Wystarczy na kilka dni odwrócić się plecami do spraw Atari, a już
traci się okazję zaznajomić się z wieloma ciekawymi rzeczami.
1. Dr. Mario
Kolega Paw przygotował jeszcze nieostateczną, ale grywalną
wersję gry Dr. Mario, ponoć bardzo zbliżoną do tego, co
autor sobie zamierzył. O projekcie można było poczytać na Forum
Atarum. Plik dostępnej wersji wrzuciłem do katalogu gier, a
niżej prezentuję zrzuty ekranu i krótki filmik:
Klon gry z NES nie wygląda źle, ale tutaj nie grafika czy muzyka
jest ważna, ale wciągająca łamigłówka - jak ułożyć dwukolorowe
tabletki rzucane przez doktora Mario tak, by zgładzić wszystkie
wirusy w szklanej butelce. Gra wizualnie przypomina tetris, ale
zasady "znikania" klocków są odmienne - bardziej musimy dbać o
pionowe układy niż poziome :).
2. Robbo New Generation
Kolega Rav postanowił zrobić kolejny klon hitu z małego
Atari. Tym razem ma to być wersja oderwana od platformy - można ją
będzie uruchamiać na wielu systemach operacyjnych i urządzeniach,
zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. Gra ma być wstecznie
kompatybilna - wszystkie elementy oryginału mają zostać wiernie
odzwierciedlone w "Robbo NG", zarówno grafika jak i
zachowanie/logika gry, ale oprócz tego mają zostać dodane nowe
możliwości. Temu ostatniemu zadaniu służy silnik pozwalający
uzyskać plansze o rozmiarach 256 na 256 pól, płynne przewijanie
okna gry w pionie i w poziomie, pionowe magnesy i fale śmierci,
nieograniczona liczba teleportów i tym podobne. Grę będzie wspierał
edytor do łatwego projektowania i testowania plansz.
W wątku na Forum
Atarum, w którym toczy się dyskusja o grze można zapoznać się z
pierwszą, testową wersją działającą pod systemem Windows, a także
Symbian OS S60 (3 edycja) oraz Nintendo DS/DSi. Jak napisał autor:
"wersja ta zawiera 56 plansz z oryginalnego "Robbo" oraz szereg
mechanizmów ułatwiających testowanie. Obok poszczególnych wersji
wrzuciłem pliki ReadMe.txt, w których opisane są te mechanizmy oraz
zagadnienia specyficzne dla poszczególnych platform.
Zainteresowanych zachęcam do lektury! Na tym etapie najbardziej
zależy mi na opiniach odnośnie zgodności silnika "RobboNG" z
oryginałem. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi i
sugestie."
Kto lubi przygody avalonowego robocika i miałby ochotę popracować
nad nowymi planszami korzystającymi z nowych możliwości (duża
plansza, inne elementy) powinien skontaktować się z Rav-em.
Fly 2010-02-28 00:39:52
1. Hudba je děsná... 2. Přepracování grafiky je je¹tě hor¹í... 3. Ale jinak nápad předělat tuto hru je skvělí... Kaz 2010-02-28 00:48:05
Fly, ja czekam az zrobisz swoja wersje :) Kaz 2010-02-28 00:59:15
Muzyka oryginalna bardzo podobna: http://www.youtube.com/watch#v=8CB1fFeb1n8 The Fender 2010-02-28 08:26:49
Nie fakt faktem, że muza fałszuje :) Nie wiem czy to przez nuty czy przez procedurę odtwarzającą. Ale przecież to wczesna wersja i na pewno autor to poprawi.
Pozatym wielkie brawo! Wg mnie pomimo kilku rzeczy do poprawy jest to udana konwersja :) jhusak 2010-02-28 09:21:41
Kaz, jak by to było, gdyby całą stronkę przestawić na UTF-8? Można by pisać posty i po czesku, i po rosyjsku, i p po chińsku ...
