Demka Bat-a by Kaz 2010-05-17 17:45:32

Na ostatni KWAS udało mi się zaprosić między innymi Bartka "Bat" Selingera, kodera znanego w starych czasach z produkcji, zarówno gier, użytków jak i demek sygnowanych przez Brothers Production oraz kolegę Teddyboar-a, który Bat-owe dyskietki przechował i ostatecznie przeniósł do formatu ATR.

KWAS 8 - na pierwszym planie Teddyboar, w tle Bat


KWAS 8 - demka Bat-a dozwolone od lat 18-stu


Na 19 dyskietkach Bartka znajdują się nie tylko jego prace, ale również cudze demka i gierki. Dlatego ze wzgledów porządkowych wrzuciłem je jako kolekcję dysków do działu "Różne", o tutaj. Ale pojedyncze demka wyekstraktowałem z dysków i wrzuciłem pod odpowiednimi nazwami do katalogu scenowego.

Te demka Bat-a i jego brata Pawła to drobne, a zapomniane produkcje z początku lat 90-tych (obrazek, muzyczka, scroll, animacje na znakach wykonana w ich programie "Film Editor"). Zapomniane zapewne dlatego, że nie są to duże, dopracowane demka, raczej drobne zabawy koderskie, często dotyczące tematów seksualnych oraz z nawiązaniami do ksyw kolegów z podstawówki. Ale z powodów historycznych, dokumentacyjnych warto je obejrzeć :).











Dzięki Bat-owi za udostępnienie swoich dysków, a Teddyboarowi za ich przeniesienie na peceta.

Przy okazji chciałbym poinformować, że nasz katalog scenowy stale się rozrasta. Czytelnicy przyzwyczajeni do tego, że głównym daniem serwisu jest katalog gier często zapominają, że mamy największe _uporządkowane_ atarowskie archiwum demoscenowe. Obecnie znajduje się tam 235 MB materiałów - 3236 plików w 240 katalogach, w tym katalogi nazwane "cp" (od "copy-party"), gdzie gromadzimy stuff ze zlotów, oraz "ziny", gdzie gromadzimy wszelkie plikowe wydania magazynów dla Atari. Niektóre z tych materiałów są dostępne tylko u nas (oby do czasu, bo im więcej się rozpowszechnią gdzie indziej - tym lepiej).



Zapraszam do korzystania, a także uzupełniania naszego archiwum - wszelkie formy pomocy bardzo mile widziane. Warto też zajrzeć do Biblioteki Atarowca, do działu scenowego, żeby zapoznać się z tymi artefaktami sceny, które mają postać papierową (okładki dysków, magazyny, etc).
grzeniu 2010-05-18 22:29:46

Te demka to jak pamiętnik erotomana !

immolator 2010-05-18 22:38:58

Kiedyś przynajmniej człek musiał coś zakodować albo narysować aby zobaczyć "goliznę" :->

Kaz 2010-05-18 22:56:44

"jak pamietnik erotomana" - LOL

WujekDobraRada 2010-05-19 13:57:43

Znalazlem ciekawa strone z grami rosyjskimi (niekoniecznie po rosyjsku) opracowanymi pod ZX spectrum po 1993 roku. Sa takie ciekawostki jak RTSy, Mortal Kombat itp.

http://tarjan.uw.hu/zx_gamez_downloadz.htm

Moze ktorys z "tlumaczy" z ZXa zainteresuje sie konwersja lub uda sie cosik z tamtad wyciagnac aby cos ciekawego powstalo.

Pozdrawiam!

Lhuven 2010-05-19 14:47:14

UFO na Spectrum też chyba było rosyjskie ;-) ale coś nie widzę na tej stronie

WujekDobraRada 2010-05-19 15:17:48

nie ma go w tym linku, ale na stronie jest. tutaj dalem link tylko do plikow do sciagniecia

h 2010-05-19 20:11:37

WujekDobraRada - nawet WOLFENSTEIN 3D mają, to by był hit na Atari (;

WujekDobraRada 2010-05-20 07:04:46

z tym wolfem to spokojnie... chodzi plynnie tylko na emulatorze przy ustawieniu pona 100% oryginalu.

Ale widzialem gdzies i nie moge sobie przypomniec gdzie taka zupelnie nowa komercyjna gre 3D na ZXa wydana specjalnie pod emulator. Jasno mowili na stronie ze dziala tylko z emulatorem (ponad 100% oryginalu) ale grafike miala odjazdowa. Wie ktos moze gdzie to jest?

Kaz 2010-05-20 10:01:12

Zaprojektujcie poziomy w edytorze do Duke Nukem i tez bedziemy mieli "Wolfsteina", bo przeciez silnik istnieje.

h 2010-05-20 20:22:08

Kaz, gdzie jest ten edytor? Z jakimi "ograniczeniami" budować plansze?

h 2010-05-20 20:30:11

WujekDobraRada - my też mamy grę 3D tylko pod emulator, Midi Maze wszyscy o niej słyszeli, nikt nie widział na oryginalnym Atari (;

bob_er 2010-05-20 21:39:28

http://www.atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=309

WujekDobraRada 2010-05-20 23:04:22

Dajcie spokoj z Vectorem - tamet juz dawno umarl i nie ma co do niego wracac.

Ja przypominam co jakis czas temat tej giery 3D z ZXa bo zapomnialem gdzie ona est w necie i licze na to ze mi ktos przypomni :D

A gry przeslalem jako przyklady - bo wiem ze sa ludzie ktorzy potrafia tlumaczyc istniejacy software z ZX calkiem szybko.

Kaz 2010-05-20 23:53:55

h - informacje znajdziesz w watku zapodanym przez Bobera.
Wujek - dlaczego temat Vectora dawno umarl?

WujekDobraRada 2010-05-22 23:14:56

A jest ktos kto ma zrodla i jest chetny je polaczyc w sensowna calosc? Gotowych map do DN3D jest mnostwo - mozna je dostosowac (trzeba poznac ograniczenia).

Ilmenit 2010-05-24 13:18:28

Miałem wczoraj wolny wieczór i pograłem w kilkanaście tytułów z ZXa dostępnych na ww. stronie. Nie dość, że są po rosyjsku, nie dość, że większość to dema, to jeszcze grywalności nie mają za grosz (z wyjątkami jak niesamowity port Prince of Persia czy rpg Stalker). Szkoda.

ciotka 2010-05-27 10:08:19

jest to oczywiscie skrajna bzdura i glupota tego pana; nie dalej jak wczoraj byl odpalany u 'znanego' kolegi omawiany ZX Wolf 3D na 128mce i chodzil normalnie. sporo gralismy.
to smutne, co musza desperacko robic atarowcy, zeby poprawic sobie humor.

Kaz 2010-05-27 11:26:38

Ciotka - smutne jest raczej to, ze anonimowo (oczywiscie, jakzeby inaczej?) oczerniasz wszystkich Atarowcow, tak jakby wszyscy Atarowcy wyrazili swoja opinie co do plynnosci Wolfa.

Nie bede bronil opinii WujkaDobrejRady, bo nie wiem co dla niego znaczy plynnie, ale podejrzewam ze ty tez nie wiesz, wiec wypadaloby przed rzuceniem obelgami sie upewnic.

Na razie wyszedles na chama i osobe, ktora nie potrafi czytac ze zrozumieniem. Pozostaje wspolczuc "znanemu koledze", ktorym sie chwalisz, ze ma takiego znajomego.