byś zrobił. Nie da się, no cóż w zamian za to będziemy mieć chyba najlepszą grę 10-lecia na Atari. Jeszcze raz brawa dla Ciebie. Z tego co już widać gra działa i wygląda fantastycznie.
Muzyki za dużo nie słychać ale pewnie stRing utrzyma swój wysoki poziom, zaś grafika... no cóż jak dla mnie to najlepszy graficznie Pang na wszystkie kompy wliczając 16bitowe Atari czy Amigi. To co Powrooz robi mając 5? kolorów to przechodzi jakiekolwiek pojęcie. Tak trzymać!

Wolfen 2009-07-08 19:57:09

wow... swietna grafika! :) ruszy na moim Atari 65XE ? ;/

tdc 2009-07-08 19:59:26

Tebe: Właśnie się zastanawiałem jak zrobiliście takie animacje;) I potwierdzam na jednej ramce Atari nie dałoby rady tyle obiektów zanimować, szczególnie że jest ich naprawdę dużo o ile pamiętam w oryginalnym pangu pojawiały się nawet 3 duże kulki !

W mojej PP mimo wielu uproszczeń nie udało mi się osiągnąć tak wielu obiektów (jest max 40 + postacie graczy i strzały), ale to Action! (jednak co asm to asm;) i nie wymagam większej pamięci niż 64 kb.

Świetna robota chłopaki !

rychu 2009-07-08 20:33:02

mam nadzieję, że gra nie będzie wspierać badziewnych akceleratorów & only pure atari ! kozacka gierka.

DonFirst 2009-07-08 21:13:58

Opad szczeki
Czy to wogole mozliwe na atari ????????
Koniecznie na karcie.
Don

golem14 2009-07-08 21:28:32

Te promienie i te kulki przypominają mi pewną grę na Pieca. Kulki latają po planszy, którą trzeba tak podzielić, aby każda kulka znalazła się w osobnym polu... pamięta ktoś tytuł :(
Oczywiście, że gierka zapowiada się!

CharlieChaplin 2009-07-08 22:44:10

Well,
the gfx look fantastic... but the gameplay reminds me somehow of (a more difficult version of) Asteroids... since the spheres seem harder to hit now.

Maybe you should place 1-4 spaceships on the screen instead of the player figure (or asteroids instead of spheres)... to make the game easier... ;-) ;-) ;-)

-Andreas Koch.

heaven 2009-07-08 23:15:28

you rule! Kicking Ass!

Tomasz 2009-07-09 02:16:21

irwin - to chyba nie widziałes konwersji na 8 bitowe MSX2 http://personales.mundivia.es/mpazos/KPI/index.html
grywalność lepsza niz na automatach a piksle nie wyłażą tak jak w wersji na atari..... (512x420)

misiu 2009-07-09 05:32:39

HELP !!! :(

larek 2009-07-09 08:25:31

Misiu, na stronie Lotharka: http://www.mmj.pl/~lotharek/atari/
masz dane kontaktowe do niego. Napisz, a z pewnością pomoże.

larek 2009-07-09 08:27:23

Nie przyjęło pełnego adresu :( Skopiuj pełny adres do przeglądarki

Jacques 2009-07-09 08:33:16

Gra wygląda genialnie, gameplay tak samo! :-) Zresztą w przypadku takiego zespołu twórców było to niemal pewne :-) Doskonała robota, gratulacje i... Czekamy! :-)

misiu 2009-07-09 11:59:46

Dziękuje larek , mam dług wdzięczności u Ciebie , napewno do niego napisze w sprawie wykonania tych "rozszerzeń" , myśle jednak że niewypada go zanudzać pytaniami czysto teoretycznymi. Więc może przynajmniej na te dwa pytania ktoś odpowie mi tutaj:

"jak wczytują sie programy na sio2sd?, chodzi oto czy działa to podobnie do stacji dysków w sensie czas oczekiwania na wczytanie i charakterystyczne dźwięki ? Jestem tradycjonalistą i ma to dla mnie duże znaczenie"

misiu 2009-07-09 12:03:02

ps. chodzi mi o ten dźwięk który słychać podczas wczytywania pliku atr pod emulatorem atari 800win ?

Poklik 2009-07-09 12:06:04

Misiu: a próbowałeś zadać swoje pytania tak po prostu na forum?

misiu 2009-07-09 12:58:33

chodzi oto że jestem TU dość świerzy, i niewiem czy ktoś czyta stare tematy na forum, a nowego niechce zakładać bo są to tylko dwa , małe pytania, niewiem moze źle robie jeśli tak to przepraszam jednak jeśli to ja bym znał na nie odpowiedz a ktoś by pytał to bym mu w skrucie szybko odpisał i był by spokuj, więc ponawiam moją prośbe i z góry dziękuje!

