Styczniową tradycją na AtariOnline.pl stało się głosowanie na
najlepszą atarowską grę na świecie czyli KazKompo. Jak co
roku głosować będziemy na gry, które pojawiły się w zeszłym roku, w
tym przypadku w 2009.To już czwarta edycja - od pięciu lat notujemy
pojawienie się każdej gry na Atari, opisujemy je lub chociaż
informujemy o publikacji, prezentujemy zrzuty z ekranu i
udostępniamy pliki, by potem wybrać te najlepsze tytuły. Zwycięzcy
głosowania (trzy pierwsze miejsca) mają prawo do posługiwania się
znaczkiem konkursowym, zaprojektowanym przez 5ebę. Chwalili się nim
zarówno autorzy "Yoomp-a", jak i wydawnictwo GR8 Software. A jest
czym, bo na najlepszą grę za dany rok głosują ludzie z całego
świata, reprezentujący naprawdę szerokie spektrum gustów.
Zanim przejdziemy do regulaminu głosowania, kilka akapitów
wyjaśnienia, co się zmieniło w stosunku do lat poprzednich. Od 2008
roku nie ma nagród pieniężnych. Dwukrotnie w poprzednich latach
fundowałem pieniądze (najpierw 200 jurków, potem 300) dla gier
zajmujących miejsca od pierwszego do trzeciego. Zresztą nie tylko
ja, bo dorzucali się do tego dobrzy samarytanie, którzy zwiększali
pulę nagród. I co roku był problem z rozdysponowaniem tych kwot -
mimo wyraźnego zapisu w regulaminie, że potrzebuję namiarów na
przelew, prawie nikt się nie zgłaszał po nagrody (wypłaciłem tylko
jedną, gdy otrzymałem numer konta od autora gry). Dodatkowo
zauważyłem, że nagrody pieniężne zaczynają przysłaniać w dyskusjach
główną nagrodę konkursu - TYTUŁ NAJLEPSZEJ GRY NA ŚWIECIE za dany
rok. A przecież zdobycie takiego tytułu jest dużo bardziej znaczące
i ponadczasowe niż jakaś tam mamona. Oba te fakty skłoniły mnie od
2008 roku do pozbycia się balastu pieniężnego. Cała uzbierana
przeze mnie kwota konkursowa, poszła na konto fundacji zbierającej
na leczenie dzieci (jej założyciele to lekarze, poważni ludzie,
sytuowani i nie pobierają z funduszu żadnych wynagrodzeń). W
KazKompo kasy już nie ma i nie będzie.
Druga uwaga dotyczy systemu głosowania. Wielu głosujących
narzekało, moim zdaniem słusznie, że nie dawało się oceniać więcej
niż 3 gier, co poniekąd wypaczało wyniki. Byłem przekonany, że
najlepszym sposobem jest zrobienie głosowania na każdą grę w skali
od 1 do 10. Okazało się jednak, że w 2008 roku powstała rekordowa
liczba gier (sam nie niestety do tego przyczyniłem konkursem
"Napisze se") i jakoś trudno mi sobie było wyobrazić, że będzie się
chciało ludziom głosować na ponad 40 tytułów! Że szczegółowo i
solidnie przeanalizują ich jakość, przyporządkują wszystkich punkty
i jeszcze wpiszą to w komentarzach. Ktoś, kto by jednak zechciał
się tego podjąć, musiałby poświęcić na to masę czasu... którego
nikt nie ma w nadmiarze! W tym roku gier jest niewiele mniej.
Postanowiłem więc pójść na pewien kompromis - rozszerzyłem listę
gier, na które oddajemy głos - od 2008 roku głosujemy na 10
pozycji. Myślę, że każdy w tej liczbie będzie mógł zmieścić swoich
faworytów.
Trzecia zmiana jest eksperymentalna i dotyczy głosowania przez
autorów i wydawców na swoje prace. W tym roku mogą oni umieszczać w
najlepszej dziesiątce swoje prace. Poprzednio, i też moim zdaniem
poniekąd słusznie, podnoszono, że autorzy są pokrzywdzeni, bo nie
mogą wybrać najlepszych ich zdaniem gier, a muszą pomijać gry
dobre, których są współautorami, przez co wyniki są nieco
wypaczone... W tym roku mają więc szansę na bardziej obiektywne
oceny, ale zobaczymy czy to się sprawdzi.
Regulamin konkursu
1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry
opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2009. Nie ważne czy są to
gry komercyjne czy freeware, nagrodzone w innych konkursach czy
nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają
rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między 1
stycznia a 31 grudnia zeszłego roku. Listę tych gier tworzyłem na
bieżąco w ciągu całego roku. Mało prawdopodobne, żebym coś
przeoczył, ale oczywiście możliwe. Jakby co - dawać znać.
