Po Głuchołazach 2010 cz.II by Kaz 2010-08-03 00:22:01
Korzystając z okazji, że udało mi się uruchomić felerny monitor,
szybko zasuwam z pracami graficznymi w kategorii 16-bit. W praktyce
oznaczało to trzy prace dla Atari ST (prezentuję w kolejności
pokazywania na zlocie):
1. Człowiek leżący w trawie i patrzący w słońce - Kaz
Grafika ratunkowa dla compo 16-bit. Z bliżej nieznanych przyczyn co
roku w Głuchołazach obowiązuje zasada, że muszą być co najmniej
trzy prace w danej katogorii, żeby compo się odbyło. Ponieważ
dowiedziałem się, że w kategorii 16-bit są tylko dwie grafiki, co
potwierdził mi Dely, postanowiłem dorzucić coś od siebie, żeby było
quorum prac. Skorzystałem z okazji, że udało mi się uruchomić
mojego Megafile ze starymi pracami na ST (dzięki Urborgowi i
Pinowi) i wygrzebałem obrazek, który pochodzi z około 1995 roku.
Praca nigdy nie została dokończona, ale jako koło ratunkowe
nadawała się doskonale.
2. Holiday - Piesiu
Majstersztyk Piesia, jak widać dla tego człowieka nie ma znaczenia
liczba kolorów czy rozdzielczości, potrafi wypikslować cudeńko na
każdym komputerze. Biorąc pod uwagę całokształt dokonań graficznych
sceny na Atari ST - jeden z najlepszych obrazków na tym kompie.
3. Brechotek - Piesiu
Efekt rozmów moich i Piesia na temat compo dla Atari ST, którego
organizacja nam się marzyła. Na razie nikt nie chce podjąć wyzwania
zmierzenia się w prawdziwym gfx compo dla ST, może w przyszłym roku
się uda?
Rysunek brechotka to pierwsza praca Piesia w "Spectrum 512",
całkowicie ręcznie wypikslowana. Kto zna edytor "S512" i próbował w
nim cokolwiek malować to wie, że to jest wyczyn nie lada... Obrazki
tego programu mają do 512 kolorów na ekranie (o ile dobrze pamiętam
- do 48 kolorów w linii).
16-bit gfx compo
miejsce
praca
punkty
1
Holiday - Piesiu
417
2
Brechotek - Piesiu
343
3
Czlowiek leżący w trawie i patrzący w słońce - Kaz
190
Plik z pracami dla Atari ST tutaj. Dwa obrazki w
formacie PI1, więc można je otworzyć praktycznie w każdym programie
graficznym, jeden obrazek w formacie SPC, więc w pakieciku
zamieszczony został też program do wyświetlania takich obrazków.
Kaz 2010-08-03 01:12:12
Panowie - pytam powaznie, kto by sie chcial zmierzyc w grafice ST? Moze znajda sie chetni? Zorganizowalibysmy konkursik z terminem za miesiac albo dwa? Marek 2010-08-03 04:09:43
na Atari 16 bit jest tylko jeden tryb graficzny warty uwagi 640x400, do innych trybow jest Amiga Piesiu 2010-08-03 10:52:40
Bałem sie, że moje grafiki nie zostaną pokazane w konkursie, (szczególnie nietypowa grafika SPC), ale dzięki dobrym ludziom udało się :), tak więc Panowie wielkie dzięki, szczególnie dla Ooz'a za całokształt, dla Kaz'a za "koło ratunkowe" :), również dla Pin'a i Urborg'a za pomoc przy kopiowaniu/wyświetlaniu tych eSTekowych cudaków, THX! Hospes 2010-08-03 13:34:30
