Styczniową tradycją na AtariOnline.pl stało się głosowanie na
najlepszą atarowską grę na świecie czyli KazKompo. Jak co
roku głosować będziemy na gry, które pojawiły się w zeszłym roku, w
tym przypadku w roku 2010. To już piąta edycja - od 2006 roku
notuję pojawienie się każdej gry na Atari, opisuję je lub chociaż
informuję o publikacji, prezentuję zrzuty z ekranu, czasem filmiki
oraz udostępniam pliki, by potem wybrać te najlepsze tytuły.
Zwycięzcy głosowania (trzy pierwsze miejsca) mają prawo do
posługiwania się znaczkiem konkursowym, zaprojektowanym przez
5ebę. Chwalili się nim zarówno autorzy "Yoomp-a",
jak i wydawnictwo GR8 Software. A jest czym, bo na najlepszą grę za
dany rok głosują ludzie z całego świata, reprezentujący naprawdę
szerokie spektrum gustów.
Zanim przejdziemy do regulaminu głosowania, kilka akapitów
wyjaśnienia, co się zmieniło w stosunku do lat poprzednich. Od
trzech edycji, a więc od roku 2008 roku nie ma nagród pieniężnych.
Dwukrotnie w poprzednich latach fundowałem pieniądze (najpierw 200
jurków, potem 300) dla gier zajmujących miejsca od pierwszego do
trzeciego. Zresztą nie tylko ja, bo dorzucali się do tego dobrzy
samarytanie, którzy zwiększali pulę nagród. I co roku był problem z
rozdysponowaniem tych kwot - mimo wyraźnego zapisu w
regulaminie, że potrzebuję namiarów na przelew, prawie nikt się nie
zgłaszał po nagrody (wypłaciłem tylko jedną, gdy otrzymałem numer
konta od autora gry). Dodatkowo zauważyłem, że nagrody pieniężne
zaczynają przysłaniać w dyskusjach główną nagrodę konkursu - TYTUŁ
NAJLEPSZEJ GRY NA ŚWIECIE za dany rok. Zaczęły się kombinacje,
które nie służa czerpaniu przyjemności z hobby. A przecież zdobycie
takiego tytułu jest dużo bardziej znaczące i ponadczasowe niż jakaś
tam mamona. Oba te fakty skłoniły mnie od 2008 roku do pozbycia się
balastu pieniężnego. Cała uzbierana przeze mnie kwota konkursowa,
poszła na konto fundacji zbierającej na leczenie dzieci (jej
założyciele to lekarze, poważni ludzie, sytuowani i nie pobierają z
funduszu żadnych wynagrodzeń). W KazKompo kasy już nie ma i nie
będzie.
Druga uwaga dotyczy systemu głosowania. Wielu głosujących
narzekało, moim zdaniem słusznie, że nie dawało się kiedyś oceniać
więcej niż trzy gry, co poniekąd wypaczało wyniki. Byłem
przekonany, że najlepszym sposobem jest zrobienie głosowania na
każdą grę w skali od 1 do 10. Okazało się jednak, że od 2008 roku
padają kolejne rekordy w liczbie powstałych gier (sam nie niestety
do tego przyczyniłem, choćby konkursem "Napisze se") i jakoś trudno
mi sobie było wyobrazić, że będzie się chciało ludziom głosować na
ponad 40 tytułów! Że szczegółowo i solidnie przeanalizują ich
jakość, przyporządkują wszystkich punkty i jeszcze wpiszą to w
komentarzach. Ktoś, kto by jednak zechciał się tego podjąć,
musiałby poświęcić na to masę czasu... którego nikt nie ma w
nadmiarze! W tym roku gier jest jeszcze więcej, bo aż 46!
Postanowiłem więc pójść na pewien kompromis - rozszerzyłem listę
gier, na które oddajemy głos - od 2008 roku głosujemy na 10
pozycji. Myślę, że każdy w tej liczbie będzie mógł zmieścić swoich
faworytów.
Trzecia zmiana jest wynikiem eksperymentu z 2009 roku i dotyczy
głosowania przez autorów i wydawców na swoje prace. Od poprzedniej
edycji mogą oni umieszczać w najlepszej dziesiątce swoje prace.
Poprzednio, i też moim zdaniem poniekąd słusznie, podnoszono, że
autorzy są pokrzywdzeni, bo nie mogą wybrać najlepszych ich zdaniem
gier, a muszą pomijać gry dobre, których są współautorami, przez co
wyniki są nieco wypaczone... W tym roku mają więc szansę na
bardziej obiektywne oceny, bo poprzednio system się sprawdził -
autorzy i współautorzy nawet nieco zaniżali miejsca swoich
gier.
1 miejsce
2 miejsce
3 miejsce
Regulamin konkursu
1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry
opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2010. Nie ważne czy są to
gry komercyjne czy freeware, nagrodzone w innych konkursach czy
nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają
rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między 1
stycznia a 31 grudnia zeszłego roku, a ich autorzy opublikowali je
jako programy gotowe. Listę tych gier tworzyłem na bieżąco w ciągu
całego roku. Mało prawdopodobne, żebym coś przeoczył, ale
oczywiście możliwe. Jakby co - dawać znać.
2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres
email albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką. Najlepiej podać
imię i nazwisko głosującego, albo ksywę, jeśli jest to osoba dobrze
znana na Forum Atarum, forum Atari Area czy forum Atari Age. Głosy
od osób nieznanych będę próbował potwierdzić, a jeśli to się nie
uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Wyniki głosowania (ksywa,
oddane punkty) będą jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak
głosował. Żadnych krętactw, przekrętów czy niejasności.
3. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w
konkursie mogą głosować na swoje dzieła. Także wydawcy gier mogą
głosować na gry przez siebie wydane.
4.Każdy może oddać głos na dziesięć gier, z tym że należy
podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób:
za 1 miejsce - 10 punktów, za 2 miejsce - 9 punktów..., za 10
miejsce - 1 punkt. Wszystkie punkty od głosujących zostaną
podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier.
5. Gier jest sporo, więc potrzeba więcej czasu niż zwykle,
żeby się z nimi wszystkimi zapoznać. Dlatego głosowanie zostanie
zakończone o północy z 16 na 17 stycznia 2011 roku. Chodzi o północ
tej strefy czasowej, w której znajduje się głosujący (mam nadzieję,
że nikt nie pojechał na wakacje na wyspy Tonga?) :)
6. Nagrodą w konkursie jest zdobycie pierwszego miejsca -
tytułu najlepszej gry roku 2010 i możliwość posługiwania się
"złotym" logo konkursu. Także druga i trzecia gra może posługiwać
się tytułem i znaczkiem konkursu KazKompo - odpowiednio o kolorze
srebrnym i brązowym.
7. Wśród głosujących, ale tylko tych, którzy oddali pełny i
poprawny głos, zostaną rozlosowane nagrody rzeczowe -
niespodzianki. Tradycyjnie losował będzie program Arka
Lubaszki:
10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH
20 REM KAZ KOMPO 2010
30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE
40 REM --------------------------
50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:?
60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: ";
70 INPUT IG
80 ?
90 REM ROZGRZANIE GENERATORA
100 X=RND(0)
110 REM MIESZANIE, MIESZANIE
120 Y=INT(RND(0)*500)+500
130 FOR Z=0 TO Y
140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30);
150 NEXT Z
160 REM LOSOWANIE
170 X=INT(RND(0)*IG+1)
180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X
190 END
8. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam ja osobiście.
Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji. I jak co roku
proszę o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie chciałbym
tworzyć ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim
dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać
wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.
Gry z 2010 roku
W poprzednich latach było wiele wątpliwości co do dwóch rzeczy: a)
autorstwa, b) którą grę można uznać za nową. Oba problemy wynikają
z tego, że część gier powstaje na bazie już istniejących programów.
A to ktoś przygotuje całkowicie nowe poziomy, wykorzystując stary
silnik (w poprzednim roku taki przykład to "Deflektor II"), a to
ktoś przeportuje lub przekonwertuje grę z innego komputera
(przykład: "Galaxian"), a to ktoś zrobi nieco poprawioną wersję
swojego lub cudzego starszego programu (przykład "Boulder Dash II
25th Anniversary"),
W związku z tym, że trudno wymieniać wszystkie osoby, które
przyczyniły się do powstania programu (bywa, że nieznani są autorzy
oryginału, na podstawie którego powstała na przykład konwersja),
wymieniamy tylko te, które wykonały program na Atari. Tak więc na
wpisy dotyczące autorów gier proszę patrzeć w ten sposób - jak na
autorów konkretnej wersji czy konkretnej zmiany programu
działającego na Atari.