2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres
email albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką. Najlepiej podać
imię i nazwisko głosującego, albo ksywę, jeśli jest to osoba dobrze
znana na Forum Atarum czy forum Atari Age. Głosy od osób nieznanych
będę próbował potwierdzić, a jeśli to się nie uda, nie zostaną
uwzględnione w liczeniu. Wyniki głosowania (ksywa, oddane punkty)
będą jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak głosował. Żadnych
krętactw, przekrętów czy niejasności.
3. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w
konkursie mogą głosować na swoje dzieła. Także wydawcy gier mogą
głosować na gry przez siebie wydane.
4.Każdy może oddać głos na dziesięć gier, z tym że należy
podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób:
za 1 miejsce - 10 punktów, za 2 miejsce - 9 punktów..., za 10
miejsce - 1 punkt. Wszystkie punkty od głosujących zostaną
podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier.
5. Głosowanie zostanie zakończone w przyszłą sobotę. Tak
więc głosować można do północy z 6 na 7 lutego 2010 roku. Chodzi o
północ tej strefy czasowej, w której znajduje się głosujący (mam
nadzieję, że nikt nie pojechał na wakacje na wyspy Tonga?) :)
6. Nagrodą w konkursie jest zdobycie pierwszego miejsca -
tytułu najlepszej gry roku 2009. Także druga i trzecia gra może
posługiwać się tytułem i znaczkiem konkursu KazKompo.
7. Wśród głosujących, ale tylko tych, którzy oddali pełny i
poprawny głos, zostaną rozlosowane nagrody rzeczowe -
niespodzianki. Po raz wtóry losował będzie program Arka
Lubaszki:
10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH
20 REM KAZ KOMPO 2009
30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE
40 REM --------------------------
50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:?
60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: ";
70 INPUT IG
80 ?
90 REM ROZGRZANIE GENERATORA
100 X=RND(0)
110 REM MIESZANIE, MIESZANIE
120 Y=INT(RND(0)*500)+500
130 FOR Z=0 TO Y
140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30);
150 NEXT Z
160 REM LOSOWANIE
170 X=INT(RND(0)*IG+1)
180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X
190 END
8. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam ja osobiście.
Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji. I jak co roku
proszę o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie chciałbym
tworzyć ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim
dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać
wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.
1 miejsce
2 miejsce
3 miejsce
Gry z 2009 roku
W poprzednich latach było wiele wątpliwości co do dwóch rzeczy: a)
autorstwa, b) którą grę można uznać za nową. Oba problemy wynikają
z tego, że część gier powstaje na bazie już istniejących programów.
A to ktoś przygotuje całkowicie nowe poziomy, wykorzystując stary
silnik (w tym roku taki przykład to "Deflektor II"), a to ktoś
przeportuje lub przekonwertuje grę z innego komputera (przykład:
"Galaxian"), a to ktoś zrobi nieco poprawioną wersję swojego lub
cudzego starszego programu (przykład "Boulder Dash II 25th
Anniversary"),
W związku z tym, że trudno wymieniać wszystkie osoby, które
przyczyniły się do powstania programu (bywa, że nieznani są autorzy
oryginału, na podstawie którego powstała na przykład konwersja),
wymieniamy tylko te, które wykonały program na Atari. Tak więc na
wpisy dotyczące autorów gier proszę patrzeć w ten sposób - jak na
autorów konkretnej wersji czy konkretnej zmiany programu
działającego na Atari.
Jeszcze trudniej czasem rozstrzygnąć, która gra jest nowa i
powstała w danym roku. Autorzy często poprawiają swoje programy,
szlifują, usuwają błędy, rozbudowują. Wersja tegoroczna może być
zupełnie inną grą niż wersja istniejąca wcześniej (przykład:
"Sssnake It!"). Zdarza się, że gra została stworzona lata temu, ale
dopiero teraz zostałą opublikowana. W związku z powyższym,
kryterium, które przyjmujemy, to kryterium daty PUBLIKACJI programu
czyli udostępnienia ludziom. Nieważne, ile czasu autor kisił grę w
szufladzie, ważne, kiedy ona się stała publicznie dostępna. Po
drugie za nową grę uznajemy taką, w której dokonane przeróbki
istniejącej już gry istotnie zmieniły wygląd lub zachowanie
programu.
Z powyższych powodów w tym roku nie były brane pod uwagę jako nowe
na przykład następujące gry:
Boulderdash II 25th Anniversary (dodatkowa grafika)
Cookie Monster 1.4 (poprawki)
Killa Cycle (wersja dla multijoya)
Night Driver (wersja dla VBXE)
Proto Basketball (wersja dla multijoya)
Stellar Shuttle 480i (zastosowany interlace)
Bomb Jake (inny ekran tytułowy, kosmetyczne zmiany graficzne)
Pozostały więc 34 tytuły, z których wybieramy 10 najlepszych,
przyznając punkty w skali od 10 do 1 i wyniki wrzucamy w
komentarzach lub przysyłamy mailem do mnie. Kolejność
alfabetyczna:
