Interlace Super IRG 2 by Kaz 2010-12-18 15:43:00

Ciąg dalszy artykułu zamieszczonego na AtariOnline.pl dzisiaj w nocy, traktuje o zmienionym trybie Billa Kendricka. Autor cyklu, Robert "Synthpopalooza" Clark napisał:

SUPER IRG 2

Koncepcja wyświetlania dodatkowych kolorów oczywiście mnie zaintrygowała i rozpocząłem własne eksperymenty, bo byłem ciekaw, jak daleko można posunąć się w rozwoju tego pomysłu. Podczas moich testów stwierdziłem, że Atari może przełączyć maksymalnie 8 różnych rejestrów w czasie jednego przerwania VBI. To stwarzało wiele interesujących możliwości!

Najłatwiej oczywiście było wprowadzić modyfikacje do trybu Super IRG. W Atari można przecież przełączać co VBI nie tylko zestawy znaków, ale także wartości kolorów przechowywanych w rejestrach PF (708-711). W efekcie zwiększamy liczbę kolorów do 16 na jeden znak, z dodatkowymi 7 kolorami dostępnymi przez inwersję znaku – łącznie 23 kolory.



W zamian za rozszerzoną liczbę kolorów mamy ograniczenie, inaczej niż w trybie Super IRG, w zakresie ditheringu (mieszanie kolorów), który tutaj nie jest możliwe, bo dane kolorów są zawsze przełączane podczas każdego VBI. Trzeba ostrożnie dobierać kolory w palecie, aby jasności przenikających się kolorów nie powodowały zbyt dużego migotania.

Tutaj znajdziecie przykład trybu Super IRG 2 w Basicu. Należy uruchomić program 3 (PROGRAM3.BAS), aby stworzyć plik fontów SUPRIRG2.FNT, a potem odpalić program 4 (SUPRIRG2.BAS). Jest też tam dyskietka z nagranymi wszystkimi wymienionymi plikami.

demonstracja trybu Super IRG 2
powiększony fragment ekranu powyżej


Następujące komórki i rejestry kolorów są używane przez procedurę VBI w trybie Super IRG 2:
Kaz 2010-12-19 16:28:52

Ciekawe, czy ktokolwiek, kto pisze gry w Basicu pokusi sie o wykorzystanie takiego trybu?

xeen 2010-12-19 17:26:31

owszem jest to kuszące:)