Jacques 2009-07-09 13:03:34

"spokÓj", "skrÓt". A podobne pytania faktycznie zadawaj na forum - tym bądź na Atari Area to będzie większy porządek.

Wydaje mi się, że na stronie http://sio2sd.gucio.pl/ oraz na aukcjach Piguły i jeszcze kogoś wyczerpująco jest opisane jak działa SIO2SD.

larek 2009-07-09 13:27:23

A ja sobie myślę, że najszybciej załatwimy sprawę odpowiadając konkretnie na pytania... ;)

Tak. SIO2SD działa jak stacja dysków, a dokładnie jak 8 stacji dysków. Atari widzi zapisane na karcie SD obrazy dysków w formacie ATR oraz pliki XEX. Podczas wczytywania w głośniku słychać charakterystyczne piski. Jeśli chodzi o czas oczekiwania na wczytanie, to SIO2SD jest pod tym względem najbardziej zbliżone do prawdziwych stacji (czyt.: jest wolne), a zarazem ma możliwość ustawienia prędkości z jaką pracuje - takie turbo :)

Jeszcze jedna uwaga - do korzystania z SIO2SD jest potrzebny PC-et z czytnikiem kart pamięci. Ozcywiście, jak już zgramy wszystkie pliki na kartę (z poziomu Atari się nie da), to PC staje się zbyteczny.

Mam SIO2SD od Piguły (nie jedno) i sobie bardzo chwalę :)

Jacques 2009-07-09 13:30:25

larek: o ile za jakiś czas nie pojawi się następne pytanie w komentarzu :-)

Kaz 2009-07-09 13:46:31

Tradycjonalista nie uzywa SIO2SD zamiast stacji dyskow :D

Kaz 2009-07-09 13:48:06

Misiu - dalem Ci na tacy rozwiazanie Twoich problemow z rozszerzeniami i naprawami - liste osob, ktore sie tym moglyby zajac. Kontakty (emaile) do nich znajdziesz w dziale "Stragan". Dlaczego nie skorzystasz z porad?

MisOr 2009-07-09 15:08:09

Nie wiem czemu ale patrząc na screeny na mysl przychodzi mi Draconus ... Czemu? Grafika swietna i klimat jakis taki 80s. I love 80s.

misiu 2009-07-09 15:17:15

Kolego Jacques nie ucz mnie ortografi, pisząc na kompie nie zawsze zwracam uwage na poprawność pisowni, poza tym nie będzie dodatkowych pytań w komentarzu bo kolega larek któremu jeszcze raz dziekuje wyczerpał temat i to wszystko co nie było dla mnie do końca jasne teraz świeci jak słońce.
Nadmienie tylko że mimo mojego nicka nie mam 15 lat (ba kiedy to było?)

Kaz, co do tradycjonalizmu to skoro sio2sd pracuje podobnie do stacji dysków to może być. :)
Podałeś bym zapytał w dziale stragan tak zrobiłem bez odzewu, potem powiedziałeś bym sie skontaktował z tym lub z tamtym , ale wydało mi sie że lepszym rozwiązaniem najpierw będzie dowiedzieć sie co i jak tutaj a potem zamawiać.
Faktycznie zgodze sie tylko co do jednego mogłem to pytanie zadać gdzie indziej np. na forum atari area, ale jakoś ta stronka przypadła mi bardziej do gustu jednak jest już za późno stało sie jak sie stało.
Urażonych tym faktem przepraszam i pozdrawiam.

larek 2009-07-09 16:00:01

Zauważyłem niestety, że na wielu forach (dobrze odmieniłem?) "wielcy znawcy" odpowiadają bardzo często na błahe, z ich punktu widzenia, pytania w najmniej pomocny sposób, czyli piszą np. "poczytaj sobie tu", albo "poszukaj w postach, było już o tym". Niejednokrotnie boję się zadawać pytania, bo dość, że wyjdę na głupka, to odpowiedź i tak znam - "szukaj.se". Wiem, że przeczytanie Atariki, czy innej skrabnicy wiedzy od dechy do dechy jest dobrym pomysłem, ale jeśli potrzebuję już teraz, wiedzieć coś bardzo konkretnego, to odpowiedź "przeczytaj sobie..." jest najbardziej denerwującą odpowiedzię, jaka może być. Owszem, podanie źródeł, strony z dodatkowymi informacjami na przyszłość się przyda. Będzie to konieczne, gdy odpowiedź nie jest taka prosta i wymaga wyłożenia podstaw jakiegooś zagadnienia. Jednak na proste pytania, na które da się prosto odpowiedzieć - odpowiadajmy, bo co nam to szkodzi!?