1. Colorful Tetris
2. CoreWars
3. Deflektor II
4. Electro Maniac!
5. Galaxian
6. Ghastly Night
7. G.I.L.P.
8. Go Go Garbage Truck
9. Gorilla Warfare
10. H3x0r
11. Indiana Jones 4 Indiana Jones a Zlata Soska Keltu
12. Isora
13. Kolony 2106
14. Loops DX
15. Mini Rect Winder
16. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels
17. Nightshade
18. Nutty Professor, The
19. Order It!
20. Pac-Txt
21. Panga Ponga
22. Puzzle Mania
23. Robbo After 20 years
24. Robbo Forever
25. Space Arena
26. Space Binvaders
27. Square
28. Sssnake It!
29. Stary Dum
30. Tempest Xtreem
31. TextTris
32. Vietnamska mise
33. Viper
34. Yar's Strike
Pliki z wymienionymi grami znajduje się tutaj. Dla zainteresowanych
czymś więcej niż tytułem gry albo dla przypomnienia podaję też
informacje o autorach wersji Atari, a także link do miejsca, w
którym o grze pisaliśmy na AtariOnline.pl, a także wybrane zrzuty z
ekranu, jeżeli byłem w ich posiadaniu. Dołożyłem wszelkich starań,
żeby to zrobić porzadnie, ale gdyby wkradły się jakieś błędy to
proszę dać znać:
2. CoreWars
autor: Rafał "Bober" Ciepiela (Polska)
linka
3. Deflektor II
autorzy: Frantisek "Fandal" Houra, Zdenek "PG" Pseudografx
(Czechy)
stara gra, ale nowe poziomy
linka
linka
4. Electro Maniac!
autor: Stefan C. Müller (Niemcy)
linka
5. Galaxian
autorzy: Krzysztof "xxl" Dudek, Maciej "Rocky" Hauke (Polska)
konwersja z Apple II z dodatkowym ekranem graficznym
linka
linka
6. Ghastly Night
autorzy: Bartłomiej "Bat" Selinger, Paweł Selinger, Andrzej
Szczygieł (Polska)
linka
7. G.I.L.P.
autor: Kamil "Gorgh" Trzaska, Michał "Caruso" Brzezicki
(Polska)
linka
8. Go Go Garbage Truck
autor: Bill Kendrick (USA)
linka
9. Gorilla Warfare
autor: Jason Kendall (Wielka Brytania)
linka
10. H3x0r
autor: Martin "MatoSimi" Simecek (Słowacja)
linka
11. Indiana Jones 4 Indiana Jones a Zlata Soska Keltu
autorzy: Petr "Fly" Svoboda, Frantisek "Fandal" Houra, Radek
"Raster" Sterba (Czechy)
linka
linka
12. Isora
autorzy: Krzysztof "xxl" Dudek, Michał "Miker" Szpilowski, Kamil
"Vidol" Walaszek, "Mr.Beep" (Polska)
linka
13. Kolony 2106
autorzy: Adam "Urborg" Kaczmarek, Arkadiusz "Larek" Lubaszka,
Krzysztof "Kaz" Ziembik, Michał "stRing" Radecki, Daniel "Virus"
Numan (Polska)
linka
14. Loops DX
autorzy: Krzysztof "xxl" Dudek, Krzysztof "Kaz" Ziembik, "XLent"
(Polska)
linka
15. Mini Rect Winder
autor: Paweł "Sikor" Sikorski (Polska)
link
16. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels
autorzy: Jason Kendall (Wielka Brytania), Stephen Knox
stara gra, nowe poziomy
linka
17. Nightshade
autorzy: Krzysztof "xxl" Dudek, Michał "Miker" Szpilowski (Polska),
Christian "Irgendwer" Krüger (Niemcy)
linka
18. Nutty Professor, The
autor: Krzysztof "xxl" Dudek, Michał "Miker" Szpilowski
(Polska)
link
19. Order It!
autor: Marek "Xeen" Cora (Polska)
link
20. Pac-Txt
autor: Arkadiusz "Larek" Lubaszka (Polska)
linka
21. Panga Ponga
autor: Tomasz "TDC" Cieślewicz (Polska)
linka
22. Puzzle Mania
autor: Tomasz "tbxx" Boksa (Polska)
linka
linka
23. Robbo After 20 years
autorzy: Lukas Bezdek, Petr "Fly" Svoboda (Czechy)
stara gra, nowe poziomy
linka
linka
24. Robbo Forever
autorzy: Paweł "Yosh" Różański, "Poklik", Krzysztof "Kaz" Ziembik,
Piotr "Tatqoo" Świerszcz, Marek "MWK" oraz wielu autorów poziomów
(Polska)
linka
linka
25. Space Arena
autorzy: Frantisek "Fandal" Houra, Marek Pesout, Radek "Raster"
Sterba (Czechy)
linka
26. Space Binvaders
autor: Radek "Raster" Sterba (Czechy)
linka
27. Square
autor: Marek "Xeen" Cora (Polska)