Jeszcze trudniej czasem rozstrzygnąć, która gra jest nowa i
powstała w danym roku. Autorzy często poprawiają swoje programy,
szlifują, usuwają błędy, rozbudowują. Wersja tegoroczna może być
zupełnie inną grą niż wersja istniejąca wcześniej (przykład:
"Sssnake It!"). Zdarza się, że gra została stworzona lata temu, ale
dopiero teraz zostałą opublikowana. W związku z powyższym,
kryterium, które przyjmujemy, to kryterium daty PUBLIKACJI programu
czyli udostępnienia ludziom. Nieważne, ile czasu autor kisił grę w
szufladzie, ważne, kiedy ona się stała publicznie dostępna. Po
drugie za nową grę uznajemy taką, w której dokonane przeróbki
istniejącej już gry istotnie zmieniły wygląd lub zachowanie
programu.
Mamy więc 46 tytułów, z których wybieramy 10 najlepszych,
przyznając punkty w skali od 10 do 1 i wyniki wrzucamy w
komentarzach lub przysyłamy mailem do mnie. Kolejność alfabetyczna.
Oprócz informacji o autorach wersji Atari także link do miejsca, w
którym o grze pisaliśmy na AtariOnline.pl. Na koniec poczuszka z
wszystkimi grami tegorocznymi - nie trzeba szukać po archiwum,
tylko grać i oceniać.
1.
Antic Picross - kwiecień, autorzy: Tomasz "Tbxx" Boksa,
Krzysztof "Kaz" Ziembik, Andrzej "Andy" Kidaj", gra logiczna.
2.
Apple Invaders - kwiecień, autorzy: Krzysztof "xxl" Dudek,
Przemysław "TheFender" Hankus, gra zrecznościowa.
3.
Arkanoid - sierpień, autor: Jakub "Ilmenit" Dębski, gra
zręcznościowa.
4. Atalan
Tetris - lipiec, autor: Rudla Kudla, gra zręcznościowa.
5.
Atalan The Snake - sierpień (nowa wersja - wrzesień), autor:
Jakub "JKR" Krzak, gra zręcznościowa. Nowa wersja opisana
tutaj.
10.
Dr. Mario - listopad, autor: Paweł Gugała, gra
zręcznościowo-logiczna.
11.
Dracula Lives - kwiecień, autor: Jan Jonsen, gra
zręcznościowo-przygodowa
12.
Go Elwood, Go! - grudzień, autor: "Gonzo", gra
zręcznościowa.
13.
Gwobby Strikes Back - październik, autor: Jason Kendall, gra
zręcznościowa, platformówka
14.
H3x0r Deluxe - październik, autorzy: Martin Simecek, Zdenek
Eisenhammer, Vojtech Nedved, gra logiczna.
15.
His Dark Majesty - kwiecień, autorzy: Jakub "Ilmenit" Dębski,
Marok, Jakub Husak, Adam "Ooz" Powroźnik, Krzysztof "Kaz" Ziembik,
gra strategiczna, RPG.
16.
Jewel Bits - październik, autorzy: Mario Caillahuz, Michał
Szpilowski, gra logiczna.
17.
Klony 2010 - luty, autorzy: Arkadiusz "Larek" Lubaszka, Michał
"stRing" Radecki, gra logiczna
18.
Little 15 - wrzesień, autor: Jakub Husak, gra logiczna.
19.
Milky Nuts - październik, autorzy: Frantisek Houra, Zdenek
Eisenhammer, Marek Pesout, Petr Svoboda, gra zręcznościowa,
platformówka.
20.
Obcy - listopad, autor: Sławomir "Bluki" Woźniak, gra
zręcznościowa.
21.
Obrona Ziemi - listopad, autor: Sławomir "Bluki" Woźniak, gra
zręcznościowa.
22.
Ocean Detox - październik, autorzy: Marek Pavlik, Zdenek
Eisenhammer, Adam Powroźnik, Michał Szpilowski, gra
zręcznościowa.
23. Olewka
- kwiecień, autorzy: Marek "Koala" Ogłodek, Marcin "Cedyń"
Czartyński, gra zręcznościowa.
24.
Osiem znaczków - listopad, autor: Sławomir "Bluki" Woźniak, gra
logiczna.
25.
Pasjans - styczeń, autor: Paweł "QTZ", gra karciana
26.
Piętnastka - listopad, autor: Sławomir "Bluki" Woźniak, gra
logiczna.
27.
Quadrillion (uwaga! wymaga karty VBXE) - grudzień, autor: Gary
"Rybags" Ryan, gra zręcznościowa.
28.
Robbo Lutry - sierpień, autor: Michał "Miwal" Mączyński, gra
logiczno-zręcznościowa.
29.
Robbo Lutry II - sierpień, autor: Michał "Miwal" Mączyński, gra
logiczno-zręcznościowa.
30.
Robbo Lutry III - sierpień, autor: Michał "Miwal" Mączyński,
gra logiczno-zręcznościowa.
31.
Robbo Lutry IV - listopad, autorzy: Michał "Miwal" Mączyński,
Paweł "Yosh" Różański, gra zręcznościowo-logiczna.
32.
Robbo Lutry V - listopad, autorzy: Michał "Miwal" Mączyński,
Paweł "Yosh" Różański, gra zręcznościowo-logiczna.
35.
Robot T-58 - grudzień, autor: Tomasz "Krótki" Krasuski, gra
logiczna.
36.
Satellite - styczeń, autorzy: Marek "xeen" Cora, Paweł "Zilq"
Banaś, gra zręcznościowa
37.
Space Travel - maj, autor: Tomasz "TDC" Cieślewicz, gra
zręcznościowa.
38.
Star Protector - październik, autor: Thorsten Helbing, gra
handlowa, symulacyjna.
39. Synch - kwiecień, autor: Kamil "Gorgh" Trzaska, gra
zręcznościowa.
40.
Szalone Dżdżownice - październik, autor: Sławomir Woźniak, gra
zręcznościowa.
41.
TLC - kwiecień, autor: Tomasz "Levi" Lewandowski, gra
zręcznościowa, wyścigi samochodowe.
42.
Tomcat - kwiecień, autorzy: Tomasz "TDC" Cieślewicz, Krzysztof
"Kaz" Ziembik, Michał "Miker" Szpilowski, gra zręcznościowa.
43.
Trzy Korony - październik, autor: Sławomir Woźniak, gra
zręcznościowa.
44.
Warsaw City - styczeń, autor: Tomasz "TDC" Cieślewicz, gra
zręcznościowa
45.
Yie Another Kung Fu - wrzesień, autorzy: Krzysztof "Vega" Góra,
Tomasz "TeBe" Biela, Michał "Miker" Szpilowski, gra
zręcznościowa.
46.
Zapomniane miasto - październik, autor: Sławomir Woźniak, gra
przygodowa, rogue-like.
Warto też wspomnieć, że w serwisie AtariOnline.pl mamy wykonane
przeze mnie zestawienie produkcji gier na Atari we wszystkich
latach od roku 2000 poczynając do 2008 włącznie:
pierwsza część,
druga część.
A tutaj obiecana paczuszka z
grami. Jeżeli coś w tej edycji konkursu nie bangla (za mało
plików, za dużo plików, pomyłki w opisach gier) to proszę dać znać.
Tdc 2011-01-03 19:37:56
Rewelacja, gier baardzo dużo i nie brakuje dobrych czy też wyśmienitych. Kolega Amigowiec mówił mi, że jest w szoku ! Kaz 2011-01-03 20:28:19
Jest w tym roku wiele gier, ktore warte sa wyroznienia. A to za grafike, a to za pomysl, a to za realizacje, a to za checi. Wszystkich niestety nie dalo sie wyroznic, wiec wybralem te, w ktore najprzyjemniej mi sie gralo albo ktore prezentuja cos ciekawego/oryginalnego/nietypowego.
1. His Dark Majesty - nie dosc ze oryginalna gra to jeszcze zrobiona w blyskawicznym tempie i na niespotykanym na 8-bitowcach poziomie. O grywalnosci juz nie wspomne, bo nawet nie-milosnikowi gra sie dobrze.