Patrze na grafiki Piesia... i jestem pełen podziwu. Szczególnie z Holiday'a. Takie pytanie w jakim programie takie cudo można narysować. Patrząc na gradiencik w tle to albo CrackArt albo DeluxPaint. W każdym razie pełen szacunek, aż mnie pokusiło żeby swoje stare prace poszukać. Tylko czym je odpalić na blaszaku? Tylko opcja emulator plus zgrane pliki? Grey / Mystic Bytes 2010-08-03 20:58:00
Piesiu, pełen szacunek. Po prostu szczękopad. Więcej grafik na ST please! Piesiu 2010-08-04 08:14:38
Dzięki za miłe słowa, Holiday rysowałem w DeluxePaintIV na Amidze, następnie w CrackArt zredukowałem paletę z 4096 do 512, co okazało się niestety dość bolesne :/, stąd ten róż na koszulce i oczach ptaszyska :(. Oczywiście nie ma problemu żeby narysować to samo nawet w Degasie, po prostu amigowego DPainta znam już prawie 20 lat i najłatwiej mi się w nim pixeluje, jedyny problem to późniejsze zejście na niższą paletę, następnym razem spróbuje rysować od podstaw w CrackArcie. Hospes kiedy już znajdziesz swoje grafiki to możesz je obejrzeć w Windowsie programami: Atari Picture Viewer, lub Atari Graphics Viewer, które obsługują pliki Degas/Neo/Spectrum/CrackArt i jeszcze kilka mniej popularnych formatów, a później dawaj grafy na jakieś compo, albo do Kaczora na stronę http://www.stgrafika.atarionline.pl/ , szkoda żeby kisiły się po wsze czasy w szufladzie :). Grey / Mystic Bytes 2010-08-04 09:59:00
Hos, 3maj te obrazki i nigdzie nie puszczaj bo Ci nogi z d**y powyrywam :P Kaz 2010-08-04 14:30:02
Przylaczam sie do postulatu Grey-a :D. Hospes - nie puszczaj grafik, tylko zrobmy jakies ST-gfx-compo to i ja cos wygrzebie ze swoich prac i dokoncze.
PS. Czy ma ktos kontakt do tego grafika, ktory wystawil przedostatnio grafike na ST w Glucholazach? (taki zajefajnisty kot...). Piesiu 2010-08-04 15:16:04
Zajefajny kot tj "Scratch me" podpisano Joulo, nie jestem pewien, ale czy Joulo i Habib to nie jedna i ta sama osoba, warto o to spytać Yermyey'a. Kaz 2010-08-04 20:29:20
Piesiu - jeszcze tak czytam Twoj komentarz dotyczacy rysowania obrazka "Holiday" i zastanawiam sie - po co zredukowales palete z 4096 do 512 kolorow? Skoro rysunek byl malowany w DPIV i nie bylo potrzeby uzycia CrackArta to trzeba bylo zostawic palete taka jaka byla. W takiej sytuacji paleta 4096 kolorow bylaby na Atari STE/TT/Falcon pokazywana w pelni, a tylko na ST bylaby obcinana z automatu (9bit zamiast 12bit). W praktyce sa to niewielkie roznice - w atarowskim Deluxe Paint moglbys podejrzec jak to zostanie obciete, bo tam mozna przelaczac miedzy paleta 512 i 4096 kolorow. Piesiu 2010-08-04 21:19:21
Paleta 512, dlatego że taki był wymóg w rulesach dla compo. Niestety automatyczna redukcja z palety 4096 na 512 nie koniecznie musi być udana, w "Holiday" przy zejściu na 512, kilka kolorów się rozjechało (np. zbyt zielona zieleń :P) i musiałem paletę częściowo ustawiać od nowa, a i tak nie udało mi się uzyskać np. koloru jasno pomarańczowego, który zastąpiłem jasno różowym, po automatycznej konwersji miał jeszcze inny odcień :/. Nie wiem czy dysponujesz moją paczką na compo z Holidayem, jest w niej oryginalna wersja 12bit w IFFie. Kaz 2010-08-05 00:09:53
Acha, wymog regulaminowy, to :). To wyjasnia sytuacje.