Drobiazgownia by Kaz 2009-09-17 23:02:59

Jak zwykle, gdy uzbiera się więcej drobiazgów, publikuję je "hurtowo". Dzisiaj podobnie - będą ciekawostki z dziedziny grafiki i muzyki.

zdjęcie dj-a ze zlotu "Riverwash" - wykonał TDC


1. Cover z "Flimbo's Quest"

Piotr "Tatqoo" Świerszcz podzielił się coverem utworu z gry "Flimbo's Quest" (oryginalnie w formacie MOD). Pliczek tutaj.

2. Program "Black Magic Composer"

Kolega Du¹an "Hugh Tobias McFarrel" Majtás zaczął przeczesywać swoje zasoby dyskietek, a ponieważ zauważył, że w dziale muzycznym mamy braki, podesłał "Black Magic Composer", program do edytowania muzyki, także z samplami. Kopia 1:1 utworzona za pomocą programu "US Sector Copier 4" na stacji dysków Atari XF551 i przeniesiona na peceta za pomocą SIO2USB. Plik tutaj. Mamy też zapowiedziane inne ciekawostki z dysków, więc czekamy cierpliwie.



3. Miker i "Graph2Font"

Michał "Miker" Szpilowski postanowił pobawić się w konwersje obrazków z C64: "Zacznijmy od początku. Jak to się stało, że zająłem się G2F-em? Generalnie bardzo ucieszył mnie fakt, że Graph2Font zaczał wspierać VBXE. Oczywiście co zrobiłem - pościągałem z sieci tonę różnych obrazków i zaczałem wrzucać, co popadnie, ile popadnie itd. Coś wyszło lepiej, coś gorzej, zabawa była przednia. Z czasem jednak popróbowałem jak to jest z obsługą programu i "zszedłem" z VBXE. Na pierwszy ogień poszedł obrazek "A-ko". Przyznam, że parę razy miałem ochotę dać sobie z nim spokój, tym bardziej, że w którejś fazie coś sobie zamazałem i musiałem ręcznie odrysowywać, ale jakoś wyszło (choć nie w 100% jak oryginał, a taki miałem początkowo zamiar). Potem już poszło niemal jak z płatka: "Cooooool Cat" - tutaj to w sumie relaks i zabawa, najwięcej z dopasowaniem kolorów."Ice Spies" - nieco miąchania z poprzykrywaniem sprajtami syfków po konwersji. Dalej był "Ako Hus Do Piva" - też łatwiutki, ale fajnie zrobiony i chciałem go mieć na atarce, "Nude Girl" - paniena może średnia, ale nic to, potraktowałem jako wyzwanie, tym bardziej że już mi sprajtów zabrakło i G2F zaczął nieco protestować (także nie jest "100% pixel perfect). Co dalej... "Money for Nothin(g)" - tu musiałem niestety "zejść" na wąski ekran i pozbawić gostka dłoni, ale chyba nie wyszedł najgorzej. "Hug Me" - może ktoś chce na blogaska? ;) "Female Face" - tu też obrazek fajnie zrobiony i chciałem go mieć (powinien wyjść "pixel-perfect" z oryginałem, ale nic nie dam sobie uciąć chyba 6 kolorów). "Compo Pic [AEG]" - przyznam, że nie wiem, co mnie pchnęło... bywa. :D "Shower" - tak, to juz kiedyś było pokazywane, rzuciłem się na obrazek w trybie FLI, oczywiście poległem, ale nie bez walki ("trochę" mu brakuje, ale pewnie po małym poprzestawianiu obiektów wyszedł by znacznie lepiej). No i na końcu "Dangerous", czyli jedna z atomówek ;) Dwa razy podchodziłem, ale efekt podoba mi się, jak się dobrze nie przyjrzeć, to rysunek wygląda jak kolorowy hi-res. Pozostałe obrazki, nie wymienione w tej przydługiej opowiastce zostały po prostu wgrane do Graph2Fonta i zapisane już jako atarowskie pliki XEX. Dodam jeszcze, że cała powyższa grafika pochodzi z CSDB i można ją tam znaleźć wpisując nazwę. Jednocześnie wielki respekt dla autorów tych i innych grafik i nie tylko. Fajnie widzieć, że 8-bit ciągle jest na fali. Dziękuję za uwagę." Pliki od Mikera tutaj, zarówno jako osobne pliki XEX jak i jako jeden plik ATR.



4. Piguła i "Atari Interlace Studio"

Marcin "Piguła" Prusisz także rozpoczął zabawę z programem graficznym TeBe-go, ale z innym: "Miałem dzisiaj dwie godziny wolnego czasu, zacząłem małe eksperymenty z AIS, czego efektem jest mała konwersja pracy z Atari ST, która baaardzo, ale to bardzo przypadła mi do gustu.. w załączniku plik CIN." Jest to obrazek "Fujibaby" narysowany orginalnie przez Timbrala. Plik tutaj.