2. Dr. Mario - prosta gra, ale wciagajaca. Zreszta nie bez przyczyny byl to hit na NES-a. Dobra konwersja.
3. Ocean Detox - fajna grafika i dowod, ze nawet z tak prostego pomyslu mozna zrobic swietna gre.
4. Tomcat - bardzo mi sie spodobala chec pokazania, ze nawet w Action mozna animowac mnostwo obiektow. No i lubie hires. A poza tym bardzo lubie strzelanki.
5. Robix - kolejna strzelanka, ktora kojarzy mi sie z Zybexem. A to powod, zeby dostala troche wiecej punktow niz inne gry.
6. TLC - gra w ktora zle sie gra, nawet mozna powiedziec, ze niegrywalne, ale jakie wykonanie! Przede wszystkim wspanialy przyklad, ze gry w GTIA maja sens i ze to jeden z ciekawych kierunkow rozwoju gier.
7. Robbo Lutry IV - wybralem jedna z gier Miwala na reprezentanta ponad trzystu piecdziesieciu komnat, ktore zrobil z bratem. Po prostu taka dawka Robbo jest niesamowita i warta uznania.
8. Gwobby Strikes Back! - dobra gra, szkoda ze tak slaba grafika. Wydaje mi sie, ze wlasnie przez te braki graficzne nie gry Jasona nie moga sie przebic w rankingach.
9. Satellite - Xeen "uparcie i skrycie" rozwija swoje umiejetnosci, a jego gry sa coraz lepsze. I to graficznie i grywalnie. Ciekawe, co bedzie nastepne?
10. Yie Another Kung Fu - solidna konwersja z C-64, troche porzucona i moze dlatego tak nisko w moim zestawieniu, ze sie przez te wszystkie lata troche opatrzyla? Lhuven 2011-01-03 20:29:37
Trudny wybór, chciałoby się wymienić więcej niż 10, ale tegoroczny nr 1 w moim odczuciu jest bezkonkurencyjny.
1. His Dark Majesty 2. Yie Another Kung Fu 3. Dr. Mario 4. TLC 5. Ocean Detox 6. Chopin 2010 7. Dracula Lives 8. Satellite 9. Diamondz 10. Little 15
głosujący: Leszek Szuta xeen 2011-01-03 20:51:50
zaczynaąc od pierwszego miejsca.
1 HDM - gra roku, nie ma co pisać. Tej grze mogły tylko zagrozić bardzo spektakularne produkcje (np. PANG). Pomysł, grywalność, świat gry. Ta gra jest genialna. Na tyle genialna, że autor nie zastosował wcale elementów losowych - jak w szachach. Rzecz rzadko spotykana nawet na nowoczesnych platformach. Napiszę tak - brak datadisk o tej gry to będzie GRZECH. GRZECH! Trzeba to powiedzieć jasno. Warto też może zastanowić się nad konwersją na inne platformy (np Amigę). BRAWO i DZIE - KU - JE - MY. Trzeba zrobić koniecznie konkurs na nowe plansze! Edytor jest prawie gotowy! 2. Oean Detox - duże zaskoczenie. Dobra grywalność mimo prostoty. Wykonanie , bonusy - świetna gierka. 3. Robix - nie sądziłem, że ta gra nie wygra Abbuc. Ale cóż, u mnie zasłużone trzecie miejsce. Strzelnianka dla dwóch graczy? miodzio. 4. Year Kung Fu - u mnie prawie na pudle. Fantastyczna konwersja, fajnie się pyka mimo sporych wymagań. Dobra robota i (zapewniam) dozgonna wdzięczność fanów. 5. Diamondz - wykonanie, solidna robota 6. Chopin - świetna muza, świetna grafa, świetny odprężacz:) Ot wizytówka XXL. 7. Dr Mario - fantastyczny debiut. Prosimy o więcej 8. Tomcat - tak dobra strzelanka w Action, no no no 9. Milk Nuts 10. TLC - w sumie rozczarowanie, ale daje punkta za fizykę, dynamikę. Gdyby autor zmiejszył autko i dopracował to i owo - może wskoczyłby na pudło. Prosimy:)
Spora konkurencja w tym roku, szkoda że można głosować tylko na 10 tytułów. Rastan 2011-01-03 21:17:51
1. Yie Another Kung Fu (*) 2. His Dark Majesty 3. Milky Nuts 4. Ocean Detox 5. Robix 6. Chopin 2010 7. Diamondz 8. Tomcat 9. Jawel Bits 10. Dr. Mario
* - wprawdzie gra zawiera drobne błędy, ale mam nadzieję, że Autorzy poprawią je. Dope 2011-01-03 21:34:17
1. Her Dark Majesty 2. Yie Another Kung Fu 3. Ocean Detox 4. Dr Mario 5. Dracula Lives 6. Robix 7. Robbo Lutry III 8. Milk Nuts 9. Donny 2 10. Klony 2010 jury 2011-01-03 21:39:54
1. Dr. Mario !!! (*) 2. His Dark Majesty 3. Tomcat 4. Yie Another Kung Fu 5. Robix 6. Dracula Lives
Wiecej nie znam a jakos tak jednoznacznie nie wyczytalem czy trzeba glosowac na 10 gier czy mozna na mniej. Jak nie mozna to trudno, moj glos niewazny. * - MISTRZOSTWO Moze to dlatego ze w czasach swietnosci NESa, zagrywalem sie w to bardzo, ale to bardzo :) Cosi 2011-01-03 21:42:36
1. His Dark Majesty 2. Chopin 2010 3. Diamondz 4. Ocean Detox 5. Robix 6. Dr. Mario 7. Milk Nuts 8. TLC (pomysł fajny, wykonanie trochę gorsze) 9. Olewka :-) 10. Antic Picross Kaz 2011-01-03 22:01:38
Panowie i panie, mam nadzieje, ze na glosujecie z pelna swiadomoscia na te produkcje, na ktore glosujecie. Pragne zauwazyc, ze "Go Elwood Go!" oraz "TLC" wciaz maja problemy z dzialaniem na prawdziwych Atari. Dla jednych moze to miec znaczenie, dla innych nie - ale warto o tym pamietac.
Skoro juz o technikaliach to przypomne tez, ze "TLC" wymaga 128 KB pamięci. "Quadrillion" wymaga karty VBXE. A "Yie Another Kung-Fu" jest tylko w wersji na cartridge.
PS. Mi sie "Olewka" tez bardzo podoba, ale nie mialem jak wcisnac w dziesiec gier :( Kaz 2011-01-03 22:03:26
Jury - mozna glosowac na mniej gier, ale wtedy glos nie jest pelny - i roznica jest taka, ze nie bierzesz udzialu w losowaniu nagrody :). Philsan 2011-01-03 22:36:41
Hi Chris. Link "rezultaty KazKompo 2009" doesn't work. rako 2011-01-03 22:38:31
1. YEAR KUNG FU - super konwersja, konwersji takich tytułów trzeba nam jak rybie wody. 2. HIS DARK MAJESTY - kawał dobrej roboty, szybko sprawnie powstała no i ciężko było się oderwać od niej przy pierwszym podejściu. 3. TLC - wyścigów samochodowych jakich by nie było na Malucha jest jak na lekarstwo, a dobrych wyścigów nie ma (myślałem, że aby OUT RUN kiedyś tam powstanie) dlatego każde wyścigi będę wysoko oceniał - bo nikt sie tej dziedziny nie chce podejmować. 4. OCEAN DETOX - wciąga bardzo no i ładna grafika. 5. DR MARIO - duże brawa za jakość wykonania. 6. DIAMONDZ - KOLOROWO ŁADNIE I CIEKAWIE. 7. SATELLITE - CIEKAWY POMYSŁ DOBRE WYKONANIE 8. TOMCAT - NICZYM MŁODSZY BRAT raiden a Z JAGUARA- NAPRAWDE FAJNE. 9. CHOPIN - POMYSŁ I MUZYKA 10. Gwobby Strikes Back! - NICZYM PRODUKCJA LAT 80TYCH Wolfen 2011-01-03 23:02:22
Oto i moje typy :)
