Projekt "TLC" by Kaz 2010-01-03 01:16:30

Tomasz "Levi" Lewandowski z grupy Samar nie zostawił po sobie zbyt wielu dziełek na nasz komputer w starych czasach, a przecież prezentował duże zdolności graficzne i koderskie. Znacznie więcej prac Leviego można podziwiać na scenie C64. Okazuje się jednak, że wrócił po latach do prac na Atari, co może nas tylko cieszyć. Projektem, który Levi zamierza dokończyć jest gra TLC.

zdjęcie sprzed lat: Levi to ten, który trzyma w ręku C64


O grze TLC Tomek poinformował na Forum Atarum: "Ładnych parę lat temu, chyba w 1996 albo 1997 roku, zainspirowany grą "Skidmarks", którą zobaczyłem u kolegi na Amidze, postanowiłem napisać coś podobnego na Atari. Też miał być przesuwany ekran by gra wyglądała w miarę dynamicznie i 1 lub 2 autka.

Swego czasu napisałem wersję na C64 pod szyldem "Samar Productions". Ekran się nie przesuwał, bo na C64 trudniej to zakodować, tym bardziej, że grafika nie była na znakach. Jak patrzę z perspektywy czasu na tą grę to uważam, że można było dużo lepiej ją zrobić...

Ale powracając do tematu... Nawet coś już zakodowałem na moim 130XE. Niestety projekt zarzuciłem. jakoś straciłem zapał, potem kupiłem PC i już w ogóle "zgrzybiałem". Minęło dużo czasu... Temat powrócił :-) Znów zainteresowałem się maluchem. W końcu to mój 1-szy komp i zawsze pozostanie sentyment... Ale stary kod i fazy animacji samochodu pozostały gdzieś na starych kasetach... Zaprojektowałem wszystko od nowa. Postanowiłem, że trasy będą grafiką w rozdzielczości GR.7 (właściwie GR.15, ale co druga linia musiała pozostać wolna). Mam już zakodowaną prawie całą grę. Brakuje tylko sortowania wyników, paru poprawek no i poskładania wszystkiego do kupy.

Tras ma być 10, no i samochodów też kilka, więc muszę jeszcze dorysować trochę grafiki, ale to już łatwiejsza część pracy. Niestety będzie tylko jazda na czas (brakło czasu procka na 2 gracza :-( ). Ale zawsze można zakodować następną część gry... Gra ma zajmować całą dyskietkę. Miałem ją skończyć do końca tego roku (zacząłem w styczniu), ale niestety już wiem, że się to nie uda :-(. Jak gra już będzie gotowa to oczywiście podzielę się ATR'em. Muszę jeszcze zaopatrzyć się w SIO2PC, by zobaczyć jak to wygląda na prawdziwym sprzęcie. Zrzut ekranu gry można zobaczyć na obrazkach."




Orócz zrzutów z ekranu mogę jeszcze zaprezentować, co obiecałem Tomkowi, filmik z gry:



Zwracam uwagę na rzadko wykorzystywany w grach tryb GTIA oraz świetne brzmienie z POKEY-a. Pliku z grą tym razem nie ma :).
Kaz 2010-01-03 02:31:48

Dyskusja na temat gry wciaz trwa na forum:
http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=487&page=1#Item_25

miker 2010-01-03 09:21:05

No, wygląda spoko. Fajny patent z tą 15-tką co drugą linię. Tylko właśnie albo samochód do zmiejszenia, albo trasy do poszerzenia. I jeszcze widzę, że wóz ma raczej napęd rakietowy. Ja rozumiem, że Shell Helix, V-power i inne takie, ale moim zdaniem jeszcze przyśpieszenie jest do poprawki. Poza tym, jak powiedziałem, wygląda fajnie! :)

irwin 2010-01-03 09:34:46

Wygląda znakomicie, a ten pomysł z obracaniem samochodu przy wyborze - jak w jakiś grach 16bitowych. Co prawda pixle są wielgachne ale pewnie w innych res. by się tak nie dało.
Co do szybkości samochodu: Najlepiej zrobić to w ten sposób aby samochód oprócz prędkości 0 i max miał jakieś stany pośrednie, w szczególności aby czas potrzebny na osiągnięcie szybkości maksymalnej wynosił 3-4 sekundy a nie 0.1 sekundy. ;)

