Dzieje się... by Kaz 2010-02-27 16:10:27

Wystarczy na kilka dni odwrócić się plecami do spraw Atari, a już traci się okazję zaznajomić się z wieloma ciekawymi rzeczami.

1. Dr. Mario

Kolega Paw przygotował jeszcze nieostateczną, ale grywalną wersję gry Dr. Mario, ponoć bardzo zbliżoną do tego, co autor sobie zamierzył. O projekcie można było poczytać na Forum Atarum. Plik dostępnej wersji wrzuciłem do katalogu gier, a niżej prezentuję zrzuty ekranu i krótki filmik:



Klon gry z NES nie wygląda źle, ale tutaj nie grafika czy muzyka jest ważna, ale wciągająca łamigłówka - jak ułożyć dwukolorowe tabletki rzucane przez doktora Mario tak, by zgładzić wszystkie wirusy w szklanej butelce. Gra wizualnie przypomina tetris, ale zasady "znikania" klocków są odmienne - bardziej musimy dbać o pionowe układy niż poziome :).





2. Robbo New Generation

Kolega Rav postanowił zrobić kolejny klon hitu z małego Atari. Tym razem ma to być wersja oderwana od platformy - można ją będzie uruchamiać na wielu systemach operacyjnych i urządzeniach, zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. Gra ma być wstecznie kompatybilna - wszystkie elementy oryginału mają zostać wiernie odzwierciedlone w "Robbo NG", zarówno grafika jak i zachowanie/logika gry, ale oprócz tego mają zostać dodane nowe możliwości. Temu ostatniemu zadaniu służy silnik pozwalający uzyskać plansze o rozmiarach 256 na 256 pól, płynne przewijanie okna gry w pionie i w poziomie, pionowe magnesy i fale śmierci, nieograniczona liczba teleportów i tym podobne. Grę będzie wspierał edytor do łatwego projektowania i testowania plansz.

W wątku na Forum Atarum, w którym toczy się dyskusja o grze można zapoznać się z pierwszą, testową wersją działającą pod systemem Windows, a także Symbian OS S60 (3 edycja) oraz Nintendo DS/DSi. Jak napisał autor: "wersja ta zawiera 56 plansz z oryginalnego "Robbo" oraz szereg mechanizmów ułatwiających testowanie. Obok poszczególnych wersji wrzuciłem pliki ReadMe.txt, w których opisane są te mechanizmy oraz zagadnienia specyficzne dla poszczególnych platform. Zainteresowanych zachęcam do lektury! Na tym etapie najbardziej zależy mi na opiniach odnośnie zgodności silnika "RobboNG" z oryginałem. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie."

Kto lubi przygody avalonowego robocika i miałby ochotę popracować nad nowymi planszami korzystającymi z nowych możliwości (duża plansza, inne elementy) powinien skontaktować się z Rav-em.
Fly 2010-02-28 00:39:52

1. Hudba je děsná...
2. Přepracování grafiky je je¹tě hor¹í...
3. Ale jinak nápad předělat tuto hru je skvělí...

Kaz 2010-02-28 00:48:05

Fly, ja czekam az zrobisz swoja wersje :)

Kaz 2010-02-28 00:59:15

Muzyka oryginalna bardzo podobna:
http://www.youtube.com/watch#v=8CB1fFeb1n8

The Fender 2010-02-28 08:26:49

Nie fakt faktem, że muza fałszuje :) Nie wiem czy to przez nuty czy przez procedurę odtwarzającą.
Ale przecież to wczesna wersja i na pewno autor to poprawi.

Pozatym wielkie brawo! Wg mnie pomimo kilku rzeczy do poprawy jest to udana konwersja :)

jhusak 2010-02-28 09:21:41

Kaz, jak by to było, gdyby całą stronkę przestawić na UTF-8?
Można by pisać posty i po czesku, i po rosyjsku, i p po chińsku ...

Bo ja nie rozumiem Flya.
Fly, Coud you write your comment in english too?

xeen 2010-02-28 09:22:55

fajna gierka:) super że jest tryb dla dwóch graczy....

Philsan 2010-02-28 12:26:34

Very nice game!