1. His Dark Majesty (COS NIESAMOWITEGO!)
--- <- this kreska is intentionally here ;P ;)
2. Jewel Bits 3. Diamondz 4. Go Elwood Go 5. TLC 6. Klony 2010 7. Atalan the Snake 8. Donny 2 9. Dr. Mario 10. H3x0r Deluxe Kaz 2011-01-03 23:07:40
Philsan - working now, thanks for note. adv 2011-01-03 23:09:51
1. His Dark Majesty 2. Yie Another Kung Fu 3. H3x0r Deluxe 4. Dr. Mario 5. Robix 6. Ocean Detox 7. Diamondz 8. TLC 9. Chopin 2010 10. Klony 2010
Proszę nie małpować ! stRing 2011-01-03 23:38:42
1. Ocean Detox (10pkt) - za grafikę i klimat 2. Satellite - ciekawy pomysł na grę, wciągająca 3. Robix - wciągająca 4. Diamondz - starannie wykonana i wciągająca 5. His Dark Majesty - krótko pograłem ale widać że ma duży potencjał 6. Tomcat - dobra strzelanka 7. Donny 2 - lubię tego typu platformówki 8. TLC - nowatorskie wykonanie, jednak trzeba dopracować 9. Warsaw City - trochę uboga 10. Yie Another Kung Fu (1pkt) JKR 2011-01-03 23:48:50
1. His Dark Majesty (rewelacja !) 2. Diamondz 3. Jewel Bits 4. Ocean Detox 5. Chopin 2010 6. Robix 7. Klony 2010 8. Dr. Mario 9. H3x0r Deluxe 10. Apple Invaders (bo lubię klasykę) Grey 2011-01-04 00:24:16
1. His Dark Majesty (rewelacyjne wykonanie, mimo iż nie przepadam za takim gatunkiem gier to gra zasługuje na 1st place) 2. Chopin 2010 (rewelacja) 3. Diamondz (super grafika) 4. TLC (super niespodzianka i wykonanie) 5. Ocean Detox (grafika, muzyka - thumbs up!) 6. Klony 2010 (bardzo ładne, zgrabne i powabne) 7. Go Elwood Go! (ładna i ciekawa gierka, wymagająca małych poprawek) 8. Robix 9. Jewel Bits 10. Dr. Mario Allas 2011-01-04 01:27:50
1. His dark Majesty - Good RPG and very complex production. It's not a real time action game, but once you lear how to play, it's the most playable and addictive.
2. Jewel Bits - I like a lot Jewel games, and spend with this a lot of time, good for beginners and advanced players. I like diversity of tunes inside them.
3. Yie Ar Kung Fu - This is a great conversion, it should be the 1st place. But I applied some penalty for the extra memory and because this game came from previous YAKF porting.
4. Robbix - It's a fun game. Hard to complete the stage. But with intense training you are capable to beat all of them. I like the simple palette color used in them.
5. Milknuts - Good game, very playable now.
6. Ocean Detox - Simple game, easy to play and good graphics.
7. H3xOr Deluxe - At the beginning I enjoy a lot this game. But after a few minutes all seems to be repetitive.
8. TLC - Bad playability, that acceleration speed should be worked better. Instead, I appreciate a lot the new interlaced graphics technique applied in this game. Good intro.
9. Tomcat - Well, this game is fun to play as Robbix. But it moves like Robbix in char blocks. It's on hi-res char graphics, but i prefer more colors.
10 Klony 2010 - This game, deserve to stay in a best place. But I considered it's a Klony re-launch with new levels. Faust 2011-01-04 02:16:10
1. His Dark Majesty - faworyt i moim zdaniem pewniak 1. miejsca. 2. Chopin 2010 - za niecodzienny pomysł na promocję muzyki klasycznej 3. Yie Another Kung Fu 4. Ocean Detox 5. Tomcat 6. Sattelite 7. Jawel Bits 8. Dr. Mario 9. Robix 10. Klony 2010 dhor 2011-01-04 08:04:16
1. His Dark Majesty - przepadam za strategiami, gdyby tam jeszcze został wpleciony wątek rozwoju postaci, to bym się rozpłynął w uniżonej błogości... 2. Chopin 2010 - śliczna konwersja muzyki klasycznej, odprężające rozwiązywanie supełków. 3. Dr. Mario - grywalność na poziomie 4. Jewel Bits 5. Ocean Detox 6. MilkNuts 7. Diamondz 8. Klony 2010 9. Tomcat 10. H3x0r Deluxe TYLKO ATARi 2011-01-04 09:46:46
1.His Dark Majesty (za całość) 2.Chopin 2010 (pomysł,klimat i wykonanie) 3.Dr.Mario (grywalność i wykonanie) 4.Yie Ar Kung Fu (zagrywałem kiedys, zagrywam i dziś) 5.Jewel Bits (bardzo fajna i dobrze wykonan gierka) 6.TLC (gratuluje odwagi pracy w wykonaniu wyścigów) 7.Robix (plus za grę na 2 playerów) 8.Ocean Detox (grywalnośc i wykonanie) 9.Diamondz (bardzo ladne wykonanie) 10.Little 15 (bo układanek nigdy za wiele)
gratuluję wszystkim autorom i pełny szacunek z mojej strony Axi0maT 2011-01-04 10:14:22
1. Antic Picross - retroage zobowiazuje :) 2. His Dark Majesty - raczej bez konkurencji w tym roku... ale poczekajmy na wyniki, bo w zeszlym roku tak samo mowilem o Tempescie. 3. Dr. Mario - rewelacyjna konwersja 4. Milky Nuts - kolejna dobra konwersja 5. Satellite - swietny pomysl i wykonanie. Zauroczyla mnie na swoj sposob) 6. Yie Another Kung Fu - troche ubolewam ze nie pograja w to wszyscy, ale co tam - prezentuje sie zacnie 7. Tomcat 8. Robix 9. Donny 2 10. Olewka - za poczucie humoru :) urborg 2011-01-04 11:03:51
Moje głosy są następujące:
1. His Dark Majesty 2. Dr. Mario 3. Yie Another Kung Fu 4. Robix 5. Ocean Detox 6. Chopin 2010 7. Jewel Bits 8. Klony 2010 9. Tomcat 10. H3x0r Deluxe irwin 2011-01-04 11:05:54
01 His Dark Majesty - czy trzeba coś pisać?, Ilmenit to zdecydowanie obecny król kodu na małe Atari i nie tylko. 02 Gwobby Strikes Back - klimat, grywalność i ... grafika! 03 Dracula Lives - klimat, przygoda, świetna gierka 04 Donny II - fajnie się gra, przypomina mi pewną grę z lat 80tych. 05 Yie Another Kung Fu - chłopcy pokazali że się da na Atari. 06 TLC - trudno się steruje ale to w końcu samochodówka i to trzeba docenić.
Oj... Scalak, będziesz miał sporo do podliczenia przy tym konkursie. Z góry chylę czoło George 2011-01-04 11:46:16
Link Atalan Sokoban prowadzi błędnie do kursi C z Arkanoidem. tbxx 2011-01-04 11:49:43
1. His Dark Majesty 2. Antic Picross 3. Robix 4. Chopin 2010 5. Ocean Detox 6. Satellite 7. Tomcat 8. Jewel Bits 9. TLC 10. Olewka George 2011-01-04 13:08:58
Coś się nie dodało, więc jeszcze raz:
Stworzyłem na youtubie playlistę z krótkimi gameplayami z nominowanych gier do KazKompo 2010. Mam nadzieję, że się przyda przy ocenianiu. Na razie pierwsza dziesiątka - następne gry jutro. Z góry przepraszam, jeśli nie oddałem istoty jakieś gry - mogłem w pośpiechu czegoś nie załapać, choć bardzo się starałem.
1. Dr. Mario 2. TLC 3. Yie Another Kung Fu 4. Chopin 2010 5. His Dark Majesty 6. Robix 7. Diamondz 8. Milky nuts 9. Glut! 10. Go Elwood Go!
Huston, mamy problem! Co się stało z Glutem? Kaz 2011-01-04 13:17:33
George - bardzo dobry pomysl! Jak dokonczysz robienie filmikow to daj znac - umieszcze oficjalne info i link do playlisty w nowince. insertcowytykagreyowijakojedyny:) 2011-01-04 15:01:12
1. Ocean Detox 2. Satellite 3. His Dark Majesty 4. Dr. Mario 5. Yie another Kung Fu 6. Diamonds 7. Dracula Lives 8. TLC 9. Klony 2010 10. Go Elwood Go!