Bo ja nie rozumiem Flya. Fly, Coud you write your comment in english too? xeen 2010-02-28 09:22:55
fajna gierka:) super że jest tryb dla dwóch graczy.... Philsan 2010-02-28 12:26:34
Very nice game! TheFender 2010-02-28 19:13:10
Jakub nie wiem czy dobrze zrozumiałem Fly'a, ale mniej więcej chodzi o to że muzyka jest taka sobie ;), grafika jeszcze gorsza ale coby nie było to i tak ta gra jest fajna. Lt_Bri 2010-02-28 23:30:11
Z tego co pamiętam to w oryginale były 3 melodyjki do wyboru (z czego tylko jedna stanowiła jako-taką konkurencję dla ciszy).
Z tetrisopodobnych na atarynkie przydałyby się famiconowe "diamenciki" (jedyna podobna gra na atari jest "średniogrywalna"). Grey 2010-03-01 00:43:04
wygląda ślicznie, zaraz ją zassam ;) Axi0maT 2010-03-01 08:31:13
Nie wiem o co ludziom chodzi z ta grafika. Jak na mozliwosci Atarynki jest calkiem spoko, a pomijam fakt ze w oryginale na NESie tez szalu nie bylo. Jak dla mnie to do poprawki muzyczka i animacja lotu tabletki z reki mario do sloika - o wiele za dluga. Kaz 2010-03-01 10:13:45
Axiomat - jakim ludziom? :) Tylko Fly napisal, ze grafika mu sie nie podoba. Podejrzewam, ze chodzi o to, ze sam zrobil lepsza grafike do tej gry (i teraz szuka kodera - zreszta o tym byl pierwotnie watek na forum, ktory jest cytowany w artku). Widzialem i przyznaje, ze grafika lepiej przekonwertowana. Ale sama grafika to jeszcze nie gra - dopoki nie ma programu to nie wiadomo czy da sie jej uzyc. MaW 2010-03-01 10:34:44
po prosty Fly'a zazdrość zżera ;-) Fly 2010-03-01 12:50:56
Fly jest ok. Bo juz ma kodera. Vsak zobacime kdo ma lepsej versje. Tezz 2010-03-01 12:51:49
cool, Dr. Mario is looking good. Puzzle games are very addictive :) paw 2010-03-01 20:34:01
To Fly: I started to program the game due to the fact that I would like to learn programming and to play one of my favourite game on Atari, not to compete. I honestly wish you make the best Dr. Mario game. hlipoz 2010-03-02 14:27:59
ad RobboNG Kibicuję projektowi. Mam nadzieję, że sprawa nie utknie na etapie praw autorskich. Robbo z większymi planszami to rzeczywiście nowa generacja. Byle tylko nie przesadzić z nowymi elementami i sposobami ich użycia bo może się okazać że tylko autor etapu wie jak go przejść. :-) rav 2010-03-03 00:03:27
@Kaz:
Serdeczne dzięki za wzmiankę o RobboNG w nowinkach!
@hlipoz:
Dzięki za kibicowanie! :) Ja również mam nadzieję, że kwestie praw autorskich nie pokrzyżują moich planów... Co do nowych elementów, to zamierzam podejść do tego tematu z wielką ostrożnością. IMHO, jednym z kluczowych czynników, które zadecydowały o tak wielkiej popularności Robbo to właśnie genialnie dobrany zestaw elementów, który daje bardzo duże możliwości przy projektowaniu zróżnicowanych plansz, co z kolei przekłada się na grywalność. Chciałbym aby moje modyfikacje wpasowywały się w oryginalny klimat gry. Niektóre z nich (pionowe magnesy czy fale śmierci) są w zasadzie naturalnym uzupełnieniem tego co już jest w Robbo. Myślałem również o dodaniu elementów z Alex'a. Mam też kilka pomysłów na zupełnie nowe elementy - ale zanim ruszę ten temat chciałbym zamknąć kilka innych kwestii. Liczę też na pomysły ze strony innych Robbomaniaków :) Jeśli ktoś ma jakiś fajny pomysł to zapraszam do opisania go na Forum w wątku RobboNG. miker 2010-03-09 06:49:24
Co do muzyki, mogę spróbować pomóc, znalazłem już "przydatne" materiały. Może fajnie wyjść. Ale super, że projekt żyje. :) MaW 2010-03-09 12:19:35
wracając do DrMario: Fly, pogoń kodera ;-) FLY 2010-03-12 21:53:25