linka
28. Sssnake It!
autorzy: Paweł "Sikor" Sikorski, Krzysztof "Kaz" Ziembik, Andrzej
"Andy" Kidaj (Polska)
linka
29. Stary Dum
autorzy: Jan Bohacek, Petr "Fly" Svoboda (Czechy), Martin
"MatoSimi" Simecek (Słowacja)
stary program, poprawiony i rozbudowany
linka
30. Tempest Xtreem
autorzy: Peter Meyer, Sal "kjmann" Esquivel (USA)
gra komercyjna, dostępna wyłącznie w sprzedaży
linka
No dobra... kazdemu sie zdarza... nawet nie doliczyc do 10-ciu ;P ;)
10. Deflektor II :) xeen 2010-01-30 15:47:40
1. Tempest Xtreem (wiem, komercha, ale bardzo grywalna i dobrze zrobiona) 2. Nightshade (brawo, wizytówka xxl'a) 3. Nutty Professor, The (grywalność, dynamika i świetna muza Mikera) 4. Robbo Forever (u mnie w robocie gra zaraża(!) commodore'owców :D ) 5. Kolony 2106 (nigdy się nie znudzi, poproszę o wersję na komórę :D) 6. Isora (fajna układaneczka i do tego izometryczna graficzka) 7. G.I.L.P. (klimat, bracie klimat prawie jak z Another World!) 8. Ghastly Night (nie sposób pominąć, piękne) 9. Loops DX (fajna ta podkolorowana wysoka rozdzielczość no i lubię logiczne) 10. Pac-Txt (rozwalający pomysł, czekam na tekstowego Doom'a) Wolfen 2010-01-30 16:15:49
Ja tez jestem za Kolony 2106 na komorke! :) Philsan 2010-01-30 17:57:04
One question: is it possible to vote for Tempest Xtreem? Without a screenshot I have discovered it only because Xeen voted it! This is the best A8 contest! Kaz 2010-01-30 18:15:14
Vote for games on list, not for screenshots! The screenshots are only guideline, when I have them (didn't get screenshots from Tempest Xtreem, but you can vote for this game, for sure). Philsan 2010-01-30 18:24:24
OK, but the fact there isn't a screenshot hides Tempest Xtreem in the list. I have the original game (awesome game, awful packaging) so I know it very well! For screenshots, you can use demo version here: http://www.atlantisgamesgroup.com/ Kaz 2010-01-30 18:43:08
Look at correct list Philsan, there is one above, without any screenshots or details except titles.
Demo version, as far as I know, looks slighly different than full one, so I prefere to not confuse people. They have link to review of full TX, they can play demo or buy full version. Sure, it can affect voting, because some people can't make themselves familiar with game, but don't blame me for that :). Rastan 2010-01-30 18:47:06
1. Nightshade 2. Ghastly Night 3. Kolony 2106 4. Loops DX 5. Panga Ponga 6. Electro Maniac! 7. Deflektor II 8. Square 9. G.I.L.P. 10. Isora Philsan 2010-01-30 18:56:54
01. Ghastly Night 02. Electro Maniac! 03. Gorilla Warfare 04. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels 05. Tempest Xtreem 06. G.I.L.P 07. Kolony 2106 08. Nightshade 09. Go Go Garbage Truck 10. Yar's Strike xxl 2010-01-30 19:12:33
w Isorze brakuje autora Mister Beep (muza na GTIA), w LoopsDX brakuje Xlenta, w Nutty Professor brakuje Mikera. xxl 2010-01-30 19:17:37
w skreslonych brakuje rowniez jet set willy vbxe CharlieChaplin 2010-01-30 19:26:38
1. Tempest Xtreem (there are two demo versions available at atari-age, the second one is the closest to the commercial release) 2. Electro Maniac (with the level editor one can create new levels as stand-alone *.XEX files!) 3. Kolony 2106 4. Ghastly Night 5. Mr. Robot... and many new levels 6. Loops DX 7. Isora 8. Yar`s strike 9. Hexor 10. Gilp
Greetings, Andreas Koch. Kaz 2010-01-30 19:37:09
Philsan - I add screenshot of TX, close to (simiar, the same?) to full version.