Nie wiem dlaczego ale Ocean Detox uwazam za jedna z najbardziej udanych produkcji ostatnich lat, przepiekna grafika Ooz'a i bardzo grywalna :) Co do HDM to doceniam ale nie jetem dobrym targetem na tak skomplikowane gry :) TYLKO ATARi 2011-01-04 15:06:41
Bardzo dobry pomysł z tym YT. Czekamy na wsystkie filmiki i gameplaye.
ps.ale Insert pojechał po bandzie w wątku z Silly 2k11...co za klown :P chłopcze, zrób barana w ścianę normalnie. insert 2011-01-04 15:13:35
TYLKO ATARi, moze podaj publicznie swoje personalia skoro lubisz obrazac ludzi? chłopcze... StaxX 2011-01-04 15:39:12
1. His Dark Majesty 2. Yie Another Kung Fu 3. Dr. Mario 4. Quadrillion 5. TLC 6. Ocean Detox 7. Milk Nuts 8. Dracula Lives 9. Satellite 10. Diamondz Kaz 2011-01-04 16:28:29
Tylko Atari - chlopie, odpusc sobie osobiste ataki. To nie forum Onetu czy innego WP. Gwobby 2011-01-04 19:11:24
I've just released a new and improved version of "Gwobby Strikes Back!" (v1.1) download here: http://www.atariage.com/forums/topic/174789-gwobby-strikes-back/ there is also a new version of Dralcula Lives here: http://home.gethome.no/grelocax/
I've voted based on gameplay, fun and wanting to play again:
1 His Dark Majesty (completed, superb) 2 Diamondz (completed, excellent) 3 Jewel Bits (got quite far, very good) 4 Gwobby Strikes Back v1.1 (now easier to get through to the higher levels! no two goes are the same!) 5 Robix (not even completed level1! Fun for two players) 6 Chopin 2010 (over half way, interesting game) 7 Dr Mario (too easy apart from on Fast) 8 Apple Invaders (v.nice, but needs slowing when 1 invader left) 9 Milk & Nuts v1.1 (game much improved now need to spend some time on this) 10 Dracula Lives (nice one more go type platformer)
I might have voted for TLC if the author had fixed it to work on a standard 130XE/1050 :-(
Jason aka therealbountybob! The Fender 2011-01-04 19:47:57
1. His Dark Majesty 2. Yie Another Kung Fu 3. Dr. Mario 4. Diamondz 5. Doony 2 6. Hexor 7. Jewel Bits 8. Chopin 2010 9. Antic Picross 2010 10.Klony 2010 simon1986 2011-01-04 20:11:04
1.Ocean Detox 2.Jewel Bits 3.Diamondz 4.Chopin 2010 5.dr.MArio 6.Yie Another Kung Fu 7.Go Elwood, Go! 8.Doony 2 9.Hexor 10.Milky Nuts
a oto moje typy :) TYLKO ATARi 2011-01-04 20:15:22
ok, sorki jak uraziłem,ale nie mogłem sie powstrzymać jak przeczytałem na forum.Nie znam ludzi,ale jako człowiek z zewnatrz byłem skonfundowany jak można tak wyjechać z pretensjami z przysłowiowej "dupy". Ale ok. Widocznie Insert ma takie standardy a nie inne.Trudno. Ramos 2011-01-04 21:36:12
01. His Dark Majesty 02. Tomcat 03. Yie Another Kung Fu 04. Kolony 2010 05. Ocean Detox 06. TLC 07. Chopin 2010 08. Diamondz 09. Dr. Mario 10. H3x0r Deluxe Bluki 2011-01-05 01:24:43
Dlaczego w paczuszce z grami nie ma poz. 3 - Arkanoid? Kaz 2011-01-05 03:27:48
Bluki - nie mam bladego pojecia ;D pirx 2011-01-05 10:00:08
1. His Dark Majesty 2. Ocean Detox 3. Little 15 4. Quadrillion 5. Yie Another Kung Fu 6. Diamondz 7. Tomcat 8. Chopin 2010 9. Robix 10. Satellite
(top 10) Nick 2011-01-05 11:53:15
1. Robot T-58 2. Robbo Lutry II 3. Robbo Lutry IV 4. Antic Picross 5. Diamondz 6. Zapomniane Miasto 7. Dr. Mario 8. Piętnastka 9. Robot R-29 10. Star Protector (fajnie byłoby, gdyby ta gra wyszła w wersji angielskojęzycznej) larek 2011-01-05 11:57:29
1. OCEAN DETOX 2. HIS DARK MAJESTY 3. DR. MARIO 4. ROBIX 5. KLONY 2010 6. CHOPIN 2010 7. JEWEL BITS 8. TOMCAT 9. SATELLITE 10.TLC
ad. 1 - Bardzo dobrze wykonana, ze znakomitą muzyką i dźwiękami, prosta i piekielnie wciągająca - ma wszystko, co hit powinien mieć. ad. 2 - Nie przepadam za tego typu grami, ale muszę przyznać, że pomysł i wykonanie pierwsza klasa. Gra nie przyciągnęła mnie na dłużej, ale doceniam włożoną pracę. Z tego co widzę, to będzie to gra roku. ad. 3 - Ładnie wyglądająca, kolorowa, dynamiczna muza. Tylko minimalnie ustępuje powyższym. ad. 4 - Strzelanka dla dwóch graczy... mógł być hicior, ale coś mi ten rozmiar ekranu w tej grze nie pasuje. Tu akurat można byłoby pokusić się o włączenie szerokiego pola, takie fullHD aż się w tym przypadku samo prosi. To puste tło też trochę na minus. Generalnie bardzo przyzwoita gra. ad. 5 - Odgrzewane kotlety nie są już takie dobre i każdy o tym wie. Na szczęście Klony to nie kotlety. Bardzo spokojnie i po prostu przyjemnie się gra, co wcale nie oznacza, że bez emocji. Poza tym jakoś tak bliska mej duszy ta gra jest ;) ad. 6 - Patrzę na to od strony programistycznej. Patrzę i patrzę... i nadziwić się nie mogę, jak można było takie coś zaprogramować? XXL to czarodziej! Sam stawiam dopiero pierwsze kroki w asemblerze i mam problemy z najprostszymi sprawami. Jak widzę taki program, to światełko w tunelu, które czasami już dostrzegam całkowicie znika... Chyba nigdy tego nie pojmę. ad. 7 - Bardzo grywalna gierka, wciągnęła mnie na dłuższy czas, a to dobry znak. ad. 8 - Mimo surowego wyglądu dość przyjemnie się gra. Mało jest tak dynamicznych gier na Atari w ostatnich latach. Trzeba to koniecznie zmienić! ad. 9 - Tu postanowiłem punktować grę za pomysł. Coś nowego i oryginalnego na Atari. ad. 10 - Tu również należą się brawa za pomysł i wykonanie. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie więcej takich gier. Caco 2011-01-05 12:14:53
1. Dr. Mario 2. HDM 3. Diamondz 4. YAKF 5.TLC. 6. Tomcat 7.Jewel Bits 8.H3x0r Deluxe 9. Ocean Detox 10. Olewka - za pomysł secon 2011-01-05 14:07:24
1. His Dark Majesty -Super!!! 2. Diamondz -dopieszczona pod każdym względem, kolory i ta cudna muzyczka 3. Yie Another Kung Fu -brakowało takich gier 4. Ocean Detox -pomysł i dobre wykonanie 5. Dr. Mario 6. Robix trochę jak zybex. 7. Milk Nuts 8. Robbo Lutry IV -zawsze te gry maja coś w sobie 9. Klony 2010 -wciągająca łamigłówka 10. Apple Invaders -klimat automatów z lat 80tych
Głosował secon Philsan 2011-01-05 16:01:55
1 His Dark Majesty 2 Diamondz 3 Jewel Bits 4 Chopin 2010 5 Robix 6 TLC 7 Satellite 8 Milk Nuts 9 Dr. Mario 10 Ocean Detox Paladina 2011-01-05 17:39:40
1. Milky Nuts - really good arcade and very playable :D 2. His Dark Majesty - super rpg strategic 3. Yie Another Kung Fu - I like fighting 4. Dr. Mario - perfect logical arcade 5. Diamondz 6. Donny 2 7. H3x0r Deluxe 8. Jewel Bits 9. Ocean Detox 10.TLS
And I will do special thanks to all programmers who do all this and other programs for funny Atari 8 :D THANKS !!!! lizard 2011-01-05 23:31:22
Witam wszystkich i zycze wszystkiego dobrego w 2011 roku! Oto moje glosy:
1. His Dark Majesty (the best strategy game for Atari 8bit ever) 2. Dr. Mario (i like the playability) 3. Chopin 2010 (concept design and execution) 4. Yie Another Kung Fu (finally somebody's done it) 5. Apple invaders (playability) 6. TLC (courage in gfx) 7. Atalan Tetris / Atalan The Snake / Atalan Sokoban (Mass Attack! - lub tylko Atalan The Snake jesli nie mozna trzech za jednym razem) 8. Ocean Detox (concept and gfx) 9. Tomcat (i like chars conception) 10. Gwobby Strikes Back (work)
i inne...
