Nowa gierka by Kaz 2009-12-06 14:41:26

Na zaprzyjaźnionym, również retromaniakalnym, serwisie RetroAge.net pojawiła się nowa gierka na Atari. To miłe, że już nie tylko na stronach stricte atarowskich można spotkać nowy soft do Atari. Śledzący tematy na Forum Atarum zorientują się, że jest u nas zapis prac programistycznych nad grą, które prowadził jej autor Tomasz "Tbxx" Boksa. To jego pierwsza producja dla Atari, gratulacje za doprowadzenie prac do końca.

Puzzle Mania została napisana w Turbo Basic-u XL i jest grą freeware. Zasad rozgrywki nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć - należy w jak najkrótszym czasie ułożyć obrazek z pomieszanych fragmentów. Program sterowany jest za pomocą joysticka (wybór opcji w menu, poruszanie klockami), wybór opcji zatwierdzamy przyciskiem fire. Podczas gry przytrzymanie fire wyświetla numerację klocków. Wciśnięcie "START" podczas gry powoduje przejście do strony tytułowej. Możemy wybrać do układania jeden z kilku skonwertowanych obrazków oraz rozmiar klocków. Jak informuje autor, muzyka i grafika nie są zrobione przez niego.



Plik gry do ściągnięcia albo ze strony RetroAge.net albo z naszego katalogu w tym miejscu.
Fandal 2009-12-06 18:24:00

Nice game! Contragulations to author. Unfortunately there is a minor problem on real HW - music is not played correctly. Pokey must be initialized after disk operations using BASIC command SOUND 0,0,0,0 to avoid this problem.

xxl 2009-12-06 18:52:50

jesli powstanie patch do tej gry to poprosilbym o zmiane sposobu przesuwania klockow.

tbxx 2009-12-06 19:07:55

xxl - a jaki jest problem z obecnym sposobem? i na jaki bym musiał poprawić? (nie wiem czy potrafię)

ps. fakt nie testowałem gry na real atari (jeszcze się nie dorobiłem SIO2SD ani innego PC<-->ATARI. Czym objawia się brak SOUND 0,0,0,0 ?

mono 2009-12-06 19:39:08

@tbxx: Pokey ma połączone kanały 3 i 4 ustawione na częstotoliwość 19200 (AUDF34=$28) oraz ustawiony zegar bazowy dla kanału 3 na 1.77MHz (AUDCTL=$28) i SKCTL ustawiony na komunikację taktowaną kanałem 4 (wartość $20 - wysyłanie, $10 - odczyt). Dowolna instrukcja SOUND resetuje AUDCTL wartością 0 a SKCTL wartością 3.

xxl 2009-12-06 19:43:04

kopiujesz po jednej linii na pozycje docelowa z jednoczesnym kasowaniem starej pozycji, a gdyby taki 'ruch' zrobic bardziej plynnie? obecenie latwo sie pogubic (ja sie gubie).

mono 2009-12-06 19:43:11

Player zazwyczaj zapisuje tylko rejestry AUDFx, AUDCx i AUDCTL; niezresetowanie pokeya objawia się dziwnym metalicznym dźwiękiem wynikającym z jakiegoś filtrowania przy komunikacji. Na AtariAge był o tym wątek jak wykorzystać te filtry dolnoprzepustowe (!) do uzyskania nowych brzmień.

miker 2009-12-06 21:07:24

Sound'y swoją drogą, a swoją: POKE $D20F,%3: POKE $D208,%0 :)

tbxx 2009-12-06 21:13:17

Zależało mi na szybkości ruchu klocków. Dlatego pierwsza wersja, gdzie najpierw rysowałem klocek na nowym miejscu a później kasowałem stary odpadła. W tej wersji chyba najlepiej wyszedł ruch klocka w dół. Mysle że odwracając pętle można by zrobić taki sam w góre. Na ruch klocka na boki chyba nic nie poradze...

ps. udało się juz komuś ułożyć puzzle na 8x8? ;)

xeen 2009-12-06 21:57:19

nice:)

xeen 2009-12-07 09:17:33

ciekawi mnie jak by wyglądało kopiowanie lini najpierw parzystych, potem nieparzystych przy przesuwaniu klocków
(skoro płynny przesuw jest trudny do uzyskania)

tbxx 2009-12-07 10:57:17

xeen - wyglądałoby to tak:

http://www.dailymotion.pl/video/xben61_puzzle-mania-test_videogames

xeen 2009-12-07 20:04:37

moim zdaniem fajniej, ale to kwestia gustu :)