Jacques 2010-01-03 11:33:19

Wygląda świetnie! Zgadzam się z przedmówcami - albo samochód mniejszy albo poszerzyć tor, no i kwestia przyspieszenia/zwalniania tej rakiety :-) Będzie super giera!

Kaczor 2010-01-03 11:45:36

Gra wymiata - tylko tak jak przedmówcy piszą, kilka zmian i będzie hicior tego roku. Sama dynamika robi wrażenie.

Grey 2010-01-03 12:40:24

absolutely fantastic ! Aż chce się krzyczeć - POOOLAND ! :D Muza w stylu SID'a, dynamika - wymiata :)

xeen 2010-01-03 12:59:56

mocna rzecz
aby tylko wyszła w 2010

Rzymianinus 2010-01-03 13:27:20

Dołączam się do opinii Jacques`a. A może by jeszcze światła stopu?

Wolfen 2010-01-03 13:36:26

Mi sie akurat bardzo podoba :) a nie daloby sie kosztem predkosci poruszania autka wrzucic drugiego? IMHO samochodzik porusza sie z predkoscia swiatla ;) albo to moje tylko subiektywne wrazenia po obejrzeniu filmiku.

Philsan 2010-01-03 13:45:40

Awesome!

Levi 2010-01-03 16:25:32

Widzę, że kolejne przeróbki są konieczne. A już się cieszyłem, że jestem tak blisko końca... ;-) Ale dziękuję za uwagi. Są bardzo cenne. Samochód rzeczywiście za szybko przyspiesza.
Irwin, samochód ma prędkości pośrednie, ale przy tak dużym przyspieszeniu dobrze tego nie widać.
Samochodu nie będę już zmniejszał, ani nie dorobię drugiego (sorry Wolfen). Musiałbym całkowicie przebudować engine gry, ale na pewno przynajmniej 2 autka będą w następnej części gry. Trasy zrobię szersze na tyle na ile mi pozwoli rozdzielczość (512x160). Dodatkowo jazdę ułatwi mniejsze pszyspieszenie auta. Będzie można lepiej mieścić się w zakrętach :)

gregor 2010-01-03 16:57:17

Dźwięki jak z gry Fire Chief

nodez 2010-01-03 18:16:51

1 czy 2 autka czekam na ta giere :)

Ramos 2010-01-03 20:37:24

Gratulacje Tomek. Gra jest naprawdę rewelacja. I pomyśleć, że wszystko sam tworzysz.

pin 2010-01-04 01:50:32

Jeśli można, to przepisz to samo na "drugiego" pokeya tak, by na kompach ze stereo grało z obu kanałów choć by i mono :)

miker 2010-01-04 06:54:45

Nie, nie - może nie dokładnie to samo, bo to kiszka potem wychodzi, jak się dźwięki "znoszą". Lepiej jest opóźnić drugiego POKEY-a o 2-3 ramki, tak jak to onegdaj MegaPlayer MacGyvera robił. :)

dely 2010-01-04 20:05:18

To ja się w takim razie (w odmiennym stylu) zapytam czy rozmawiamy w komentarzach do tej "nowinki" o tej grze, której screeny są tu zamieszczone? Bo jeśli tak to chciałbym się uprzejmie dowiedzieć gdzie chłopcy widzicie tu "rewelację", "awesome" oraz "świetne brzmienie z POKEY-a" względnie "Wygląda znakomicie"?