Diamondz, H3x0r Deluxe, Robix, Klony 2010, Jewel Bits, Go Elwood, Go!, Antic Picross, Arkanoid, Donny 2, Space Travel, Dracula Lives, Little 15, Milky Nuts, Obcy, Satellite, Obrona Ziemi, Olewka, Osiem znaczków, Pasjans, Piętnastka, Robbo Lutry, Robbo Lutry II, Robbo Lutry III, Robbo Lutry IV, Robbo Lutry V, Robot R-29, Robot T-58, Star Protector, Synch, Szalone Dżdżownice, Trzy Korony, Warsaw City, Zapomniane miasto
ps: Wg mnie punktowanie powinno obejmowac rowniez produkcje niszowe (premie od 1 do 50 miejsca a nie tylko dla kilku pierwszych pozycji!) i nagradzac tworcow, ktorych dziela ze wzgledu na ograniczenia czasowo / technologiczne nie mogly zostac odpowiednio dopracowane.
Gratulacje dla wszystkich autorow, bo mysl ludzka jest bezcenna! Bluki 2011-01-06 00:08:49
Moje głosy to:
1. Ocean Detox 2. Dr. Mario 3. Diamondz 4. Robix 5. Satellite 6. Tomcat 7. Donny 2 8. Milk Nuts 9. Zapomniane Miasto 10. Gwobby Strikes Back Philsan 2011-01-06 00:42:32
CHRIS, you should open a post on AtariAge. Kaz 2011-01-06 01:35:34
Philsan - I know... but how to find time for everything? :( I hope during weekend I'll find more time. glowas11 2011-01-06 20:44:19
1. Yie Another Kung Fu 2. His Dark Majesty 3. Tomcat 4. Quadrillion 5. Ocean Detox 6. Diamondz 7. Little 15 8. Chopin 2010 9. Robix 10. Satellite eF 2011-01-06 22:35:59
1.ROBIX 2.MILK NUTS 3.DIAMONDZ 4.Yie Another Kung Fu 5.Tomcat 6.Quadrillion 7.Tlc 8.Atalan The Snake 9.Zapomniane Miasto 10.Chopin 2010 gorgh 2011-01-06 23:23:20
1.Robix 2.Ocean Detox 3.Dr. Mario 4.YAKF 5.Jewel Bits 6.Chopin 2010 7.TLC 8.Sweet 16 ...to znaczy Little 15 9.HDM 10.Haxor Gwobby 2011-01-06 23:54:21
Did you guys miss the game "Grid Runner 2010" http://www.atariage.com/forums/topic/161690-pal-gridrunner-linked/page__view__findpost__p__1995156 ? ;-)
Vote Gwobby Strikes Back!!! George 2011-01-07 00:25:44
Playlista do KazKompo 2010 ma już 30 filmików: http://www.youtube.com/view_play_list?p=9C728B20C6A62801 Zapraszam do oglądania. Jutro lub pojutrze powinna już być cała. Filmiki z Robbo Lutry nie są najciekawsze, ale te poziomy są dla mnie piekielnie trudne - to chyba oddałem w tych gameplayach :) Kaz 2011-01-07 09:14:20
Gwobby - doesn't look this game is finished (Heaven haven't released final version yet).
Fly - you should vote for the best games, not for games from your country :). eF 2011-01-07 22:50:46
To KAZ: No co ti mám na to jako říct ?!?! Nejlep¹í hra je podle mě - Robix Potom v závěsu - Nuts and Milk Hlasoval bych i pro Dr.Maria, ale moc dobře ví¹ proč ne. :D
PS: Jděte s tím Ocean Detoxem do *. Kaz 2011-01-07 23:11:59
1. His Dark Majesty 2. Ocean Detox 3. Diamonds 4. Yie Another Kung fu 5. Hexor Deluxe 6. Robix 7. Dr. Mario 8. Donny 2 9. Klony 2010 10. Jewel Bitz
Pozdrawiam xebyz 2011-01-09 15:58:46
1. His Dark Majesty 2. Ocean Detox 3. Robix 4. Satellite 5. Diamondz 6. Dr. Mario 7. Milk Nuts 8. Jewel Bits 9. Tomcat 10. TLC
Piotr Świątek George 2011-01-10 00:07:12
Playlista do KazKompo 2010 właściwie skończona: http://www.youtube.com/view_play_list?p=9C728B20C6A62801 Playlisty w Youtube odtwarza się klikając w "Odtwórz wszystkie". Odpali się pierwszy filmik, a na dole pojawi się pasek, który można rozwinąć i wybierać dowolny filmik z playlisty, tak by nie musieć oglądać wszystkich filmów.
Nie udało mi się dodać dwóch gier: Yie Another Kung Fu - Atari++ nie ma możliwości nagrywania filmów, jak sądzę? Zapomniane Miasto - nie wiem jak uruchomić. Jeśli ktoś jeszcze nie głosował, to mam nadzieję, że to mu pomoże w wyborze. Miłego głosowania! Bluki 2011-01-10 01:35:05
"Zapomniane miasto" wymaga kartridża "Microsoft BASIC II". Jak go podłączyć opisane jest w tym wątku: http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1288547265&archive=&start_from=40&ucat=1&ct=nowinki George 2011-01-10 10:48:32
Dzięki. Już zmęczony byłem i nie wpadłem, żeby kliknąć w opis. A szkoda by było nie dodać, bo gra jest fajna. Przypomina mi taką dawną grę planszową Labirynt.
Gameplay już dodany do playlisty. Filmik się jeszcze procesuje, ale zaraz powinno się zakończyć. George 2011-01-10 12:39:56
A to moje głosy:
1. His Dark Majesty (za pomysł, mechanikę, dopracowanie) 2. Klony 2010 (ładna, super grywalna) 3. Zapomniane miasto (świetny rogue-like, prosi się o kontynuację z większą liczbą niespodzianek i fabułą) 4. Jewel Bits (za gustowność i grywalność) 5. Chopin 2010 (grafika, muzyka, sterowanie) 6. Atalan Sokoban (wstyd, że nie znałem wcześniej sokobana) 7. Dr. Mario (grywalność, muzyka) 8. Yie Another Kung Fu (fajna grafika, trudna) 9. Ocean Detox (ładne wykonanie, prosty, ale wciągający pomysł) 10. Antic Picross (fajnie się gra) ------------------------------------------- A poza tym chciałem wyróżnić, bo wymagają wyróżnienia i wsparcia, bo mi się po prostu podobają:
11. Robot R-29 12. TLC (poprawić mechanikę jazdy, a reszta zajebista!) 13. Dracula Lives (zabawny, sugestywny pomysł!) 14. Diamondz (trudna i frapująca) 15. h3x0r (jak Jewel Bits, ale akurat oprawa Jewel Bits, bardziej przemówiła do mojego gustu, ale grywalność ta sama) 16. Tomcat (dynamiczne, ładne) 17. Apple Invaders (klasycznie wartościowe) 18. Pasjans (to działa!) 19. Robbo Lutry - baaardzo trudne plansze, dla prawdziwych hadrcorowców. Bluki 2011-01-10 13:17:21
George, świetny pomysł z tymi filmikami! Nie każdy ma czas, aby pograć we wszystkie gry konkursowe. Choć ja miałem taką okazję, to z przyjemnością obejrzałem te filmiki. Dzięki! Philsan 2011-01-10 14:03:29
Chris, I've opened a thread on AA because I think it is important to have as much votes as possible. This contest designate the best games! Is it OK to give less than 10 votes? Philsan 2011-01-10 14:08:07
PS: People can vote on the AA thread like in the last years? Kaz 2011-01-10 16:42:12
Philsan - thanks, good idea! Keep going. I'll take a look when get spare time. Baron Dracula - Jan Johnsen 2011-01-10 23:30:38
1 - Milk Nuts 2 - Ocean Detox 3 - Robix 4 - Yie Another Kung fu 5 - Doctor Mario 6 - Gwobby strikes Back! 7 - Chopin 2010 8 - Tomcat 9 - His dark majesty 10 - Little 15 jury 2011-01-12 00:20:05
Łaaa, George, dzięks za playliste, teraz to sobie doobejrzę :) to co nie widziałem, za pomocą one click buy :)))) Hmm, i teraz to zapewne wróce tu za jakiś czas z brakującymi 4 pozycjami do mojej listy :) jury 2011-01-12 11:44:46
OK, jeśli to nie kłopot to poprosiłbym o dopisanie moich brakujących głosów.
