Premiera "Satellite" by Kaz 2010-01-11 02:41:23

Marek "xeen" Cora prezentuje pierwszą grę atarowską w 2010 roku, pod tytułem Satellite:

"W ramach nauki PMG, próby zrozumienia porad kolegów dotyczących podkolorowania mojej poprzedniej gry "Square", napisałem prostą grę o nazwie "Satellite". W grze musimy wyzbierać, za pomocą abstrakcyjnego pojazdu składającego się z dwóch elementów (satelit), wszystkie przedmioty na planszy. Przedmioty te zmieniają zachowanie satelit (zmieniają kierunek obrotu, bądź zatrzymują obrót), mogą być zebrane tylko przez satelitę w takim samym kolorze, co dany przedmiot.



Gracz walczy z nieubłaganie upływającym czasem, w którym musi się zmieścić. Zebranie kolejnego przedmiotu na planszy powoduje wyzerowanie czasu, gracz musi zatem odpowiednio planować jak zbierać poszczególne przedmioty i w jakiej kolejności. Podstawową przeszkodą są rdzenie satelit, wrażliwe na znajdujące się na planszach elementy, które zaprawiony w boju gracz musi umiejętnie omijać. W praktyce rdzeń satelity jest wrażliwy na najjaśniejszy i pośredni kolor na ekranie, co należy skrzętnie wykorzystać. Do dyspozycji gracza jest pięć, raczej bardzo trudnych, plansz w zupełnie odmiennych sceneriach. Zapraszam do grania, testowania.



Gra stanowi prequel do następnej, planowanej przeze mnie, bardziej rozbudowanej części gry. Turbo Basic XL ze swoimi ograniczeniami nie pozwolił mi na scroll i więcej sprite'ów, ale mimo wszystko prequel postanowiłem dokończyć i stanowi on pełnoprawną grę, pierwszą na dobrze zapowiadający się dla Atari rok 2010. Grafika użyta w grze jest po części moja, po części "wyrypana" z różnych gier na inne platformy.

Oczywiście, tradycyjnie już dziękuję Pawłowi "Zilq" Banasiowi za muzyczkę, która miło przygrywa na planszy tytułowej, oraz wszystkim osobom, które nieświadomie przyczyniły się do powstania gierki udzielając mi odpowiedzi na lamerskie pytania (boję się, że kogoś pominę, dlatego nie wymieniam ksyw).



Zabieram się do pracy nad kolejną częścią gry i dokończeniem innych moich projektów w TBXL :). Mam nadzieję, że w końcu posiądę wystarczająco dużo wiedzy aby przynajmniej rozumieć porady kolegów na forum :). Szczegóły - mam nadzieję, wkrótce."




Aby nie uzyskiwać takiego komunikatu jak powyżej, Xeen na moją prośbę przygotował filmik instruktażowy pokazujący sposób przejścia pierwszego, najprostszego (sic!) etapu:



Gra "Square" miała swoją premierę tutaj. A nową "Satellite" pobieramy stąd. Miłego giercowania!
Kaz 2010-01-11 03:03:18

Zilq - gratulacje za muzyczke, swietnie pasuje i jeszcze wpada w ucho.

xxl 2010-01-11 07:29:00

gierka oparta na fajnym pomysle. wykonanie tez niczego sobie :-)

MaW 2010-01-11 08:32:56

Zaje***ste!!! Xeen, wielki szacun za napisanie takiej gry w TBXL.

larek 2010-01-11 08:38:44

No nieźle! Gra bardzo ładnie wygląda. Trudna, jak... ;)

Xeen nam się rozbrykał i teraz będzie sypał grami :)
Nic, tylko przyklasnąć. Chcemy więcej!

Kaczor 2010-01-11 08:40:31

Bardzo ciekawy pomysł, muzyka może na kolana nie powala, ale grafika ładna.

MaW 2010-01-11 09:27:56

Xeen, ja poproszę wersję działającą podobnie jak ta nitromowa: http://nitrome.com/games/knuckleheads/ bo po pierwszym zachwycie jak tylko widzę, że któryś z puntków zahacza o ścianę ścianę to mnie ściska :D

Ilmenit 2010-01-11 11:10:57

Xeen, rewelacyjna gierka. Grafika super. Aż dziw, że zrobione w TBXL :)

Grey 2010-01-11 11:12:02

xeen, tak 3maj :)

powodzenia!

mono 2010-01-11 13:41:12

Bardzo ładnie to wygląda. Powodzenia w dalszych pracach i projektach.

Nolava 2010-01-11 16:10:31

a co będzie, gdy Xeen zabierze się za Assemblera albo Fortha...

larek 2010-01-11 16:22:19

gry będą jeszcze trudniejsze? ;-)

zilq 2010-01-11 16:53:58

Xeen: Po filmie demonstracyjnym oszalałem :D Jak Ty w to grasz? Nie do wiary dosłownie, aż chciałbym zobaczyć playa z 3 poziomu ;P

Kaz: Dzięki. Przypadek(?), że pasuje. Wybór Xeena, więc może i nie (?) I tak skorzystam z okazji. Orientujesz się, co z ASMA?

Kaczor: Grunt, że w ogóle da się słuchać ;D

MaW: O! Świetna giera ]=> Oczyma wyobraźni, już widzę port na malucha ]:->

Kaz 2010-01-11 17:16:59

Zilq - tak, orientuje sie od Ramosa ze sa opoznienia bo PG jeszcze wciaz uzupelnia baze. Jak wiesz, to tez opoznia inna sprawe :)

Ilmenit 2010-01-11 17:25:46

Po odrobinie wprawy gra nie taka trudna :)

xeen 2010-01-11 19:54:12

ta flaszowa gra z linka MaW chyba jest do zrobienia na a8, jak uda mi się zrobić sensowny scroll i opanuje więcej spriteów na ekranie to kto wie.
fajny pomysł na obrót wokół ustabilizowanej satelity i razem z wydłużaniem promienia. można też się pokusić o komnaty jak w montezuma, ale to już nie ten efekt.
no - dużo pracy mnie czeka, chciałbym spróbować użyć SSE :D

nodez 2010-01-11 21:10:20

calkiem niezla giera :)

Poklik 2010-01-11 23:01:44

Genialne w swojej prostocie. Przypomina nieco "Kuru Kuru Kururin" z GBA ;)

MaW 2010-01-12 15:12:06

Xeen, chodziło mi tylko o przeniesienie tego, by satelita zatrzymywał się na ściance i nie mógł dalej obracać wokół drugiego - czyli nie tracimy życia/czasu, a tylko mamy utrudnione poruszanie, ponieważ możemy dojść do sytuacji, gdy nie uda nam się odblokować satelitów.

Reszta jest bezbłędna - nie zmuszajmy się wyłącznie do tworzenia kopii, ceńmy własną inicjatywę.

xeen 2010-01-12 15:24:52

tak planuje - zrealizować odbijanie od ścian w sequelu,
ale ten pomysł z flaszowej gierki z chodzeniem też mi się podoba....