xxl - zaraz uzupelnie. A "skreslone" to tylko przyklady, bylo znacznie wiecej takich drobiazgow, ktore zasadniczo nie sa nowa gra. xxl 2010-01-30 20:21:45
w 6 punkcie powinien byc rok 2009 The Fender 2010-01-30 20:23:53
1. Nightshade 2. Kolony 2106 3. Ghastly Night 4. Isora 5. G.I.L.P. 6. Electro Maniac! 7. Deflektor II 8. Square 9. Panga Ponga 10. Loops DX eF 2010-01-30 23:42:54
1. Kolony 2106 2. Electro Maniac! 3. Gorilla Warfare 4. Nightshade 5. Ghastly Night 6. Isora 7. Square 8. G.I.L.P. 9. Square 10. Mr. Robot... and many new levels stRing 2010-01-30 23:54:00
1.Kolony 2106 - 10 pkt. - mimo, że to tylko Basic, gra potrafi wciągnąć na wiele godzin 2.Tempest Xtreem - 9 pkt. - grałem na Grzybsoniadzie, ogromna grywalność, znakomity dźwięk i muzyka, beznadziejne wydanie... 3.Ghastly Night - 8 pkt. - przed laty byłby hit, teraz zasłużone III miejsce 4.Nightshade - 7 pkt. - za mało takich gier na A8! 5.Robbo Forever - 6 pkt. - generalnie to przecież stara gra, ale nadal trzyma się dobrze 6.Square - 5 pkt. - ładny hi-res 7.Loops DX - 4 pkt. - DX deklasuje poprzednią wersję 8.Isora - 3 pkt. - świetna gierka na przerwę między kolejnymi uruchomieniami Zybexa 9.Electro Maniac! - 2 pkt. - styl starych gier 10.Pac-Txt - 1 pkt. - niech ma, za pomysł rako 2010-01-31 12:05:08
1. Tempest Xtreem - moim zdaniem REWELACJA i to na 64kb 2. Nightshade - mam słabość do konwersji udanych tytułów. 3. Ghastly Night - czemu nie ujrzała światła dziennego w 1995? 4. Kolony 2106 - ciężko się oderwać od komputera 5. Robbo Forever - super inicjatywa i świetne wykonanie 6. DeflektorII 7. Galaxian 8. Electro Maniac! - klimat 9. Panga Ponga - świetna muzuka 10. Mr. Robot and ... T 2010-01-31 13:43:04
1. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels 2. Ghastly Night 3. Nightshade 4. Kolony 2106 5. Pac-Txt 6. G.I.L.P. 7. Vietnamska mise 8. Indiana Jones 4 Indiana Jones a Zlata Soska Keltu Heinz 2010-01-31 14:01:19
1. Tempest Xtreem 2. Nightshade 3. Electro Maniac 4. Mr. Robot+ (.... "and many new levels" version) 5. Kolony 2106 6. Isora 6. Loops DX 7. G.I.L.P 8. Deflektor II 9. Robbo Forever 10. Yar's Strike Skorpion 2010-01-31 14:31:32
1. Koliny 2106 2. Robbo After 20 years 3. Mr Robot... 4. Ghastly Night (chyba ten sam engine co w S.O.S. Saturn) 5. Viper 6. Loops DX 7. Square 8. Pac-Txt 9. Robbo Forever 10. Sssnake It! sikor 2010-01-31 14:36:43
1. Tempest Xtreem 2. Ghastly Night 3. Yar's Strike 4. Kolony 2106 5. Loops DX 6. Nutty Professor, The 7. Space Binvaders 8. Space Arena 9. Pac-Txt 10. Puzzle Mania Nick 2010-01-31 16:11:56
1. Loops DX 2. Kolony 2106 3. Ghastly Night 4. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels 5. Electro Maniac! 6. Robbo After 20 years 7. Robbo Forever 8. Stary Dum 9. Nightshade 10. Square Paladina 2010-01-31 17:30:22
1. Nightshade - realy good playing 3D remake 2. Stary Dum - Czech RPG 3. Kolony 2106 - not easy, but good strategic 4. Vietnamska mise 5. Indiana Jones 4 Indiana Jones a Zlata Soska Keltu 6. Space Binvaders 7. Ghastly Night 8. Robbo After 20 years 9. Deflektor II 10. Isora Kaz 2010-01-31 17:47:27
Stary Dum - it is originally Polish game, written by Wojciech Zientara and published in "Bajtek" magazine. Czech version has some more or less important changes. Dracon 2010-01-31 18:10:52
Reszty miejsc nie bedzie? Rdea6 2010-01-31 18:54:57
1. Isora 2. Kolony 2106 3. Loops DX 4. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels 5. Nightshade 6. Robbo After 20 years 7. Square 8. Sssnake It! 9. TextTris 10. Viper I have only played these since there release. xxl 2010-01-31 20:40:15
1. Electro Maniac - bardzo fajna gra. 2. Robbo Forever - jestem fanem boulder dasha 3. H3x0r 4. Square 5. Space Binvaders przy tych grach sie chwilke zatrzymalem :-) wiecj pozycji nie bedzie Piesiu 2010-02-01 00:07:57
1.Kolony 2106 2.Loops DX 3.Tempest Xtreem (DEMO)(w Stanach kryzys musi być rzeczywiście konkretny, skoro chłopaki muszą sobie dorabiać na małym Atari ;)) 4.Night Shade 5.Isora 6.Electro Maniac 7.Robbo Forever 8.Ghostly Night 9.Deflektor 2 10.Yar's Strike Kaz 2010-02-01 02:41:23