... 7. Zapomniane miasto 8. Donny 2 9. Ocean Detox 10. Gwobby strikes Back Kaz 2011-01-12 12:36:07
To nie klopot. Jak co roku Scalak prowadzi liste w arkuszu kalkulacyjnym i pewnie dopisze (dzieki Scalak!). Cezar 2011-01-12 20:25:06
1. Chopin 2010 2. Diamondz 3. Donny 2 4. Dracula Lives 5. Milk Nuts 6. Klony 2010 7. Little 15 8. His Dark Majesty 9. Robbo Lutry (I-IV) 10. Go Elwood, Go! Muffy 2011-01-12 22:27:47
1. His Dark M :))) 2. Jewel Bits 3. Dr Mario 4. Yie Another Kung Fu 5. Robix 6. Ocean Detox 7. Tomcat 8. Chopin 2010 9. Zapomniane miasto 10. Dracula Lives Scalak 2011-01-14 00:49:27
@irwin - dzięki za motywację! ;) dałem radę pierwszym 40 głosującym i padłem... ale jutro znów jedziemy z koksem!
@gonzo - co robimy z tym Glutem za 2pkt - napisz jednoznacznie jaka tu ma być gra lub masz niepełny głos.
Panowie u wszystkich jeżeli nie widniało pkt założyłem, że są to miejsca! Jeśli nie to proszę napiszcie!! (zwłaszcza Nick) nosty 2011-01-14 22:51:03
01. His Dark Majesty 02. Yie Another Kung Fu 03. Dr Mario 04. Diamondz 05. Robix 06. Ocean Detox 07. Chopin 2010 08. Dracula Lives 09. Hexor 10. Apple Invaders
Pozdrawiam Scalak 2011-01-15 14:48:18
@Cezar - na które konkretnie Lutry dajesz punkty? Cezar 2011-01-15 19:40:12
@Scalak - miałem na myśli wszystkie części jako całość (I-V, a nie jak błędnie podałem I-IV), ale jeśli mam wybrać jedną, to niech będzie "Robbo Lutry". Piesiu 2011-01-15 20:27:46
1. HIS DARK MAJESTY - to nie tylko gra roku, ale całej dekady, jedynie Yoomp! może jej "podskoczyć" :), ponoć każdy ortodoksyjny Commodorowiec na widok HDM dostaje napadu płaczu ;), po prostu klasyczny "system seller"!
W zestawieniu nie uwzględniłem gier dla "wybrańców" tj. "Yie Another Kung-Fu" (mimo wszystko kapitalna robota, w wersji plikowej byłoby u mnie drugie miejsce zaraz za HDM) i "Quadrillion" (kiedy muzułmanie opanują świat i wprowadzą w Polsce szariat, to za montowanie VBXE będą obcinać łapy ;)). gorgh 2011-01-16 00:35:23
@Piesiu: proszę cię bardzo, przemyśl jeszcze to co napisałeś.
Mam poczucie, pewność, że dobrzy ludzie do tego nie dopuszczą, tylko kto w tych czasach będzie na tyle szczery wobec siebie, żeby być dobrym. Rozyk 2011-01-16 01:04:44
Moje subiektywne głosowanie.
1. Chopin 2. Jewel Bits 3. Robix 4. h3x0r 5. Dr. Mario 6. Tomcat 7. Ocean Detox 8. Warsaw City 9. His Dark Majesty 10. Yie Another Kung Fu
Pozdrowienia dla wszystkich twórców i podziękowania za ich pracę! Oby zawsze sprawiała przyjemność :-) tdc 2011-01-16 10:40:46
Głosuję na: 1. His Dark Majesty - rewelacyjna a przy tym najlepsza grafika ze wszystkich gier. Bardzo dobra muzyka. 2. Tomcat - bardzo dobra i urozmaicona grafika, dobra grywalność. Świetna, urozmaicona muzyka, sięgająca po moje ulubione klasyki, w mojej ocenie wykracza poza możliwości CMC. 3. Dr. Mario - wyśmienita grywalność, wykonanie proste ale ciekawe. Prezentuje klimat grafiki, designu mało znany na Atari. 4. Ocean Detox - świetna grafika, design, wykonanie. Pierwsze miejsce za grywalność 5. H3x0r Deluxe - wyśmienita grafika i pod względem artystycznym i technicznym, do tego bardzo kolorowa jak na grę Atari. Oczywiście wciągnęła mnie mocno;) 6. Robix - fajna graficznie, dla dwóch graczy, ale grywalność kuleje. Gdyby była lepsza grywalność to chętnie dałbym pierwsze miejsce. 7. Apple Invaders - dobra grafika tytułowa, grywalność - na wzór automatów. 8. Chopin 2010 - bardzo udany program. Dobre wykonanie i grywalność. Bardzo dobra technicznie. 9. TLC - ciekawe, oryginalne wykonanie. Fajna grafika. 10. Go Elwood, Go! - bardzo dobra grafika, design, animacja.
---
Gry które warto wyróżnić (kolejność przypadkowa): Diamondz - bardzo dobry design, dobre technicznie. Satellite – świetna grafika Quadrillion - niby bardzo kolorowa, a przy tym jednak nadal mocno atarowa ;) Zapomniane miasto - bardzo prosty program, ale rozgrywka interesująca. Prawie jak gra planszowa. Wykonana z pomysłem, ma swój klimat. Donny 2 - ciekawa rozgrywka choć w mojej ocenie nieczytelna grafika Klony 2010 - kolejna odsłona dobrze znanej gry;) Little 15 - czy to nie jest Problem Jasia ? ;):) Milky Nuts - oryginalna rozgrywka i wykonanie. Klimatem gra nieco mi przypomina wczesne lata 80 - co jest zaletą) Robbo Lutry - duży wysiłek, ciekawe i trudne plansze. Niektóre pomysły są podobne do moich plansz, w których bardziej starałem się coś wydumać ciekawego niż utrudnić komuś grę ;) tu raczej bardziej miało być trudniej grać Yie Another Kung Fu - dobra grafika, wykonanie również.
Wielkie dzięki za tyle ciekawych gierek, za Waszą ciężką pracę ! Oraz dla Kaza i pozostałych za to Kompo.
Zastanawiam się nad tym co Lizard napisał, może faktycznie każdy dodatkowo będzie głosował na 11 tytuł, który jego zdaniem jest interesujący pomimo jakiś braków itp. Wtedy będą 3 pierwsze miejsce oraz gra wyróżniona. tdc 2011-01-16 10:47:24
a no i w Yie Another Kung Fu - jest bardzo udana konwersja muzyki! Bas 2011-01-16 11:00:09
A to moje typy.
1. Dr. Mario 2. Gwobby Strikes Back 3. H3x0r Deluxe 4. His Dark Majesty 5. Klony 2010 6. Ocean Detox 7. Robix 8. Robot T-58 9. TLC 10. Zapomniane miasto Kaz 2011-01-16 11:14:11
TDC, Lizard - ja rowniez zastanawialem sie nad propozycja Lizarda:
"Wg mnie punktowanie powinno obejmowac rowniez produkcje niszowe (premie od 1 do 50 miejsca a nie tylko dla kilku pierwszych pozycji!) i nagradzac tworcow, ktorych dziela ze wzgledu na ograniczenia czasowo / technologiczne nie mogly zostac odpowiednio dopracowane."
1. Ale przeciez my punktujemy wszystkie produkcje! Kazda, nawet niszowa produkcja moze dostac glosy, jezeli ktos chce je oddac. I jak widac po glosach - sporo osob z tego korzysta. Pytanie - czy jakos wyrozniac najwyzej punktowana "gre niszowa"? Ale w takim razie trzeba by okreslic, co to jest "gra niszowa"... Jezeli znajdziecie odpowiednio jasna i jednoznaczna definicje to nie widze przeszkod, zeby w podsumowaniu konkursu dodatkowo taka gre wyroznic.
