200 lat Chopina by Kaz 2010-11-17 11:33:58

200 lat Chopina... a właściwie nie samego Chopina, bo jak większości wiadomo ;), Chopin już nie żyje, ale jego muzyki. Geniusz muzyczny, który rozpoznawany jest na całym świecie, a w niektórych krajach nawet bardziej niż w Polsce, pobrzmiewa na komputerze Atari w produkcji zatytułowanej Chopin 2010 autorstwa Krzysztofa "xxl" Dudka (kod), Pawła "Replaya" Szewczyka (grafika) oraz Michała "Mikera" Szpilowskiego (konwersja utworów Chopina).



Jest to gra logiczna, trochę puzzle, wersja gry flashowej pod tytułem "Untangle". W wersji na Atari można grać na 24 poziomach, a klawiszologia wygląda następująco:

xeen 2010-11-17 11:59:42

fajne klimatyczne wykonanie,
z przyjemnością popykam.
gra może być chyba zgłoszona do konkursu (Chopin - motyw przewodni)?

Grey 2010-11-17 12:05:53

Wykonanie pierwsza klasa. Pokłony.

pavros 2010-11-17 12:43:11

Niesamowite! Gratulacje dla autorów.

miker 2010-11-17 13:00:17

Jako ciekawostkę dodam, że muzyka zajmuje wszystkie dostępne patterny w RMT (czyli 253 z nutami + 1 wyciszająco-pauzujący). Także więcej w jednym pliku RMTka juz by nie weszło.

Kaz 2010-11-17 13:06:56

To ile taki RMT ma kilobajtow?

PS. Grafika Ripka - miodzio, jego typowe pikslowanie najwyzszej klasy.

miker 2010-11-17 13:08:49

Kaz: ok. 13-tu (jest dużo "dziur"). Do BJ miał podobną wielkość (a nawet zajmował więcej), choć były wolne patterny w ilości prawie 100.

GZP 2010-11-17 13:21:31

Ejże, jedna z moich ulubionych gier swego czasu. Zważywszy, że na wyższych poziomach strasznie mi cięła na 800MHz, nie spodziewałem się atarowskiej wersji. :o
Czy to jest wyświetlane w jakimś interlejsie, bo chyba mruga?

mono 2010-11-17 13:35:07

Super rzecz. Gratulacje.

miker 2010-11-17 13:51:40

@GZP: "mrugają" nieco linie, które się przecinają, a w zaszide nie mrugają, tylko są to linie z punktów, które się niby animują. To tak, żeby wiadomo było co jest czym. :)

nosty 2010-11-17 15:32:08

Nie jestem fanem tego typu gier "na jedną godzinę", ale ten pomysl ma swoj urok. Cos jakby polaczenie gry z demem :)
Gratuluje idei i wykonania. Szkoda ze nie poczekaliscie z premierą do SV - bylaby reklama Roku Chopinowskiego na zywo :>

vdl 2010-11-17 16:17:32

gierka fajna, jedyne co mi sie nie podoba to to ze mozna kursorem wejsc na panel

xxl 2010-11-17 17:05:35

@GZP: no widzisz, na 1,79MHz tez mozna cos zrobic ale na wyzszych poziomach tez tnie ;-) nie, to nie jest interlance, po prostu linie ktore sie przecinaja trzeba bylo jakos zaznaczyc...

Lechos 2010-11-17 18:59:12

Super :)

F6 2010-11-17 19:12:30

Prosze prosze bardzo, co jest ceł tej gry??

vdl 2010-11-17 20:21:28

selec - jakis nowy klawisz w atarce:)

Kaz 2010-11-17 20:57:06

Vidol - osssochodzi?

miker 2010-11-17 21:08:10

Faktycznie, jest literówka, ale to może taki zamysł artystyczny?

@F6: Doprowadzić do tego, aby linie nie przecinały się (przecięcia mogą być tylko na "kółkach").

xxl 2010-11-17 21:23:20

bardzo dobrze, prosze zglaszac bledy albo jakies niedogodnosci - bedzie aktulizacja.

vdl 2010-11-17 21:40:01

to jeszcze jedna rzecz do poprawy, na planszy tytulowej nie powinno byc kursora bo czasami sie zdarza ze robi sieczke na napisach.

Ramos 2010-11-17 22:57:59

Grafika i jak muzyka super. Gratuluje super gierki !!!

jakubd 2010-11-18 00:52:49

@f6: tak w 2 słowach dla niekumatych: celem gry jest takie ustawienie punktów, żeby żadne 2 linie się nie przecinały.

George 2010-11-18 09:32:25

Super!
Ale nikt mi nie chce złożyć interface'u CMI08 (chlip)
;)

Tdc 2010-11-18 13:43:36

Właśnie rozsupłałem wszystkie od pierwszego do ostatniego ;)

Nie jestem miłośnikem gier w 8 tr, ale lubię logiczne.
Dlatego zrobiłem Tomcata :D

ripek 2010-11-18 15:33:43

nie znacie ripka przecie on pisać nie umie ;)

Bart 2010-11-20 02:03:06

Super. No nie, mój płodzony pomysł to jednak nie ta jakość...
Ale ja mam troche mało czasu.
Choć to głupie tlumaczenie...