1. Tempest Xtreem (demo robi bardzo dobre wrazenie, a to ze gra jest komercyjna, nie ma dla mnie znaczenia, to konkurs na najlepsza gre, a nie na najbardziej popularna) 2. Kolony 2106 (dlugie godziny dobrej zabawy) 3. Ghastly Night (byloby wyzej, ale troche za trudna) 4. Nightshade (byloby wyzej, ale troche za wierne oryginalowi, za malo podkolorowane) 5. Robbo Forever (mordercze poziomy, trzeba myslec) 6. Loops DX (relaksujaca gra? jednak mozliwe!) 7. Space Binvaders (porzadne wykonanie, pomysl) 8. Pac-Txt (rozbrajajace!) 9. Electro Maniac! (klasyczne, szkoda, ze takze wykonanie) 10. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels (alez trudne miejscami poziomy, dla milosnikow!) Axi0maT 2010-02-01 12:05:52
1. Puzzle Mania ( retroage zobowiazuje :D ) 2. Tempest Xtreem (bezapelacyjnie najwiekszy hit ostatnich lat) 3. Robbo Forever (swietny powrot, szkoda ze gra tak piekielnie trudna) 4. Ghastly Night (rewelacja, czekam na inne gry na tym silniku) 5. Nightshade (hit sprzed lat - mowi samo za siebie) 6. Galaxian (jest git ale poza strona tytulowa graficzka niestety do poprawy - gdzie sa kolory!?) 7. Kolony 2106 (wciaz wciaga mimo lat) 8. Deflektor II (mile i przyjemne) 9. Pac-Txt (autor do psychiatry... musi miec cos z deklem nie tak ze cos takiego stworzyl :D ) 10. Vietnamska mise (takie wyroznienie za swietna strone tytulowa)
PS: Szkoda ze na Satellite bedzie mozna glosowac dopiero w przyszlym roku :( Kaz 2010-02-01 12:57:23
Istotne uzupełnienie: zapomnialem, ze "Panga Ponga" pojawila sie w poprawionej wersji (tez wersja beta, ale znacznie zmieniona w stosunku do wersji zlotowej): http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=196&page=1#Item_0
Dlatego wstawilem nowe zrzuty z ekranu, a do katalogu gier powedrowala wersja XEX. Jezeli ktos chce w zwiazku z powyzszym zmienic glos to prosze bardzo. Przepraszam za niezamierzone zamieszanie.
Gra tutaj: http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=katalog&sub=P&tg=Panga+Ponga# Panga_Ponga pps 2010-02-01 14:48:14
I dołączam się do postulatu wydania Kolony 2106 w wersji "mobilnej" :) Tdc 2010-02-01 17:02:55
Kaz: dzięki i nic nie szkodzi;) rako 2010-02-01 18:32:18
jak widać podział wśród głosujących jest prosty; albo są to zwolennicy Tempest Xtreem co przejawia się to pierwszymi miejscami na TOP 10 poszczególnych głosujących, albo całkowici przeciwnicy nie pojawia się ta pozycja wcale w ich TOP 10 tce. Myślę że przyczyną tego jest fakt, że jest to gra komercyjna, ale tak jak już KAZ wspominał to chodzi o najlepsza grę na świecie 2009 roku, a nie najbardziej ogólnodostępną. No trudno każdy inaczej rozumuje zasady RAc 2010-02-01 19:19:19
rako: nie sugeruj nikomu o co chodzi, bo każdy posługuje się tutaj własnymi kryteriami. w moim odczuciu tempest jest cieńki - słaba grafika, muzyka, a i grywalność wersji demo również nie przekonała mnie. w moim odczuciu absolutnie ta gra nie zasługuje na miano najlepszej gry roku 2009. a że jest to twór komercyjny to jest już zupełnie inna sprawa, którą można dyskutować. tbxx 2010-02-02 09:39:34
Głosuję dopiero teraz, bo kilka pozycji jakimś sposobem przegapiłem i musiałem nadrobić zaległości. Ostatecznie moja kolejność jest taka jak poniżej.
1. Kolony 2106 2. Night Shade 3. Ghastly Night 4. Loops DX 5. Tempest Xtreem 6. Galaxian 7. Isora 8. Ssnake it 9. Square 10. Puzzle Mania pustak 2010-02-02 20:01:33
01 Ghastly Night 02 Loops DX 03 Kolony 2106 04 Isora 05 Space Binvaders 06 Nightshade 07 Electro Maniac! 08 Robbo Forever 09 Deflektor II 10 G.I.L.P. wieczor 2010-02-02 21:56:28
1. Nightshade 2. Robbo Forever 3. Kolony 2106 4. Ghastly Night 5. Space Arena 7. Pac-Txt 8. Puzzle Mania 9. Sssnake It! 10. Stary Dum sikor 2010-02-03 07:46:03
Nieprawdą jest niestety, że "Gastly Night" ujrzało światło dzienne w zeszłym roku. Wczoraj przeglądałem część starych sondermagazin-ów (dodatek do ABBUC Magazine), na jednym z nich (koniec 94 albo początek 95 roku) jest ta gra... Gdyby nie przypadek - sprawa by sie nie wydała, aczkolwiek i tak gra stała się popularna dopiero teraz (mało osób ma dostęp do sondermagazin), tym niemniej nie wiem, jak to sie teraz powinno mieć do konkursu? Wszak premiera była dawno? Choć, napiszę szczerze - gierka jest świetna, ale niestety - nie spełnia w tym momencie wymagań formalnych... :( Kaz 2010-02-03 22:50:52
Przejrzalem troche Sondermagazin-ow z tamtych lat i nie znalazlem, ale nie mam kompletu, wiec nie dziwota. Mozesz podeslac ATR?