5. Kaz i gry Spectrum

Kolega German "Devwebcl Gonzales co jakiś czas publikuje porty gier tekstowych wykonanych w systemie "The Quill" na ZX Spectrum (u nas: "Adventure Writer"). Porty te przenoszą jadnak sam tekst, bez obrazków tytułowych, które istnieją w wersji Spectrum. Ponieważ za pomocą programu "Integrator" Larka można łatwo doczepić gotowe ekrany tytułowe - zrobiłem konwersje takich ekranów do kilku Germanowych portów. Poprzednio były to gry "The Adventures of Basark the Dwarf ", "Last Will and Testament" oraz "Quest for the Holy Joystick", a obecnie dwie kolejne: "Classroom Chaos" oraz "Treasure". Pierwszy wymagał dużo zabawy w G2F, bo to tryb hi-res, ale (moim zdaniem) wygląda obecnie nieco lepiej niż oryginał. Drugi to trochę więcej niż konwersja, bo obrazek tytułowy oryginału nie przypadł mi do gustu. A że całkowicie przypadkowo znalazłem zdjęcie figurki, z której autor wersji Spectrum wykonał grafikę, wykorzystałem Floyda-Steinberga do "remasteringu" zdjęcia ;) i całość zrobiłem po swojemu. Gry w katalogu gier odpowiednio tutaj i tutaj.

X 2009-09-18 00:12:54

Ta gąska przy kuflu kogoś mi przypomina :D :D :D

tebe 2009-09-18 01:06:50

Fujibaby ładne, pare piksli można by jeszcze poprawić, AIS ma 3 tryby stawiania piksla (zaznaczamy to checkbox-em nad paletą kolorów), podstawowy - piksel stawiany na obu buforach interlace, drugi - piksel na buforze #0, trzeci - piksel na buforze #1, można to wykorzystać właśnie przy kolorowaniu np. CIN-a, gdy zmieniamy tylko piksle trybu GR11, a piksle GR15 zostają zachowane

anonymus 2009-09-18 09:09:31

tajemnica statuetki?

pigula 2009-09-18 09:28:55

Tebe - tego nie wiedziałem.... ale na 100% z porady skorzystam przy zabawie nad kolejną pracą... oczywiście obrazek na prawdziwym sprzęcie wygląda o niebo lepiej ;)

Kaczor 2009-09-18 10:07:22

Fajne, proszę o więcej. Lubię oglądać tak dobrą grafikę.

Skorek 2009-09-18 10:13:08

@ Miker - bardzo kolorowe i miłe dla oka, ładne.
@ Piguła - też ci to pięknie wyszło.
@ Kaz - też ładne, trzeba się nagimnastykować w Hiresie, zresztą w każdej rozdzielczości jeśli chodzi o G2F.

miker 2009-09-19 08:36:39

A dzięki, Skorek, fajnie się konwertowało, może jeszcze pobawie któregos dnia. :)

A co do obrazka Timbrala, jest jego jeszcze jedna wersja - tutaj: http://www.pouet.net/user.php?who=3993

miker 2009-09-19 08:43:09

Jeszcze raz ja. O, nie wiedziłęm, że w archiwum nie ma Black Magic Composera, dorzuciłbym na pewno. Programik w ogóle jest niesamowity jak na produkcję tego typu z początku lat 90-tych. Można z niego wydobyć niemal wszelkie dźwięki, które sobie człowiek wymarzy (i które POKEY potrafi wyartykułować). Ma jednak podstawową wadę - jest to narzędzie dla totalnych hardkorowców. No, może nie takich jak potencjlani użytkownicy MACHa, ale prawie. Także mimo swoich przewspaniałych możliwości BMC szybko odszedł w zapomnienie. Dopiero pojawienie się CMC-a (jakże przecież bardziej prymitywnego), pchnęło ludzi do robienia muzy na Atarkę. No, ale to już raczej temat na cały artykuł.
Pozdrawiam!

pigula 2009-09-19 22:14:17

Smoczek z poueta - niestety jest już mniejszy i całość bardziej miga.... (efekt końcowy jakoś mi nie leży).
http://tiny.pl/hq99j

pigula 2009-09-19 22:46:01

I kolejna praca szybko przerzucona z ST:
http://tiny.pl/hq9wm - dla mnie efekt na prawdziwym sprzęcie powalający :) TEBE masz u mnie duuuuuużżżżżżeeeegoooo browara...... za tak dobry program! Aż się prosi aby powstała teraz jakaś fajna kolekcja graficzna z konwertowanymi ładnymi pracami.

Kaz 2009-09-20 01:10:33

Dodam, ze przegladarka "Fail" Epiego i Foxa tez ladnie pokazuje te obrazki.