2. Glosy sa oddawane na gry, ktore nie sa dopracowane, a sa swietne pod pewnymi wzgledami - np. "TLC". Wynika to nie, z tego, ze w konkursie dopuszczone sa gry niedokonczone, ale z tego, ze to autor decyduje, czy gre nalezy uznac za skonczona. Wiec ten postulat Lizarda jest spelniony.
3. Nagroda w tym konkursie jest jedynie prestiż, wiec nie ma co przydzielac ekstra nagrody. Zreszta juz samo wystapienie w konkursie jest prestizowe, bo przeciez stworzenie gry na Atari 8-bit jest elitarną zabawą :D DieMON 2011-01-16 12:59:21
1. His Dark Majesty 2. Ocean Detox 3. Dr. Mario 4. Tomcat 5. Robix 6. H3x0r Deluxe 7. Gwobby Strikes Back 8. Yie Another Kung Fu 9. Diamondz 10 Jewel Bits Bluki 2011-01-16 14:38:40
Jeśli już coś zmieniać w głosowaniu to może wprowadzić wyróżnienie za pomysł, czyli, jak by to filmowo ująć - za oryginalny scenariusz - a nie samo wykonanie.
Drobna uwaga do "Zapomnianego miasta": niektóre elementy gry mogą się ujawniać raz na kilka, nawet kilkanaście rozgrywek. ilr 2011-01-16 15:59:31
1. Robix 2. Jewel Bits 3. Go Elwood, Go! 4. Chopin 2010 5. His Dark Majesty 6. Ocean Detox 7. TLC 8. Satellite 9. Gwobby Strikes Back 10. Donny 2 vangis 2011-01-16 16:30:37
1.Chopin 2010 2. Dr. Mario 3. Go Elwood, Go! 4. Little 15 5. Yie Another Kung Fu 6. Ocean Detox 7. Robix 8. Tomcat 9. Warsaw City 10. His Dark Majesty galu 2011-01-16 16:35:55
(Miejsce) (Tytuł) (punkty) 1. His Dark Majesty (10) 2. Milk Nutz (9) 3. Diamondz (8) 3. Chopin 2010 (7) 5. Dr Mario 6. H3x0r Deluxe 7. Robix 8. Ocean Detox 9. Satellite 10. Star Protector (1) firestorm 2011-01-16 18:44:19
1 DR. MARIO 2 HIS DARK MAJESTY 3 CHOPIN 2010 4 DRACULA LIVES 5 ROBIX 6 MILK NUTS 7 OCEAN DETOX 8 TOMCAT 9 ANTIC PICROSS 10 APPLE INVADERS _rocky 2011-01-16 19:56:51
1. Ocean Detox 2. His Dark Majesty 3. Jewel Bits 4. TLC 5. Quadrilion 6. Go Elwood, Go! 7. Dr Mario 8. HBx0v Deluxe 9. Milk Nuts 10. Robix Pozdrawiam charlie_cherry 2011-01-16 20:41:09
1. His Dark Majesty 2. Diamondz 3. Jewel Bits 4. Yie Another Kung Fu 5. Ocean Detox 6. Dr Mario 7. Robix 8. Satelitte 9. TLC 10. Klony 2010
Sporo niezłych tytułów wyszło w roku 2010, ale i tak dla mnie wszystkie przyćmiła "His Dark Majesty". Obawiałem się, że wyjdzie z tego przeciętna gra ze sterowaniem, które sprawi, że po 10 minutach mi się żyć odechce.
Po owych 10 minutach grania padłem jednak na kolana i przepraszałem twórców gry (szkoda, że mnie nie słyszeli). Gra MIAŻDŻY i wciągnęła mnie tak mocno jak żadna pozycja od chyba 10 lat. Jedna z najlepszych rzeczy na atari EVER.
Pozostałe pozycje były jedynie "niezłe", każda na swój sposób. No i w oko wpada także TLC, ale jak dla mnie to jedynie rozgrzewka - z takim "silnikiem" można by się pokusić o lepszą grę. Tdc 2011-01-16 22:10:19
> 1. Ale przeciez my punktujemy wszystkie produkcje! Kazda, nawet niszowa produkcja moze dostac glosy, jezeli ktos chce je oddac.
Ale wyraźnie widać, że 1. bierze udział sporo starych programów, często bardzo prostych (z gazet itp.) 2. nie mają one szans dostać się do pierwszej trójki
Dlatego mój pomysł jest taki aby i te niszowe gry miały możliwość wyróżnienia. Mogą się one podobać ze względu na pomysł, grywalność, czy nawet "epokowość" itp. a przy tym być bardzo proste, bez grafiki, dźwięku itp.
> Pytanie - czy jakos wyrozniac najwyzej punktowana "gre niszowa"?
Tak po prostu głosujemy na wyróżnioną grę numer 11.
> Ale w takim razie trzeba by okreslic, co to jest "gra niszowa"...
Tu można zrobić dwie rzeczy:
1. głosujemy na tę grę która zdaniem głosujących jest interesująca a nie ma szans dostać się do pierwszej trójki
2. głosujemy na wyróżnione gry w kilku kategoriach np. "wykopalisko", "muzyka", "grafika", "kod", "pomysł", "fabuła", "grywalność", "minimalizm", "debiut", "gra tekstowa" lub "Gra w 0 trybie graficznym" itp.
> Jezeli znajdziecie odpowiednio jasna i jednoznaczna definicje to nie widze przeszkod
To znaczy ja myślę nie o tym konkursie bo ten już się kończy, ale o następnym. Ja widzę to tak, że nie tyle ma być jasna definicja, lecz (w wariancie pierwszym) głosujący sami by wybrali ten tytuł który ich zdaniem jest wart takiego głosu, czy padnie na najstarszą tekstówkę, czy rozpoczęty projekt nie jest istotne. Możemy jedynie zasugerować aby głosować na stare gry lub bardzo proste technicznie - ale nie jest to konieczne.
> Nagroda w tym konkursie jest jedynie prestiż, wiec nie ma co przydzielac ekstra nagrody.
Ja mam na myśli nagrodę w postaci wyróżnienia, czyli można przykładowo dać możliwość posługiwania się takim tytułem przez autora;) I uważam, że faktycznie warto rozszerzyć formę konkursu, a do jakich rozmiarów i formy to niech zdecyduje ogół na forum. Głosowanie na 11 grę jest bardzo proste i myślę że nic nie skomplikuje oraz zostanie łatwo przyjęte. Czy dawać więcej dodatkowych kategorii ? Ciekawy jestem co macie do powiedzenia. seban 2011-01-16 22:25:33
1) His Dark Majesty 2) Diamonds 3) Ocean Detox 4) Yie Another Kung Fu 5) Jewel Bits 6) TLC 7) Robix 8) Chopin 9) Quadrillion 10) Hexor luki 2011-01-17 07:38:05
Gdzie jest Glut!? Gdzie jest Glut!? ;-)) Kaz 2011-01-17 10:18:18
Glut nie jest grą ukonczoną, to tylko prezentacja hmmm... "silnika" :). larek 2011-01-17 10:50:35
TDC, nikt przecież nie zabrania oddania głosu na prostsze gry, napisania, że wyróżnia się jeszcze jakąś grę lub wręcz podania miejsc powyżej 10. Z tego co widzę, to tak właśnie zrobiłeś. Autor takiej gry z pewnością czytając Twoją ocenę poczuje się wyróżniony.
Mnie obecna formuła głosowania odpowiada i nie widzę potrzeby, żeby coś zmieniać. Wybieramy najlepszą grę roku i niech tak zostanie.
Najlepsza grafika, najlepsza muzyka, najlepszy scenariusz, najlepszy kod, najlepsza postać pierwszoplanowa, drugoplanowa, najlepszy bohater męski, żeński, najlepsza gra polskojęzyczna, obca, najlepsze efekty specjalne, najwięcej kolorów, najlepsza animacja... Normalnie horror by się z tego zrobił ;) Kaz 2011-01-17 11:08:23
Glosowanie zakonczone, Scalak juz ma gotowa tabelke (dzieki za ta ogromna prace!), ale czekamy jeszcze na ewentualne glosy z innych stref czasowych albo przesylane z opoznieniem przez serwery ;).