TheFender 2010-02-28 19:13:10

Jakub nie wiem czy dobrze zrozumiałem Fly'a, ale mniej więcej chodzi o to że muzyka jest taka sobie ;), grafika jeszcze gorsza ale coby nie było to i tak ta gra jest fajna.

Lt_Bri 2010-02-28 23:30:11

Z tego co pamiętam to w oryginale były 3 melodyjki do wyboru (z czego tylko jedna stanowiła jako-taką konkurencję dla ciszy).


Z tetrisopodobnych na atarynkie przydałyby się famiconowe "diamenciki" (jedyna podobna gra na atari jest "średniogrywalna").

Grey 2010-03-01 00:43:04

wygląda ślicznie, zaraz ją zassam ;)

Axi0maT 2010-03-01 08:31:13

Nie wiem o co ludziom chodzi z ta grafika. Jak na mozliwosci Atarynki jest calkiem spoko, a pomijam fakt ze w oryginale na NESie tez szalu nie bylo. Jak dla mnie to do poprawki muzyczka i animacja lotu tabletki z reki mario do sloika - o wiele za dluga.

Kaz 2010-03-01 10:13:45

Axiomat - jakim ludziom? :) Tylko Fly napisal, ze grafika mu sie nie podoba. Podejrzewam, ze chodzi o to, ze sam zrobil lepsza grafike do tej gry (i teraz szuka kodera - zreszta o tym byl pierwotnie watek na forum, ktory jest cytowany w artku). Widzialem i przyznaje, ze grafika lepiej przekonwertowana. Ale sama grafika to jeszcze nie gra - dopoki nie ma programu to nie wiadomo czy da sie jej uzyc.

MaW 2010-03-01 10:34:44

po prosty Fly'a zazdrość zżera ;-)

Fly 2010-03-01 12:50:56

Fly jest ok. Bo juz ma kodera.
Vsak zobacime kdo ma lepsej versje.

Tezz 2010-03-01 12:51:49

cool, Dr. Mario is looking good. Puzzle games are very addictive :)

paw 2010-03-01 20:34:01

To Fly:
I started to program the game due to the fact that I would like to learn programming and to play one of my favourite game on Atari, not to compete.
I honestly wish you make the best Dr. Mario game.

hlipoz 2010-03-02 14:27:59

ad RobboNG
Kibicuję projektowi. Mam nadzieję, że sprawa nie utknie na etapie praw autorskich. Robbo z większymi planszami to rzeczywiście nowa generacja. Byle tylko nie przesadzić z nowymi elementami i sposobami ich użycia bo może się okazać że tylko autor etapu wie jak go przejść. :-)

rav 2010-03-03 00:03:27

@Kaz:

Serdeczne dzięki za wzmiankę o RobboNG w nowinkach!

@hlipoz:

Dzięki za kibicowanie! :) Ja również mam nadzieję, że kwestie praw autorskich nie pokrzyżują moich planów... Co do nowych elementów, to zamierzam podejść do tego tematu z wielką ostrożnością. IMHO, jednym z kluczowych czynników, które zadecydowały o tak wielkiej popularności Robbo to właśnie genialnie dobrany zestaw elementów, który daje bardzo duże możliwości przy projektowaniu zróżnicowanych plansz, co z kolei przekłada się na grywalność. Chciałbym aby moje modyfikacje wpasowywały się w oryginalny klimat gry. Niektóre z nich (pionowe magnesy czy fale śmierci) są w zasadzie naturalnym uzupełnieniem tego co już jest w Robbo. Myślałem również o dodaniu elementów z Alex'a. Mam też kilka pomysłów na zupełnie nowe elementy - ale zanim ruszę ten temat chciałbym zamknąć kilka innych kwestii. Liczę też na pomysły ze strony innych Robbomaniaków :) Jeśli ktoś ma jakiś fajny pomysł to zapraszam do opisania go na Forum w wątku RobboNG.

miker 2010-03-09 06:49:24

Co do muzyki, mogę spróbować pomóc, znalazłem już "przydatne" materiały. Może fajnie wyjść. Ale super, że projekt żyje. :)

MaW 2010-03-09 12:19:35

wracając do DrMario: Fly, pogoń kodera ;-)

FLY 2010-03-12 21:53:25

Dočkej času, jako husa klasu.