Warto tez dopytac ponownie autora gry. Byc moze sprawa ma sie tak jak z Warsaw City - autor czyli TDC oficjalnie opublikowal gre dopiero teraz, a w miedzyczasie ktos bez zgody gre przegral (albo i za zgoda przegral, ale bez zgody rozpowszechnil) i wiadomo - program gdzies wyplynal. Fox-1, z ktorym korespondowalem, twierdzi, ze widzial Warsaw City juz w 1997 lub 1998 roku i ma na jednym z dyskow, ale ze wzgledu na ich liczbe (20 000?) nie jest w stanie tego potwierdzic kopia. m 2010-02-04 00:05:46
@sikor - była gra czy zapowiedź? sikor 2010-02-04 07:33:09
@Kaz: atr-a nie przyślę z dwu powodów: sondermagazin jest "komercyjny", po pierwsze. Po drugie - przypominam, że zerwałeś ze mną kontakty. Postaram się za to dokładniej określić, w którym numerze to było (przeglądałem wtedy kilkanaście), choć pamiętam, że uszkodzona naklejka na nim była. Ale może dojdę po katalogu. @m: wydaje mi się, że gra, ale jeszcze się przyjżę - przeglądałem tylko, nie zagłębiałem się w szczegóły. sikor 2010-02-04 08:23:10
O.K> Wygląda na to, że mogłem deko namieszać. Na drugiej stronie dyskietki po którymś sondermagazinie mam nagrany Ghastly Night, jednak na pierwszej stronie nie ma sondermagazynu, tylko jakieś pierdoły. Te dyskietki mam bodajże od Pirxa (ale głowy nie dam, czy to te) i na pewno leżą u mnie conajmniej 2-3 lata, więc GN ktoś oprócz autorów miał, ale nie mogę w 100% potwierdzić, czy był zamieszczony w SM. urborg 2010-02-04 08:35:16
Czyli wychodzi na to że chyba nie było tej gry w SM. Proponuję temat zostawić, skoro nie można tego jednoznacznie potwierdzić, bo nawet jeśli była tam zamieszczona i tak pozostała nieznana dla społeczności atarowskiej, aż do zeszłego roku. Niewątpliwie jest to najgłośniejsze wykopalisko archologiczne minionego roku :) Kaz 2010-02-04 15:40:56
OK, Sondermagazin jest komercyjny, ale to nie przeszkadza zrobic kopii do okazania organizatorowi konkursu czyli mnie, zeby moc potwierdzic prawdziwosc publikacji. Taka kopie moge skasowac natychmiast po okazaniu.
Po drugie - tak, zerwalem kontakty osobiste, poniewaz nie zwyklem kontaktowac sie z osobami, ktore nie tylko nie rozumieja tego co sie do nich mowi/pisze, ale nawet nie probuja zrozumiec. Po prostu nie ma sensu taki kontakt i nie zamierzam tracic na niego czasu.
Ale przypominam, ze zglosiles publicznie problem organizatorowi konkursu, wiec jako organizator jestem zobligowany publicznie odpowiedziec i probowac a) ustalic fakty, b) rozwiazac problem, jezeli okaze sie prawdziwy. To nie ma nic wspolnego z moim osobistym stosunkiem do ciebie, ale wynika z moich obowiazkow jako organizatora tej publicznej zabawy. sikor 2010-02-04 17:08:17
KAZ: "OK, Sondermagazin jest komercyjny, ale to nie przeszkadza zrobic kopii do okazania organizatorowi konkursu czyli mnie, zeby moc potwierdzic prawdziwosc publikacji. Taka kopie moge skasowac natychmiast po okazaniu." - nie mam pewności skasowania KAZ: "Po drugie - tak, zerwalem kontakty osobiste, poniewaz nie zwyklem kontaktowac sie z osobami, ktore nie tylko nie rozumieja tego co sie do nich mowi/pisze, ale nawet nie probuja zrozumiec. Po prostu nie ma sensu taki kontakt i nie zamierzam tracic na niego czasu." mam tutaj inne zdanie, ale to nie jest miejsce na takie spory. W dodatku w mailu napisałeś: "Nie zycze sobie z Toba wiecej kontaktow." - co nie oznacza tylko prywatnych, ale zerwanie ogólnych kontaktów. KAZ: "Ale przypominam, ze zglosiles publicznie problem organizatorowi konkursu, wiec jako organizator jestem zobligowany publicznie odpowiedziec i probowac a) ustalic fakty, b) rozwiazac problem,[..]" - jak napisałem powyżej, okazało się, że to tylko dyskietka po sondermagazinie, więc faktem jest tylko to, że ktoś oprócz autorów miał ten program. Nie mogę na 100% stwierdzić, czy to dyskietki od Pirxa, czy też inne - leżą u mnie zbyt długo. Być może jest to nawet dyskietka jednego z autorów, która trafiła do mnie wraz z jakimś zakupionym Atari (swego czasu się zdarzało). Więc uznajmy, że jest to odkrycie zeszłego roku, gdyż gra i tak nie była szerzej znana i dostępna. Tyle. Kaz 2010-02-04 17:19:38
Niczego nie trzeba "uznawac", bo nic sie nie zmienilo. Na razie nie stwierdzono zadnego faktu, ktory by mowil o publikacji gry wczesniej. A to, ze gra istniala wczesniej i ze pokazywana byla w roznych miejscach i roznym osobom (celem wydania) jest oczywiste i wiadome od autora.