Na pierwszy rzut oka myślałem, że Kaz zaczął się zajmować grami z Atari 2600. Samochód ma dwie prędkości - żadną oraz błyskawiczną, co powoduje niemożebność utrzymania się na trasie, która nota bene jest ciasna jak majtki po praniu. Czemu miał służyć wybór budowy display listy z co drugą pustą linią? Jeśli szybkości to spoko (aczkolwiek nie wiem co tu ma zjadać CPU), ale jeśli dla wyglądu to jest to epic fail, albowiem prezentuje się to chałowo. Co do dźwięku to straszliwie mnie drażni naśladowanie SIDa - POKEY nigdy SIDem nie będzie, a próby zagrania podobnie mi nie przypadają do gustu ponieważ dźwięk przypomina popierdywanie i zwyczajnie nie jest czysty i klarowny tak jak przy utworach wykorzystujących, że tak powiem, natywne brzmienie. Posłuchajcie utworów BeWu, Epiego że nie wspomnę o IKSREJU :)

A na porównywanie do Skidmarks spuśćmy zasłonę milczenia... Niemniej - powodzenia.

Kaz 2010-01-04 21:48:05

A mnie sie gra podoba. Brzmienie muzyki fajne i malo mnie obchodzi czy to brzmi jak SID czy PID, bo to gra POKEY. Natywnie. Grafika tez mi sie podoba, nie widzialem wczesniej takiego pomyslu. Playability jest do poprawy, ale o tym juz wszyscy wspomnieli, wiec powtarzanie tego po raz n-ty niczego nie wnioslo.

Acha, i polecam czytanie ze zrozumieniem - Levi napisal, ze INSPIROWAL sie Skidmarks, a nie ze zrobil jej konwersje.

bob_er 2010-01-04 22:11:23

na filmie to wyglada tak, jakby naprzemiennie byly: tlo i samochod.
sprytny myk, bo pozwala odpuscic sobie nakladanie grafiki samochodu na tlo jednakze ogolny obraz troche na tym traci.

xeen 2010-01-05 10:02:04

nie, no
wiadomo, że wiele elementów trzeba dopracować
że grywalność do poprawienia, że trasa za wąska itp.
ale silnik działa (niezłe określenie dla gry samochodowej:) i ma spory potencjał (dynamika).
ja tam mówię awsome, wybornie - bo tak to wygląda.
Czy jest podobna gra na Atari? Chyba już wszytskim znudziło się nieco rally speedway?
a pasek prędkości, fonty, grafika ogólnie (pewnie, że też wymagane bqardzo poważne szlify) wygląda świetnie - te ludziki wyglądają jak z gier sensible software (mega lo mania, sensible soccer itp).

ja tam trzymam kciuki, życzę powodzenia i czekam z niecierpliwością na efekt końcowy
jeżeli mogę w czymś tam pomóc - spróbuję, chociaż programistycznie to jeszcze nie mój poziom, ale może można potestować, coś tam zaprojektować (poziomy) itp.

Levi 2010-01-13 02:27:28

Dely, ja rozumiem, że gra może Ci się nie podobać. Poza tym jak wcześniej pisałem wszelkie uwagi do projektu są dla mnie bardzo cenne.
Ale nie wypowiadaj się twierdząco na temat rzezy, co do których nie jesteś pewien! To ja kodowałem tą grę i zapewniam Cię, że, jak wcześniej pisałem, samochód ma prędkości pośrednie.
O celu budowy DL w taki a nie inny sposób też już pisałem. A nawet w tym wątku ktoś już się na ten temat wypowiadał.
Co do dźwięku to ani przez chwilę nie pomyślałem o naśladowaniu SIDa. Tak jak pisał Kaz - to gra POKEY.

Wolfman 2010-01-16 17:33:01

Wypaśna gierka się szykuje

Wolfman 2010-01-16 17:37:16

gggheem ,po wpadnięciu na linię toru autko moim zdaniem powinno z lekka zwolnic zamiast odbijanki i było by super,zapowiada się niezły tytulik jednakże przy wyborze fury kiedy takowa względem 16 b ble,ble,ble dorysował bum linie boczne tzn zarys drzwi