Pozdrawiam.

Kaz 2009-07-09 17:11:10

Misiu - nikt sie nie uraza, ale cos krecisz :). Napisalem: "witam na stronie, dzieki za dobre slowo. Do pytan pozatematycznych polecam jednak forum. Kontaktu z elektronikami mozna tez szukac poprzez dzial "Stragan" - na pasku po prawej stronie."
Moim zdaniem jest to porada prosta i jasna. Jest tam kontakt zarowno do Lotharka, jak i Zenona oraz Piguly.

Nie wiem, w czym Larek pomogl, podajac Ci to samo o Lotharku, ale niech Ci bedzie :). Co do SIO2SD sie nie wypowiadam, bo nie mam.

Jezeli chodzi o forum to mialem na mysli forum atarionline.pl - najswiezsze watki widoczne sa w gornej czesci prawego paska. Tam na pewno nikogo by Twoje pytanie nie urazilo, bo PO TO miedzy innymi jest forum, zeby pytac, pytac, pytac. Zas pisanie o swoich problemach pod nowinka o czyms zupelnie innym nie jest oczywiscie nie wiadomo jakim wystepkiem, ale po prostu niewygodne dla czytajacych i nie dziw sie, ze niektorzy sie burza :).

Pozdrawiam i mam nadzieje, ze dasz sie tez Lotharkowi przekonac do "normalnego rozszerzenia pamieci ;)

stRing 2009-07-09 19:28:50

w Pang! gra się wyśmienicie (płynnie i zwinnie), gra wciąga a muza... będzie wymiatać ;)

glowas11 2009-07-09 21:56:36

No fakt wygląda rewelacyjnie choć ostatnio nie mam czasu na nic to z niecierpliwością czekam na finał .

zaxon 2009-07-09 23:11:42

Noo, bomba, super wykonanie, na amidze sie w to zagrywalem, wielki szacunek dla piszacych i dalej jestem przy nadziei ze sie Dizzy doczekam na Atari,

Misiu, co do sprzetowcow, a po co ja na na AA w stopce podaje swoje GG? Aj waj, przecie wystarczy napisac do ktoregokolwiek nikt nikogo nie skrzyczy.

Czarny_faraon 2009-07-10 22:31:29

Zapomniałem pochwalić rozwiązanie w sprawie muzyki i odgłosów w grze. Większość gier oferuje wybór jedynie jednej możliwości, albo muzyka albo odgłosy. Tu mamy dwa w jednym z możliwością niezależnej regulacji głośności. Tego nie oferuje chyba żaden znany mi tytuł, a może się mylę? Ciekawe jak to wpływa na jakość generowanej muzyki, jakie narzuca to ograniczenia?

miker 2009-07-10 23:12:15

E.. jest już tego "troszkę": Tekblast, Magic of Words, Klony, Jetboy, Yie Ar (Another) Kung Fu, Bomb Jack (Bomb Jake) i na pewno coś jeszcze.

A ograniczenia? No cóż - poświęca się jeden kanał muzyki i rezygnuje z różnych "wodotrysków" (bądź stosuje się je zamiennie z innymi). Nieco może kombinowania, ale efekt jest. :)

stRing 2009-07-10 23:36:14

da się upchać w 4 kanałach ładne efekty i zróżnicowaną muzykę. nie stanowi to dużego wyzwania ale pokombinować trzeba. szkoda tylko że w danym momencie może grać tylko jeden efekt i często nie zdąży zagrać jeden a już wtrąca się drugi.

sikor 2009-07-11 08:59:22

Tak nieśmiało pytam: jak obstawiacie, najpierw skończy TeBe i spółka swoją wypasioną wersję czy TDC swoją partową wersję (PAnga-Ponga)? Chodzi oczywiście o pełne wersje.

Jacques 2009-07-15 12:44:03

Pytanko: czy coś się zmieni jeszcze w kwestii dynamiki/fizyki gry? Bo porównywałem wersję z Amigi jak i C64 i tam zarówno "kulki" (które mają też inną fizykę) jak i "lina" głównego bohatera są bardziej dynamiczne. Nasza wersja z preview wygląda na nieco ospałą w porównaniu z tamtymi.

miker 2009-07-17 05:57:55

A jakiś przybliżony przynajmniej termin zakończenia prac jest znany?
Super giera się szykuje. Pozdrawiam!

Tdc 2009-07-17 23:00:48

Tak... zakłady bukmacherskie ;):)

Sikor: tylko nie dawaj mi terminu ;) :)