Któryś z Was jest zakamuflowanym Commodoreowcem bo nie ma innej rady :):)
Peace, peace !
------------------- 1 Kolony 2106 2 Isora 3 Robbo Forever 4 Loops DX 5 Panga Ponga 6 Ghastly Night - bardzo fajne, ale Brakuje scrolla 7 Space Binvaders 8 Nightshade 9 Pac-Txt 10 Sssnake It! irwin 2010-02-06 12:08:24
Widzę że niektórzy zamiast wytypować 10 pozycji, podawali od 5-8 tytułów. Ich wola, takie pewnie mieli założenie. Jednak dwie osoby raczej chciały zgodnie z regulaminem oddać głosy na 10 pozycji (Heinz i wieczor) jednakże z uwagi na kłopoty z liczeniem do dziesięciu ;) niestety im się ta sztuka nie udała. Albo poprawią swoje votki albo liczący głosy może mieć kłopoty z ich dodaniem. Natomiast osoba o ksywie Ef wyjątkowo lubi grę Square i na jej liście znajduje się aż dwa razy, co raczej też nie jest zbyt dobrze widziane w regulaminie. ;) Dziś ostatni dzień głosowań, kto jeszcze nie oddał głosów to samozwańczo ;) zachęcam w imieniu autorów gier i organizatora do zagłosowania. Zwłaszcza wielu współuczestniczących przy w/w grach jeszcze nie zagłosowała. A walka kilku gier o czołowe pozycje jest dosłownie na styk i każdy głos się liczy. marok 2010-02-06 23:40:54
1. Robbo Forever 2. Kolony 2106 3. Ghastly Night 4. Loops DX 5. Nightshade 6. Deflektor II 7. Isora 8. Mr. Robot And His Robot Factory And Many New Levels 9. Space Binvaders 10. Square QTZ 2010-02-06 23:57:06
1. Isora 2. Deflektor II 3. Square 4. Kolony 2106 5. Nightshade 6. Loops DX 7. Ghastly Night 8. Galaxian 9. Tempest Xtreem 10. Electro Maniac! eF 2010-02-08 01:10:35
I do not understand why someone can vote for ROBBO FOREVER, not vote for ROBBO AFTER 20 YEARS?
What is different? Kaz 2010-02-08 03:07:56
I can't say for everyone but for myself. I voted for RF because I like how it was done - very nice music, nostalgic titlescreen, improved Robbo Konstruktor engine (more levels, all features known from Robbo, level picker, etc) and because of many hard levels! I also like how it was published (free file version, cart version for collectors) and how it was made (so many people engaged). It is a huge difference between all games made in Robbo Konstruktor and this one.
Don't get me wrong - Robbo After 20 years is nice and have some levels gave me pleasure. However, RF is far and away more unusual for me. _rocky 2010-02-08 10:26:34
Ale za to jeden mail przyszedl w terminie, zacytuje, bo autorzy gier moga byc ciekawi komentarzy:
1. Isora (uwielbiam takie gry) 2. Loops DX (takie również) 3. Robbo Forever (a jaak) 4. Kolony 2106 (mimo, iż nie przepadam za takimi grami to jednak Twoja gra skutecznie przypomniała mi wspaniałe czasy gdy zagrywałem się w gre "Przemytnik" oraz również jako jedną z nielicznych tego typu, w które grałem, "Kariera") 5. Night Shade (kawał dobrej gry) 6. Ghastly Night (godny konkurent gry "Hobgoblin") 7. Colorful Tetris (z sympatii to wszystkiego co klockowate, chociaż "TextTris" nie zrobił na mnie wrażenia) 8. Electro Maniac! (daawno już nie grałem w coś takiego) 9. Space Binvaders (za pomysł) 10. Go Go Garbage Truck (również za koncept oraz za "Różową Pantere" za kierownicą hehe)